France

Top 10 Travel Destinations Hyères
Show all

Erstes GR 20 Warm-up

July 8 in France ⋅ ☀️ 26 °C

Auf geht's zum ersten GR 20 Worm-up. Die Küstenwanderwege (Sentier du Littora) in Frankreich bieten zwar nicht viele Steigungen, aber dafür relativ anspruchsvolles Terrain. Ideal, um die Schuhe zu testen und um das Körpergefühl mit Rucksack zu trainieren.

Gelegenheit auch um drei „Auswechslungen“ zu testen. Das erste sind die Schuhe. Meine alten waren sehr stabil und robust. Die neuen wiegen jedoch das Paar 100 g weniger als ein einzelner Stiefel von den Lederstiefeln.

Ich hoffe, dass sich das bessere Bodengefühl und das leichte Gewicht auszahlt und vor allem, dass sie den harten Weg durchhalten. Die Lederstiefel mussten ordentlich Feder lassen – ob die leichten Timb Hiker das durchhalten? Ich bin gespannt.
      Vielen Dank auf jeden Fall an Ines für diese Inspiration!

Das nächste ist die Shorts. Ich hab wieder eine von Fjällraven gewählt, aber dieses Mal mit deutlich mehr Stretcheinsätzen. Das ist mir wichtig, da viele Schritte über 90° sind, d.h. man muss sein Knie über 90° anheben und da die Oberschenkel tendenziell verschwitzt sind und die Hose darauf klebt, ist es mir wichtig, dass die Hose hinten nachgeben kann.

Das letzte ist praktisch keine Auswechslung, sondern eine Ergänzung: die Schultergurttasche von Ayond. Hier drin werde ich das Telefon und meine Sonnenbrille transportieren. Ich fand die Hüftgurttaschen immer viel zu kompliziert und wurschtelig zu öffnen und zu schließen.

P.S.: Die Schirmmütze habe ich nur temporär auf, weil ich nicht noch mehr Leute erschrecken möchte – mein Wanderhut sieht wirklich ziemlich dämlich aus…

Midtrejsekrise.

July 13 in France ⋅ ☀️ 29 °C

Ja det er et nyt ord jeg har opfundet 😁.
      Det beskriver meget godt vores tilstand lige nu.
      Vi skulle være nogle skarn hvis ikke vi var glade og nød vores rejse. Det gør vi selvfølgelig også og ja vi havde også ventet at vi blev trætte. Det punkt er vi nået til nu. Vi er stille, sidder og stirrer ud i luften, jeg læser og Søren ser lidt DR1 på mobilen. Og det er der heller ikke noget i vejen med. Vi er nemlig kommet så langt ned i gear at det er helt naturligt. Men vi orker ikke en masse oplevelser, jeg tror vi er blevet mætte og trængte til et par dages ro. Vi går ned til stranden og bader i et par timer og det er faktisk underholdning nok for en dag.
      Men i går sad vi og lagde en plan for de næste par dage, det livede lidt op i os. Nu har vi brugt flere år på at planlægge den her rejse og vi elsker jo at planlægge.
      Meget har ændret sig fra vi tog afsted til nu. Måden vi "flytter" os på, hvor vi ikke impulsivt finder en campingplads der tilfældigvis lige er på vores vej. Det blev nemlig en lille stress faktor. Vi bestiller stadig ikke plads på forhånd, men vi kommer så tidligt frem at der er tid til at køre til den næste. Og så bliver vi nogle dage samme sted. Det giver ro og vi har tid til at føle os "hjemme" og snakke med naboerne. Plus at Søren og jeg er kommet endnu tættere på hinanden, det er nemmere og nødvendigt at aflæse hinanden og få sat ord på hvad der går gennem vores hoveder. Vi er blevet helt gode til at snakke sammen 😉. Der er ikke plads til at lade noget være usagt, tænk hvis vi skulle gå et par dage og surmule over nogle bagateller. Det ville blive nogle lange dage.
      I går aftes gik vi ind til en restaurant der ligger på stranden på vej ind til Le Lavandou. Det var hyggeligt, vi fik restaurantens bedste plads og dejlig mad. Tjeneren var den sødeste og serverede med humor og et glimt i øjet. ☺️
      Nu pakker vi sammen og kører mod de næste eventyr. Godt opladet og klar på flere oplevelser.

Last days of anchoring

October 6, 2022 in France ⋅ ☀️ 20 °C

We stop at three different islands as we make our way to our final destination, Port Napoleon, at the mouth of the river Rhône.
      A short passage from Antibes brings us to our first night’s anchorage. It’s a gorgeous spot between two islands just off Cannes. We swim and sleep and the next morning we start into a full day’s passage. We arrive in Porquerolles island, near Toulon in the late afternoon. We set up a Tarzan swing with the dinghy halyard and have a great time jumping from the boat and holding on for as long as we can. We have (another) delicious bean-based dinner as we try to run down the store cupboards.

We start the next day with a big swim and then sail on to ile Riou, which is part of the Calanques national park near Marseille. The landscape is beautiful and the water is crystal clear. While Ruby is snorkelling to check the anchor she makes an unpleasant discovery. The water is infested with jellyfish which luckily she manages to avoid.
      When night falls a beautiful moon rises. We are surrounded by the national park so the only lights we see are boats moving between here and the mainland. A brave late-comer in an electric catamaran arrives at 11pm and drops anchor right in by the rocky shore.
      In the morning the water is still full of Mauve Stingers so we reluctantly skip a final swim in the Mediterranean.
      The beautiful shores we have sailed past in the last few days deserve much more time than we have given them. We hope to come back and explore them properly some day.

