United States
Las Vegas Bible Church

Meteor regn og route 66.

August 12, 2016 in the United States ⋅ 🌙 33 °C

Efter at have prøvet på i en time og hvile lidt inden klokken 11:45 hvor vi skulle se meteor regn, måtte jeg erkende jeg havde for lange ben, rattet var i vejen. Så jeg gik ud og gik lidt rundt. Da den blev 11:30 fik jeg Charlotte op. Da vi kom over til mødestedet var der allerede en masse mennesker. Vi fik at vide vi helst ikke måtte bruge mobiler og lygter da dette ville ødelægge vores nattesyn. På turen mod udkigsposten stoppede vi vi et sted hvor hun fortalte lidt om hvorfor og hvordan den jer meteorregn opstår. Der var allerede gang i meteorregnen under turen til udkigspunktet. Da vi kom derned fordelte folk sig. Mange lå ned. Vi måtte først tage en siddeplads, men da folk begyndte at gå fik vi en plads vi kunne sprede tæppet ud og ligge os ned med bedre udsyn op på stjernerne. Vi så helt vildt mange meteor der stødte på vores atmosfære. Det ligner hvad vi normalt kalder et stjerneskud lidt. Helt vildt fascinerende og smukt! I mens vi lå der fortalte rangeren om stjernerne og stjernebillederne på himlen. Vi lå der til omkring 1. Så gik vi tilbage til bilen for at sove. Charlotte som har lidt kortere ben tog pladsen med rattet og jeg fik passagerer sædet. Fik lidt søvn, det var dog ikke så behageligt og vågnede en del gange i løbet af natten. Men det var okay. Nu kan vi også sige vi har prøvet det.

Da vi kom op fik vi skiftet tøj og børstet tænder på det nærmeste offentlige toilet inden vi kørte mod Las Vegas.
      Første stop var et sted vi kunne få morgenmad, vi fandt et hyggeligt sted aller først på turen og fik morgenmad. Så kørte vi ellers stille og roligt vidre og kørte ind på route 66 hvor der var lidt mere natur og se. Vi kom også op og ned i bjergene på smalle bjergveje. Syntes Charlotte skulle prøve at køre på route 66 selv om det egentlig kun er mig der må køre lejebilen. Så på et stille stykke af route 66 fik hun rattet lidt. Jeg overtog og vi kom pludselig til en lille by i bjerg landskabet. Det første der mødte os ved denne by var et æsel midt ude på vejen. Da vi kom længere ned i gennem byen var der mange æsler løse på vejen, også to baby æsler. Her var vi nød til lige at stoppe og hilse på æslerne.
      Derefter kørte vi videre. På turen begyndte svensk nøglen i instrumentbrættet at lyse, så vi måtte ringe til Hertz. De sagde bilen skulle ind og have olie tjek. Så vi skulle køre ind i Las Vegas og bytte bilen. Så første stop da vi kom til Las Vegas var en tank for at aflevere bilen med fuld tank som da vi fik den, og derefter kørte vi til Hertz ved lufthavnen.
      Da ham der skulle tage i mod bilen så hvor meget vi havde, kørte han bilen op så den nye kunne holde ved siden af så vi kunne flytte tingene. Charlotte blev ved Bodil mens jeg hentede den nye bil. Så nu har vi fået en ny stor familie bil, en Honda, billeder skal nok komme. Så kørte vi ellers til hotellet. Det er et okay hostel, mange værelser, med pool. Det er meget lækkert. Vi fandt lidt at spise og gik derefter tilbage for t planlægge de næste dage. Vi fik os lige et spil pool imens. Las Vegas er okay, indtil videre men havde godt nok ikke regnet med det var så varmt. 40 grader da vi kom og det skal blive 42-44 grader celcius mens vi er her. Men her er dejligt om aftenen. Ligger lige nu på en liggestol ved poolen og skriver i en top og shorts, og har det nærmere for varmt end koldt. Men nu må jeg hellere komme op i seng. I morgen er det outlet og Las Vegas by Night, godnat! 😄😴😴

Turen til Las Vegas 12/8

August 12, 2016 in the United States ⋅ 🌙 32 °C

Vi vågnede i bilen omkring kl. 7 og jeg synes egentlig jeg havde sovet okay, men Louise var desværre vågnet flere gange i løbet af natten.

Vi fik børstet tænder og skiftet til lidt mindre tøj også kørte vi ellers mod en restaurant, hvor vi kunne få morgenmad. Vi kørte i omkring 45 min og fandt derefter en restaurant i byen Williams. Jeg fik french toast, yoghurt og frugt - mums det var godt!

