A 12-day adventure by Carmel Read more
  • 3videos
  • 2.6kkilometers
  • 1.3kkilometers
  • Day 1

למה דווקא פינגיוון

April 25 in Greece ⋅ ☀️ 17 °C

3 בבוקר, יערנות לקחה אותנו לשדה ואנחנו עוברים את כל התחנות עד לבורדינג. כרמל נרדמת על הספסל ליד הגייט.
    עולים למטוס, לא עברו 5 דקות וכרמל נרדמה שוב.
    הגענו לסלוניקי. בגלל הפומו שעשו לנו החלטנו להיכנס למרכז העיר לסידורים והתרשמות מהעיר. לא התרשמנו. המסקנה להמשך הטיול - לסמוך רק על עצמנו.
    לארוחת צהרים הזמנו פיצה בלי נקניק וסלט. קיבלנו פיצה עם מלאא נקניק וסלט בתוך פיתה כזו. זה דווקא היה טעים מאוד ואחרי ששבענו המשכנו בדרכנו.
    היה יום גשום, אבל זה לא הפריע לנו כי תכננו לנסוע למעיינות החמים וזה נשמע לנו כמו תכנית מושלמת. בדרך כרמל שוב ״עצמה עיניים לעשר דקות״ שנמשכו כשעה של נסיעה מפותלת בין הכפרים. הגענו למעיינות אחרי נסיעה מעייפת, ושכשכנו בכיף במעיינות החמימים. רון חיפש מקום לרוקן את הנקניקים אבל היוונים עלו על הקטע של להוריד את הקרש מהשירותים ולכן נאלץ לחכות עד הערב.
    משם נסיעה לליטוכורו, עיירה מקסימה וציורית למרגלות האולימפוס. הגענו למלון המושלם שהזמנו, ואחרי ארוחת ערב במסעדה מקומית וחצי ליטר יין נפלנו לישון גמורים מעייפות.

• Day 2

השכמנו לאיטנו לארוחת בוקר מפנקת במלון, אחרי התארגנות מצאנו מונית שתקח אותנו לתחילת המסלול. בעקבות המלצותיו של הבעלים של המלון וגם בגלל שהאולימפוס מושלג ולא מאפשר טיפוס אליו, החלטנו לעשות מסלול קניונינג מפיורינה עד לליטוכורו. בדרך הנהג מונית הזהיר אותנו שהגשרים בדרך שבורים וקשה לעבור, אבל החלטנו שיהיה בסדר ונתמודד. הגענו למסלול מתפתל של כ16 ק״מ לאורך נחל יפיפה עם מי שלגים צלולים.
    בדרך עצרנו לשכשוך במים הקפואים, כמובן שרון נכנס וכרמל הראתה נכונות והחליפה לבגד ים אבל הבגד ים נשאר יבש.
    אחרי הפסקה ארוכה שם הגיע זוג עם תינוק, שאלנו אותם דו יו וונט אס או טייק א פיקצר אוף יו? והם ענו לנו - כן תודה רוצים שנצלם אתכם גם?
    המשכנו למערה והדלקנו שם ביחד עם הישראלים נר למען השבת
    החטופים🙏
    בדרך פגשנו גם זוג גרמנים שהזהירו אותנו גם הם מהגשרים השבורים, וגם שלטים לאורך הדרך התריעו על מצב הגשרים, אבל אמרנו לעצמנו- אם הגרמנים עברו אז גם אנחנו נצליח.
    מעבר ראשון, אחרי נסיונות שונים לא נותרה ברירה ופשוט חלצנו נעליים כדי לחצות.
    מעבר שני, שלישי ורביעי, דילגנו בקלילות
    בין האבנים.
    המשך הדרך הייתה מעייפת, עליות וירידות ושוב עליות עד שיצאנו מהקניון. ניסינו להגביר קצב ואז בחוסר ריכוז של רגע אחד רונצוק סובב קצת את הקרסול. לשמחתו של רון ולצערה של כרמל הדבר הביא להחלטה לא לעלות מחר לרפיוג׳ A. כמו גיבור המשיך ללכת עד סוף המסלול ולבסוף הגענו לליטוכורו. זרקנו את התיקים בחדר וישר יצאנו לטעום את הגירוס הראשון שלנו ביוון. הייתה הצלחה מסחררת ואחר כך כמובן קינחנו בגלידה.

