Kanzlershof

Here you’ll find travel reports about Kanzlershof. Discover travel destinations in Germany of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Harburg, Hamborg

December 1, 2017 in Germany

Sidste år rejste vi for første gang til et julemarked. Dengang var vi i Budapest og det gjorde så stort indtryk på os, at det blev starten på en ny tradition, (satser vi på). I år gik turen så til julemarked i Hamborg og vi var ret spændte. Vi havde jo læst og hørt så meget godt om dette julemarked, men kunne det "hamle op" med Budapest?

Som tidligere gange, valgte vi B&B Hotel i Harburg, et prisvenligt hotel med gode værelser og ganske udmærket morgencomplet. Harburg er en selvstændig by-del i udkanten af Hamborg, men med gode forbindelser til midtbyen.

I området finder du masser af dejlige spisesteder, et smukt rådhus, en dejlig by-park og ikke mindst, vores favorit øl-sted af dem alle, nemlig "Ole Dubliner", en Irsk pub som bare skal besøges, hvis du kan lide god musik, stemning og MEGET gæstfrie mennesker.

Lidt var der da, men Harburg kan nu ikke påstå at gøre en hel masse ud af jule udsmykningen, faktisk overraskede det os lidt. Vi var trods alt i Tyskland som af alle steder jo er kendt for deres "jule halløj".

Los geht die wilde (Zug)Fahrt

July 15, 2016 in Germany

Kaum erwartet, aber wir haben es tatsächlich geschafft, halbwegs pünktlich in unseren Zugabteil zu landen... Wie geil ist das denn: Stefan hat Prinzenrolle mit.
    Oliver hat gerade die Anwesenheit unserer Fahrräder in Harburg geprüft, nicht, das böse Menschen diese noch entwenden.
    Sie starten also planmäßig am Freitagabend vom Hamburger Hauptbahnhof mit dem Zug über München nach Garmisch-Partenkirchen. In Garmisch werden wir also am Samstagmorgen aufs Fahrrad steigen und unsere erste Etappe nach Landeck in Österreich hoffentlich erfolgreich bewältigenRead more

B&B Hotel Harburg

April 6, 2016 in Germany

På vores weekendtur til skønne Hamborg havde vi valgt dette hotel. Prisvenligt og både rent og pænt. Det ligger i bydelen Harburg med gode transportmuligheder ned i byen. I området er der mange gode restauranter og pubber, men også en smuk park, som vi dog stadig har tilgode. Vejret var ikke rigtigt med os på denne tur.

Vi har samlet en liste over de mest spændende attraktioner i Hamborg, som en POI-liste til Google Maps - Hent listen her: https://goo.gl/maps/SiiZBRxr2SwRead more

Kanzlershof