United States
Solvang

Highway 1 South

April 4, 2019 in the United States ⋅ ☁️ 10 °C

Heute in der Früh begann unser San Diego Roadtrip auf der Highway 1 Richtung Süden. Die Straße glich einer kurvigen deutschen Landstraße mit deutschen Spritpreisen, die Szenerie war aber fremd 😁 wir fuhren durch Wälder, entlang steilen Küsten und Sandstränden und durch weite, hügelige Gras- und Steinlandschaften. Morgens war der Himmel sehr bedeckt, je weiter südlich man kam, desto wärmer und sonniger wurde es. Heute haben wir es von Newcastle bis Solvang geschafft - über 650 km.Read more

#27 Solvang/ Los Olivos/ SLO

October 11, 2018 in the United States ⋅ ☁️ 14 °C

Feels we’ve ended up in Danemark but Solvang was once built by danish immigrants, this is why you can find danish pasteries, wind mills and untypical american buildings.
    The area is famous for wine, maybe you remember our last evening 🙈
    Likewise cute was Los Olivos, wineries everywhere.
    On our way to San Luis Obispo (SLO) we stopped for a coffee at Pismo Beach.
    SLO is known as city with the happiest people in California. Every Thursday there is a farmers market with delicious and local food! Today the local fire department presenting themselves, the equipment and we could even hopp into a car! 😂

Solvang en Nojoqui Falls

May 20, 2014 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

Geslapen zoals gisteren, dikwijls wakker dus.
    Ontbijt met de vliegtuigen over ons hoofd scherend, daarna inpakken en wegwezen.
    Interstate 405 is de aangegeven richting, het is rond negenen en ook hier spitsuur, 7 rijvlakken en nog aanschuiven, het is tot de eerstvolgende interstate 10, die wij niet nemen, dat er enige verlichting komt in het verkeer, en zoals het weer klaart alles meteen op.
    De afslag naar Interstate 101 vinden we vlot want alles staat goed aangegeven en de GPS weet de weg. Aan de Santa Monica mountains verlaten we op eigen gelegenheid de I 101 om via de Kanan Dume Rd naar de Pacificatie Coast Hyw te rijden, de meest populaire route onder Amerika-reizigers te rijden. Dirk is ondertussen genoeg vertrouwd met de knopjes om de radio te testen, à ja want nu rijden we zonder GPS dus moeten we niet luisteren naar wat ze zegt.
    Aan een mooi uitzicht op de Santa Monica mountains stopten we langs de weg waar een wagen stond, het was een ranger van het Monica State park. We raakten aan de babbel en ze wees ons een mooi wandelpad even verderop; het Backbone Pad. We waren nog vroeg genoeg om even dit pad te nemen tot in de canyon.
    Rechtdoor via dezelfde Kanan Dume Rd kwamen we eindelijk op de I 1. De zee, even een stop aan La Piedra Beach voor een zeezicht en nog 30 km via de mooi slingerende highway.
    We rijden naar Solvang een van oorsprong Deens dorp en dat doen we via de gewestweg 154 die ons door een prachtig landschap voert, we houden verschillende stops om mooie foto's te nemen.
    De weg ernaartoe was prachtig, Solvang zelf +/- te kitcherig, wel Deens opgevat maar allemaal winkels, eetgelegenheden, molens, Deense geveltjes, maar erachter pure comerce. Het was wel gezellig om te wandelen en we aten er bij 'De Viking' iets met meatballs en rode kool, die wel lekker was, en een bol aardappelpuree zonder smaak. Met eindelijk een glas rode wijn!
    Na onze wandeling namen we de weg naar de Nojoqui Falls, een 7 mijl voorbij Solvang. Het was een weg door een bos en met bomen zoals we in het zuiden rond Charleston zagen, zo met van die hangende neofieten aan. De Falls liggen in het Santa Barbara country park, we konden een heel eind binnenrijden, langs BBQ voorzieningen en picnic plaatsen, zodat we uiteindelijk nog maar 10 min te wandelen hadden. Spijtig maar de waterval was droog maar je zag wel goed aan de mosbegroeing waar ze loopt. Ik was niet gerust want aan het begin van de hike stond een waarschuwingsbord betreffende mountain lions, en dat ze aanvallen zonder dat je ze gehoord hebt , dat je dus best wat lawaai maakte tijdens het wandelen, het maakte wel dat ik vanalles hoorde, geritsel en zo!
    Terug in de auto namen we de langere ecoroute op de GPS, mits een beetje aandacht en af en toe een beetje omweg bereikten we toch San Luis Obispo. We reden 174 mijl vandaag en zagen mooie landschappen, nog een kleinigheid eten en met een glaasje wijn mijn verslag schrijven.
    PS! Je gelooft het nooit maar nu was er toch een programma op TV waarbij men laat zien hoe de mountain lions meer en meer opduiken in bewoond gebied, en hoe ze een mannelijke wandelaar aanvielen. Gelukkig zag ik dit niet op voorhand want dan had ik dat pad naar de Nojoqui Falls nooit genomen.

