South Africa
Mangwanduna

Here you’ll find travel reports about Mangwanduna. Discover travel destinations in South Africa of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Kruger Park

April 24 in South Africa

Our last place in Mozambique was the Limpopo park, which borders the famous South African Kruger Park. Due to continued poaching, we did not spot any wildlife in Limpopo; Kruger however did not disappoint: a leopard, 2 female lions, 2 cheetahs, a white rhino, numerous elephants, buffalos, giraffes, zebras, and hippos grazing at night... What a treat to see the Big 5 in one day!

Krügerpark 1 - Olifants

November 2, 2016 in South Africa

Der erste Tag im Krügerpark war richtig toll. Wir waren den ganzen Tag auf den diversen Strassen unterwegs, immer auf der Suche nach Tieren. Leider versteckten sich die Katzen vor uns, aber dafür sahen wir viele andere Arten: Elefanten, Zebras, Gnus, Giraffen, Hippos, viele Vögel, Schildkröten und diverse Arten von Antilopen.

Unser erstes Camp - das Olifants - liegt wunderschön auf einem Hügel und an einem Fluss gelegen. Per Zufall trafen wir wieder auf Freddy, welchen wir in Botswana kennen gelernt haben. Ja die Welt ist doch klein...Read more

Late night game drive

December 24, 2016 in South Africa

​Sen evening game drive. I början inte så mycket nytt men djuren började komma ut senare. På ett ställe fanns det zebror, gnu, impalas, stora rödnäbbade fåglar och massor av babianer på samma ställe. På vägen hem blev det mörkt och vi började använda sökarljus. En på fordonet såg ögon lysa tillbaka och vi stannade. Det visade sig snabbt vara en leopard en bit in i buskarna! Hon gick bakåt och vi backade efter. Efter att ha gjort det ett par gånger bestämde hon sig för att gå över vägen framför bilen vilket ledde till att hon kom väldigt nära. Otroligt häftigt! Jättefint djur.
    Väl hemma middag och innan vi fick in beställningarna gick strömmen på hela anläggningen (generatorn pajade) och vi fick en mysig middag i mörkret.

Mangwanduna