Louise har i rigtig mange dage snakket om tærte og man kunne få tærte, men de havde ikke den tærte hun ville have, så hun må vente flere dage ;)

Vi kørte videre af Route 66. Vi holdte ind til siden og skiftede plads, så jeg har kørt mine første miles i USA nu! Jeg kørte også i bjergene. Det var rigtig flot! Vi skiftede da der ikke var så lang til motorvejen igen, da der var større chance for politi der. Inden motorvejen kom vi forbi en lille by, hvor de var kendt for deres fritgående æsler. De spærrede nogen gange vejen, så ingen kunne komme forbi. Det var så sjovt at vi måtte holde ind og klappe de små æsler lidt. Vi fik også en sodavandsis i byen.

Vi fandt ud af at det var på tide at komme ud på motorvejen igen, da vi var kørt sydpå i stedet for nord, da Route 66 ikke går op til Las Vegas men ned til Los Angeles.

Imens jeg kørte bilen begyndte en svensknøgle af lyse i displayet på bilen. Vi fik ringet til udlejningsfirmaet og de ville have os til at køre til Las Vegas Lufthavn, hvor vi fik skiftet bilen ud men en stor Honda, en familiebil. Bagsædet var proppet i den Ford vi havde og nu kan vi stort set have alle tingene i bagagerummet! Det er vildt :)

Vi kom derefter frem til vores hostel, hvor vi tjekkede ind og derefter skyndte os at finde noget mad. Vi kunne ikke forstå at det var så varmt at gå det lille stykke hen til spisestedet, men vi fandt hurtigt ud af at det var fordi der var 40 grader kl. 18 om aften. Vi havde ikke fået frokost, så det var rart med aftensmad, selvom det var burger og pomfritter.
      Vi kom tilbage til hostellet, hvor vi hyggede med et spil pool og derefter lagde os ud på et par liggestole ude ved poolen.

På vores værelse bor der en kvinde midt i 50'erne, som er meget snaksaglig. Hun er oprindelig fra Canada, men bor i Texas. Vi snakkede om alt muligt. Hendes plan er næste år at rejse i næsten 2 år, fordi nu vil hun se verden. Det er lidt sjovt, men frisk gjort 😃 Da klokken blev midnat sagde jeg godnat 😴

Første dag i Las Vegas 13/8

August 13, 2016 in the United States ⋅ 🌙 32 °C

Første nat på vores hostel i Las vegas var kold, vi havde ikke fået tæpper og airconditionen kørte på fulde trøn. Jeg måtte stå op og tage gemacher og en trøje på. Udover det så er det et fint hostel, hvor vi bor 8 mand på et værelse. Der er ikke så rent, men det er til at klare.

Vi fik medbragt morgenmad nede i fælles spillerummet, hvor vi overhørte nogle nordmænd, som lavede pandekager. Vi fandt senere ud af at det var gratis, så det må vi prøve i morgen! Vi sad ved siden af nogle asiatere. De kunne ikke finde siruppen og tog derfor spray margarinen og sprayede en lille klat på tallerkenen. Jeg var ved at dø af grin 😃 De fandt heldigvis sukkeret. Det skal dog siges at da jeg kiggede og de var færdige, var margarinen altså også væk 😃

Vi tog derefter i Lad Vegas Premium Outlet, som var gigantisk. Det var udendørs, men vi gik næsten ind i hver anden butik, så vi mærkede ikke til den ekstreme varme på over 40 grader. Vi fik shoppet og jeg har nu købt en kuffert, hvor alt mit shopping kan være i. Så jeg må ikke købe så meget mere.

Vi blev der helt til om aften. Der var så mange butikker at det tog hele dagen.
      På vej hjem kørte vi rundt i Las Vegas igennem The Strip, som er gaden hvor det ligger tons vis af casinoer, hoteller osv. Den og Fremont St er der hvor det hele sker!
      Det var rigtig flot, men meget ekstremt. De har et mini Eiffeltårn, Sfinksen, en pyramide og kæmpe springvand. Det er virkelig ekstremt! Det var meget sjovt at se. Jeg blev dog ret træt efter en hel dags shopping. Vi kom hjem og gik i seng 😃

I morgen er planen at tage ind til byen på gåben og se den!

Las Vegas - dag 1.

August 13, 2016 in the United States ⋅ 🌙 32 °C

Vi sov lidt længe efter de sidste to nætters knap så god søvn. Vi havde fundet et outlet hvor vi kunne få binini og kuffert til Panama, så det var dagen sat af til.