Côte d’Azur - Teil 1

August 3, 2022 in France ⋅ 🌙 26 °C

Zuviel Menschen für zu wenig Campingplätze - unser Fazit: wir fahren wieder in den kühleren und hoffentlich menschenmassenruhigeren Norden und finden dort unser Paradies.
      Immerhin fanden wir 2 Quadratmeter Sandstrand und ein warmes Mittelmeer für einen Nachmittag. 💪🏻Read more

GR20 Warm-Up 2

July 10 in France ⋅ ☀️ 27 °C

Heute bin ich trotz größerer Hitze etwas weiter gekommen (12 km, ca. 300hm), was vor allem daran lag, dass ich dreimal ins Wasser gegangen bin.
      Mit den Schuhen bin ich nach wie vor sehr zufrieden. Und die Schmerzen in den Waden nehmen langsam ab 😂Read more

• Day 103–106

Camping du Domaine

July 12 in France ⋅ ☀️ 27 °C

Vi kom til den her gigantiske 5* campingplads i går. Den er på 46 hektar 😳. Der er godt nok langt rundt. Vi skulle selv vælge mellem et udvalg af ledige pladser. Det passer os fint at skulle vælge selv, fordi med vores erfaring har vi efterhånden fået nogle store krav til en plads 😂😂😂. Skygge morgen og aften, plant og ikke ret langt til wc. Men hold nu op hvor var der langt at gå. Vi fandt den perfekte plads, så tilbage til receptionen. Den er lige blevet booket af et andet par. 🙁. Afsted igen... Det tog os en time at finde en plads. Nå pyt... Vi har ferie og kolde øl i køleskabet. 🍻
      Vejret er skønt, men som de sidste par dage er luftfugtigheden om aftenen og natten, så høj at alt føltes vådt. Sengetøjet klistre fast på kroppen og puden føltes våd. Det er jeg ikke den store fan af.
      Godt at det bliver tørt og varmt om morgenen igen. Så kan det hele blive tørret igen.
      Der går et lille tog inde på pladsen, som fragter folk til og fra stranden. Men vi valgte at gå der ned her til morgen. Stranden er helt fantastisk, med små hvide sten og vandet er krystalklart.

Bormes les Mimosas

June 26 in France ⋅ ☀️ 26 °C

Einen Ausflug in das schöne Städtchen Bormes les Mimosas. In den engen, bunten mit Blumen geschmückten Gassen bleibt es schön kühl. Lauschige Plätze laden zum verweilen ein und die fantastische Aussicht geniessen.Read more

Bastillen

July 14 in France ⋅ ☁️ 25 °C

I går var det Frankrigs nationaldag og det fejres med fyrværkeri og fest. Nu er vi jo et sted med mange turister, så hvordan det bliver fejret for den alm. franskmand ved vi ikke. Men her blev der fyret af kl 22:30 og efterfølgende fest og musik.
      Det passede med at vi kunne nyde fyrværkeriet efter vores besøg på restauranten. Der samlede sig rigtig mange mennesker på stranden, i parken, i både på vandet og langs stien vi sad på. Vejret var helt perfekt, varmt og næsten ingen vind.

Saint-Tropez • Le Lavandou

June 17 in France ⋅ ⛅ 23 °C

Bereits eine Woche ist verstrichen und wir können auf über 700km und etwas über 4’800hm zurückblicken. Dies feierten wir in Saint-Maxime mit Espresso und Fruchtsalat zum Frühstück.🥳

Wir sind absolut begeistert von der Strecke mit den kilometerlangen Radwegen, ob als eigene Fahrspur neben der Strasse oder auf dem alten Bahntrassee, welches bis nach Toulon ausgebaut ist. Bis jetzt gab es noch nie brenzlige Situationen, die Autofahrer sind eher freundlich und die Sicht aufs Meer natürlich unbeschreiblich.

Saint-Tropez war dann ein kurzes rein in den Hafen und ein schnelles wieder raus… das war irgendwie nicht so ganz unser. Dafür nahmen wir den Umweg in kauf und fuhren durch das Naturreservat rund um Saint-Tropez. Auch der erste Col stand an und wir füllten unser Höhenmeter-Konto mit weiteren 129m.🤪 Nach dem Ausflug ins Hinterland gings wieder steil runter zum Meer, aber alles permanent auf dem alten Bahntrassee - en Traum!!!

Heute übernachten wir in La Lavandou, wo es auch für ein paar Minuten am Strand gereicht hat und wir durch unseren Charme und unserem français fédéral in den Genuss vom kostenlosen Wäschservice der Hotelinhaberin kamen - voila et allez les bleus!

La Londe-les-Maures

June 12 in France ⋅ 🌬 27 °C

Der Marder hat zugebissen! Nun steht Olivia in der Werkstatt und wartet auf die Reparatur.

Nun, es gibt schlimmer Orte zum stranden, als im Weinanbaugebiet der Provence.
      Zum Meer ist es auch nicht weit, das Ersatzfahrzeug und das B&B tip top.Read more

Hyères, Hyeres, Ieras