• Day 3

קמנו בנחת לעוד ארוחת בוקר משובחת, הצטיידנו בסנדוויצ׳ים מעולים ויצאנו לדרך.
    שעתיים של נסיעה שניצלנו לקריאה מידעית על ההיסטוריה של מטאורה והאיזור.
    הגענו ועשינו עצירה ראשונה בviewpoint שצופה לכל העמק, ואז המשכנו למנזר הגדול ביותר מבין כולם וכמו תיירים טובים זרמנו עם הגל וטיפסנו עד למעלה, כולל תמונות בכל נקודות התצפית.
    במנזר היו גם עתיקות וגם סוג של מוזיאון תמונות שמתאר את ההפצצות גרמניה על יוון במלחמת העולם השנייה. בזכות העובדה שקראנו בדרך את ההיסטוריה הבנו מה הוצג במוזיאון וזה בהחלט היה החלק המעניין יותר במנזר (מעבר לנוף כמובן).
    בויקיפדיה היה כתוב שעדין חיים שם נזירים בודדים, אך רון ממש התקשה להאמין שאפשר להתנזר במקום כל כך תיירותי.
    קצת מיצינו את התוריזם ההמוני אז החלטנו לרדת ולמצוא פינה שקטה בטבע לנשנוש הסנדוויצ׳ים שלנו. חשבנו להמשיך משם כבר למצובו, אבל בזכות ניצני בהחלטה של רגע אחד החלטנו להישאר פה גם לשקיעה. השעה הייתה 16:30 אז כדי להעביר את הזמן החלטנו לרדת לשתות קפה בעיירה.
    אחרי הקפה רצינו לעשות איזה שנצ קטן באוטו, אז פשוט נסענו עם הרכב בין חוות מבודדות בפרברי העיירה במטרה למצוא פינה שנראת לנו שקטה ואפשר לעצור בצד לישון באוטו.
    מסתבר שהמקום שהגענו אלינו זו גם נקודה תיירותית מאוד, ותוך כדי מנוחת הלוחמים עברו שם איזה שלושה אוטובוסים עם תיירים. זה כמובן לא הפריע לנו בכלל, אבל אחרי שסיימנו לנוח החלטנו שאולי בכל זאת כדאי לקפוץ לנקודת תצפית ולראות לאן הגענו בטעות.
    עלינו לתצפית ואז נסענו לנקודה שבה המליצו לראות את השקיעה המטאפורה, היה באמת יפיפה והמשכנו בנסיעה לילית עד למצובו.

• Day 4

היום שבו פגשנו את טאסוס וסופיה

April 28 in Greece ⋅ ☀️ 17 °C

יום ראשון ויכולו השמים והארץ וכל צבאם ורון וכרמל יקחו יום מנוחה

בכל זאת, חופשת מילואים סימסטר, אז החלטנו גם קצת לנוח.. לקחנו יום באיזי, נשארנו בחדר עד 12:00, הסתובבנו בעיירה מצובו החמודה, ומשם בצהרים המשכנו לזגוריה. בדרך עצרנו לפיפי בתצפית וכשפתחנו את הטלפונים גילינו שקים וברגר (חברים שלנו) התארסו! התרגשנו מאוד וכל המשך היום חשבנו על החתונה שתהיה ושמחנו מאוד בשבילם.
    עצרנו לארוחת צהרים במסעדה מול הנוף ואחר כך הגענו לגאסט האוס שניצני ויאיר המליצו לנו. מקום מהמם מעוצב בצורה מושלמת, ועם בעלים מקסימים - טאסוס וסופיה,
    שנתנו לנו להרגיש בבית מהשניה הראשונה. פינקנו את עצמנו בחדר הטוב יותר עם הנוף ובילינו את אחר הצהרים במנוחה נוספת בחדר המהמם שלנו וצפייה בסרט על התמוטטות הכלכלה בארה״ב ב2008 (שהשפיעה על יוון גם עד היום).
    בערב יצאנו לאיזה בר יין, היה ערב ממש כיפי, דיברנו צחקנו ואכלנו פלטת גבינות טעימה עם ריבה מטריפה שמרוב שהייתה טעימה כרמל שאלה את בעל המקום אם אפשר לקנות את הריבה בצנצנת הביתה, אז הוא הביא לי קצת מהריבה בכוס טייקאווי 😋

