Forenede Stater

Rejsende på dette sted
    • Dag 64

Dag 61, Cascade mountain range

28. juni 2022, Forenede Stater ⋅ ☀️ 22 °C

Het lijkt wel het thema van de week, afgebrande bossen. Vandaag is niet veel anders, ik moet er nou eenmaal doorheen om in Canada te komen 😐.

Ik begin de dag met wat ochtendgymnastiek, een flinke klim om het laaggelegen Belden achter me te laten. Gelukkig is deze klim ook voorzien van voldoende riviertjes, veel water dragen is niet nodig.

De klim brengt me op een bergrug, waar ik de rest van de dag op blijf. In ieder geval even geen grote hoogteverschillen meer. Dat is wel lekker. Bowie houd me gezelschap in dit deel en zingt, ashes to ashes. Heel toepasselijk 😉.

In de middag kom ik in de Cascade mountain range, als ik goed heb is dat ook officieel het einde van de Sierra. Ik heb al een tijdje het idee dat ik daar al niet meer was.

De wind laait wat op en allerlei shit wordt uit de bomen geblazen, dode takken en weet ik het wat voor troep. De bomen zijn allemaal dood, dus nu moet ik ook nog op letten dat ik geen tak op mijn hoofd krijg. Ik hoop dat het afgebrande deel snel door ben, het is een trieste omgeving, niet echt leuk om door te lopen en nu ook nog ‘gevaarlijk’.

Ik hoor onderweg dat er een klein deel nog levend bos is, met wat kampeermogelijkheden. Daar richt me me maar op voor vandaag, een omgewaaide dode boom op mijn tent is geen fraai vooruitzicht 😉.

Ik vind een mooi plekje voor de nacht, ben er om 18:00, goede tijd om de dag af te gaan sluiten.

• Dag 65

Dag 62, Halverwege

29. juni 2022, Forenede Stater ⋅ ☀️ 15 °C

Ik begin vandaag aan mijn derde maand op de PCT en er is een belangrijke mijlpaal die vandaag langs komt. Op ongeveer twee uur lopen van mijn kampeerplek is de marker die het middenpunt van de PCT aangeeft. Voordat ik daar ben moet ik blijkbaar eerst nog een stukje klimmen en wat me behoorlijk over de zeik helpt is dat het op de noordzijde van de berg is. We horen nooit de noordzijde te beklimmen, tenzij de zuidzijde een verticale wand is wat niet het geval is. Het maakt allemaal niet veel uit, maar het heeft mij aardig boos gemaakt deze ochtend 😉.

Als ik bij het middenpunt kom bekijk ik het ‘monument’, maar het lijkt me verder niet warm of koud te maken. Ik eet wat, moet er toch even bij stil staan, een belangrijke mijlpaal. Als ik wegloop bij het monument begin ik er wat over na te denken en realiseer ik me dat nu het grootste deel van de tocht achter me ligt. Ik krijg een brok in mijn keel en een traan in mijn oog. Tot op dit moment weet ik niet precies wat dat te weeg bracht, ik denk een cocktail van emoties. Vreugde, voldoening maar ook realisatie van de (snelle) eindigheid. Wat het ook was, het doet wel wat met me, daar ben ik toch wel blij mee.

Nu snel naar Chester, het volgende dorp om deze mijlpaal te vieren met een burger en een jumbo milkshake. Om 11:00 ben ik bij de weg en steek mijn duim in de lucht, een kwartiertje later komt ‘neighbour’ ook aan bij de weg. Nog een kwartier later lukt het ons om een lift te regelen het dorp in. Erg vriendelijke mensen die zelfs voor ons de lunch willen betalen.

Na de lunch nog even naar de supermarkt, wat rondhangen met mijn ‘collega’s’ en dan weer terug naar het pad. Een lift terug hebben we sneller geregeld, misschien omdat er nu een jongedame bij is 🤔.

Eenmaal terug doe ik nog een dikke 15km en dat is het dan wel voor de dag. Oh en het bos is weer groen, dat stemt mij extra vrolijk zo aan het einde van de dag.

🎵Woah we’re halfway there, woah livin on the mountain air. Take my hand, we’ll make it I swear. Woah livin on the mountain air🎵

• Dag 66

Dag 63, Lassen national park

30. juni 2022, Forenede Stater ⋅ ☀️ 15 °C

Blijkbaar heb ik voor de tweede dag op rij een klein stukje groene oase gevonden. Niet ver vanaf waar ik mijn kampement gemaakt heb is alles alweer totaal verbrand. Daar gaan we weer, nog een dag door het as stappen.

Het pad gaat vandaag door Lassen park, waar ik wel wat goede dingen over gehoord heb. Maar die zijn ook allemaal letterlijk in rook opgegaan. Het enige een beetje interessante in dit 30km deel is een geiser en een meer met kokend water. Voor de rest lijkt het uitgestorven en is er weinig te zien. Mount Lassen houd me gezelschap in de middag, een vulkaan die er nog wel aantrekkelijk uitziet. Te ver weg om te beklimmen (al weet ik ook niet of ik dat nog kan opbrengen op dit moment).