Vi fik morgenmad, her er morgenmad ikke med i prisen så vidt vi kunne se, så vi havde i går købt lidt mælk og et morgenmads produkt og vi havde i forvejen nutella, smøreost og brød. Vi fik morgenmad og kørte så i outlet. Vi havde en hyggelig dag med shopping, stille og roligt kom vi igennem de fleste af butikkerne. Herovre kan de der outlet godt betale sig. Købte en fin Kate Spade pung som normalt kostede 118 dollar (= 826 kr.) jeg gav 40 dollar (= 280 kr). De har alle mærker på outlet til som regel mindst halv pris. Vi har også været i en del outlets efterhånden. Men det er hyggeligt nok at gå rundt der og shoppe lidt.
      På vej hjem besluttede vi os for at køre ned forbi "the strip" et sted hvor mange af de store hoteller ligger med kasioner, spisesteder og dyre butikker omkring sig. Det var meget sjovt, hold da op en masse lys skilte.
      I morgen venter en dag med sight seeing i byen, om formiddagen, forhåbentlig nogey vi kan lave indendørs om eftermiddagen og ud og se Las Vegas by night om aftenen. Her er det mest varmt henne om eftermiddag/først på aftenen, de 40 grader kommer omkring 2-4, og fortsætter så nærmest til solen er gået ned omkring 7. Så vi må op fra morgenen og afsted. Så nu vil jeg sove, godnat! 😄😴😴

Las Vegas - dag 2.

August 15, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 40 °C

Vi startede dagen med lidt morgenmad. Inden vi satte os ud til poolen for at bestille en tur i en zipline.

Da vi havde fået bestilt det blev vi enige om at i denne her varme +41 grader, havde vi mest lyst til en dag på en liggestol ved poolen. Min krop er ikke god til så høje temperaturer så jeg lå i skyggen, det var lige til at holde til. 😅
      Vi besluttede os for at gå i den nærmeste seven eleven og finde lidt frokost og derefter tog vi lige lidt mere tid ved poolen. Så kørte vi i supermarked så vi har morgenmad og frokost til de næste par dage inden vi skal til Panama.

Efter indkøbsturen besluttede vi at gå op i freemont street hvor jeg havde fundet en restaurant med buffet og hvor vi skulle prøve zipline klokken 23. Det var en slags gågade som var overdækket med lysshow i loftet. Efter næsten at være faret vild i det kæmpe store kasino hvor restauranten skulle ligge fandt vi den. Man betalte 16 dollar når man kom ind og så var der fri mad og drikkevarer. Det var den største buffet jeg nogensinde har set. Med rigtig amerikansk mad som kartoffel mos, steaks, steg, friturestegt kylling sovs og meget mere samt lidt kinesisk og mexicansk. Så var der også et helt område med salat, og et med frugt. Desuden havde de mindst 7 forskellige lagkager og tærter til dessert med softice maskine. Jeg skulle selvfølgelig afprøve nogle forskellige kager så vi delte lidt kager Charlotte og jeg. Da vi så havde spist os mætte i det gik vi ud i kasinoet for at afprøve en maskine eller to. Vi prøvede en hver men vendt desværre intet. Der var ikke rigtig nogen guide i at bruge maskinerne så vi prøvede ikke mere end den ene. Derefter gik vi lidt rundt ude i freemont street igen, fin en blueberry slushice drink og så på alle de forskellige optrædener der var langs gaden og på tre scener der var stilt op. Lidt i elleve var set så tid til at hente vores armbånd til zipline. Vi havde valgt den der var længst oppe, helt oppe under taget med lysshow. På nettet stod der den var liggende og det tog ca. 1 min.
      Vi kom op og der var nogen der hjalp os i selen, der sad som en vest om din overkrop og med to remme om skinnebenet. Så kom vi endnu længere op i en elevator, begyndte at blive lidt nervøs. Så blev vi spændt op på vejeren så vi lå på maven i selen, vi fik at hvide når rampen gik ned skulle vi sætte af med hænderne så hårdt vi kunne. Rampen gik langsomt ned og men kunne se ned af freemont street fra oven af, rigtig flot. Så blev vi sendt afsted. Det var vildt! Sindsyg god udsigt og hold da op et adrenalin kick! Det var så fedt, bestemt ikke sidste gang jeg gør det! 😄 øjeblikket skulle selvfølgelig foreviges så vi blev nød til at købe billederne der blev taget af os da vi nærmede os enden.
      Efter den tur, besluttede vi os for at bruge en billet med gratis entree til en natklub der var en der havde givet os. Vi kom op i en natklub som godt kunne ligne noget man kunne finde i Danmark. Dog var der her en bar, i/bag baren var dj pulten i bardiskens højde og på den ene side stod en pige i bikini og dansede og på den anden en dreng i underbukser, det var lidt specielt!! I sammenhæng med natklubben var en balkon/altan med udsigt over freemont street, rigtig fin udsigt. Vi stod lidt og kiggede ud, og kort efter besluttede vi at vi hellere måtte komme hjem, så vi også var friske til at se lidt i morgen. Så jeg vil nu sove så jeg er frisk til i morgen, godnat! 😄😴😴

Las Vegas - dag 3.

