New Zealand
Lake Rotoroa

Here you’ll find travel reports about Lake Rotoroa. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Abel Tasman, Golden Bay & Nelson lakes

May 13, 2017 in New Zealand

Vanuit Nelson naar Abel Tasman gereden. Hier de volgende dag de watertaxi genomen naar Bark Bay, onderweg stopte de watertaxi bij Split Apple Rock en bij Adele Island. Bij dit eiland ligt een hele kolonie zeehonden. Bij Bark Bay moest ik een uur wachten dus hier een korte hike gemaakt en geluncht. Vervolgens met de kayak naar Anchorage, vanwege vloed konden diverse lagoons in en de rivier omhoog. Onderweg meer zeehonden tegen gekomen. Vervolgens naar een klein eilandje gekayakt en hier waren ook allemaal jonge zeehondjes, die aan het spelen waren, echt te leuk. Toen we weg wilden gaan hadden we een penguin om onze kayaks die een vis achterna zat. Echt te schattig, dit is volgens mij de blauwe penguin en de kleinste in zijn soort. Later in een lagoon nog 2 babyseals die een show weg gaven, echt super tof! vanaf daar de watertaxi terug naar Marahau.

De dag erna doorgereden naar Totaranui en daar een 7u lange gave hike gedaan door het bovenste gedeelte van Abel Tasman.

De dag erna doorgereden naar Farewell Spit, dit is een 12km lange en ongeveer 1km brede zandduin midden in de zee. De eerste 4km mag je lopen, daarna mag je alleen met gids. Ik heb de 4km gelopen, de zandduinen overgestoken en aan de andere kant terug gelopen. Toen kwam ik een beetje in tijdnood, wilde namelijk met eb bij Wharariki beach zijn, dus de duinen nog maar een keer overgestoken. Al met al duurde dat iets langer dan mijn planning dus eb niet helemaal gehaald bij Wharariki beach. Hier liggen bij eb gigantische rotsblokken op het zand, terwijl die normaal onder water liggen. Abel Tasman en Golden Bay hebben een verschil van bijna 5 meter tussen eb en vloed, dus dat is echt super veel. Bij eb ontstaan er op Wharariki beach ook allerlei plassen waar de baby seals in spelen. Echt super schattig. Vanuit daar doorgereden naar Cape Farewell en Pillar Point waar je een super uitzicht hebt over Farewell Spit.

Vanuit daar doorgereden naar Nelson lakes, hier helaas niet aangekomen omdat mijn auto oververhit raakte. Mijn auto werd weggesleept naar Wakefield, maar gelukkig waren er hele lieve mensen, Denise en Alister, gestopt en die hebben eerst met mij bijna 2u gewacht op de sleepwagen en vervolgens mij 2 nachten in huis genomen terwijl mijn auto gemaakt werd. Echt super tof! Nog maar 2 dagen in Nelson blijven hangen, totdat cycloon nummer 3 weg was en ik door kon naar Nelson Lakes. Hier wat mooie hikes gemaakt, waaronder Mt Robert (1400meter) en een paar nachten verbleven en toen doorgereden naar Westport.

Hierbij de foto's van Nelson, Denise en mij en de vogels in Farewell Spit

Nelson Lakes

March 29 in New Zealand

Heute machte ich mich auf für eine Wanderung am Rande des Lake Rotoitis. Sie führt am Mt. Robert entlang, sodass man schöne Ausblicke über den See bekommt. Angegeben waren 5h.
    Leider war es morgens noch sehr wolkig und der See hing komplett im Nebel. Daher habe ich noch etwas getrödelt in der Hoffnung, dass das Wetter besser wird.
    Der Weg führte anfangs ordentlich steil im Zick Zack den Berg hinauf. Man hatte fast durchgehend Blick auf den See, der aber im Nebel lag. Nach einer guten Stunde war ich dann schon am höchsten Punkt und es riss auch langsam auf. Es ging weiter auf der Ebene entlang und man bekam immer mehr Blick auf See und die Berge. Nach 1.5 Stunden ging es dann schon wieder bergab und mir dämmerte schon, das das Ganze keine 5h dauern wird. Und so war es auch, nach nicht Mal drei Stunden war ich zurück am Auto.
    Daraufhin bin ich zurück zum Seeufer gefahren und habe dort noch etwas entspannt, und dann später zum Anderen der beiden Nelson Lakes zu fahren, dem Lake Rotoroa. Und dessen Anblick hat mir fast die Sprache verschlagen. Die Wolken waren quasi weg und man hatte eine tolle Sicht auf die umliegenden Berge, in denen der See liegt. Ich habe mich dort auf den Steg gesetztnund etwas die Seele baumeln lassen. Im Wasser schwammen ecklige, riesige Aale, da hätten mich keine zehn Pferde reingebracht. Der Campingplatz lag 2 Minuten vom Ufer weg und war ganz klein und gemütlich. Eigentlich war es nur ein Stück Wiese, aber genau richtig für hier.

Foto's Golden Bay (2)

May 14, 2017 in New Zealand

Hierbij de foto's van Abel Tasman NP

Nelson Lakes National Park

April 8, 2017 in New Zealand

Unsere erste Nacht haben beim Lake Rororoa mitten im riesigen Nelson Lakes National Park verbracht. Am nächsten Morgen haben wir dann noch einen kleinen Nature Walk gemacht (durch den Wald und ein Stück am Seeufer entlang), bevor es weiter ging zum Lake Rotoiti. Beide Seen sind einfach absolut wunderschön gelegen, umgeben von Bergen. Und die Luft ist hier soo angenehm frisch und sauber?!...ich weiß gar nicht wie ich das beschreiben soll.Read more

Lake Rotoroa