Mere kyst, Solvang & Santa Barbara

June 14, 2016 in the United States ⋅ 🌙 13 °C

I dag startede vi med at køre ind til Michael Jacksons Neverland Ranch. Det var lidt besværligt at finde en vej derind, da flere veje var blevet lukket, og vores GPS ikke opdateret derefter. Da vi kom frem var det kun den yderste låge vi kunne se. Bag denne var der et lille vagthus samt nogle marker - hele grunden var indhegnet. Det eneste der indikerede, at vi var det rigtige sted, var de mange beskeder, hjerter og blomster som folk havde efterladt.
    Vi kørte videre til Buellton og besøgte Andersens Pea Soup restaurant, som er bygget op omkring H. C. Andersen. Turistattraktionen indeholder dog ikke kun dansk mad og danske souvenirs, men resten af Skandinavien og Europa er også godt repræsenteret.
    Vi fortsatte videre til Solvang, som er lidt det samme koncept, men som dækker en hel by, der er grundlagt af danske tilflyttere i 1985. Vi kunne både få æbleskiver, kravlenisser og spise i en kopi-bygning af Rundetårn.
    Vi kørte videre ud til kysten og ramte Santa Barbara, hvor vi var en tur ude på molen. Vi kørte de næste par timer til Los Angeles langs kysten med et kort stop i Malibu. Vi fandt vores hotel i Pasadena ca. 20 minutter fra Los Angeles centrum, og efter en lang dag kom Ole Lukøje hurtigt forbi.
    Dagen får 4 gode stjerner ud af 5 mulige.
    Roadtrip: I dag: 378 km - i alt: 4.776 km

Solvang

June 4, 2019 in the United States ⋅ ⛅ 14 °C

Heute morgen sind wir aufgewacht und draußen war es wieder bewölkt. Na ja was solls, inzwischen kannten wir es ja nicht anders. Nach dem Packen und Frühstücken ging es los in den kleinen Küstenort Pismo Beach. Dieser sollte eigentlich ziemlich schön sein und am Ende einer Reise zum Strandtag einladen. Bei uns war er aber total bewölkt. Wir stiegen trotzdem aus und gingen ein paar Schritte, u.a. auf die Seebrücke.
    In der Zeit sah man ab und zu den Umriss der Sonne hinter der grauen Decke und wir entschieden uns trotz des Wetters zu eins zwei Stunden Entspannung am Strand. Ich cremte mir mein Gesicht mit Sonnencreme ein und siehe da es half. Ab und zu zeigte die Sonne ihre komplette Kraft, bevor sie wieder verdeckt wurde.
    Nach gut 2 Stunden fuhren wir dann los nach Solvang. Einem Ort der wie sich herausstellen sollte, wirklich von dänischen Einwanderern gegründet wurde. Dieser Ort lag etwas im Landesinneren und siehe da, je näher wir kamen desto wärmer und sonniger wurde es. Das Thermometer stieg bis auf 30°C.
    Angekommen und eingecheckt schaute ich mich im Spiegel an und bekam einen Schreck. Mein kompletter Nacken-Hals-Bereich war rot. Ich hatte von dem bisschen Sonne mal wieder Sonnenbrand bekommen. 🤣
    Wir gingen trotzdem ein paar Meter durch den Ort. Ziemlich nett gestaltet mit vielen kleinen Läden, wir merkten aber schnell, dass wir zum Pool wollten, um unsere Entspannung vom Strand fortzusetzen. Dieses mal cremte ich mich ordentlich ein und trotzdem sind nun meine Arme und auch mein Gesicht rot. Na ja was solls.

Morgen geht es dann ins letzte Outlet vor dem Rückflug.

Nachtrag zu den vorigen Tagen:
    Nach etwas Recherche fand ich heraus, dass der Küstennebel, so nannten sich die Wolken die uns seit SF begleiten, durch den Kalifornienstrom entsteht. Dieser hat nur eine Temperatur vor 15°C und kühlt die deutlich Wärme Landluft ab, wodurch der Nebel entsteht. Was nun die Beste Jahreszeit für den Highway No 1 zwischen SF und LA ist, weiß ich trotzdem noch nicht. Vielleicht hatten wir auch einfach Pech.

Solvang & Santa Barbara

May 27, 2015 in the United States ⋅ ☁️ 12 °C

Dänemark in Kalifornien - ja das gibt es - und zwar in Solvang. Ein kleines dänisches Dorf in dem es auch dänischen Gebäck gibt und vielerorts auch dänisch gesprochen wird. Sogar die berühmte kleine Meerjungfrau gibt es dort. Fährt man ein Stückchen weiter kommt man dann durch das Gebirge in Santa Barbara bzw. gefühlt in Spanien an. Hier hat das spanische Kolonialerbe seine Spuren hinterlassen. Gerade bei Promis ist dieser Ort beliebt da er kleiner, sauberer und unbekannter ist als L.A..Read more

Solvang, سولفانغ, Solvanq, Солвенг, سولوانگ، کالیفرنیا, ソルバング, सोल्भ्यांग, Solvang i California, 93463, Солванг, 索夫昂