• Day 5

יום טיול ראשון בזגוריה

April 29 in Greece ⋅ ☀️ 24 °C

ארוחת בוקר במרפסת שמש, טאסוס פוגש אותנו בברכת קאלימרה, ושולח אותנו למסלול נחמד בשם ice age trail, כ8 ק״מ לאורך הנהר.
    התארגנו ויצאנו לדרך. ההליכה במסלול הייתה כיפית וקלילה, עם עצירות לצד הנהר ומחשבות על שכשוך נוסף במים הקפואים. הפעם כרמל לא הביאה בגד ים אז כיאה למשפחת נדל היה סיכוי שבאמת ניכנס למים בסוף.
    בדרך פגשנו משפחה של מפונים מבארי, עם ילד מדליק בשם יהל. ישר התחברנו איתו ופטפטנו לאורך כל הדרך. נפרדנו מחברנו הקטן, וישבנו לנשנוש צהרים באיזה קנטינה.
    את הדרך חזור כבר רצנו בקלילות ולקראת סוף המסלול מצאנו את המקום המושלם לטבילה במים. כרמל הייתה הראשונה לפשוט את הבגדים אך האחרונה להיכנס. אחרי מסכת צרחות רון פשוט הכניס אותה למים וככה הצלחנו לסמן וי על האירוע. התייבשנו בשמש, הקפצנו אבנים, שמענו שירים וקשקשנו, ומשם בחזרה לרכב להספיק לעוד נקודת תצפית לפני שהרעב גומר אותנו.
    עצרנו בויקוס וויופוינט ועלינו לתצפית. בתצפית יש איזור של גינה פרטית שווה שרק אם מזמינים משהו מהגברת המבוגרת אפשר לשבת שם. בחרנו לשבת במקום הציבורי שפתוח לכולם, נפעמנו מהנוף ואז רון רצה ליהנות מהנוף עם בירה. אז חזרנו לגברת המבוגרת וביקשנו בירה אחת. היא שאלה - אתם רוצים לשבת בגינה הפרטית שלי? אמרנו לה - כן, למה לא. והיא ענתה - אז אתם חייבים לקנות גם בשבילה בירה (לכרמל). סירבנו לדרישה החצופה, השארנו את הבירה והלכנו להביא גלידה מלמטה במבט בוז, וחזרנו לפינה הציבורית עם הגלידה הטעימה שלנו (הראנו לה מה זה!).
    חזרנו מהתצפית, ואחרי מקלחת בחדר מצאנו מסעדה קרובה, והזמנו את הבירה המיוחלת וכמה מנות שלא ציפינו שיהיו כאלה מנות גדולות, אז זה כבר נהיה אתגר.
    בקושי הצלחנו לחזור, עם כפתור פתוח במכנס, נכנסנו ישר למיטה לשנת לילה משובחת.

