United States
Blacks Canyon

September 12, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

Nach einem guten Frühstück haben wir uns heute mit dem Shuttlebus auf den Weg in den Zion gemacht.

Steil aufragende Felswände, ganz viel Grün und dazwischen der Virgin River. 😍
    Einfach eine unbeschreiblich schöne Landschaft ☺️

Ich kann nur sagen, dass meine Speicherkarte qualmt 😅 und es ist uns richtig schwer gefallen nur 10 Fotos für den Blogbeitrag zu wählen.

Heute Abend waren wir dann wieder in Springdale zum Essen. Springdale ist das Eingangstor zum Zion und nebenbei ein richtig schönes Städtchen mit viel Flair und netten Restaurants 😍

Morgen früh wollen wir - oder eher ich 😂 noch ein paar schöne Fotos von den „Towers of the Virgin“ machen und dann geht es weiter in Richtung Bryce 😊

October 14, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

We slapen vanochtend lekker lang uit en beginnen de dag op ons gemakkie. We hebben geen haast, want we hoeven nergens heen.
    Rob heeft sinds een aantal dagen erge last van zijn knie en kan deze nu bijna niet meer gebruiken. Erg jammer, want in het park zijn vele mooie wandelingen te maken.
    Na kort beraad besluiten we dat Jeroen en ik een hike gaan doen en dat Rob op de camping blijft.
    Jeroen en ik pakken onze spullen in en stappen naast de camping op de shuttlebus, die ons na een ruim half uur rijden op ons beginpunt afzet.
    We gaan een rotsformatie, Angels Landing genoemd, beklimmen. De klim is 453 meter omhoog over 4.4 kilometer. De hike wordt ook wel de meest beangstigende wandeling van Amerika genoemd...
    We vullen onze waterflessen bij en beginnen aan de klim. 45 minuten lang klimmen we omhoog. De zon brandt onbarmhartig op onze hoofden neer en het pad leidt steil naar boven, zwenkend in haarspeldbochten. De klim is zeer pittig.
    Boven aangekomen houden we even rust. Vanaf hier begint de klim naar de top van de berg. Om hier te komen moeten we een bergkam over van 800 meter lang. Op de bergkam zijn kettingen bevestigd waar we ons aan vast kunnen houden. Je moet absoluut geen hoogtevrees hebben, want we kijken loodrecht de diepte in. De grond is honderden meters van ons verwijderd. Er zijn al 9 mensen omgekomen op dit pad, en dat is niet zonder reden. Een misstap kan fataal zijn en je stort de diepte in.
    Voetje voor voetje schuifelen we over de bergkam, terwijl we ons krampachtig aan de ketting vastklampen. Ik heb geen hoogtevrees, maar het zweet breekt me wel uit op deze route. De reputatie van deze wandeling doet zijn eer aan.
    We vorderen gestaag en durven ondertussen ook een beetje van het uitzicht te genieten, want dat is werkelijk waar waanzinnig. We kijken uit over een dal en zien de wegen met daarop de bussen in miniatuur. De bergen zijn van rood gesteente.
    Op het eindpunt rusten we even uit, waarna we weer terugkeren en de bergkam afdalen.
    Zonder ongelukken bereiken we het veilige pad weer, en na 4 uur wandelen staan we weer op de begane grond.
    We hebben het flink warm gehad en het zweet staat op ons voorhoofd, dus we lopen even naar een riviertje om pootje te baden. Twee andere wandelaars raden ons aan om een duik te nemen, omdat dit zeer verfrissend is. We besluiten om dit dan ook maar lekker te doen. We plonzen in het ijskoude water, en verfrissend is het zeker.
    Helemaal afgekoeld aanvaarden we de terugtocht weer naar de camping. Rob heeft een rustig dagje gehad.
    De rest van de avond doen wij het ook lekker rustig aan.