August 15, 2016 in the United States ⋅ 🌙 33 °C

Vi startede dagen langsomt, sov lidt længe og fik sen morgenmad. Dagtimerne er nærmest udlideligt varme. Vi hyggede os og tog os god tid om at blive klar. Lidt efter middag kørte vi så ned til en vej de kalder the strip. Med en masse kæmpestore fine hoteller og shopping center med alle de dyre mærker som Gucci, Louis Vitton, Kate Spade, Michael Kors og en masse flere.

Vi kom ned til hotellet/kasinoet treasure Island, hvor det i følge Charlottes bog skulle være et sjov på nogle både i lidt vand udenfor hotellet. Vi fandt dog ud af dette show ikke kørte længere.
      Så gik vi videre op til et stort hotel/casino med græsk tema, som hang sammen med shopping centeret med alle de dyre mærker. I følge Charlottes bog skulle der her være et rullende fortov, det var der dog heller ikke. Så vi satte os inde på hotellet/kasinoet og fin en smoothie ved starbucks, her sad vi lidt og kiggede på baristaen, varmen udenfor gør en ret sløv. Så vi var lidt trætte, så vi sad der og kiggede lidt og holdte øje med de mennesker der kom op for at hente deres bestillinger. Da vi så endelig fik taget os sammen til at komme videre gik vi til næste stop.
      Vi var ret uheldige for næste stop var hotellet/ kasinoet mirage, hvor der skulle være et slags vulkan udbrud sjov i haven ud til vejen, men det var først senere i aften, så det kunne vi ikke nå da vi skal afsted rimlig tidligt i morgen.
      Så gik vi videre op ad til et fjerde hotel/kasino der skulle have et stort vandshow ude foran med masser af vand kanoner koordineret med musik, det gik i gang hver halve time, så det fin vi at se. Det var imponerende meget smukt, en skam jeg ikke kan ligge videoer op her.
      Vi gik tilbage til det græske hotel/casino for lige at prøve en spille automat og denne gang dokumentere det med billeder. Jeg var ret uheldig og vandt intet, Charlotte vandt 80 cent men tabte dem igen.
      Efter det gik vi tilbage mod bilen, for at køre hjem af og på vejen finde lidt aftensmad. Vi kørte på sonic som er den kæde vi også prøvede i Albuquerque, dog huskede de denne gang min hotdog!! 😅 vi tog det med hjem og spiste ved poolen i skyggen. Klokken var ikke så mange så vi besluttede os for at tage en lille svømmetur i poolen. Det var meget lækkert, selv når solen er gået ned er der stadig omkring de 40 grader. Så er det dejligt lige at køle af i poolen. Derefter gik vi tilbage på værelset og spillede kort, lærte hinanden kabaler og snakkede. Nu vil vi så til at sove, så vi kan få en ordenlig nattesøvn inden turen til LA gennem Death Valley i morgen. Godnat! 😄😴😴

Anden dag i Las Vegas 14/8

August 14, 2016 in the United States ⋅ ☀️ 39 °C

Vi kom op og fik hjemmebragt morgenmad. Vi har fundet ud af at der i Las Vegas er varmest i mellem 16 og 18, så vi ville vente med at tage ind til byen efter det. Vi blev derfor i poolen og slappede af med kryds og tværs og solbadning. Inden vi skulle slappe af fik vi dog lige bestilt Zipline billetter også kaldet svævebane. Vi skulle svæve over en gade, Fremont Street, som er en gade fyldt med liv iform af Kasinoer, dansende piger og scener med forskellige optrædende.

Inden vi tog ned til byen, tog vi ud og handle noget morgenmad til dagen efter. Da vi kom tilbage til hostellet gik vi ned til Fremont Street for at finde en buffet restaurant, som Louise havde fundet på nettet. Da vi kom ned på gaden fik vi lidt af et chok. Hold nu op! Der var halvnøgne damer, som dansede for drikkepenge, kasinoer på rad og række med blinkende lygter over det hele og en stor skærm i taget. Hele gaden var dækket af med en form for tag.

