Preplavba Bratislavy, návšteva Devínu, inkognito preplavba maďarských hraníc a Budapešti Read more
  • 20footprints
  • 2countries
  • 5days
  • 67photos
  • 2videos
  • 279kilometers

Posledný večer

June 17, 2021 in Slovakia ⋅ ⛅ 21 °C

Pristávame v Patinciach, kde sme si nechali autá a časť ide na autách k vchodu do vody, kde budeme lode vyťahovať a časť na lodiach.

Keď dofrčíme k vchodu, ktorý sme si len pred dvoma hodinkami pozreli a vytipovali, zistíme, že vo vchode hrdo stojí traktor. To snáď nie. Drzosť ľudí nemá hranice. Bolo to perfektné miesto, kde sme mohli lode nie len vytiahnuť, ale rovno aj kempovať (prežiť noc).

Edo vyťahuje loď bez problémov, moja nie a nie skočiť poriadne na vozík. Už som z toho nervózny a vďaka geniálnemu vozíku sa nakoniec oškrabe. Ta čo už!

S loďami na vozíku nakoniec prejdeme o nejaký necelý kilometer ďalej, kde si rozložíme svoj kempovací tábor.
    Jedna skupinka rozkladá stany na loďkách, jedna chystá oheň, zbiera drevo. Večer bude zase bašta...

Edo zistí, že celý čas behal s otvoreným vekom na olej a tak má celý motor ostriekaný a Danka s Peťkou dajú posledné kúpanie v Dunaji.

Ešte posledná opekačka a pomaly sa presúvame do stanov a náš výlet ranným vstávaním končí...

• Day 4

Užívame si posledný deň plavby

June 17, 2021 in Slovakia ⋅ ☀️ 24 °C

Vyloďujeme sa na opustenom piesočnom ostrove, kde mi Peťka dotiahne obrovské drevo. Pre Maroša to však nemienim sťahovať až na Šíravu.
    Poopaľujeme sa na ostrove a potom tajným úzkym ramenom preplávame až na rieku Hron a o chvíľu na to už kotvíme v maríne v Esztergome na kávičke, pive, limonáde, pálenke (mená si priraďte).

Z Esztergomu smerujeme po Dunaji do maďarského ramena Neszmely. Rameno známe zaparkovanými historickými parníčkami a legendárnou ruskou "raketou" Vostok.
    Plán poriadne sa najesť však musíme prerobiť, keďže je zatvorené a tak skončíme v miestnom bufete na hotdogoch, hamburgeroch a štrúdli.
    Edo dodržiava heslo dňa: "hlavne nevytriezvieť"...

Ráno na pláži

June 17, 2021 in Hungary ⋅ ☀️ 28 °C

Ráno sa budím na ukrutné teplo v stane. Už od rána to riadne páli, ale inak bolo spanie perfektné. Teda pre mňa. Edo zvyknutý spať s Gabikou v stane sa v noci túli k Ňaňovi, tak ten zas až tak extra spanie asi nemal.

Všetci čakajú na rannú kávu a keď sa teda Danka odhodlá, že ju ide uvariť, väčšina si objedná Írsku kávu s vodkou bez kávy...

Karma zasahuje (spomienka na utopený spacák), Ňaňovci pri rannom upratovaní vykúpali vankúš a ten budú sušiť do večera.

Ráno ešte dáme kúpanie. Morská panna v šupinatých plavkách (Peťka) je vo vode ako doma.

Maja rozloží na piesku pobočku svojho kaderníctva a vyrobí Danke sexi účes, tzv. "Hop hop malý žiačik...", presnejšie žiačka.
    Celá zvyšná časť posádky už ju vidí v tematicky zameranom filme pre dospelých.

Nazbierame ešte nejaké velikánske mušle, Peťka zanechá v piesku meno každého člena posádky a odchádzame ďalej proti prúdu Dunaja.

