Seychelles
Glacis

Here you’ll find travel reports about Glacis. Discover travel destinations on the Seychelles of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Terug naar Mahé

October 20, 2017 on the Seychelles ⋅ 🌙 26 °C

Gingen we heen met de Cat Coco terug wachtte de Spirit of Denis. Een twin-otter vliegtuigje dat ons in een kwartiertje van Praslin naar Mahé bracht. Op het vliegveld stond een Honda Vezel voor ons klaar. Een huurauto waarvan de agent van verhuurder zelf vond dat ie ingewikkeld was. Tja die moderne hybride auto’s met al die snufjes.

Eerste stop op Mahé was Market Street in Victoria. De lokale markt werd als pitoresk en kleurrijk aangeprezen. De werkelijkheid was een diverse markt met fruit, vis en toeristenspullen. Bijzonder aan Victoria is dat het een mengelmoes van vele culturen is. Waarbij het me minder aan Afrika Doet denken.

Na het markt bezoek op weg naar Hotel Bliss. Een design luxe hotel waarbij schoonheid verkozen is boven gemak. We doopten het dan ook al snel om in hotel Malle.
    Een rieten mandje met een handdoek, fohn, niet storen schelpje aan een touwtje waar je dan voor moet tekenen. Grindpaadjes naar een zwembad op 3 meter van je kamer en een wenteltrapje met onmogelijk hoge treden. Loze vitrage midden in de huiskamer. Sloten die niet sluiten. Liever wat praktischer graag. En de locatie vlak aan het strand zoals Indian Ocean Lodge en Clef des iles was een stuk beter.

Wel heerlijk gegeten bij Seafood grill restaurant Rockpool. 3x Baby pork ribs en Lamb rack. We zijn qua eten duidelijk meer van La Terre dan van La Mer.

De laatste vakantiedag

October 21, 2017 on the Seychelles ⋅ ⛅ 27 °C

Met het huurautootje een rondje Mahé. Hotel Bliss had nog een leuke ochtend verrassing door oploskoffie te serveren of tegen meerplrijs Nespresso. Straks maar even langs met een lijstje tips voor hotels vanuit de klant

Mahé is een graniet eiland waarvan het hoogste punt zo’n 900 meter en om van de ene zijde naar de andere te komen kun je enkele binnendoor weggetje nemen. Dat kan maar het vraagt wel wat van je zenuwen. De wegen zijn her en der te smal om elkaar te passeren en sommige haarspeldbochten zo scherp en steil dat je geen idee hebt wat eraan komt of dat iemand net na de bicht zijn auto heeft geparkeerd om even iemand op te halen. Daarnaast rijden er zwartrokende Tata lijnbussen in hoog tempo over de wegen en die houden niet altijd echt links.

Langs een van deze binnendoor wegen (op 400meter hoogte) liggen de ruines van een oude missie post. Een bijzondere plek om te bezoeken en een van de mooiste uitzichten van het eiland. De missiepost was een school voor kinderen van vrije slaven die hier rond 1875 door de Briiten waren gebracht.

Vanuiit de hoogte weer naar beneden voor een kop koffie (zonder melk) en toen weer de doorsteek naar Anse Royal voor wat snorkelen. De laatste kans.
    Vanavond eten bij de Rockpool Sea grill restaurant en dan inpakken want om 0530u gaat de wekker.

Glacis, Saint Thomas Lowland, Districtul Glacis, 格拉西斯區