Laos

Matkaajat tässä kohteessa
    • Päivä 32

Houay Xai

14. syyskuuta 2022, Laos ⋅ ☁️ 26 °C

Erster kleiner Ort in Laos. Hier muss ich eine Nacht länger bleiben als erwartet, allerdings ist alles sehr ruhig und entspannt hier. Das Hotel liegt am Fluss, ich kann auf der Veranda arbeiten. Restaurants gibt es auch genug und das Preisniveau ist auch noch einmal niedriger als in Thailand (11 US Dollar für das Hotel pro Nacht, Essen mit großem Bier keine 5 €). Seit gestern bin ich auch Millionär, zwei Millionen KIP am Automaten gezogen 🙃.Lue lisää

• Päivä 13–14

Stopp 5 - Ban Houayxay (Laos)

18. marraskuuta 2023, Laos ⋅ ⛅ 23 °C

Grenzübertritt✅ Doch kaum 3h in Laos🇱🇦 schon hinter Gittern. Zum Glück nur im alten Militärstützpunkt Fort Carnot der Franzosen. 🏰🇫🇷
      Wir habe ein schönes Zimmer direkt am Mekong, haben heute das kleine Örtchen unsicher gemacht, abends auf einer „hidden“ Rooftopbar mit Mekongblick lecker gegessen und sind bereit für unsere Mekongfahrt morgen (eig war diese heute geplant, nur wurden die Abfahrtszeiten von 11:30Uhr auf 9:00Uhr verlegt, sodass mehr Touristen im Ort schlafen „müssen“).🏞️🛶Lue lisää

• Päivä 45

Gibbon Experience - dag 2

8. joulukuuta 2018, Laos ⋅ ☁️ 27 °C

We hadden onze wekker om 6u20 gezet zodat we de zonsopgang konden meemaken in de jungle en hopelijk gibbons te zien. Maar toen we opstonden bleek de hele jungle in de mist te hangen. Dit was ook wel een spectaculair zicht, we bevonden ons precies in een film. Na een tijdje begon de mist op te klaren en begonnen we meer om meer van de jungle te zien. Het was nog altijd een prachtig zicht. Iets voor 8u kwamen onze gidsen met de zipline toe en maakten ze thee voor ons. Ietsje later volgende twee meisjes met ons ontbijt. Het was rijst met verschillende schotels, een typisch Laotiaans ontbijt, maar het smaakte ons zeker. Ondertussen had Steven een groep vogels gespot en ontbijt was geen prioriteit meer. De vogels waren dan ook zeer mooi en kleurrijk.

Na het ontbijt was het tijd voor wat avontuur! Na een korte trek kwamen we aan bij een zipline die we de dag ervoor ook al hadden gedaan. Het was een zipline in twee delen met een tussenstop op een hoofplatform in een boom. Er was nog steeds wat mist dus de eerste zipline was recht door de mist. Dag twee was het ziplinen nog altijd geweldig! Ook al was ons zicht wat beperkt door de mist in het begin. We mochten deze verschillende ziplines een paar keer heen en terug nemen.

Hierna was het tijd om door te trekken naar een volgende boomhut. Dit was boomhut 1 en was ook een van de oudste boomhutten. De bouw ervan was heel spectaculair met wel vier verdiepingen. Het bleek ook een ideale boomhut om gibbons te spotten, maar helaas ze waren iets verder aan het werken aan een ander hutje. Het geluid van het kappen en de kettingzaag hield alle dieren op afstand. We vonden ook wel dat onze boomhut een mooier zicht had. Nadat Tat wat foto's aan het trekken was met haar gsm, stelde de gids voor om een groepsfoto te maken. Natuurlijk was dit goed. Wat bleek, hij klom terug op de zipline, ongeveer halverwege en begon vanaf daar foto's te trekken! Bungelend in de lucht! Het was echt een grappig en lichtjes eng zicht, maar de foto's waren geweldig.

Na een volgende trek door de jungle kwamen we eerst aan bij een paar gebouwen die dienden als "keuken". Vervolgens gingen we verder naar boomhut 7 om hier lunch te hebben. Het eten was weer geweldig en het zicht was ook niet mis. Ook hier zagen we weer een bende vogeltjes in felle kleurtjes zoals geel en rood.

Met onze gevulde buik vervolgende we onze trek door de jungle. Er volgende nog enkele spectaculaire ziplines met een uitzicht waarbij je mond gewoon openviel van de waaaaaaaauuuuuuuuw! Gewoon onbeschrijfelijk!

