New Zealand
Wairoa Stream

Here you’ll find travel reports about Wairoa Stream. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Cape Reinga via 90 Mile Beach

November 29 in New Zealand

Nachdem wir heute um halb 8 aufgestanden sind, uns fertig gemacht haben und was kleines gefrühstückt haben, wurden wir um 8:30 Uhr von einem Shuttle abgeholt, da wir eine Tour gebucht haben von Kaitaia hoch zum Cape Reinga. Unser erster Stopp war ein Kauri Museum, hier mussten wir dann in einen Geländebus umsteigen und sind über 100km über dem ninety mile Beach direkt am Strand gefahren.
    Daraufhin haben wir dann Sandboarding in Te Puke gemacht und dann ging es auch direkt hoch zum Cape Reinga der nördlichste Punkt von Neuseeland.
    Auf der Rückfahrt haben wir dann noch zu Mittag gegessen und waren an einem überragenden Eisstand. Des weiteren ist der Busfahrer auch so freundlich gewesen, während der Heimfahrt einfach mittendrin anzuhalten, damit sich 2 der 3 Mitreisenden von uns erleichtern konnten.😂
    Gegen 16 Uhr waren wir alle fix und fertig zurück am Campingplatz wo wir noch bis Samstag verweilen werden.

Henderson Bay

November 30 in New Zealand

An unserem 12. Tag haben wir erstmal unsere Lodge verlängert, in der wir seit Dienstag untergebracht sind. Gegen 12 Uhr sind wir dann bei eher mäßigem Wetter an den Henderson Bay gefahren, welcher circa 50km nördlich von unseren Campingplatz liegt.
    Gegen 15 Uhr waren wir dann wieder zurück.
    Haben zu Mittag gegessen, uns mit anderen Backpackern ausgetauscht und abends ein paar leckere Steaks gegrillt.

Roadtrippin

November 27 in New Zealand

Nach einer unangenehmen Nacht im Zelt bei Dauerregen, haben wir uns gleich morgens um 7:30 Uhr fertig gemacht und sind mit dem Auto an den Bayly Beach runtergefahren um dort den unglaublichen Ausblick während des Frühstücks zu genießen.

Dann haben wir uns den Kai Iwi Lakes angeschaut, den größten Baum in Neuseeland im Waipoua Mauri Forest, sowie den Lookpoint in Omapere.

Unser Ziel war dann nach 3 stündiger Fahrt Kaitaia.
    Hier ist ein überragender Campingplatz welcher extrem sauber und gepflegt ist.

Die Nacht verbringen wir in einer Lodge für nur 27 Dollar!

Kaitaia

November 28 in New Zealand

Heute haben wir alles ganz entspannt angehen lassen. Nachdem wir ausgeschlafen hatten sind wir erstmal ans Meer gelaufen mit nur 2 Minuten Fußweg vom Campingplatz aus. Zum Mittagessen waren wir in einem der besten Fish and Chips Buden in ganz Neuseeland.

Felix durfte heute an das Steuer und hat seine erste Erfahrungen mit einem Automatik Auto machen dürfen. Nachdem er dann seine 3. Vollbremsung innerhalb von 2 Stunden hingelegt hat weil er die nicht vorhandene Kupplung drücken wollte waren dann auch endgültig alle wach. Ein Wunder das niemand aus der Windschutzscheibe geflogen ist🤦🏻‍♂️😂

Zum Abendessen wurden dann noch Burger gegrillt. Heute war ganz entspannt ohne große Action.