• Day 6

כל כאלב ביג׳ יומו

April 30 in Greece ⋅ ☁️ 20 °C

אחרי התלבטויות קשות בארוחת
    הבוקר, החלטנו לבסוף שלא להחליט, ומצאנו את עצמנו בנסיעה בדרך לכפר קיפי, לחקור קצת את האיזור.. בדרך על הכביש ראינו גשר יפה שלא יכולנו להיתעלם ממנו, אז עצרנו ויצאנו לבדוק. אכן יעד מבוקש והיו תיירים נוספים, ולהפתעתנו גם חברנו הקטן יהל היה שם! ישבנו קצת עם המשפחה, יהל החליט להראות לנו שהוא גיבור ונכנס למים הקפואים, הוא ניסה גם לגרור אותנו, אבל זה לא הצליח לו.. זה הרים לנו את המצב רוח ועשה לנו סיפתח טוב להמשך, ומשם התגלגלנו הלאה לנקודה הבאה.
    עברנו בין תצפיות שונות ויפות - במדרגות ואז לפנורמה וויופוינט.. עצרנו לצהריים במסעדה שהיא בעצמה נקודת תצפית יפה בכפר חמוד, ונהננו מאחת הארוחות הטובות שהיו לנו בטיול. משם המשכנו אל עבר יער האבנים, (האמת שדי במקריות) יער שנוצר בידי הטבע אבל לגמרי נראה כמו התערבות אנושית מרוב הסימטריות שבו האבנים מונחות אחת על שנייה. בתוך היער עצמו היו הרבה רוג׳ומים, על אחד מהם סרט צהוב עם כיתוב bring them home, שישר נתן לנו כאפה מצלצלת למציאות שלנו.
    לסיום נסענו לאוקסיה וויופוינט. רון בדרך שואל מה כבר עוד נקודת תצפית יכולה להפתיע אותנו אחרי היום הזה, והאם בכלל נטרח להוציא את המצלמה או ששוב נראה את אותם הנופים..
    עלינו לכיון התצפית ושם גילינו שבעצם הגענו למקדש האוויר הדרומי של אווטאר אנג. צוקים מטורפים לפנינו ותהום ללא תחתית. כרמל גילתה לראשונה שיש לה מחלת גבהים, אך למרות הבחילות והסחרחורת היא התקדמה עד לקצה התצפית ואפילו הצטלמנו שם (ניתן לראות את החרדה בעיניים).
    בדרך חזור רון זיהה אחו מושלם לפריזבי, וכרמל במפתיע הסכימה לשחק, אז עצרנו את הרכב בצד (טיפה רחוק בגלל הסיבובים החדים בכביש) וירדנו לאחו לשחק. הטלפונים היו בצד, ואחרי 5 התמסרויות כלב ענקי ומפחיד הגיע לתקוף אותנו ולהתקרב אלינו. התחלנו להתרחק (נוטשים את הטלפונים שמונחים עדין בצד) כרמל צרחה בלי סוף ורון עמד שם בגבורה מול הכלב. כרמל הצליחה לחלץ לאחור עד לרכב ורון גם הגיע לאחר מכן.
    החלטנו לקרב את הרכב כדי לצאת למבצע חילוץ הטלפונים, אך לפתע מלא כלבים נוספים ועדר של כבשים בדרך אלינו בדיוק לכיון האחו שבו שיחקנו.
    אז הבנו שהדבר הנכון לעשות זה פשוט לחכות ברכב עד שהם ילכו, וכך היה. לאחר המתנה מורטת עצבים רון הצליח להביא חזרה את הטלפונים והמשכנו משם (לא לפני שהזהרנו גם את הגרמנים שפגשנו עם הרכבים המגניבים שלא כדאי להם להישאר באיזור).
    הורדת פאניקה מחוויות ה near death experience עם גלידה ושוקו חם, וסיימנו את היום במקלחת ארוכה ומרגיעה.