Uiteindelijk gingen we nog naar boomhut 3 en 5, deze hadden ook een geweldig zicht. De zipline naar de 5 was vrij lang en voor we startten vroeg de gids naar Steven zijn camera. Hij wou foto's trekken van ons in de hut. Steven was toch wat twijfelachtig maar uiteindelijk vertrouwde hij de gids toch. Nadat we allemaal de boomhut hadden bereikt, kwam onze gids eraan op de zipline. Halverwege stopte hij en begon hij foto's te trekken, het was een echte fotoshoot. Het was toch wat stressvol voor Steven, maar de resultaten waren fantastisch. Toch echt een top gids!

Na zo'n dag trekken en ziplinen waren we toch wel moe, maar er wachtte nog de trek naar onze boomhut. Toen we aan een zipline kwamen zei de gids kijk daar is onze boomhut. Eerst zagen we het niet, maar toen helemaal bovenaan de berg zagen we in de verte ons boomhut. Het was nog een hele klim! En die hebben we gevoeld in onze benen.

Nadat we naar onze boomhut gezipt hadden, was het tijd voor een hapje. Wat vers gesneden fruit mmm en wat bleek, een flesje lao whiskey. Na onze jungle trek in Cambodja waren we al bekend met rijstwijn en dit was vrij gelijkaardig. We besloten een kort drankspelletje te doen, maar lang heeft het niet geduurd, want iedereen was kapot. We besloten om toch eerst wat te eten en wat bleek, er zaten zelfgemaakte frietjes bij! Spijtig genoeg waren ze al wat koud en slap geworden, maar ze hebben toch gesmaakt.

Die avond konden we vanuit onze boomhut de zonsondergang zien. Het was een van de mooiste die we ooit gezien hebben. En zo hadden we een perfecte afsluiter voor een fantastische tweede dag.

• Päivä 255

Laos Visa Run

31. tammikuuta 2023, Laos ⋅ ☀️ 25 °C

Unbelievable how time flies. We already spent 42 days in Thailand. So we had to renew our Visa. Yesterday we took a bus to the border to get a free Laos Visa and planned to return.

But Laos is beautiful and we love to spend some time at Mekong river so we stay for couple of days.Lue lisää

• Päivä 49

Weiter nach Huoixai

28. maaliskuuta 2023, Laos ⋅ ☀️ 36 °C

Wir sind kurz nach 7 aufgestanden und sind mit den Hoteltuktuk zum Hafen gefahren.
      Dort haben wir dann den Avocado toast bekommen und auch den Chicken Reis.
      Das Boot startete kurz vor halb 9.
      Das Boot heute sind schön besser aus als wie das von gestern. Dieses heute hat Tische und sind einfach gepflegter aus, deshalb hoffen wir dass wir heute keine Probleme mit dem Motor haben.
      Wir sind weiter gefahren und haben immer wieder in sehr kleine Dörfer einen Stopp gemacht um Leute aussteigen zu lassen oder um Lebensmittel abzuliefern.
      Wir haben dann einen Franzose kennengelernt der uns wegen der Gibbon Experience fragte wir haben ihm einpaar Informationen gegeben und er sagte uns dann später er hat jetzt auch gebucht an dem selben Tag wie wir.
      Also krass er hatte den selben Preis wie wir und hat 2 Tage vorher gebucht und wir haben sicher 4 Wochen vorher gebucht auch weil wir dachten es wäre dann voll, er ist aber auch alleine unterwegs und dann ist es auch natürlich wahrscheinlicher dass er Platz hat als wir .
      Wir sind gegen 17.30 in Huoixai angekommen hier ist es ganz toll die Stadt ist sehr ruhig und auch toll ist dass auf einer Seite vom Fluss ist Thailand und auf der anderen Seite ist Laos also man könnte schwimmen in 10min die Grenze übergang machen. Am Hafen haben wir dann ein TukTuk ins Dorf genommen.
      Im internet stand 6km und wir dachten wir nehmen den Tuktuk am ende waren es gerade mal 3 min mit dem Auto also hätte man ruhig zu Fuß gehen können.
      Wir sind dann in einen Hostel für 50.000 kip pro Person gegangen und schlafen da jetzt erstmal 2 Nächte.
      Wir haben im Hostel einen Deutschen aus berlin kennengelernt vielleicht 40 Jahre und er reist seit 3 Jahren mit dem Fahrrad und ist Afrika gestartet und ist jetzt in Laos und reist die nächsten Tage in Thailand ein und fährt zu seinen Bruder der dort jetzt wohnt und dort jetzt sein Business macht.
      Wir sind mit ihm und den Franzose Abendessen gegangen und sind dann bald darauf auch schlafen gegangen.