P.S. nájdite na fotkách dve Ninja korytnačky ;)

Nočné kempovanie

June 17, 2021 in Hungary ⋅ ☀️ 23 °C

Večer zakotvíme na pieskovej plážičke. Rozložíme si stany (niekto na lodi medzi užovkami, niekto na zemi medzi mravcami) a rozložíme oheň.
    Padne tma a my si pochutnávame na opekaných klobáskach a špekáčikoch.
    Romantickú idylku dolaďuje efektné sedenie. Naše rybárske stoličky sú veľmi rýchlo obsadené a tak sa Danke zvyšuje jedine bandaska na vodu a to je teda fakt úloha večera ako si sadnúť na bandasku, ktorá ma hore po celej dľžke rúčku a na konci ešte šrubovací uzáver. No proste Danka má vymasírované všetky radšej nemenované partie.
    Edo čím viac pije tým viac padá k zemi... Nie je to však tým, žeby nezvládal tie promile, ale perfektnými stoličkami z Aliexpresu, ktoré nám v superlatívoch opisoval už týždne dozadu.
    Skladacia stolička sa totiž zjavne skladala aj vo chvíľach keď nemala a Edo tak postupne klesá z výšky 60cm na až takmer nulu. Ešte predtým to však vzdáva a zhodnotí, že sa nechal oblbnúť reklamou... Stolička končí v ohni a konečne nám všetkým prináša úžitok. Plast perfektne horí, efektne bublá a obteká zvyšné drievka v ohni a nám začína byť príjemne teplúčko... Neprejde dlhý čas a v ohni končí aj druhá a Edo všetkým začína za výhodnú cenu ponúkať skvelé skladacie kempovacie stoličky. V aute má totiž ďalšie 2 kusy.

P.S. Edova hláška večera: "Načo chodiť po drevo do lesa... Keď si môžeme doniesť čínske stoličky..."

Budapešť

June 16, 2021 in Hungary ⋅ 🌙 23 °C

Natankujeme na vodnej pumpe a preplávame Budapešť. S Dankou priamo v Budapešti pozorujeme vodné minitornádo, až kým sa nerozhodne zamieriť rovno na nás a pekne nás to ostrieka.
    Potom už plný plyn smer malebné mestečko Szetendre, kde skončíme na neskorom obede v srbsko-maďarskej reštaurácii. Ešte fajna zmrzlina a potom asi hodinová plavba do "zátoky", kde budeme nocovať.Read more

Priťahovači zážitkov

June 16, 2021 in Hungary ⋅ ☀️ 27 °C

Posádka Edovho člnu nemá WC, na rozdiel od nášho vedierka od tyčiniek, ktoré Danka aktívne využíva.
    Z tohto dôvodu musia každú chvíľu niekde stáť. A dovtedy sa chodí s pohárom po vodu... až kým Edo nechtiac pri pristávaní nechytí podvodnú hrádzu...
    Zákerný rybár sa len díval a na nič neupozornil.
    Po pristání na pláži tak s nožíkom v ruke Ňaňo brúsi narazenú vrtuľu a zázračne ju aj vybrúsi...
    No a Maja zaklínač (priťahovač) hadov zažíva deja vu zo Šíravy (kde mali užovku v lodi), keď sa na ich lodi objaví počas plavby had...
    Zas som mal ráno obavy, čo by sa už mohlo asi počas tak jednoduchej plavby stať... Ale tento náš team to je zjavne partia priťahovačov zážitkov.

Ide sa do karantény?

June 16, 2021 in Hungary ⋅ ☀️ 26 °C

Pri meste Vác, tesne pred Budapešťou sa mi splní sen. Z pobrežného húštia na nás vyrazí biela loďka s bočným nápisom Rendorseg a zabliká na nás červeným a modrým majáčikom. A ja im môžem predviesť svoje lingivistické schopnosti svojou vetičkou "Nemirtem magyarul", abo tak dajak, hlavné, že pochopili, že my nechápeme...

Kontrola je v pohode, aj keď všetci čakáme, kedy policajti vyslovia to zázračné slovíčko COVID.
    Našťastie ich zaujímajú len štandardné doklady, nekontrolujú ani výbavu, čo je v mojom prípade obrovská kotva zaberajúca celý predný priestor.