Bryce Canyon

October 13, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

We hebben de wekker vandaag vroeg gezet, want we willen optijd aan onze dag beginnen.
    Wanneer we ons ochtendritueel hebben gehad rijden we van de camping af en parkeren de camper op een parkeerplaats. Vanaf daar nemen we een shuttlebus het park in. Bij Sunset Point stappen we uit, want vanaf daar willen we een wandeling maken naar Sunrise Point; een tocht van zo'n 5 kilometer.
    Bij het beginpunt aangekomen zijnde, opent zich voor onze ogen weer een landschap waar woorden eigenlijk tekort komen. We kijken uit over een canyon, met gesteente wat in hoge pilaren is geërodeerd. De rotsen zijn bruinrood en steken scherp af tegen de strakblauwe lucht.
    Stilzwijgend staan ze als wachters naast elkaar, en alleen de wind is te horen die langs de rotsen ruist.
    We dalen af in de canyon. De rotswanden rijzen loodrecht op naast ons en we voelen ons steeds nietiger worden bij de grootsheid van de natuur.
    Op de bodem van de canyon lopen we door een smalle spleet tussen twee hoge bergwanden. We wandelen tussen hele oude bomen en de stenen pilaren. Het is weer een prachtig natuurgebied. De zon schijnt uitbundig en koud is het zeker niet.
    Voor we het weten zijn we op het eindpunt, vanwaar we de bus weer pakken naar de camper.
    Om bij de camping voor vannacht te komen, moeten we weer een gedeelte van dezelfde route als gisteren terug rijden. We passeren weer het punt waar we gisteren zonder resultaat naar de verborgen canyon hebben gezocht. We hebben nog tijd genoeg en we besluiten om het er nog maar een keer op te wagen. We denken te weten waar we nu moeten zoeken. Na een hele tijd zoeken, een aantal keren teruglopen en bijna opgeven later, vinden we toch eindelijk de Spring Hollow Canyon! We lopen op de bodem van de canyon, terwijl de bergwand tientallen meters boven ons uitsteekt. We lopen de canyon honderden meters door totdat we niet verder kunnen, omdat de spleet eindigt bij de rotswand. De canyon is onbekend voor toeristen, maar zo te zien wel populair bij de locals, want overal staan namen in het gesteente gekerfd.
    We lopen weer terug en vervolgen onze reis. Al snel bereiken we Zion National Park. We moeten hier door een tunnel waarbij de rijbaan te smal is voor onze camper. Het tegemoetkomende verkeer wordt tegengehouden, zodat wij, in het midden rijdend, de tunnel door kunnen.
    We hebben een prachtig plekje op de camping in het park. We staan aan de rand, aan een beekje. Achter ons domineren imponerende bergen de horizon.
    Als de camper geïnstalleerd staat besluiten we om de camping even te verkennen. We gooien de deur in het slot en willen weglopen, totdat we tot het gruwelijke besef komen dat de autosleutels nog binnen liggen. We rukken aan de deuren, maar ontkomen niet aan de realiteit: we zijn buitengesloten. We kijken elkaar geshockeerd aan, we hebben echt een probleem. We hebben twee opties: het verhuurbedrijf bellen en vragen of ze een sleutel kunnen komen brengen, of de camper openbreken. We besluiten een poging te wagen voor de tweede optie.
    Wanneer ik de raampjes langs loop kom ik tot de ontdekking dat een ervan niet op slot zit. Het raam kan van buitenaf open geschoven worden. Wel rest er nog een hindernis: alle ramen zijn voorzien van gaas.
    Er zit maar een ding op: het gaas uit het raam slopen. Rob weet dit op vakkundige wijze te doen, waarna ik naar binnen wordt getild. Wat een opluchting!
    Het ging afgelopen week ook zo goed allemaal, het moest wel een keer fout gaan.
    Als we later van de schrik zijn bijgekomen, ondernemen Jeroen en ik halsbrekende toeren uit om het ijskoude beekje over te steken. Dit lukt overigens. Zonder ongelukken.
    Als we langs het beekje terug lopen krijgen we allebei een biertje aangeboden van twee andere campinggasten.
    We sluiten de dag vol van avontuur af met een heerlijk kampvuurtje. We staren naar de vlammen, terwijl het hout knapt en het beekje op de achtergrond ruist.

September 7, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Vom Visitor Center starten wir unsere erste kleinere Wandertour.
    Wir fahren mit dem Shuttle zum Stop 9 ca. 10 km. Dann laufen wir den „Riverside Walk“. Der Trail ist Familiengerecht (Kinderwagen und Rollstuhlfähig). Er führt zu einer sehr engen Schlucht. Ab dort muss man wasserdichte Wanderschuhe haben. Wir verzichten darauf, weiter in die „Narrows“ zu gehen.

Fazit: Zion hat gute Wanderwege und eine faszinierende Bergwelt. Auch wenn die Bezeichnung „Highlight“ mittlerweile stark strapaziert ist, muß ich auch diesen Nationalpark loben.

Wikipedia:
    * Zion National Park ....

Koordinaten: 37°11′56″ N 112°59′23″ W
    Höhenlage: 1.199 müN

Editiert am ..........
    Text von Wolfgang
    ÖFFENTLICH

May 30, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

Unser erste Stopp, der Zion National Park im Bundesstaat Utah begann direkt nach dem Frühstück mit einer Begegnung, welche man nicht hätten planen können.

Als wir auf den Shuttle zum Eingang des Parks warteten, hörten wir ein verblüfft klingendes „Gehre?“ und plötzlich stand ein bekanntes Gesicht vor uns.
    Julian & Miriam waren auch gerade in den USA auf reisen und waren durch Zufall zur richtigen Zeit, am richtigen Ort.

