Greece
Grand Monastère

Here you’ll find travel reports about Grand Monastère. Discover travel destinations in Greece of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Meteora kloosters!

July 5 in Greece ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag zijn we naar de Great Meteora gegaan. Wat lijkt het hoog te liggen. Als je daar aankomt dan is het niet zo hoog alleen ga je eerst naar beneden om vervolgens meer dan 300 treden te beklimmen om daar te komen. Wat een prachtig uitzicht. Een geweldig mooi klooster waar alleen de monniken wonen. Binnen mochten we helaas geen foto’s maken. Alle beschilderingen waren nog zeer goed in tact. De rotsen waar ze opstaan zijn overweldigend. Prachtig om te zien. Na dit klooster zijn we verder gereden en het is echt geweldig wat je ziet. Het volgende klooster is Agios Stefanos. Even wachten voordat het weer open gaat. Eenmaal binnen mocht ik niet in een broek binnenkomen en Jan niet met korte broek. Ze hadden daar rokken voor de vrouwen en de mannen die geen lange broek aan hadden mochten ook. Iet binnen komen. Het is echt een aanrader om dit te mogen zien. Prachtig. Hier leven alleen nonnen. Helemaal in het zwart met hoofddoek. Weer geweldig uitzicht over de stad Kalambaka en zien we ook nog ons hotel liggen. En nog een kaarsje aangestoken voor onze ouders. Wij kijken uit op deze berg vanaf ons hotel. Weer een geweldige mooie dag achter de rug. Lekker gegeten in het dorp en toen begon het ook nog donderen en te bliksemen. Even wat geregend.Read more

Metéora

June 20, 2018 in Greece ⋅ ⛅ 25 °C

Nun sah das Wetter besser aus und wir starteten zu den Metéora-Klöstern. Kurz zusammengefasst is das ein Haufen Klöster erbaut ab dem 14. Jhd, die auf Felsnadeln sitzen welche wiederum durch einen Strudel in einem ehemaligen See (sowie anschließende Erdbeben/Erosion) hier entstanden. Und sind Unesco.
    Fing zwar bei Ankunft zu schütten an (somit kein Zelten..), aber damit kamen wir im "Host El Greco" in den Genuss, eine kleine Wanderung mit Dimitri zu unternehmen und nebenbei die "Drachenhöhle" zu erkunden.

Grand Monastère, Grand Monastere