traveled in 4 countries Read more

Thuis.

August 24, 2019 in the Netherlands ⋅ ☀️ 16 °C

Zo laatste bericht. Vanaf Singapore heerlijk gevlogen naar Berlijn. We kwamen op tijd aan en de koffers waren er snel. Taxi pakken en ja gelukkig stond de auto er ook nog. Even snel ontbijt bij de lidl gehaald en op weg naar Amersfoort. Rond 15 uur waren we thuis. Al met al een erge fijne reis gehad de hoogte punten waren toch wel de oerang oetans en Borneo. Ook pulau pangkor was erg chill. Wat een beetje tegen viel was cameron highland 19 jaar geleden was het zoveel mooier. Ook hebben we heerlijk genoten van al het lekkere eten vooral op Penang. En het belangrijkste iedereen is weer heel terug en niet ziek geweest. Maleisie is echt een fijn land nu weer plannen maken voor volgend jaar iemand ideeën? Nou de volgende reis wordt Krakau in oktober tot dan maar weer. Als je zin hebt om meer foto's te komen kijken kon gerust langs we hebben er genoeg. Tot dan.Read more

Naar huis

August 20, 2019 in Singapore ⋅ ⛅ 31 °C

Vanmorgen lekker uitgeslapen en de spullen gepakt. Ontbijtje en daarna lekker naar het strand. Toen nog even geld opmaken dus shoppen en eten en om 15:45 een grab naar het vliegveld. Even inchecken nog de allerlaatste centjes opmaken en gaan. Eerste stop na 1:45 vliegen Singapore. Vliegveld is enorm groot dus genoeg te doen. Vlindertuin bioscoop en met de skytrain rondjes door de jewel rijden waar de hoogste indoor waterval is. Ondertussen ook nog wat eten en drinken en wachten tot onze vlucht gaat. Hij is al een half uurtje vertraagt dus we gaan nu om 00:55 plaatselijke tijd. Nou tot morgen dan maar weer. Welterusten.Read more

Laatste volle dag

August 19, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Vanmorgen opgestaan ontbijt lekker en weer scooteren. 1ste stop krokodillen park erg gaaf om te zien we mochten ook de krokodillen voeren. Daarna door naar een mooi strandje waar we wat gegeten gezwommen en gedronken hebben. Erg mooi daar. Daarna lekker scooteren door de rijstvelden en rubberbomen. Daarna nog ff zwemmen en een massage en wat opfrissen en shop tijd. Daarna lekker visje eten en nog meer shoppen nu alles plat bijna morgen helaas weer naar huis.Read more

Dagje scooter

August 18, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Lekker geslapen en nu wel een heerlijk ontbijt en daarna een scooter huren 6 euro per 24 uur past nog net binnen het budget. Eerst tanken daarna richting de skycab de kabelbaan op langkawi. Daar aangekomen hebben we optie b gekocht met time iets 3d en skyrex en de kabelbaan natuurlijk. Erg tof om in een cabine te gaan met 30 graden en geen sneeuw. Het uitzicht is echt fantastisch. Ook hebben we de skybridge gedaan deze is ook erg gaaf met glazen stukken erin dat je zo de diepte inkijkt. Toen weer terug time ding niks aan 3d art erg leuk en gaaf. Skyrex grappig. Daarna nog konijnen geknuffeld ijsje eten drinken eten enz en door naar de seven Wells Waterfall was ff lopen maar echt gaaf om daar te zwemmen. Uitzicht was ook top. Toen weer lekker terug scooteren en even omkleden. En eten bij thirst day erg lekker en aan het strand en wat nog gaver was was een puppy van 6 weken te lief gewoon. Emma mocht er de hele avond mee spelen. En Stijn nog even op de gitaar gespeeld. Daarna nog even laten scheren en nu best laat 23 uur ligt alles hopelijk plat. Morgen de laatste echte dag dus gaan we extra genieten want om eerlijk te zijn willen we echt nog niet naar huis toe. Tot dan.Read more

Zo'n zee strand

August 17, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

Vanmorgen scheen de zon dus eerst ontbijten mmm dat viel tegen. Toen naar het strand heerlijk, lekker liggen onder een parasol en de jongens zwemmen en met zand spelen. Tussendoor wat drinken en chips heerlijk. Toen in de middag douche happie eten massage en op weg naar Kuah night market. 25 minuten rijden. Markt was OK maar niet bijzonder. Eten was wel erg lekker. Bij ieder tentje lekker wat proberen. Daarna terug biertjes halen en alles plat. Morgen weer een dag tot dan.Read more

Dag Penang hallo Langkawi

August 16, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen uitgeslapen ontbijten spullen pakken grab naar vliegveld en gaan naar Langkawi. We vlogen met een propeller vliegtuig erg leuk. De vlucht duurde ook maar 35 minuten. Aangekomen grab naar hotel en wat eten. Helaas begon het te plenzen dus daarna maar even een heerlijke massage genomen wij een Thaise en de jongens een voet massage. De rest van de middag hebben we wat rond gelopen en winkeltjes bekeken. Daarna naar het hotel om ff te chillen. In de avond zijn we naar the Kasbah geweest echt super leuke tent met heerlijk eten. Biertje erbij spelletje kaarten en jenga gedaan het was top. Nu alles plat en morgen hopelijk mooi weer de vooruitzichten zijn goed. Tot dan.Read more

Waterpark en klimmen

August 15, 2019 in Malaysia ⋅ 🌧 27 °C

Vandaag een kort verslag. Opgestaan ontbeten grab naar escape waterpark. Het weer zat niet mee want het regende. Maar dat maakte niks uit. We hebben heerlijk gegleden en gesprongen en zelfs een over de kop glijbaan waar Emma ook in is geweest. In de middag was er een duikshow erg leuk. Ook werd er van 25 meter af gedoken. Daarna naar het klimpark waar we hebben geklommen en gezippt lined. Ook kon je er klimmen en nog meer. Daarna nog even glijden en zwemmen. Al met al een top dag. Grab naar huis douche en naar een foodcourt hier om de hoek. Heerlijk gegeten weer nu is iedereen moe maar voldaan. Morgen naar langkawi dus tot dan.Read more

Penang op de fiets

August 14, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 29 °C

Vanmorgen ontbijt heerlijk grab naar centrum top fiets gehuurd een tandem met dakje. Eerst op zoek naar streetart. Erg grappig en mooi. Toen Chinese tempel erg leuk. Mega kaars aangestoken rookte lekker. Toen dorst wij naar minimarkt voor cola enz hadden ze daar puppy's te leuk. Toen weer fietsen en zijn we even in little India gestopt voor airco met Naan brood. Na afgekoeld te zijn rondje zee front. En ook nog naar een mansion geweest een mooi oud huis als museum. en toen was de fietshuur over. Even nog wat drinken met taart en door. Onderweg kwamen we doodnormaal een meisje van Emma haar hockey team tegen erg grappig zo maar. Toen naar de Chinezen die op palen wonen beetje toeristisch maar wel leuk. Ook kwam er een klein buitje heerlijk was dat onze eerste bui van de vakantie. Toen door naar huis om even te chillen. Aan het einde van de middag zijn we naar Penang hill gegaan. Je gaat met een cable car omhoog en boven is het uitzicht fantastisch. Ook staat er een moskee en een hindu tempel. Na een tijdje genoten te hebben van de zonsondergang en penang in het donker zijn we naar Fisherman warf gegaan om lekker te eten en on the site een klein biertje. Toen naar huis. Nu alles plat. Morgen gaan we glijden in een waterpark waar de langste glijbaan ter wereld is. Hoop dat die open is horen verschillende berichten. Tot dan.Read more

Oerang oetan en penang.

August 13, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 32 °C

Vanmorgen op tijd op spullen in de auto sleutel wegbrengen achteruit boem viel mee niks kapot. Toen naar het oerang oetan eiland we waren precies op tijd en de boot ging om 12 uur. Daar op dat eiland wonen de apen om later weer terug te gaan naar Borneo. Echt mooi om ze van zo dichtbij te zien. Daarna door naar Penang erg mooie brug wel druk op de weg. Ons appartement is op de 23ste verdieping. De auto moesten we al op de 10de verdieping parkeren best hoog. De auto werd later opgehaald dus die hebben we niet meer. Daarna plonzen echt lekker. Maar bij het zwembad was het een en ander omgewaaid door de storm van 4 dagen geleden. Nu is het lekker weer. Daarna douchen en een grab naar het centrum waar we heerlijk gegeten hebben. Ook al gelijk wat streetart gezien. Toen terug en nu uit puffen op de bank met mooi uitzicht. Morgen gaan we alles bekijken hier tot dan.Read more

Rondje Cameron highlands

August 12, 2019 in Malaysia ⋅ ⛅ 20 °C

Vanmorgen 7:30 op en om 8 uur weg. Snel wat crackers enz bij de 7 eleven gehaald en op weg naar Mossy Forest de weg erheen was al een hele belevenis gaten overal dus flink sturen en hobbelen. Er gingen ook wel erg veel 4*4 auto's omhoog maar we hebben het gered. Eenmaal boven was het echt gaaf er hing mist en het was wat vochtig erg spooky allemaal. De paden waren goed en op de uitkijktoren zag je de wolken mooi bewegen. Daarna weer naar beneden hobbelen en onderweg nog een butterfly farm bezocht met mooie vlinders en ook nog wat reptielen enz. Toe naar de old smokehouse te gaan voor een afternoon tea. Echt een oud koloniaal Engels huis met dezelfde sfeer. 19 jaar geleden waren we hier ook echt leuk om terug te zien. Het eten was top. Toen naar een thee fabriek maar het is een vakantie week hier dus volle bak file en mega druk. Bij de theefabriek was het ook te druk. Even snel wat foto's maken. De fabriek was dicht. Toen maar de rustige kant op en op zoek naar de orang Asli stammen. Dit zijn de oorspronkelijke bewoners van dit gebied. We hebben 2 dorpen bezocht erg leuk. Toen weer door naar boh thee ook erg mooi en wat rustiger gelukkig. Daar naar het uitzicht punt gelopen en dat was mooi. Ook een koppie thee gedronken met taart. Toen naar huis en daarna uit eten bij de Mossy Forest Cafe lekker een hamburger toen nog 2 marktjes en nu rust en spullen pakken want morgen gaan we naar penang toe. Tot dan.Read more