Nach einem kurzen Selfie ging es dann aber auch los und wir begannen unsere erste Wanderung durch die atemberaubenden Canyons die sich uns hier boten.

Wunderschöne Felsformationen mit unterschiedlichsten Farbkombinationen erstreckten sich ringsherum, durchzogen von kleineren und größeren Flüssen und gesäumt von Bäumen und Sträuchern.

Auch die Tierwelt, in Form von dem ein oder anderen „Einhörnchen“ wurde auf uns aufmerksam.

Zum Ausklang des Abends genehmigten wir uns eine Flasche kalifornischen Chardonnay und verfolgten die NBA Finals live in unserem neuen Zuhause.

Zion Nationalpark

April 14, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 17 °C

Nachdem wir gestern einige versteinerte Dinosaurier Abdrücke angeschaut haben sind wir in den Zion Nationalpark gefahren. Dort dind wir auf einen Campingplatz gegangen und haben den Nachmittag mit lesen, essen und Bier trinken verbracht. Heute sind wir mit dem Shuttle in den Park gefahren und sind zum Angeld Landing gewandert. Die Landschaft war einal mehr spektakulär und wir haben es sehr genossen auf dem Gipfel zu sitzen und alles auf uns wirken lassen. Jerzt übernachten wir nochmals auf demselben Camping und morgen gehts nach Vegas!Read more

19.08. Zurück in der Natur

August 19, 2017 in the United States ⋅ 🌙 22 °C

Hey alle miteinander!
    Heute sind wir in Las Vegas schon früh und ohne Frühstück gestartet und sind über den ewig geraden Highway gebrettert. Gegen halb zehn gab's dann Frühstück und dann ging's wieder weiter.
    Am Nachmittag sind wir dann endlich hier in der grünen Oase angekommen. Der Campground ist sehr schön und gut gelegen und so kamen wir nach dem Parken mit dem Shuttle-Bus ganz einfach zum Startpunkt unserer Wanderung.
    Also, der Zion NP ist ein großer Canyon mit einem ziemlich seichten Fluss am Grund und rund herum mit saftigem Grün bewachsen. Die Felswand des Canyons hat eine schöne rötliche Färbung, die einem bei gutem Licht richtig entgegenleuchtet.
    Hier sind wir erstmal den Flusslauf entlang marschiert und später im Fluss selbst weitergewatet. Aber, nicht dass uns jetzt jemand für „nicht ganz bei Sinnen“ hält. Das machen alle. Also im Fluss laufen. Und das macht auch echt richtig Spaß, selbst wenn das doch recht kalte Wasser Schuhe, Socken, und Füße durchweicht. Kaltes Wasser ist bei an die vierzig Grad Celsius eigentlich sogar äußerst wohltuend. Nun ja, so haben wir uns eben unseren Weg über die glitschigen, wasserüberspülten Steine und den angenehm weichen Sand gesucht und ich glaube, alle hatten ihren Spaß dabei. Mama und Tim haben zwischendurch mal nasse Hosenbeine gekriegt, da sie von dem Tiefenunterschied zwischen „ bis zum Knie“ und „ ein kleines Stück unter der Hüfte“ etwas überrascht wurden.
    Ich selber habe es gegen Ende sogar noch geschafft, mich ganz hinzusetzen, da ein frecher Stein meinte, er müsse mich durch seine rutschige Oberfläche zu Fall zu bringen. Aber alles in allem war es ein sehr amüsanter und actionreicher Nachmittag.
    Ich freue mich sehr auf die weitere Reise!

Zion NP

September 17, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 25 °C

In Zion hebben we vandaag de Narrows gelopen. Dat begint met een pad langs de rivier. En vervolgens kan je door de rivier heen lopen, terwijl je in een tientallen meters hoge kloof bent. Erg mooi en leuk om te doen. Deze trail was gelukkig open, als het tien kilometer verderop regent, is het wegens vloedgevaar afgesloten...Read more