• Päivä 49

Chillin Huoixai

28. maaliskuuta 2023, Laos

Wir sind gegen 10 Uhr aufgestanden und haben alle mal geduscht. Gegen mittag haben wir es dann geschafft vom Guesthouse rauszukommen.
      Wir sind direkt zum OFFICE vom Gibbon Experience gegangen und haben dort um einpaar Informationen für morgen gefragt und auch den check in und Sicherheitsmaßnahmen Zettel ausgefüllt.
      Nachher sind wir kurz im Restau daneben etwas essen gegangen.
      Wir wollten bei dieser Hitze nicht unbedingt in der Stadt herumlaufen weshalb wir uns entschieden haben zum Guesthouse zurückzugehen und dort unsere Bürokratischen Sachen zu erledigen.
      Wir hatten viel Puff da ich meine Kreditkarte verloren habe und wir immer alles mit Tricount gemacht haben. Und wir hatten echt Kaos.
      Wir haben alles gelöst waren aber bis kurz vor dem Sonnenuntergang im Guesthouse.
      Wir haben danach noch eine Runde zu einen sehr coolen Baum gemacht haben dort bisschen gechillt sind aber dann zurück zum Guesthouse und schlafen gegangen damit wir morgen fit sind.

• Päivä 22

Tschüss Thailand 🇹🇭, Hallo Laos 🇱🇦

10. huhtikuuta 2023, Laos ⋅ ☀️ 38 °C

📍 Huay Xay/Pakbeng 🇱🇦 - 3 tägige Bus- und Bootsreise nach Luang Prabang
      Nachdem wir 5 schöne Tage in Chiang Mai verbracht haben, wurden wir am 9. April morgens mit dem Minibus an unserem Hotel abgeholt, um in Richtung laotischer Grenze aufzubrechen 🚌. Auf der 5 stündigen Fahrt wurde auf halben Weg ein Stopp eingelegt, um den Weißen Tempel in Chiang Rai zu besichtigen 🛕. Leider war der Anblick dieses schönen Tempels auch diesmal wieder stark beeinträchtigt durch die Luftverschmutzung in der Region.
      An der Grenze angekommen, erlebten wir einen ziemlich chaotischen Grenzübergang, an dem die Leute arbeiten, wie manch andere Urlaub machen - Keiner versteht Englisch, es riecht überall nach Scheiße 💩 und wir wurden von unserem Fahrer abfotografiert, um zu dokumentieren, wie die „Ware“ aussieht, die auf der anderen Grenze in Empfang genommen werden muss 😂🙈.
      Nach einer Nacht in einem sehr günstigen und einfachen Hostel in der laotischen Grenzstadt Huay Xay, ging es am nächsten Morgen auf das Slow Boat, welches uns in 2 Tagen mit Zwischenstopp in Pak Beng nach Luang Prabang bringt 🛶🇱🇦.
      Wir sitzen nun den zweiten Tag infolge auf unserem Slow Boat und schippern ganz entspannt über den Mekong nach Luang Prabang. Zugegebenermaßen macht uns die Luftverschmutzung auch hier sehr zu schaffen. Links und rechts vom Fluss können wir einen Waldbrand nach dem nächsten sehen und leider auch die immer größer werdenden Aschestücke, die uns im Minutentakt entgegen fliegen. Unsere Kleidung und wird selbst sind schon nach 3 Stunden Bootsfahrt vollkommen verrußt 🙈 Wir freuen uns also sehr auf die Ankunft in Luang Prabang mit einer hoffentlich besseren Luft ☺️