Mijn plan voor vandaag is om in Old Station te eindigen, er is daar een tankstation dat wat eten verkoopt (en mogelijkheid tot opwarmen in de magnetron) en je mag kamperen achter het tankstation. Er is ook een camperpark waar je kan douchen voor $5. Klinkt mij allemaal prima. Echter, als ik eraan kom is er eerst het camperpark en pas 7km verder het tankstation. Dus ik moet nu kiezen tussen eten of douchen. Beide kan niet, daar is het al te laat voor, dan ben ik niet voor sluitingstijd bij het tankstation..

Ik kies voor het eten, douchen kan altijd nog 🥴. Ik fris me een beetje op in de toiletruimte, dat as is zo fijn en plakt overal aanvast. Ik draag een lange broek, maar het zit tot voorbij mijn knieën. Een beetje frisser zet ik mijn tent op en sluit alweer een dag af.

Ik ben nu als het goed is uit het ‘brand gebied’, dat beloofd wat 😊.

• Dag 16

Mount Lassen Teil 2 und Pebbles

10. juni 2022, Forenede Stater ⋅ ☀️ 27 °C

Weil Silke noch sooo viele andere schöne Bilder heute gemacht hat, wollen wir Euch diese nicht Vorenthalten...

Denn hier brodelt es noch gewaltig unter der Erde, der Mount Lassen ist nämlich noch sehr aktiv und gilt als gefährlich. Letzter Ausbruch war 1914-1917. Er ist der größte Lava-Dome Vulkan der Erde.... wehe wenn der wieder los legt...

Und das heutige Photo geht an Pebbles, unser Urlaubsmaskottchen, das uns eben im Nationalpark begegnet ist und nun mit uns nach Hause kommt.

• Dag 64

Zurück auf dem Trail

13. juli 2023, Forenede Stater ⋅ ☀️ 26 °C

Glücklicherweise haben wir jemanden gefunden der uns bis nach Chester gefahren hat. Durch mehrere Städte ging es durch die schneebedeckten Berge der Sierra Nevada. Nach 9 Stunden Autofahrt ging es gegen 17:30 Uhr wieder zurück auf den Trail. Nach 5,5 Kilometern haben wir dann unser Zelt an einer Wasserquelle aufgebaut.Læs mere

• Dag 7

Bumpass Hell

26. september 2019, Forenede Stater ⋅ ☀️ 35 °C

Ein Gebiet im Volcanic Park das "höllich" riecht und stellenweise auch so aussieht. Heiß brodelnde Schlammbecken und aufsteigender Schwefelqualm sind echt beeindruckend. Es riecht nach faulen Eiern und der Boden ist stellenweise kochend heiß. Ebenso das Wasser, das dort lang fließt.Læs mere

• Dag 6

Golden Gate Bridge, Glory Hole

25. september 2019, Forenede Stater ⋅ ☀️ 35 °C

Wir haben uns heute morgen noch mit ein paar tollen Fotos von San Francisco verabschiedet. Ein kleiner Abstecher zum Golden Gate Visit Point und zum Marien Headlans Vista Point hat sich nochmal gelohnt. Aber auch heute Morgen war die Golden Gate Bridge komplett ohne Nebel. Den Rest des Tages haben wir ca. 300 km zurückgelegt, um morgen unseren ersten Nationalpark (Lassen Volcanic Park) zu besuchen. Unterwegs waren wir am Glory Hole ein Stausee mit 10 m Durchmesser Überlauf. Da der Stausee aber relativ leer war konnte man den Überlauf nur als Betonring sehen und nicht mit Wasser, was eigentlich sehr gut aussieht. Heute war es utopisch heiß. Das Autothermometer zeigt 103 Fahrenheit, das sind 40 °C. Wobei es trotzdem noch halbwegs erträglich ist, da es so eine trockene Hitze ist.Læs mere

• Dag 7

Lassen Volcanic Nationalpark

26. september 2019, Forenede Stater ⋅ ☀️ 29 °C

In Red Bluff wo unser Hotel ist, waren es heute wieder 40 Grad. Wir sind aber heute morgen in den Lassen Volcanic NP gefahren. Dort waren wir 2500 m hoch und hatten (nur) 25 Grad, aber auch noch kleine Stellen mit Schnee. Der Vulkan des Parks, Lassen Peak, brach zum letzten Mal im Mai 1914 aus, und damals brodelte es volle drei Jahre. Heute hat er sich etwas beruhigt, und von den Wegen und Anhöhen kann man den Vulkan gefahrlos betrachten. Brodelnde Quellen, kochender Schlamm und aus dem Boden drängender Wasserdampf kann man hier sehen. Außerdem gibt es riesige Wälder und funkelnde Seen.Læs mere

• Dag 51

Burnt forests and pristine lakes

28. juni 2023, Forenede Stater ⋅ ☀️ 9 °C

While everyone left camp already at 6am to be able to cross the 35km of park in one day, I took a different pace and listened to my soul ending up setting camp at 5:00 already next to the most pristine mountain lake at 1900m !
      That is the earliest I have ever done!
      It was a dream. I was all by myself. The afternoon sun shone while I swam and rinced three days of salt from my clothes, Then I sat in the sun on the shore reading my Kindle till I could no more and fell asleep! All I could hear were birds and a pair of ducks.
      Paradise on earth!

