traveled in 4 countries Read more

Laatste avond borneo

August 2, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Om 7 uur gingen we heerlijk eten Robert had zelfs de bbq aangestoken omdat Stijn zoveel van saté houdt het eten was heerlijk. Rond 8buur moest hij de danseressen ophalen. Ze waren oud zwarte tanden maar verder mooi aangekleed. Eerst moesten ze nog wat eten en drinken. Na een paar biertjes ging de show beginnen. Robert zocht de goede muziek maar dat lukte niet echt. Dan maar zelf wat zingen en traditioneel dansen. Wij deden natuurlijk lekker mee. Ook kwamen er nog 2 vrienden van Robert langs erg gezellig allemaal. Ze tikte met zijn tweeën ff een fles walker black label weg. Nadat de dames weggebracht waren en na diverse biertjes was het tijd om te gaan slapen. Want we gaan door naar kuala Lumpur. Tot danRead more

Kayaken

August 2, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vannacht lekker geslapen in onze home stay. Daarna ontbijt echt veels te veel en toen kayaken. Eerst wat uitleg en daarna gaan ik met Emma en Alice met Stijn. We hebben 10 kilometer gevaren met een paar goeie stroom versnellingen. Tussendoor nog even een snack en wat drinken en vissen eten geven. Echt gaaf die vissen om je heen. Onderweg is het echt super mooi. Aan het eind nog even wat gegeten daar en snel door. We gingen naar de fairy cave maar deze was helaas dicht. Daarna maar naar huis want iedereen is best moe van het kayaken. Nu ff chillen en zo hier thuis eten we zullen zien.Read more

Weg van de stad.

August 1, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vanmorgen om 9 uur opgehaald door onze gids Robert die ons de komende 2 dagen begeleid en ook slapen we in zijn huis. Eerste stop noodles. Lekker maar we hadden net ontbijt op. Dus wel wat gegeten en koffie. Daarna genieten van de mooie natuur we zitten nu aan de grens met Indonesië zitten alleen wat bergen tussen. Daarna op ons verzoek een school bezocht erg leuk altijd. De school was druk bezig dus we mochten niet overal naar binnen. Daarna door naar een origineel longhouse waar de koppensnellers vroeger woonde. Nu moeten ze het van de toeristen hebben. We mochten ook een huis in waar Stijn de Chinese Police squat erg leuk vond op de tv. Verder kregen we limonade en moesten we rijstwijn proeven heel naar allemaal. Daarna door naar de hotspring waar de jongens lekker in de rivier hebben afgekoeld verder stelde het niet zoveel voor maar de natuur is prachtig. Daarna een middag hapje erg lekker en veels te veel en daarna na ons huis. Helaas is het andere huis wat we geboekt hadden nog niet klaar dus nu in de oude farmhouse waar vroeger een pepper boerderij was. Daar ff wat chillen en daarna door naar het dorp waar we eigenlijk zouden zitten danu. Daar hebben de jongens lekker in de rivier gezwommen en me stenen en bamboe gegooid. Daarna weer terug en ff douchen biertje en eten. Eten was echt fantastisch voor ons een bbq en alles was heerlijk biertjes on the side top. Stijn mocht de dj zijn en Emma en ik hebben zelfs de polonaise gelopen op leef van Hazes al met al een top dag. Morgen kanoën en naar een grot dus tot dan..Read more

Food food en nog eens food

July 31, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Deze week is het food festival hier in Kuching. Nou echt niet normaal. Ongeveer 300 kraampjes met van alles niet normaal meer. En het ene tentje draaide nog hardere muziek dan de ander. Maar ja we hebben lekker geproeft. Eerst een soort poffertjes daarna varkensvlees een wrap saté worst met kaas ijsje bier en geen idee wat meer. Nu met een vol buikje de laatste uurtjes in dit fijne hotel. Morgen gaan we de jungle in voor 2 nachten waar we weer van alles gaan doen. Weet niet of we bereik hebben. Anders tot kuala Lumpur. Later...Read more

Bako national park

July 31, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen werden we om 7:30 opgehaald om naar bako np te gaan. Daar aangekomen hebben we een gids en een privé boot geregeld. Toen lekker varen. We zagen ijsvogels eagles en meer. De boot legde aan op het strand van bako. Bako is een klein eiland wat bekend staat om zijn neus apen. Eenmaal daar moesten we ons eerst melden voordat we de jungle in gingen. Daar lopen is echt fantastisch al die geluiden. Echt mooi. Lekker klimmen en klauteren hoort er ook bij. Gelukkig zagen we veel dieren. Een giftige groene slang. En de neusapen. Ook veel vogels en heel veel mieren en ander klein spul. Ook volop vlinders. Ook veel grappige krabbetjes. In de middag even wat eten en weer door. Nu zagen we echt veel apen ook met een kleintje. Erg mooi om te zien. Verder ook nog op 2 plekken neusapen echt fantastisch. Toen weer terug met de boot en nu ff bijkomen en een biertje. Vanavond gaan we naar het food festival. Tot dan.Read more

