Essen!

August 3, 2020 in Germany ⋅ ☁️ 19 °C

...darf auch nicht fehlen! Nachmittags feinste Torte, natürlich auch mit Marzipan, abends hat Sohnemann das Restaurant gewählt - türkische Küche - absolut empfehlenswert!
    Das Marzipanmuseum haben wir auch gleich noch besucht und dezent eingekauft!Read more

Mixed -Turnier

August 23, 2020 in Germany ⋅ ☀️ 20 °C

Unser erstes Mixedturnier diese Jahr in der suuperkuulen Hansestadt Lübeck
    Leider sind wir nach einer suuper Performance im Viertelfinal rausgeflogen
    Trotz allem richtig guutes Turnier mit starken Teams
    We will come back 🏐✌️😍

Lübeck...

June 24, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 21 °C

Gisteren is met algemene stemmen besloten om nog een dag in Lübeck te blijven.

In het verleden is de stad tot vier keer toe afgebrand, de laatste keer dat de historische binnenstad afbrandde was tijdens de tweede wereldoorlog. Op 28 maart 1942 bombardeerde de Royal Air Force de stad, daarbij werden drie belangrijke kerken verwoest, de Engelse kerk werd gespaard... In die kerk zijn prachtige fresco's te zien.
    Gelukkig werd het grootste deel van de historische binnenstad na de oorlog gerestaureerd en uiteindelijk kwam het in 1987 op de Werelderfgoedlijst van de Unesco te staan.
    Opnieuw gaan we onder leiding van Jef en Monique een stadswandeling maken om de vele mooie gebouwen te bekijken.

's Avonds om 20.00 uur is er een bijeenkomst gepland om de route te bespreken die we gaan volgen naar en in Denemarken.
    Morgen varen we naar Grave, dat wordt onze uitvalsbasis om de oversteek naar Denemarken te maken, het begint nu spannend te worden, we wachten tot het verantwoord is met de windsterkte.
    Gelukkig zijn er een aantal ervaren zeilers bij ons in de groep die veel verstand hebben van het varen op zee, het is een uitdaging en die uitdaging gaan wij met z'n allen aan!

Genieten...

June 23, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Bij het opstaan is het licht bewolkt en fris, ondanks dat het vandaag zondag is vertrekken we toch om 08.45 uur, niet uitslapen dus...
    We vervolgen onze vaartocht over het Elbe-Lübeckkanaal met vandaag 5 sluizen.
    Tegen half 10 arriveren we bij de eerste sluis, we passen er allemaal gelijktijdig in, wel zo gezellig, intussen is het volledig zonnig geworden met een frisse wind.
    De sluizen zijn gemakkelijk en na de eerste sluis staan de volgende 4 sluizen al op groen als we aan komen varen een soort groene golf op het water...bijzonder praktisch!
    De omgeving van het kanaal is adembenemend mooi en zeker de mooiste op de route tot nu toe, op een gegeven moment spot Henk een kleine ree, maar bij het zien van zoveel boten trekt het reetje zich direct terug in het groen.
    Ondanks de vijf sluizen is het een heerlijke vaardag geweest!

De stad Lübeck komt in zicht, Jef en Monique hebben zich ingespannen om ligplaatsen te reserveren voor 7 boten midden in de stad. Wel is het spannend voor enkele boten vanwege twee érg lage bruggen, stapvoets varen is het devies en de matroos kijkt of het lukt, lukt het eigenlijk nét niet dan geef je vol gas...
    Twee uur ligt iedereen, zonder schade, op zijn plaats en kunnen de schippers het havengeld gaan betalen, enigszins bleek om de neus komen ze terug, we liggen prachtig, maar het heeft ook zo zijn prijs...

In de loop van de middag gaan een klein aantal toervaarders op verkenning in de mooie stad de winkels zijn helaas gesloten, maar de terrassen gelukkig niet!
    Om vijf uur drinken we met een groot aantal toervaarders een borrel op het terras van de jachthaven en evalueren we de dag.

July 23, 2020 in Germany ⋅ ☀️ 19 °C

Heute beschlossen wir nach langem Hin und Her und etwas später für unsere Verhältnisse nach Lübeck zu starten. Nach über einer Stunde durch die Wandai parkten wir an der Willi Brandt Allee direkt am Wasser mit Blick auf die leider eingerüsteten Türme der Marienkirche. Dennoch ein nettes Stadtpanorama an der Trave. Wir spazierten in Richtung Holstentor und steuerten auch schon direkt auf einen Schiffsanleger zu. Denn nach unserem gestrigen Kilometer Marathon im Freizeitpark, waren vor allem die Herren der Schöpfung etwas fußlahm. Kurzerhand organisierten wir uns Tickets für eine etwa einstündige Schiffstour auf Trave und Elbe Lübeck Kanal. Vollkommen entspannt und mit einigen interessanten Fakten beschallt, schipperten wir sozusagen um die Lübecker Altstadt herum. Unter niedrigsten Brücken hindurch, mit Sicht auf alte Hafenkräne, ein Disko Schiff aus Beton, wunderschöne Wassergrundstücke und ganz enge Durchgänge in die Altstadt ( Breite- Sargmaß) führte uns die Reise. Wir konnten von allen Seiten die Bauwerke und die Kulisse der Stadt bewundern. Wirklich hübsch. Nach dem Ausstieg wieder die für uns typische Nahrungssuche 🤨😱😤😟🤬🤫.
    Wir fanden ein nettes Kaschemmchen am Wasser und verspeisten dort mehr als leckere Matjesbrötchen, sowie die beste Currywurst aller Zeiten. Dann bummelten wir noch ein wenig, um uns den Dom, der wegen Überfüllung( 15 Leute) 🤔gerade keine Besucher auf dem Turm zuließ, das Rathaus den Marktplatz und die Marienkirche anzuschauen. Schon bisschen seltsam die hübschen Backsteinbauten zwischen den modernen Kaufhäusern, Läden und viel, viel Verkehr. Dann noch ein letzter Stopp im Marzipanshop und dann nix wie heim. Nun ist nix tun angesagt....

June 21, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Heute waren wir in Lübeck unterwegs. Eine wirklich schöne Stadt mit sehr vielen Sehenswürdigkeiten! Die Stadt war proppe voll mit Touristen...
    Nachdem wir uns umgesehen haben und uns leckeres Marzipan Eis gönnten, ging es am späten Nachmittag wieder in Richtung Scharbeutz 🌞🥰.Read more

Lübeck, Luebeck, لوبيك, Горад Любек, Любек, Lubecca, Λίμπεκ, Lubeko, Lubeca, لوبک, Lyypekki, ליבק, リューベック, ლიუბეკი, 뤼베크, Lübeca, Liubekas, Lībeka, Либек, ल्युबेक, Lubeka, Lubëcca, Lybeku, ลือเบค, 吕贝克