Zion im Monsun

July 19, 2018 in the United States ⋅ ⛅ 33 °C

Zion National Park - wunderschön auf der Reinfahrt....vor dem Regen und Gewitter. Wir sind heute vom Grand Canyon durch die Wüste zum nächsten Nationalpark aufgebrochen. Die Fahrt war angenehm und einfach und Zion hat uns in seinen schönsten Farben begrüßt. Der Aufbau des Campers gestaltete sich heute etwas schwieriger, aber auch nur, weil wir ihn per Hand drehen wollten und er im Kies stecken blieb. Nach ein paar Verschnaufpausen und viel Schweiß ging es dann aber doch. Und dann kam das Gewitter und mit ihm der Regen. Ich wusste gar nicht, dass der Grand Canyon und Zion eine Monsun-Saison haben. Vor ein paar Tagen hat es im Zion so stark geregnet, dass es Sturzfluten gab und nun einige Wanderwege nicht zugänglich sind, unter anderem die zwei, die wir (ich) uns ausgesucht hatten. Also haben wir uns im Visitor Center andere Empfehlungen geholt. Dann haben wir heute Fertiggerichte gekocht - Minestrone aus der Dose mit einem Würstchen verfeinert und Käsepolenta aus der Packung, nur mit Wasser aufzugießen. Der Salat war frisch gemacht. Dazu Wein und später ein paar Runden Uno (das erste Mal, dass wir auf unserer Reise gespielt haben) und der Abend im Regen in unserem neuen Vorzimmer war gerettet.Read more

Zinderend Zion

October 9, 2016 in the United States ⋅ 🌙 13 °C

In Las Vegas zijn we om negen uur gaan slapen, waarna we synchroon om 1 en om 4 uur wakker werden. (het is nu in dit schrijf trouwens ook bijna 3 uur 's nachts, lang leve de jetlag!)
    om 4 uur zijn we maar wakker gebleven en gaan ontbijten in 24 hr diner Marilyns Cafe: een heerlijke fluffy pancake met aardbei, banaan en blueberries, nomnomnom!!

We werden vroeg opgehaald en met de taxi naar CruiseAmerica gebracht, voor het ophalen van onze camper. Na een instructievideo mochten we onze C19 inrichten en meenemen! (maar wij hebben hem Bad_ass Halloween Mobiel genoemd)
    Eerst op naar de Walmart voor boodschappen, aaaargh wat een winkel!
    Daarna kon de trip naar Zion National Park beginnen.

Het eerste stuk reed Marjolein, en dat was best sannend, stoer hoor! Maar al snel waren we gewend aan onze BHM en reden we luid meezingend met de Classic Road Trip Songs. Genietend van het prachtige uitzicht wat steeds indrukwekkender werd.
    "life is a highway, I wanna ride it..."

Na een tankstop en een snelle Taco Bell lunch in Mesquite, nam ik het stuur met zwetende handjes over. Maar al snel voelde ik me net zo stoer als Marjolein, wat GAAF zeg!!! (ik ben wel nog steeds blij dat we niet de 10 meter lange C30 hebben hoor)

We reden een stukje door Arizona en kwamen toen in Utah, het landschap werd steeds mooier en bizarder, ik had het gevoel alsof ik in een poster reed!! Naarmate Zion dichterbij kwam, werd het steeds spectaculairder. Ik weet niet hoe vaak we het woord Prachtig hebben gebruikt, maar het zal vast niet de laatste keer zijn deze week!

Eenmaal in Springdale bezochten we het visitor Center, waar een man met een ooglapje ons vanalles vertelde en waar we een America The Great pass kochten. Voor 80$ kun je dan een jaar lang alle National Parks in, wat goedkoper is dan als je er een paar los moet betalen.

Springdale is geen dorp, maar een grote straat, rood gesteente om je heen, rode weg, bruine huizen en lodges die passen in de natuur. Het ziet er sfeervol uit en er zijn wat leuke restaurantjes, hotels en B&B's, als ook enkele campgrounds. Maar let op, zonder reservering aankomen is een slecht idee, want alles was bommetje vol!!

Wij kwamen aan op onze camping Zion Canyon RV park en ik had de eer om onze BHM achteruit op zijn plek te parkeren; een nieuw niveau van zweethanden. Maar als bad-ass BHM bestuurder, lukte ook dit prima met de hulp van mijn co_piloot. We sloten de camper aan op water, stroom en riolering, dat heet een Full Hook up. Lijkt ingewikkeld, maar is vrij eenvoudig.

We dronken een koude Corona met de rest van de groep en tegen zonsondergang gingen we wat eten vlakbij de camping, in restaurant Flannigan's. Het eten was lekker, ik had een Buffalo Burger met parmesan fries, maar het was wel zout, en relatief duur. Marjoleins wijntje kostte 8$...
    Hierna nog lekker met zijn allen buiten genoten van de sfeer, de omgeving, een drankje en wat muziek. Onze camper is versierd in Halloween sfeer met lampjes, spinnen en spoken. Maar naast ons staat een mega_bus_camper_ding die vier keer zo groot is en een soort UFO licht uitstraalt, dus ons beestje lijkt ineens een stuk minder bad-ass :-)

Om een uur of tien heb ik het eethoekje omgetoverd in een bed, Marjolein slaapt boven de cabine. En tot net weer best lekker geslape. Ik ga zo nog een poging doen, want we moeten er vroeg uit voor een spannende hike!

Blacks Canyon