South Korea
Bonguidong

Here you’ll find travel reports about Bonguidong. Discover travel destinations in South Korea of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Jongmyo Shrine

January 18 in South Korea ⋅ ☀️ 3 °C

Jongmyo heiligdom, bij zijn bouw in de 14e eeuw beschouwd als langste gebouw in Azië, grotendeels plat gebrand door Japan (of course) en weer opgebouwd in 1600.
    Hier worden de vorige koningen van de Joseon dynasty vereerd: achter elke rode deur bevindt zich de memorial tablets van koning en zijn koningin(en). Het gebouw begon met 7 kamers, en bij elke nieuwe koning werden er kamers bijgebouwd.
    Elk jaar wordt hier nog de traditionele herdenkingsceremonie gehouden door de Joseon descendants, waarbij de kings’ spirits are invited to Earth to enjoy their achievements. (Nederlands is soms moeilijk ok)

Fun fact: de Japanse bezetting (begin 20e eeuw) zorgde voor het einde van de Koreaanse monarchie (motto Japan: assimilate or be killed) door onder andere de laatste koning te koppelen aan een onvruchtbare Japanse. 👌 Oh Japan & Korea, zo een mooie relatie.

Derniers pas...

April 12 in South Korea ⋅ ☀️ 13 °C

Pour notre dernière journée de visites en Corée, nous avons été au sanctuaire de Jongmyo. Celui-ci abrite les tablettes des esprits des rois de la dynastie Joseon. Ensuite, nous nous sommes baladės autour du canal Cheonggyecheon. Ce canal coeur de la vie de Séoul fin 19e avait été bétonné et remplacé par une autoroute au 20e. C'est maintenant un bel endroit qui permet de s'éloigner de la ville au coeur de celle-ci. A la fin du canal, un bref passage à l'hôtel de ville en forme de vague. La fin d'apres-midi à été consacré au quartier universitaire d'Hongdae. Celui-ci se transforme la nuit en scène à ciel ouvert pour les graines de chanteurs et danseurs sui feront la k-pop de demain (ou pas).Read more

Bonguidong, 봉의동