Norway
Melbu

Warten auf die Fähre

July 17, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 12 °C

Schlecht, wenn einem die Fähre vor der Nase wegfährt. Gut, wenn man als erster da steht. Schlecht, wenn man lange auf die nächste Fähre warten muss. Gut, wenn man einen Wohnwagen dabei hat und darin Nudelsuppe essen kann 🤣🤣🤣Read more

• May25

Melbu en de Vesterålen .

May 25, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 6 °C

GM leidde ons feilloos naar onze bestemming: Melbu op de Vesterålen Ook een Hytte bij een privé persoon. Heel netjes en we werden gastvrij ontvangen. Nadeel is dat we er niet kunnen koken. Dus op zoek naar een aanbevolen restaurant dat we aantroffen in een herbestemde visverwerking fabriek. Helaas compleet vol. Dus naar het alternatief, 20 min. teruglopen, gerund door een aardige Gambiaan die prima steak bakte. We waren de enige gasten, bijna, tot we weggingen. Betaalbaar en we zullen een goede recensie schrijven. We waren moe en na douchen meteen in bed.Read more

• May26

Lofoten

May 26, 2019 in Norway ⋅ ⛅ 4 °C

Heel goed geslapen. Ann ook dankzij een slaapmasker. Eindelijk donker snachts.
    We hebben de tafel gedekt, thee gezet en na het ontbijt richting Lofoten, de zuidelijke van de twee eilandgroepen. We zitten nu op de Vesterålen, het noordelijke deel.
    Visverwerking is hier een belangrijke industrie. Er is ook een visverwerkings museum.
    Met de pont van Melbu naar Fiskebøl (visbal vlgs ons 😉) en wat rondrijden. Koffie bij Fyret, waar de Filipijnse Marifa ons vertelde over haar beleving van het leven op de Lofoten: de deprimerende december zonder zonlicht; gezelligheid binnenshuis, de mooie natuur en het noorderlicht. Er wonen veel Filipijnen in de omgeving. Of ze allemaal hun partner via internet ontmoet hebben? Die van Marifa ligt nu in een ziekenhuis in Oslo. Niet bij deur.
    Ook in dit plaatsje een gedenksteen voor alle op Zee gebleven vissers. Zoals Urk.

Melbu