Ecuador

Un dia en Guayaquil

February 2, 2023 in Ecuador ⋅ ☁️ 30 °C

Keine großen Pläne für Tag 1. Einfach nur ausschlafen, frühstücken, SIM-Karte kaufen und sich treiben lassen.

Highlight: Der Mann, eines älteren Ehepaars, das wir nach dem Weg zum nächsten Supermarkt gefragt habe, bringt uns persönlich hin. Seine Frau übergibt uns ihn mit den Worten: aber schickt ihn wieder zurück zu mir ❤️Read more

January 17, 2020 in Ecuador ⋅ ⛅ 31 °C

Edgar picked me up a bit after 8am to bring me to the airport. While saying good bye, he made it very clear to contact him for *anything* if i run into problems on the rest of my trip and passed on warm regards from his wife too. Sweet guy.

Flight was only an hour to guayaquil which is about an hour drive from the ocean, so wanted to spend a day here before exploring the coast. Being close to sea level makes a world of difference. Its stinking hot and humid, but I'm not complaining - bring on the heat! But i have to be careful. The sun is ridiculous here. 15 mins without sunscreen will scorch the skin.

Spent my day popping in and out of all the downtown cathedrals and strolling along the massive waterfront boardwalk (malecon) which is littered with amusement park rides, restaurants and kids play areas.

The old town is a really cute hilltop area next to downtown with narrow cobblestone lanes and restaurants and tiny hotels around every corner. Reminds me tons of a hilly greek island village but with vibrant colours instead of white and blue. There are 444 steps to reach the top. I started counting, but then noticed around step #20 that each step had an engraved plaque.

The heat and humidity here is on another level. All you do here is sweat. I could have used an ocean to jump into. Hopefully Tomorrow!

Llegamos a Guayaquil 🌉

October 18, 2022 in Ecuador ⋅ ☁️ 20 °C

Después de muchas horas de viaje llegamos a Guayaquil sobre las 3am y vamos directamente al hotel para descansar.

Increíble el cambio térmico entre Quito y esta ciudad. La temperatura ha subido más de 10 grados y cuesta pensar que hace unas horas estábamos temblando de frío y ahora tenemos encendido el aire acondicionado de la habitación. Este hotel (GH Alexander) es el mejor alojamiento hasta ahora 👌🏼

Por la mañana compramos un par de cosas y vamos a desayunar al inicio del Malecón 2000 ⚓🏖️

March 30, 2023 in Ecuador ⋅ 🌧 29 °C

Before going to Guayaquil we've heard from many people that it's on of the most dangerous towns in Ecuador. Luckily we felt all the time safe, also thanks to our couchsurfer Roberto, who was our guide in the town.Read more

Malecón del Salado y Plaza Guayarte 🍻

October 18, 2022 in Ecuador ⋅ ☁️ 22 °C

Vamos a visitar el Malecón del Salado, al otro lado de la ciudad y nos gusta bastante, aunque está sospechosamente tranquilo y decidimos seguir caminando y buscar otro lugar para tomarnos algún cocktail. También es verdad que no podemos esperar party loca un martes 👀

Tras recorrer los bonitos parques y puentes del Malecón, encontramos una plaza muy ambientada en la que hay incluso una boda! Damos una vuelta por los alrededores y elegimos un bar con reggaeton (evidentemente) para tomarnos unas cervezas y picotear. Acabamos tomándonos más de la cuenta 😆 menos mal que los Uber nos salvan la vida siempre 😃

Mercado Central 🥣🥟☕

October 18, 2022 in Ecuador ⋅ ☁️ 29 °C

Acabamos nuestro recorrido por el casco histórico en el Mercado Central, que nos abruma un poco desde la entrada.

Todo parece caótico, si bien es cierto que está bastante organizado por zonas de venta de diferentes productos y la zona de restauración.

Nos paramos a mirar la comida y nos agobiamos un poco por la cantidad de gente que se abalanza sobre nosotros a ofrecernos su menú 😂 yo acabo diciendo a todos que "ya hemos comido", el único argumento que parece funcionar para que paren de seguirnos 😅

Violeta está bastante abrumada y decide no comer. Yo encuentro un lugar donde ofrecen un Locro de Espinacas y un jugo de naranjilla que me encanta. Después de probarlo dos veces puedo decir que he encontrado mi plato favorito de Ecuador 😋

Al acabar vamos a una cafetería más "a la europea" y Violeta se pide una Empanada de Viento, también uno de las comidas estrella de este viaje. Además, pedimos unos cafés que nos dan energía suficiente para seguir la ruta durante la tarde y probamos por primera vez los Panes de Yuca, que nos encantan 😃

Guayaquil - Dag 2

February 14, 2023 in Ecuador ⋅ ☁️ 33 °C

Guayaquil! Na een hete nacht en twee enkels vol muggenbulten (en twee handen die er niet vanaf konden blijven), heb ik de stad ontdekt, met de telefoon opgeborgen.

Het centrum geeft een heel andere indruk dan de wijken waar ik gisteren doorheen reed. Het centrum gaf namelijk een hele Amerikaanse sfeer. Net zoals in Riobamba, bestaat uit Guayaquil uit blokken. Het verschil was alleen dat alle wegen om deze blokken heen, erg breed waren, met erg veel verkeer van voornamelijk enorme auto's en veel bussen. Ook omdat er hier een aantal wat hogere gebouwen staan, voelde het wat Amerikaans aan. Misschien verwant, misschien niet, maar het grootste deel van de toeristen waren Amerikaans.