• Dag 274

Lassen Volcanic National Park

31. maj 2021, Forenede Stater ⋅ ☀️ 27 °C

Gestern noch im Urwald, heute am Krater eines Vulkans. Wir sind im Lassen Vulcano Nationalpark. Stehts unser treuer Begleiter, unser Ford, welchen wir aller 300 km auftanken müssen.

Unser erster Stop heute war „Sulphur Works“. Auf dem Parkplatz angekommen, hieß es dann einfach nur der Nase nach. Es lag ein dickes Lüftchen „fauler Eier“ in der Luft. Und da waren sie auch schon, die dampfenden und brodelnden Schwefellöcher, welche beeindruckend und schlecht riechend zu gleich waren. Nachdem wir ein paar Fotos machten, stiegen wir in unseren weißen Flitzer und fuhren immer weiter der Serpentinenstraße entlang, welche sich durch eine wunderschöne Landschaft zwischen Bergseen, Felsmassiven, Wäldern und Schneefeldern schlängelte. Ab und zu machten wir hin und wieder ein Fotostop und genossen die Landschaft.

Nach einen kurzen Tankstop, welchen wir dank unseres Mietwagens mindestens einmal am Tag machen müssen, ging es zu den sogenannten „Fantastic Lava Beds“, ohne zu wissen was uns dort eigentlich erwartete. Nach einer 6 Meilen langen Kiesstraße, waren wir schließlich auf den Parkplatz angekommen. Der Sommer ist da! Und das so richtig. Temperaturen um die 30 Grad in der Sonne. Genau richtig für eine kleine Wanderung in der Mittagssonne. Zuerst führte der Weg gemütlich durch einen Wald. Parallel zu einen riesigen Band aus Lavagestein.

Etwas keuchend in der Mittagshitze, lichtete sich der Wald allmählich und wir bekamen zu Gesicht, worauf wir uns hier wieder einmal völlig ungeplant eingelassen haben. Vor uns türmte sich ein riesiger Ascheberg auf, auf dessen rechte Seite ein Weg steil hoch verlief. Auf dem Weg in der Ferne konnte man schon die anderen schwitzenden und triefenden Wanderer sehen. „Was soll’s. Auf ins Gefecht.“ Auf halber Strecke, machte sich unsere auf Sparen eingestellte Ernährungsgrundlage und der aufs Minimum reduzierte Wasserhaushalt zu schaffen. Ich entschied mich mit meiner viertel vollen Flasch. Ich schwitzte mich weitere 15 Minuten nach oben und realisierte mit dem Ankommen, dass ich gerade einen Vulkan bestiegen habe, als ich den großen Krater sah. Ich machte mich gleich ans Filmen und Fotografieren und trank meinen letzten Rest Wasser aus. Dann merkte ich auch etwas den Kreislauf, dadurch ich zudem keine Kopfbedeckung besaß. Irgendwie sind wir einfach noch nicht so richtig auf Sommer eingestellt. Not macht erfinderisch. Ich zog mein Tshirt aus und bastelte mir daraus eine Kopfbedeckung. Aussehend wie ein Pharao aus dem alten Ägypten, drehte ich eine Runde auf der Kraterkante und genoss den Ausblick auf die rotgefärbten Sanddünen, den riesigen Vulkansteinkorridor und die schneebedeckten Berge in der Ferne. Dann machte ich mich an den Abstieg und war etwas schadenfroh denen gegenüber, die sich an mir vorbei nach oben kämpften. Wir entschieden uns weiter zu den Sanddünen zu Wandern. Wir waren uns beide einig. Der Wasserhaushalt wird demnächst ein großes Thema bleiben.

Du kender måske også dette sted med følgende navne:

Tehama County, مقاطعة تيهاما, Тихейма, তেহামা কাউন্টি, Condado de Tehama, Tehama konderria, شهرستان تهاما، کالیفرنیا, Comté de Tehama, Tehama megye, Թիհամա շրջան, Contea di Tehama, テハマ郡, Tehama Comitatus, Tehama, Tehama Kūn, Hrabstwo Tehama, ٹیہاما کاؤنٹی, Техейма, Округ Техејма, Техама, تیھاما کاؤنٹی، کیلیفورنیا, Quận Tehama, Condado han Tehama, 蒂黑马县

Bliv medlem:

FindPenguins til iOSFindPenguins til Android