Sightseeing en vuurvliegjes

July 30, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Vanmorgen uitgeslapen en een grab naar het centrum genomen eerste stop Chinese tempel de oudste van hier. Erg mooi en de jongens hebben heel wat wierrook en wensprenten in de brand gestoken. Daarna nog wat drinken en de volgende Chinese tempel ook erg mooi. Toen wat shoppen en aan de riverside gelopen. Er is ook een erg mooie brug met super uitzicht. Toen nog wat eten en naar huis om even te plonzen en afkoelen. Om 4 uur vertrokken we naar de wetlands om 5 uur op de boot en vrij snel zagen we al kleine dolfijnen die alleen maar daar voorkomen. Toen op neusapen jacht en ja we hebben er heel wat gezien. Maar te ver weg voor een mobiele foto. Toen op krokodillen jacht maar helaas deze niet gezien. Wel supermooi door de mangrove heen. Daarna een authentiek vissersdorp op palen bezocht en daar de zonsondergang gezien. Toen wachten tot het pikken donker was want we gingen vuurvliegjes kijken en ja we hebben ze gezien echt grappig lijkt wel een kerstboom. Toen met een grote schijnwerper schijnen om krokodillen te zien en ja we zagen heel wat ogen opglinsteren. Daarna in het donker terug onder een mooie sterrenhemel. En aan het eind moesten we de boot af en over de drooggevallen bodem terug te lopen lekker modderig. Toen terug en nu wat eten en zo naar bed want morgen vroeg op want we gaan naar bako. Tot dan.Read more

Apies kijken

July 29, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

Vanmorgen vroeg op want om 7:30 stond onze chauffeur klaar om naar de orang-oetans te gaan. We waren er rond 8 en de omgeving is echt super mooi. Om 9 uur werd er gevoerd en we hadden geluk dat we 2 orang-oetans hebben gezien. Er leven daar 35 orang-oetans op 75 hectare dus ze hebben de ruimte. Allemaal met een verleden. Daarna naar een waterpark in de middle of nowhere. Het is net 1,5 jaar open en is wel aardig. De jongens hebben in ieder geval erg genoten. Daarna naar damai aan het strand gelopen en toen door naar een tentje aan het strand waar we heerlijke vis hebben gegeten. En nu uitpuffen met een tiger biertje on the side. Tot morgen.Read more

Dagje Kuching

July 28, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Heerlijk geslapen en lekker simpel ontbijtje. Daarna even zwemmen en daarna een grab naar de zondagsmarkt daar is echt van alles vers kleding vis vlees huisdieren groenten kruiden en meer. Na wat drinken en wat eten door naar het katten museum. Mooi uitzicht daar en erg grappig om te zien. Ook fijn om wat af te koelen het is mooi weer maar wel warm. Daarna door naar een massage salon. Even alles lekker los. Toen naar het upside down house erg leuk kijk maar op de foto's. Toen langs de riverside gelopen en wat gedronken en verder wat muziek geluisterd en van het uitzicht genieten. Ook natuurlijk even FaceTime met Jan om lang zal zijn leven te zingen. Toen naar de top spot foodcourt wat boven op een parkeergarage is. Erg lekker gegeten vis vis en nog meer vis. Heerlijk. Toen naar huis jongens wat zwemmen nog wij wat drinken en dan plat. Morgen vroeg op want we gaan naar de aapies kijken tot dan.Read more

Wat een dag pffffff

July 27, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 25 °C

Vanmorgen op tijd opgestaan even snel ontbijt gehaald en om 8 uur vertrokken met de grab naar de bus plek waar we de bus zouden pakken die we al bij air asia hadden geboekt. Daar aangekomen stond er enorme lange rij dus dat ging hem niet worden. Snel een grab besteld en door naar de grens. Daar ging het best goed Singapore uit paspoort laten zien en gaan. Dan een heel eind lopen tot de bussen die je naar de maleisische douane moet brengen. Ook hier enorme rijen. Eindelijk in de bus lekker rijden maar aan het eind gewoon stil staan ik nog aan de buschauffeur gevraagd of we er niet uit konden om te gaan lopen maar dat mocht niet. Uiteindelijk een half uur later mochten we er wel uit en moesten we lopend naar de douane. Daar binnen was het echt niet normaal zoveel mensen en de tijd begon aardig te dringen dus wij heel vriendelijk er tussen door en kwamen nog redelijk snel bij de douane daar een paar stempels en weer snel naar een taxi. Deze reed echt snel maar het duurde toch nog 30 minuten. Om 11:40 stapte we het vliegveld binnen net te laat voor onze vlucht van 12;05. Dus een nieuwe vlucht geboekt pm 16:30 in de tussentijd wat eten en lopen en door de douane. Daar ging alles mooi op tijd maar toen het vliegtuig klaar stond on te vertrekken was er een technisch probleem. Dus vliegtuig werd geparkeerd en wij ruim een uur wachten tot het was gefixed. Toen eindelijk richting borneo. Daar aangekomen ging alles soepel snel de Backpacks en de grab naar ons hotel. Hotel is erg chill en we hebben er heerlijk gegeten en gedronken. De jongens liggen in het zwembad en wij aan de mochito en bier. Hebben we wel verdiend. Morgen kuching verkennen tot dan.Read more

Dagje Singapore

July 26, 2019 in Singapore ⋅ ⛅ 30 °C

Vannacht heerlijk geslapen. Om 9:30 pas wakker. Daarna lekker ontbijten met een tosti en heerlijke koffie. Toen een grab genomen naar bugis marked waar vanalles te koop is ook nog even een shopping mall in En daarna met de metro naar China Town. Lekker druk met veel winkeltjes en ook een mooie tempel. Tussendoor nog even wat lekkers gegeten en toen weer een grab genomen naar de gardens by the bay. Daar konden de jongens even afkoelen in het water. Daarna zijn we in de Rainforest geweest 3 jaar geleden ook al maar het is zoooo mooi dat wilde we nog wel een keer doen. Toen maar Stijn zijn hoogtepunt saté by de bay. Lekker eten en drinken daar. Toen snel door naar de bomen voor de mooie licht en geluid show. Blijft mooi om dat te zien. Toen een grab terug en nu alle spullen weer in pakken want morgen gaan we naar borneo. Tot dan.Read more