De stad heeft wel een aantal hele mooie plekjes! Het stadhuis is een enorm gebouw, waar je in een x vorm doorheen kan lopen, en er zijn meerder mooie parken, waaronder Parque Seminario. Dit park is relatief klein, maar is het onderkomen van, zo wordt geschat (beetje ruim naar mijn idee, maar goed), 350 Iguanas, ook wel Groene Leguanen. Het was vrij spectaculair om ze overal rond te zien lopen tussen de mensen.

En, zoals overal hier, heeft de stad ook een paar prachtige kerken, zoals de Basílica Menor Católica Nuestra Señora de La Merced en de Catedral Católica Metropolitana de Guayaquil, die van binnen vooral mooi was.

The hardest goodbye! 🥺

June 7, 2023 in Ecuador ⋅ ☁️ 25 °C

Von den Galapagos Inseln sind wir zurück nach Guayaquil geflogen. Dort hatten wir noch eine letzte Nacht zusammen. Daher gingen wir nach einer Maniküre noch ein letztes Mal zusammen Italienisch Essen. Wir ließen Revue passieren und sprachen über all die Highlights die wir zusammen erlebten. Es war ein seltsames Gefühl mit ganz vielen unterschiedlichen Emotionen.
      Am nächsten Morgen klingelte der Wecker wie immer früh. Es war Zeit Abschied zu nehmen. Nach 8 Wochen 24/7 und 6 Ländern war es ein super komisches und trauriges Gefühl alleine ins Taxi zu steigen. Denn heute gingen unsere Flüge in unterschiedliche Richtungen. Während Johanna und Melina noch einen letzten Tag in Guayaquil verbrachten und abends über Madrid nach Hause flogen, ging mein erster Flieger bereits in die Richtung meines nächsten Abenteuers: Bolivien 🇧🇴

3-6 Guayaquil

June 3, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 26 °C

Met een enorme fietstocht (10 meter of zo) naar de hoofdstraat waar Karin het lumineuze idee heeft om te kijken of we daar niet al een bus kunnen pakken naar Guayaquil. Dat lukt via een busterminal. De rit daarheen kost 50 cent pp en de rit naar Guayaquil in een bus met airco, wifi en film 4,15 pp. Nou ja! Jammer dat de rit zo voorspoedig gaat dat de film nog niet klaar is.
      Vervolgens zoeken naar een betaalbare, leuke plek om te slapen. Dat is dan weer jammer, al hebben we nu wel een grote kamer met airco. Maar léuk? Mwah. Onze fietsen mogen in een hoekje in de gang. Word ik opeens naar beneden gebeld, de fietsen moeten op de kamer. (7 hoog, lift is 90 cm vierkant). Ik over de zeik. En vreemd genoeg word ik dan wél verstaan. Blijkt er een dikke mevrouw te klagen over dat het gevaarlijk is. Zeg ik tegen haar (in het Nederlands) dat er genoeg ruimte is om haar dikke reet in de lift te hijsen, druipt ze af! Terwijl als ik in mijn beste Spaans 2 koffie bestel, verstaat niemand me. (fietsen staan nu nóg subtieler geparkeerd).
      Daarna nog op sandalenjacht (mislukt) en een biertje op de boulevard.
      We doen ons best, maar echt genieten is het niet.

4-6 Guayaquil consulaat

June 4, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 26 °C

Na een onrustige nacht met een autoalarm zitten we om 9 uur op het consulaat. Daar kan alleen een noodpaspoort aangevraagd. Een eventueel echt paspoort kan alleen in Lima. Veel kosten, weinig wol.
      Wat ook weinig lol is, is dat ik de afschrijvingslijst van de verzekering bekijk en al mijn spullen afgeschreven blijken te zijn. We leren een heel handig nieuw trucje van de mevrouw op het consulaat om een hotel te zoeken in Ecuador namelijk: booking.com. Zucht. Zitten we vanaf overmorgen voor minder dan de helft van het geld in een hotel met zwembad. Grrr.
      Dus trakteren we onszelf maar op een heel lekker nieuw t-shirt (in de aanbieding hoor).
      Verder sjouwen we de halve middag door de stad op zoek naar een portemonnee. Dat lukt nog niet, maar wel nieuwe torks en inbusjes, want mijn multitool is ook weg. Het is hier gelukkig niet zo duur. Ik kan hier ook voor 4 dollar een aluminium pannetje kopen.
      De rest moet vrezen we ingevlogen worden, want de "outdoorwinkel" op maps en me verkocht alleen shampo en mottenballen. Maar gelukkig heeft Karin een vriend die dat vaker doet en de DHL hebben we ook al gevonden.
      Kost wat, maar dan hebbie ook wat. Of komt er iemand per ongeluk binnenkort deze kant uit? 😉

Guayaquil, غواياكيل, Wayakil, Горад Гуаякіль, Гуаякил, Гуаякиль, Γουαγιακίλ, گوایاکیول, גואיאקיל, GYE, グアヤキル, გუაიაკილი, 과야킬, Guaiaquilum, Gvajakilis, Gvajakila, Гвајакил, ग्वायाकिल, ਗੁਆਇਆਕੀਲ, گوآیاکوئل, Guaiaquil, Santiago de Guayaquil, กวายากิล, Ґуаякіль, گوایاکل, Guajakil, 瓜亞基爾