United States
Webster Park

Port Angeles

August 15, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

Nachdem wir gegen neun Uhr ausgeschlafen hatten haben wir uns fertig gemacht und sind mit unseren Koffern zurück zum Auto gelaufen. Anschließend sind wir aus Seattle raus gefahren und sind zum Grab von Jimi Hendrix. Natürlich konnte man mit dem Auto auf den Friedhof fahren und wirklich direkt davor parken. Das Grab bzw. die Gedenkstätte war sehr schön gemacht.
    Sonst hatten wir für diesen Tag nicht viel vor, also sind wir schonmal Richtung Port Angeles gefahren. Dabei mussten wir nochmal nach Seattle rein und eine Fähre nach Bremerton nehmen. Die Fahrt dauerte eine Stunde und war wirklich schön. Eindeutig der beste Weg um Seattle zu verlassen.
    Gegen 16 Uhr sind wir in Port Angeles angekommen und sind nachdem wir unsere Sachen im Motel abgelegt hatten runter zum Hafen. Um die Straße an einem Zebrastreifen zu überqueren muss man mit einer Roten Fahne wedeln. 😂
    Hier ist die Amerikanische Grenze und man kann Kanada in der Ferne sehen. Verbunden sind die auch mit einer Fähre. Genau an der Grenze war eine Brauerei wo wir ein paar Biere getrunken hatten. Um 8 Uhr hatten wir eine Tisch reservierung in einem Restaurant bekannt aus einem meiner lieblings Büchern. Das essen war der Hammer und wir hatten sogar den Tisch aus dem Buch.
    Danach sind wir zurück ins Motel.

Boeing & turen til Port Angeles

May 29, 2016 in the United States ⋅ 🌙 11 °C

Efter morgenmaden kørte vi til Boeing-fabrikkerne i Everett for at få en rundtur og se de store fabrikker, hvor bl.a. Boeing 787 Dreamliner'en bliver samlet. Vi skulle nok have bestilt billetter til fabriks-turen på forhånd, for der var lidt for lang ventetid. Men verdens største bygning er også facsinerende udefra og vi fik da set Boeings Future of Flight udstilling.
    Bagefter fik vi handlet lidt i en kæmpe Walmart (Gittes første) inden vil skulle sejle fra Edmonds til Kingston for at spare en længere køretur syd om Seattle. Sejlturen var på cirka en ½ time og køen til færgen på omkring en time.
    Efter sejlturen kom vi forbi historiske Port Gamble, som blev bygget i 1853 af en Savværksejer som base for hans savværk. Savværket lukkede som det ældste i 1995. Den historiske del af byen består af gamle Victorianske bygninger og er absolut et besøg værd. På vejen fra Port Gamble til Port Angeles kørte vi også forbi den lille by Sequim, hvor vi spiste sen frokost på HiWay 101 Diner. Diner'en er indrettet i 1950'er stil med Jukebox, Elvis og James Dean billeder mm.
    Efter en lille rundtur i Port Angeles, med bl.a. et besøg ved et 9/11 mindesmærke, fik vi tjekket ind på hotellet. Vi er klar til at vandre i morgen og kigge nærmere på Olympic National Park.
    Dagen få 3 stjerner.
    Roadtrip: I dag: 153 km - i alt: 287 km