Verder richting noorden

March 16, 2017 in New Zealand

Vandaag verhuizen we weer. We willen verder richting noorden. We maken onderweg nog een stop in Kerikeri bij het Missie Station. Een historische plek waar o.a. het oudste huis van steen staat in Nieuw-Zeeland en waar de geschiedenis over de opbouw van een Maori dorp en hun verdedigingsmethoden en vesting uitgelegd wordt. We nehmen de tijd voor een korte picknick onder een fantastisch mooie en oude boom en dan gaan we weer. Voordat we in Ahipara aan komen, maken we ook nog een strandwandeling in een prachtige baai. Dan tijd om in te checken in een Holiday Park, wat hier Staat voor een campingplaats met hutten en lodges. Wij hebben een kamer in een lodge, waar nog 5 andere kamers zijn, en waar we de keuken en het eetgedeelte delen met de andere bewoners. Tevens is er ook een BBQ bereik… joehoe, het kan niet op… een keuken en een BBQ!? Dat nodigt toch uit om eindelijk weer eens zelf te kokkerellen na meerdere dagen eenvoudig „snackbar“ gerechten. Dus eerst naar de supermarkt. De kleine lokale supermarktjes in de voorgaande plaatsen waren extreem duur. 1,5 l water of melk kostte 4 NZ$ (1 NZ$ = 0,68 EUR). Gelukkig zijn de prijzen in de grote Supermarkt ietwat beter, maar nog altijd is het veel duurder dan bij ons. We wisten van te voren dat het duur was, Maar 3x zo veel… zo ook groenten en fruit. 300 gr sla 6 NZ$, een bakje champions 6 NZ$, druiven 8 NZ$. Maar, we vinden ook enkele dingen die minder duur zijn: alles van zeedieren, rundvlees, NZ appel… hm…dat was het dan ook wel… Maar goed, daar moeten we doorheen. In onze kar, BBQ voor morgenavond, voor vandaag alles voor een lekkere maaltijdsalade met krabvlees, wat voor het ontbijt, wijn… lekker!
    ‘s Avonds tijdens het eten krijgen we nog een tips van andere reizigers. Dat is wel practisch als je met z’n allen samen zit.

Ahipara

March 17, 2017 in New Zealand

De dag begint met een lekker ontbijtje op ons terras :o) Alhoewel het weer er niet echt geweldig uitziet, en in de verte donkere wolken op komst zijn, gaan we toch een kijkje nemen op het strand. Als we teruglopen, worden we aangesproken door een oudere man in een soort van golfkarretje. Hij heeft aangespoeld zeewier verzameld, wat hij gebruikt als compost in de tuin. Hij nodigt ons zeer spontaan uit voor een bakje koffie bij hem thuis, bijna om de hoek. Hij heeft een mooie tuin, waar de verschillende rozen pronken en vele varens en Palmen voor het nodige groen zorgen. De paden liggen bezaaid met schelpen. Willy, zo heet hij, is een gepensioneerde leraar kunst, en nodigt sindsdien graag reizigers uit bij zich thuis. Zo heeft hij al met velen kennis gemaakt en zijn de nodige vriendschappen ontstaan. Zelf is hij vaak in Europa geweest. Maar sinds hij gepensioneerd is niet meer. Hij geeft ons nog einige tips voor het noord- en zuid eiland en als we willen gaan, nodigt hij ons ook nog uit voor morgenavond om te komen eten. We kunnen slecht nee zeggen…
    We rijden ietwat later dan gedacht ;-) richting noorden, naar het begin van het beroemde 90 Miles Beach. Daar vindt nl ook een groot vissersevent paats, startgeld 300 NZ$ met een hoofdpreis van 30,000 NZ$. Maar, geen visser te zien dus we zullen wel te laat zijn. Hun dag is natuurlijk ook al in de vroege uurtjes begonnen. Nou ja… We brengen enkele uren aan het strand door en ik neem mijn eerste duik in het niet echt warme water, maar de hoge golven hebben me over de streep getrokken :o)
    Dan ineens komen er vele auto’s, waarvan de meeste SUV’s, uit noordelijke richting... blijkbaar de vissers?! We gaan onze auto halen, want nu willen we ook! Ja, hier mag je met je auto over het strand rijden! We rijden de vele auto’s tegemoet en na enkele mijlen zien we dan toch ook nog de een of de andere visser in actie… Maar wat is het super om zo over het strand te crossen! ;o)

Ahipara

August 21, 2016 in New Zealand

Bin jetzt für 3 Nächte auf einem sehr schönen Campingplatz. Gut ausgestattet mit Toiletten, Duschen, Küche etc. Bin ganz hinter gefahren und hab jetzt eine ganz große Wiese nur für mich. 😁😊
    Der Platz ist direkt am Anfang des 90 Mile Beach. Hab mir den schonmal angeschaut, kleinen Strandspaziergang gemacht. Ist aber sehr windig da. Aber wunderschön. Ein unglaublich breiter Strand und da fahren die wirklich einfach mit dem Auto lang...
    Das probiere ich dann morgen auch mal aus 😏
    Hab mein Auto jetzt auf jeden Fall so eingerichtet, dass ich kuschelig drin schlafen kann. 😊

Ahipara sunset

December 1, 2016 in New Zealand

Here is our night camp and after so much driving in curvy hilly streets I was longing not only for a car with gears (!!!), but also a good bed :-)

...still time for a nice walk to the (famous surfer) beach and take some sunset pics....

Wairoa Stream