A 25-day adventure by Dennis & Susanne Strange Read more

Fredag d. 9.7.

July 9, 2021 in Switzerland ⋅ ☁️ 23 °C

Efter gårsdagens afslapning og 10 timers søvn, var vi fuldstændig opladet til en spændende heldagstur.
    Først cyklede vi til Campione d’Italia (en lille italiensk enklave i Schweiz). Derfra vandrede vi 2,5 timer i udfordrende terræn til den nordlige del af Lago Lugano. Vi spiste en pragtfuld og dyr frokost. De dér italienske retter kan altså noget!!
    En rutebåd fragtede os til modasatte side af søen, hvor vi fortsatte den smukke vandring langs søen til Lugano. Hold da op, hvor har vi set mange små gamle byer på vores ture i år.
    I Lugano måtte vi tage en bus til Campione, hvor cyklerne ventede tålmodigt. Det blev til 8,5 times aktivitet, og vi var godt brugte, da vi kom hjem. Ferie betyder nemlig ikke inaktivitet.
    Vi cyklede 12 km og gik 16 km (i svært terræn). Pragtfuld dag!
    Til aften blev det til en yderst velfortjent pizza.

Lørdag d. 10.7.

July 10, 2021 in Italy ⋅ ☁️ 22 °C

Sidste dag inden turen går mod Danmark. Vi har gjort klar til afgang, og det passer os egentlig ganske fint. Der er mange mennesker på campingpladserne, og chefen er virkelig træet af varmen.
    Har vi så fået nok:
    ..Pizza? Ja
    ..GT i solskin? Ja
    ..Ekstra kilo? Ja, som forventet.
    ..Bjergetaper? Nej
    ..Varme? JA!
    ..Af italienere? Si
    ..Af Schweizernes priser? Ja
    ..Af hinanden? Nej, det får vi forhåbentlig aldrig.
    Jeg nåede at få en sidste cykeltur i mens chefen læste sin bog færdig. Meget stejl men dejlig oplevelse, som blev belønnet med en smuk udsigt over søen.
    På turen har jeg tracket 454 km (4.600 højdemeter) og chefen 340 km cykling. Gå- og vandreture løb op i 75 km. Disse tal er selvfølgelig kun når uret er blevet bedt om at tracke.
    Vi er ganske tilfredse med os selv, og håber at blive belønnet i outlecenter i Ingolstadt.

Søndag d. 11.7.

July 11, 2021 in Denmark ⋅ 🌧 21 °C

En køredag til Ingolstadt ventede os, og den skulle vise sig at blive både smuk og frustrerende.
    Allerede inden vi nåede ud af campingpladsen, måtte vi have vognen af. Vi mødte et kæmpe vogntog og måtte tage vognen af for at give plads…. hvem fanden kommer til en campingplads kl 9.30? Der tager folk sgu da hjem.
    Turen nordpå gik over San Benadino passet, som er helt og aldeles fantastisk smukt. Det ville være en fryd, hvis ikke det var anstrengende for både bil og fører. Passet blev klaret på omkring halvanden time, og foran os ventede den flade udramatiske strækning nordpå - troede vi. På grænsen mellem Schweiz og Østrig eksploderede campinvognen ene dæk, imens vi kørte 100 km/t. Bilen blev navigeret til krybesporet, og de grå hår blev fordoblet i rekordfart. Forsikringsselskabet hjalp os med vejhjælp, og efter halvanden time og et par engelsk/tyske opkald kom en venlig Schweizer og satte det næste flade reservehjul på. Han viste os vej til nærmeste tankstation, hvor han sørgede for det rigtige dæktryk.
    Det var to timer i mortorvejens krybespor, og det kan ikke anbefales. Til gengæld må man sige, at international vejhjælp fungere fint. Set i bakspejlet var vi enormt heldige, at det ikke sket på én af de barske strækninger vi tidligere havde kørt på. Vi klappede hinanden på skuldrende, over den rolige håndtering af situationen.
    Vi fik trillet vogntoget til hotellet i Ingolstadt kl. 19.30, hvor vi så EM finale i sengen.
    Sikke en dag.

Mandag d. 12.7.

July 12, 2021 in Germany ⋅ ☁️ 24 °C

Når man vågner til eget badeværelse efter 3 uger på campingpladser, så kan man godt føle sig enormt privilligeret.
    Vi shoppede det meste af dagen, kun afbrudt af en strømabrydelse på en times tid. Det var hårdt arbejde, og chefen pådrog sig en shopping-skade i benet. Jeg synes det er virkelig hårdt at shoppe, men ingen af os troede at det kunne ende med en skade.
    Der kom dog nogle gode tilbud i kurven, så det plagede ben var ikke helt forgæves. Heldigvis var der ikke så mange mennesker, for så havde jeg simuleret en alvorlig skade.
    Vi måtte købe nye mundbind, da vores egne ikke var godkent i butikkerne. De nye fyldte næsten hele hovedet…. godt vi snart er færdige med det cirkus.

Tirsdag d. 13.7.

July 13, 2021 in Germany ⋅ ☁️ 25 °C

Foran os havde vi 700 km til færgen i Rostock. Jeg skænkede vores dæk mange bekymrede tanker undervejs, og hvert lille bump føltes 10 gange større end det var. Dækkene holdte hele vejen, og vi trillede ombord på førgen kl 20.00. Køreruren tog 10 timer og foregik ganske roligt (langsomt)
    Ikke det store at berette. Stillesiddende dag med en masse dårlig mad.
    Ferien har budt på en masse dejlige oplevelser, og vi fik oplevet tre nye områder.
    Vi glæder os til at komme hjem, og kyle de åndsvage mundbind langt væk. Chefen får ofte hedeture, og det bliver fint at få tempereret hende bedre. Hun bliver dog ikke smidt ud :)