No a Edo asi sklamaný, lebo od vstupu do Maďarska sníva o tom, že sa nám výlet predľži v maďarskej karanténe, ale asi sme vyzerali príliš vychechtano a zdravo.

P.S. nikto z nás nemal žiaden papier, test, potvrdenie a pod. súvisiace s Covidom

Ide sa na Jadran...

June 16, 2021 in Hungary ⋅ ⛅ 25 °C

Keďže dnes už nechceme byť ubytovaní v exkluzívnej turistickej ubytovni, dohodneme sa na alternatíve, že všetko presunieme do blízkej maríny Patince. Časť ide na autách a časť loďou. Plán je stadiaľ vyraziť na 2 dňový loďovýlet a poslednú noc tam prespať.
    V maríne nám zamestnanec zruší naše plány... Marína nie je kemping... Nechávame tam teda len autá a zajtra uvidíme, čo vymyslíme.

Plavba je v pohode, takmer žiadna väčšia loď, akurát pri vstupe do Maďarska rozbalíme našu maďarskú vlajku. Keďže v tom istom čase ju rozbalí aj Edo zisťujeme, že niekde je zádrhel a miesto maďarskej máme pravdepodobne taliansku vlajku (farby tie isté len o 90 stupňov otočené).
    Všetci sa nasmejeme a Edo nám dá prednášku o tom, že to máme radšej zbaliť, nech zbytočne neprovokujeme maďarských vlastencov a prípadné policajné kontroly.
    Sranda sa vystupňuje, keď sa zistí, že naša vlajka je dobrá a že tá Edova, s ktorou brázdi už roky maďarský Dunaj je v skutočnosti Talianska. Edo to nepripúšťa a rozpráva nám o tom ako mu roky kývu policajti a žiaden problém...
    No proste pre Eda riadny šok :) Pre nás ostatných vyšokovaných zo zvratu situácie riadna sranda...
    Edo si však so situáciou poradí bravúrne, keď vlajku na stožiari po malých úpravách otočí o 90 stupňov. No rozmer skôr ako prezidentská štandarda, ale farby dobré a v dobrom smere a poradí...

Ranná hygiena

June 16, 2021 in Slovakia ⋅ ⛅ 18 °C

Po celej noci odhodlávania sa ráno vyberiem na WCko.
    Sadnem na dosku, ktorá bola stará už za čias Husáka.
    Za mnou kvalitne splesnivetý kryt, pod mnou čierna diera (ten záchod už biely nebude nikdy) a nad mnou visiace pavučiny. Po zemi sa preháňa zbierka chrobáčikov.
    Ale ten smrad! Ja na smrad až tak citlivý nie som... Posledne mi dvíhalo žalúdok na zvracanie v Indii na rieke Gange. Tam však v rieke plávali polobhorené mŕtvoly rozďobané vtáčikmi.
    No akože hnus a keď sa konečne na tom WC nainštalujem, v tom strese zistím, že toaleťák výbavou turistickej ubytovne určite nie je...

Sprcha to je ďalší bonus. V strese pre zmenu zabúdam uterák a keďže nechcem Peťke (s ktorou som zostal sám, zvyšok šiel na nákupy) zkaziť jej ideály a narušiť budúci sexuálny život, polomokrý sa prešuchotám a prečľapkám v pyžame až do izby...

Voda z kohútika tečie tak žltá, že mám pohybnosti, či už druhý deň ešte len nepreplachujeme trubky od desaťročnej hrdze a farbu zubov po umývaní radšej nekonrolujem, ale bielšie určite nie sú. Chuť vody je hnusná...

Myslím na Tomča a Zuzku, ktorí nás včera opustili, ako v Košiciach trpia odstávkou teplej vody. Tu je vodička krásne teplá, len neviem, z ktorej stoky to odčerpávajú...

Chýbate nám... Užívali by sme si ako s nami spolutrpíte :)

P.S. na fotke "slniečko", ktoré na nás celú noc žiari, avšak heslo k nemu nám nedali...