• Päivä 43

Huay Xai

6. joulukuuta 2018, Laos ⋅ ⛅ 20 °C

Huay Xai, HoiXai Huay Xay of hoe het dan ook mag zijn. We weten het nog altijd niet. Dit stadje was in ieder geval de bestemming van onze nachtbus. Het was weer een beleving, er zijn toch zo van die momenten dat we ons afvragen waar we mee bezig zijn. We moesten om 16u al aan ons hotel zijn voor de pickup met tuktuk naar het busstation. Toegekomen op het busstation moesten we zoals gewoonlijk nog even wachten. Dan ipv op onze bus te stappen moesten we weer in een tuktuk stappen. Deze bracht ons naar onze bus die werd bijgetankt aan een tankstation. Wij ernaartoe en we werden al raar bekeken, want we waren de enige westerlingen op de bus. Alles goed en wel, wij wilden onze bagage afgeven maar die moest mee met ons in de bus. Dus niet in het bagageruim. Het gangpad was zo smal dat onze rugzak er net door geraakten. Gelukkig was er nog een compartiment voorzien voor bagage. Rugzakken weggestoken vroegen we ons af waar we moesten liggen aangezien alles volzet was. We vroegen dit met onze kaartjes met de plaatsen op. Als antwoord kregen we ‘full’ met een dikke glimlach. Dus was er nog plaats helemaal achteraan in de bus waar vier personen konden liggen boven het bagage compartiment. We waren eerst wat bedenkelijk over de gang van zaken maar bon. Uiteindelijk was deze plek groter dan andere bedden. Maar van veel slapen kwam niet in huis. De weg was zo bochtig en de chauffeur reed met vrij hoge snelheid door de bochten dat we van links naar rechts geslingerd werden. Met heel je lichaam 10 cm de lucht invliegen door dat je door een diepe put rijdt, is toch niet ons idee van een comfortabele nachtrust.

Toegekomen, nog een tuktuk naar het hotel en als een geschenk uit de hemel mochten we direct in onze kamer. We zijn dan ook direct in bed gekropen en sliepen tot de middag. Hemels! Verder hebben we niet veel gedaan. Wat geluncht met zicht op Thailand (we zitten net aan de grens). Daarna op een gezellig terrasje wat geluierd met een drankje. Hier ook avondeten gegeten, lekkere ribbetjes voor Steven 🤤

Het is dus eens een lekkerlui, niks doen dagje geworden. Morgen vertrekken voor drie dagen naar de boomhutten in de jungle om gibbons te spotten (geen wifi). Dit is een activiteit waar we al heel lang naar uitkijken, maar die ook een van de duurste zal zijn van de hele reis. Hopelijk is het het dus waard!

• Päivä 46–50

Houayxay (Gibbon Experience)

17. marraskuuta 2023, Laos ⋅ ☁️ 25 °C

Die Reise von Nong Khiaw nach Houayxay sollte 10h dauern. Im Endeffekt reisten wir vom morgen 7:30 bis abends um 22:00, also 14.5h😅 und das auf einer sehr kurvigen und holprigen Strasse in einem MiniVan gefüllt mit Locals und mir und Nico😅 Eine Frau sass sogar die ganze Fahrt auf der Schoss der anderen🥴

Am Folgetag dann das Highlight und wieso wir überhaupt hierher kamen: Die Gibbon Experience. Gibbons sind "Langarmaffen".
      Aber auf der von uns gebuchten Tour (Giant Loop Tour - 2 Tage) im Nationalpark sieht man die eigentlich nicht, dafür macht man viele Ziplines.
      Nachdem wir 1h den Berg heraufkrakselten, durften wir dann endlich die Ziplines geniessen. 11 am ersten und 8 am zweiten Tag. Um ca. 16:00 kamen wir im Treehouse 1 an, wo wir dann auch die Nacht verbrachten. Einfach atemberaubend: In 50 Metern Höhe im Baum, haben die ein Baumhaus gebaut. Der Sonnenuntergang und das Essen waren fantastisch😍. Zudem war der Guide super. Der hat schon Sachen erlebt: Er war Bitcoin-Scamer auf Tinder, Guide, Buschfeuerbekämpfer, Ziplimespanner etc.😶 und uns viel über Laos und andere spannende Themen erzählen können!😯 Intelligenter Bursche. Ich denke sogar er würde Ed Stafford im Dschungel von Laos Konkurrenz bieten😅

Nach einem Tag chillen, gehts dann ab nach Thailand.

• Päivä 9

HuayXai, Laos

27. lokakuuta 2022, Laos ⋅ ⛅ 72 °F

Made it to Laos. A bit of a challenge because there were no bus seats available for a couple days. We took a taxi to the border, checked out of Thailand, took a bus across the bridge, and somehow managed to check into Laos. The monetary system (kip) may take a little getting used to with all the zeros. 150000 for a room. 350000 for a boat ride. 45000 for dinner. 250000 for a taxi ride to town.Wow! One needs to have a lot of kip to survive in this country.Lue lisää

Saatat myös tuntea tämän kohteen näillä nimillä:

Ban Houayxay, Houei Sai, Хуайсай

Liity: