A short but fine adventure by Roxana Read more

Daar gaan we dan

May 23, 2022 in the Netherlands ⋅ ☁️ 15 °C

Daar gaan we dan! Wel iiiieeeetsje later dan we vooraf hadden gezegd. Maar moe. pfff...
    Het is 7:15u nou en rond half 5 -1062km verder- zouden we volgens de navigatie aan moeten komen bij onze camping. Joehoe!Read more

100 euro

May 23, 2022 in France ⋅ ☁️ 24 °C

Zo daar is tie dan... De eerste 100eu is eruit. Gespendeerd aan een volle tank.

12:45u
    Even een kopje koffie en thee bij de Mac pakken om op te warmen, want er hangt nogal wat regen in de lucht en daar krijgen we het koud van, brrr. (Airco doet het prima hoor ;-P maar vond het een goede reden om een warme chocomel te pakken. Bummer dat ze die net nu niet hadden...)

Zo nog even een broodje eten en dan gaan we weer door!

13:35u
    Volgens de navigatie is het nog 507km en komen er rond 18:30u aan.

We have arrived!

May 23, 2022 in Italy ⋅ 🌙 24 °C

Na onze lunchpauze kwamen we na 30 minuten al in de file waar we een behoorlijke tijd in hebben gestaan.

Iets na 17u was het tijd voor een plaspauze, want daarna zouden we bijna 17km door de Gotthard tunnel moeten.
    Ook nog maar even een broodje weggewerkt dan zien we straks wel hoe of wat qua eten.

Vlak voor de Gotthard tunnel kregen we gelukkig nog net op tijd de melding dat deze gesloten is.
    Waarom?? 🤷🏼‍♀️
    Dus ipv de tunnel hebben we nu de Gotthardpass genomen!

We hebben flink heftige regen en onweersbuien gehad. Met momenten met weinig tot geen zicht.

21:20u
    Jaaaa! Daar zijn we dan eindelijk!
    We have arrived at Camping Fontanelle.
    Spullen uitladen, erachter komen dat er thuis nog mooi een tas op ons staat te wachten... T zal ook weer eens niet, Jut en Jul hiero!

Airco in dat benauwde hok ff aan en ondertussen checken of de Pizzaria hier te vreten is 😅😬

Lazy Tuesday

May 24, 2022 in Italy

Ciao mensen!

Wat waren we muug van onder andere gisteren!
    Vanmorgen heerlijk uitgeslapen op een ietwat hard en te klein bed, maar dat terzijde. We are awake!

Eest even lekker opgefrist onder de douche en daarna naar het camping supermarktje geweest voor een broodje om te ontbijten.

Het is al 12:30u inmiddels dus gaan vandaag naar Desenzano, daar een beetje rondkijken en wat boodschappen doen voor ons verblijf hier. Verder duiken we denk ik later op de dag het zwembad in of het Gardameer wat rechtstreeks grenst aan de camping. *Plons*

Dagje Desenzano

May 24, 2022 in Italy ⋅ ☁️ 26 °C

Vanmiddag naar Desenzano geweest. Jut en Jul weer... Parkeren we de auto ergens en lopen aan. Stukje verder bekijken we eigenlijk pas wat er hier te doen valt. Oke. Route ingesteld en wandelen maar.
    Lekker met een toeristische omweg komen we terug bij de parkeerplaats! 😅
    Als we naar beneden waren gelopen ipv boven dan waren we er al geweest waar we naartoe wilden. 🙈

Daar zijn we even binnen geweest bij Castello di Desenzano. Dorst dat we toen hadden!

Bij Porto Vecchio maar even een lekkere Weisse en Mojito genuttigd.

Tijd voor boodschappen, want zonder chips overleeft men geen vakantie. Nog al zo een Jut en Jul momentje... 😬 Tas met spelletjes en lekkere dingen staat nog op de kliko in Helmond... 🤦🏼‍♀️

Weer terug bij de camping is het richting 18u en besluiten we om lekker te gaan wandelen naar dat restaurant hier in de buurt. Bij Pizzeria Ristorante Oasi kozen we voor carpaccio en caprese en als hoofdgerecht een pittige penne en spaghetti carbonara.

Nu gaan we zo nog even luieren bij het zwembad!

...
    Dat zwemmen is er niet meer van gekomen.. 😅
    Want al gauw rond 20u begon het te regenen en te donderen en te bliksemen, geen goed idee om dan te gaan zwemmen 🙈

Goedemorgen!

May 25, 2022 in Italy ⋅ ☁️ 20 °C

Ciao mensen!

Vanochtend stonden we half 10 op. Wekker van half 9 niet gehoord. Oepsie! 🙈

Broodjes wezen halen in het winkeltje hier op de camping en even goed ontbeten.
    Besproken dat we ipv Milaan -waar het ook nog tot 14u zou blijven regenen- vandaag naar Venetië gaan. Daar ziet de weersverwachting er beter uit.
    Qua afstand zou het niet heel veel uit maken overigens.
    Bijkomend voordeel is dat daar wél al een Hard Rock Café (HRC) zit. Die in Milaan zou tegen de zomer klaar moeten zijn. Dus geeft een goede reden om daar dan nog eens ooit naartoe te gaan ;-)

Het is nu 11:15u en zijn op weg!
    Jeej!

To be Continued...

Venetië

May 25, 2022 in Italy ⋅ ☁️ 25 °C

Rond 14u kwamen we aan in Venetië. Het mooie Venetië! Hebben een boel gewandeld en ook een boel gezien. We begonnen bij Santa Maria Gloriosa dei Frari.

Rond 15u vonden we het dan toch eindelijk écht wel tijd voor een ijsje!
    Die hadden we van gisteren nog te goed, hadden we onszelf al belooft.
    Dat had ons ook zeker goed gesmaakt!

Toen zijn we richting de Rialto brug gelopen die precies in het midden van de stad ligt, om zo naar Piazza San Marco te gaan.
    Daar hebben we Basilica di San Marco -die helaas gedeeltelijk in de stijgers stond- gezien.
    Zo ook de Campinale, Museo Archeologico en de Palazzo Ducale.
    Vanuit Molo San Marco zagen we de Santa Maria della Salute. Dus moesten we daar ook maar even heen!

Even over een houten bruggetje gelopen (Ponte dell'Accademia) nog wat skôn fotookes gemaakt.

Dat was geen della Salute, want Maria stond ook al in de stijgers...

Vanuit daar zijn we nog naar het uiterste puntje gelopen van de Fondamenta Salute. Even een mooie panorama schieten.

Rond 17u vonden we het wel eens tijd om te gaan eten bij het HRC. Shirtjes gescoord en een nieuwe pin voor aan de keykoord. Yeah! 🤘🏻
    Allebei lekker gekozen voor de Messi burger, een biertje en een Rhythm & Rosé Mule cocktail. Toppiiieeee!! 👌🏻

Hierna vonden we het wel welletjes en gingen we weer op pad richting de auto. Om er vervolgens achter te komen dat één kant van mijn sandaal los was gekomen. Handig...
    10 minuten voor we er waren helemaal de achterkant los. Oh oow!

Na 2 uur rijden wilden we eigenlijk nog lekker even poelen in het zwembad, blijkt deze al om 19u te sluiten, dus zijn we maar een stukje langs het Gardameer gaan wandelen. Nog ergens lekker een drankje gedaan en nu weer in het huisje lekker aan de borrelhapjes. Ik zeg 'Buona sera' voor vandaag!

Weer een nieuwe dag

May 26, 2022 in Italy ⋅ ☁️ 22 °C

Het is half 11 en we staan maar eens op!
    Eerst even douchen.
    Lars was zo aardig om eerst te gaan en al het warme water te verbruiken... Brrr! Koud!

Broodjes gehaald en lekker rustig aan gedaan met t ontbijt.

Nu gaan we zo naar Gardaland. Nummer 1 attractiepark van Italië! 45 minuutjes rijden. Lekker daar heel de dag onszelf vermaken. Moet goed komen lijkt me!

Gardaland

May 26, 2022 in Italy ⋅ ☁️ 26 °C

Rond 14u kwamen aan bij Gardaland.
    We hebben 2 waterattracties gehad, 1 achtbaan maar, helaas, een Cinema 4D experience van Aquaman en de nieuwe attractie Jumanji - The Adventure.

Bij die laatste heeft Lars nog ruzie staan te maken met n vrouw die nog wat centimeters in had te halen volgens mij van covid, zo dicht stond ze steeds op ons, met name Lars.. Heel irritant! (kom niet in mijn aura bitch!)

Rond half 6 richting huis gegaan.
    En onderweg nog maar een burgertje bij de Mac gescoord. Ff proberen wat ze hier te kanen hebben in dat verre Italië ;-)

Boodschappen voor morgen ontbijt ook maar even gedaan en dan is het alweer 20u geweest.

Niet zo'n heel drukke en intensieve dag, maar toch weer vermaakt.

Nu lekker met de pootjes languit op de veranda (ondertussen lek gestoken worden door de muggen hier) kletsen en luieren.
    En spelletjes spelen met de stock kaarten die we dan nog gelukkig wel bij hebben.

Zwemmen!

May 27, 2022 in Italy

Vanmorgen rond een uur of 10 opgestaan en lekker wat broodjes bij het winkeltje gehaald. Rustig aan ontbeten.

Vandaag hadden we gezegd dat we eerst de ochtend maar eens gingen zwemmen. Dat was ons voorheen steeds nog niet gelukt. En aangezien we toch nooit weten hoelaat we precies terug zullen zijn op de camping, leek dit ons week een goed idee.

Om 13u moesten we er weer uit. Siësta!

Mooi tijd om ons nog even op te frissen. Nog het een en ander op te zoeken over Verona -waar we straks naartoe gaan- en de laatste dingetjes regelen met de camping, omdat we voor opening receptie graag al weg zouden willen zijn, want we hebben nog een lange rit voor de boeg dan!

Op naar Verona, het oude Verona van Romeo en Juliet!

Keep you posted..!