New Zealand
Mangawhai

Here you’ll find travel reports about Mangawhai. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

9-4 Mangawhai

April 9 in New Zealand ⋅ ⛅ 19 °C

Wat ik kado krijg voor mijn verjaardag: leuke appjes, regen 's nachts, en een buitje náást me overdag. Een goede rustige gravelweg met normale klimmetjes. Wijn van mijn broer.
    Ik mik op een reuze knusse eco lodge met camping. Vanwege de watervallen ga ik van de snelweg af, dat is dus die leuke gravelweg. De watervallen blijken wat buiten bereik. Zo specta lijken ze nou ook weer niet. Dus ik doe boodschappen in Maungaturoto en besluit daarna dat ik door ga naar Mangawhai. Anders is morgen zo'n lange dag. Kom vervolgens aan op een camping vlak aan een weg...... En betaal en zet mijn tent op. Oen!!! 5 km de verkeerde kant op is een leukere camping. En nu zit ik me aldoor af te vragen hoe dat dan werkt in mijn hoofd. Heb de pest in en moet ook om mezelf lachen. Ik ging nu naar deze camping, dus dat is het dan? Autist. Ik ben zo wel het dichtst bij de camping van morgen. Zal uitmaken, die 5 km...😕 Wel een mooie zonsondergang, alweer kado.Read more

Wat mij opvalt

April 10 in New Zealand ⋅ ⛅ 15 °C

- Er is hier al vroeg verkeer (half 6). Daar staat tegenover dat het hier 's nachts nog echt stil wordt. Op campings soms al om half 10, de wegen om half 11 of zo. Snelwegen dus ook!
    - Als er een passeerstrook is vanwege de helling, dan stopt die altijd vóórdat het echt steile stukje omhoog komt (?)
    - 99 van de 100 keer: als er een bord staat ...iets... nog 300 meter, dan is die 300 meter meestal ook steil omhoog
    - Watervogels zijn hier flexibeler dan in Nederland. Een eend zal je bij ons niet in zout water zien. Hier wel. Ook Witte Haringen, pardon, witkopreigers, zie je in zoet en in zout water vissen, zelfs die maskerkieviten lopen op het strand.!
    - Kiwi's (de mensen in dit geval) doen veel negatiever over hun manier van rijden en de veiligheid (ook diefstal) dan dat ik het ervaar. Gelukkig maar!
    - Heel veel gaat hier met tankwater (regenwater uit een mega tank). Zelfs als je ongeveer in een rivier staat.
    - Met al dat oerwoud en groen blijvende bomen valt vogelen niet mee!
    - Ik word soms ook een beetje triest: 3/4 van hun vogels is bedreigd of uitgestorven 😢
    - Het koelt hier inmiddels lekker af 's nachts, met de bijbehorende condens. Ik had het vanochtend zelfs, hoe heet dat ook al weer, oh ja, KOUD, toen ik ging plassen. Maar dan komt de zon op ...... Ik vind in de herfst kamperen echt leuk
    - Dat van die herfst moet je natuurlijk niet hardop opschrijven. Keiharde wind, eindeloos veel buitjes. Ik vind in de herfst kamperen ook stom!🙃

Gen Süden zum Yoga Retreat

January 23 in New Zealand ⋅ ☀️ 25 °C

Es ging 3h wieder südlich nach Mangawhai. Man kann auch nur 6 Wochen hier oben verbringen ;) gelandet sind wir auf einem Yoga Retreat Gelände, wo man in Jurte, Wohnwagen, Lehmhaus oder Holzhaus wohnen kann. Wir haben uns für die günstigste Variante dem Wohnwagen entschieden. Es gibt hier ein Kompostklo (Trockentrenntoilette) und eine Gasdusche. Man merkt direkt wenn man so wenig Platz wie im Wohnwagen hat ist man fast nur draußen ;-)
    Achja und ein Trampolin, einen Gemüsegarten wo man sich bedienen kann gibt es auch noch. Yoga ist gegen Aufpreis ebenfalls möglich. Ein sehr schönes Gelände.

December 2, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 19 °C

Super schöner Coastwalk! Wir konnten sogar Delphine sehen!

October 1, 2017 in New Zealand ⋅ 🌧 13 °C

In Mangawhai habe ich meine ersten Tage verbracht, weil meine Reisebegleiterin Juli da schon Freunde gefunden hat. Wir haben den Mangawhai Coastal Walk gemacht, jedoch nur zum Teil, da er teilweise wegen eines Erdrutsches gesperrrt war. Trotz des schlechten Wetters (es regnet immer mal wieder Sturzbäche) war es ein schöner erster Ausflug, da wir den Strand ganz für uns allein hatten. 🌊Read more