Iceland
Hofshreppur

Here you’ll find travel reports about Hofshreppur. Discover travel destinations in Iceland of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Jökulsarlon vanaf een andere lokatie

August 2, 2018 in Iceland ⋅ ☀️ 11 °C

Bart zag een zijweggetje voor 4x4 only en dacht dat doen we. De wolken lossen op en dat betekent dat dexon z'n magische effect gast tonen op de gletchers hier.
    12 minuten drone batterij was nét voldoende om dat vast te leggen maar de foto is een panorama van de telefoon

...en Kirjubajærklaustur pakt al veel ruimte in.

Kiplekker opgestaan. Lekker ontbijt (iets Weetabix-achtig, dus lekker als je graag karton lust). Een heel vriendelijk Amerikaans koppel leren kennen: Alec en Marie, net gepensioneerd en echte avonturiers. Na een gezellige babbel zijn we onze weg gegaan naar Skogafoss. Veel volk, mooie foss en door de zon een mooie regenboog. Tof!

Maar het echte pareltje ligt maar een 100tal meter verderop in een kleine canyon: Kvernufoss. Niemand gezien de hele tijd dat we er waren (1.5u ongeveer). Ook weer een magisch plekje, mooie natuur en je kan helemaal rond de waterval stappen. Wauw.

Hierna doorgereden naar het zuidelijke Dyrholaey, een rots in zee waar veel vogels leven. Mooi uitzicht, belachelijk veel wind.
    Deze wind zorgde voor enkele zandstormen op onze weg, bangelijk!

Next stop: Kirkjubajærklaustur. Heel lange wandeling naar en langs de top van een berg. Prachtig weer, halfuurtje in het mos liggen zonnen. Superlange wandeling, bedoeling was een soort vloer van basaltzuilen te zien.. Blijken deze verderop de parking te liggen. Wandeling dus volstrekt onnodig, maar wel heel aangenaam en zonovergoten!

Het besluit van de dag: een lange rit langs lavavelden naar Vatnajokull Ntl Park en weer een lange wandeling bij 'zonsondergang'. Bij het opzetten van onze tent zagen we een bekende camper rijden.. Bleek dit het sympathieke Amerikaanse koppel. Aangenaam gesprek gehad en Bryan kreeg terstond een whiskey aangeboden (Macallan 12y). Pastatje gekookt, topdag.

Skaftafell / Vatnajökull National Park

August 15, 2017 in Iceland

Today we visited the Skaftafell / Vatnajökull National Park. We joined the "Blue Ice Experience" tour organised by Icelandic Montain Guides to walk on the glacier. That tour was the most basic one which gives you only a taste. But this was the only one accepts kids above 8 years old. The walk lasted around 2 hours. I cannot say that it's exceptionally good but it still covered basics in a short time. If the kids are older, we will definitely try some other more adventurous tours.Read more

Stille am Morgen

May 30, 2016 in Iceland

Neben unseren beiden Campern wachten heut früh noch zwei weitere auf. Kein Wunder, es ist mit einem Camper gar nicht so einfach einen Platz zu finden. Einfach so von der Straße abzufahren, ist nahezu unmöglich.

Wir waren so müde, dass wir alle wie die Lavasteine geschlafen haben.

Der Sonnenschein überredete uns zu einem Frühstück im Freien. Wie schön!Read more

Svinafell

July 27, 2018 in Iceland ⋅ ⛅ 12 °C

Der Svinafell ist ein schöner Gletscher, an den man ziemlich nah rankommt. Durch einen kleinen Schleichweg könnten wir Gletschereis aus nächster Nähe sehen, hören und schmecken.

Hofshreppur