Vi kom ind på Paradise Buffet. Mums, det var godt! Jeg fik en stor steak og kartoffelmos og god salat til og en Bud Light øl. Der var også forskellige former for dessert, kage, is osv 👏🏻

Efter en god omgang mad, skulle vi selvfølgelig lige prøve en maskine eller to på et kasino. Vi vandt desværre ikke noget, men det var sjovt :)

Der var nu en time til at vi skulle zipline og vi havde swt en bar med slushice, hvor der selvfølgelig er alkohol i, det er jo Las Vegas. Vi købte sådan en af letpålædt dame. Det skal man åbenbart være for at arbejde i Vegas :)

Så blev kl. 23 og vi skulle ud og flyve 140 feet over jorden. Det var vildt fedt! Vi fløj ligesom supermand med selen i ryggen. Man kunne se alle mennskerne nede på gaden og alle lysene fra skiltene osv. 😃
      Vi fik taget billeder, sol vi købte. De kan ses når jeg kommer hjem.

Inden Zipline turen fik vi udleveret en invitation til en lidt eksklusiv klub, hvor der var balkon med udsigt over gaden. Vi skulle selvfølgelig lige ind og se det efter vi havde været oppe og flyve. Da der var ret godt musik derinde gav vi den gas på dansegulvet for derefter at gå ud på balkonen og nyde udsigten.

Kl. 00.30 besluttede vi os for at gå hjem, da der jo også er en dag i morgen, som skal udnyttes en smule.

Tredje dag i Las Vegas 15/8

August 16, 2016 in the United States ⋅ 🌙 32 °C

Vi kom seng hjem i går efter en rigtig hyggelig aften inde på Fremont street, så vi sov lidt længe i dag. Vi stod op omkring kl. 10. Det første vi gjorde var at åbne Louises computer og se billederne fra Zipline i går. De var okay, men det var ikke alle der var lige gode.
      Klokken blev 12 inden vi var færdig med morgenmad, så der skulle vi til og igang :)

Vi gjorde os klar og kom afsted ind mod "Treasure Island", hvor vi havde læst at der skulle være et show med nogle skibe osv. Skibene var der, men der var ingen shows længere. Det kan skyldes en gammel guide bog 😃 Det er en fra biblioteket, som er over 10 år gammel.

Vi gik bare videre til et stort overdådigt shoppingcenter, cæsars palace som er et hotel og et springvandsshow. Shoppingcenteret kan der ses billeder af. De taler for sig selv. Det var vildt! Det viser bare den rigdom der florerer herovre.

Springvandsshowet var mere end imponerende! Det skal i se video af når jeg kommer hjem! Det var lavet efter et stykke klassiske musik! Det var genialt.

Efter det gav vi op i forhold til varmen og kig tilbage mod bilen. Inden vi nåede bilen skulle vi lige prøve er par maskiner mere. Jeg vandt faktisk en dollar, men jeg spillede den op. På vej hjem kørte vi på Sonic. Fastfood kæden, hvor de har holde pladser og de bringer maden ud til bilen. Vi tog det dog med tilbage til hostellet og spiste det ved poolen. Vi kom ud for at der ingen parkeringsplader var, så jeg måtte ind og spørge. Man kunne åbembart få en nøgle til at port og holde bag den.
      Efter maden gik vi i pool fordi det var så varmt. Det var dejligt selvom solen var gået ned.
      Resten af aften gik med at spille kort og snakke. Total pigehygge 😃

Imorgen står den på Death Valley og Los Angeles. Godnat!

Las Vegas

July 31, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 38 °C

Day 29: I got to Hoover Dam. A huge dam that connects Nevada and Arizona. So when I walked over the dam I reached my last state - Arizona 🌵🙌 But it was very touristic there, too touristic.
      Afterwards I drove to the Red Rock Canyon driving the Scenic Loop Drive.
      When I returned to the hostel I had a nap, washed my clothes and went to the city seeing some Casinos and the Bellagio. Honestly I didn't see the fountains show. I wanted to see the midnight show, waited there for 30 minutes but nothing happened.
      Las Vegas must be the only city in the USA where you are allowed to drink alcohol outside a bar.

Hoover Dam ✔
      California ✅
      Arizona ✅

Sol nedgang- Grand Canyon, billeder

August 12, 2016 in the United States ⋅ 🌙 33 °C

Her er et par billeder fra sol negangen ved Grand Canyon.

Las Vegas Bible Church