• Day 7

ויברח

May 1 in Greece ⋅ ☁️ 20 °C

השכמה מוקדמת והתארגנות זריזה, אחרי פרידה מרגשת מטאסוס וסופיה יצאנו לכיוון צומרקה ליום ראפטינג.
    הגענו לנקודת מפגש בול בזמן והצטרפנו למיניבוס שייקח אותנו לתחילת הראפטינג. אחרי תדריכים והחלפת בגדים עלינו לסירה והתחלנו את השייט עם מדריך בשם ואסילי, וביחד עם קרלוס והבן שלו חיימו. השייט היה כיף בטירוף ואף מעט מאתגר, בדרך עצרנו במפל ממש יפה וקשקשנו עם החברים לסירה לאורך השייט.
    אחרי הראפטינג היינו מאוד רעבים אז נסענו חזרה ליואנינה לחטוף איזה גירוס, ומשם לעיירה ממש בדרך ללפקדה שבה סגרנו לילה באיזה מלון שנראה לנו מתאים, רק כדי להניח את הראש בלילה ומחר להמשיך ללפקדה.
    יש לציין שהדירוג של המלון היה גבוה והתמונות היו נראות סבבה, אך בהגעתנו למקום כבר התחלנו לחשוד שאולי נפלנו באיזה פח…
    נכנסים, עושים צ׳ק אין ומשלמים לבחור בקבלה (שמעכשיו נקרא לו למלם). למלם אומר לנו - אולי יש רק מגבת אחת בחדר אז אם אתם צריכים עוד מגבת תתקשרו לקבלה ונביא לכם.
    פה חשדנו.
    הרגשנו מין אווירה של מלון שמנסה להיות מלון ברמה גבוהה, אבל בעצם זה סתם אכסניית דרכים ישנה שלא עומדת בציפיות.
    בחדר היה ריח מזעזע של סיגריות ומחניק, אז ירדנו חזרה עם התיקים לבקש חדר אחר.
    כשחזרנו לקבלה למלם התנצל, הביא לנו חדר אחר ואמר Should I check the room?
    פה חשדנו 2.
    הסתכלנו אחד על השני ולא הבנו את השאלה ההזויה… גם בחדר השני היה מסריח (אפילו יותר)
    בקיצור, מזעזע.. והחלטנו שאנחנו לא נשארים פה. חזרנו לקבלה לבקש החזר, למלם הסתכל עלינו במבט מבולבל ואמר - אני לא יכול כי שילמתם באשראי… אחרי ויכוחים רבים לבסוף קיבלנו את ההחזר שלנו וברחנו משם לאי המפלט - לפקדה.
    אחרי נסיעה של עוד שעה וחצי הגענו לאי וראינו טיילת שוקקת חיים אז עצרנו שם לקפה וחיפשנו בטלפונים מקום לישון בלילה. לאחר חיפושים רבים מצאנו וילה ענקית שמתאימה לאיזה 6 אנשים במחיר רצפה ותוך כדי מילים אלו רון נרדם אחרי יום מלא בנסיעות, אז לילה טוב לכולם ונמשיך מחררר ❤️

• Day 8

חופש מהחופש

May 2 in Greece ⋅ ☀️ 20 °C

היום התחיל ב11, קמנו ליום מעונן אז החלטנו לבדוק איך נראית החוויה של יום טיול אורבני, ולעשות יום של נחת והסתובבויות בעיירה.

ירדנו לחוף, מלא מסעדות ובתי קפה, חלקם סגורים, חלקם פתוחים אבל לא פעילים במיוחד, בקצה הרחוב בקו המים היו כמה תיירים אז התיישבנו גם לקפה ומאפה.
    המשכנו לעיירה לפקדה, הסתובבנו כמה שעות טובות לאורך המדרחוב ונכנסנו בערך לכל החנויות. בדרך חזור לאוטו כבר רוב החנויות היו סגורות, אולי בגלל מחסור בתיירים, אולי בגלל חג הפסחא, ואולי בגלל שהיוונים סתם עצלנים.
    התיישבנו לבירה ונשנוש של אחר הצהרים במקום נחמד עם אווירה, היחידי בערך שעוד נותר פתוח.. ומשם נסענו לעיירה בחוף המערבי. הלכנו קצת בטיילת והתיישבנו על ספסל מול המים כמו זוג זקנים מול נוף פסטורלי. אחר כך לארוחת ערב מצאנו מסעדת דגים טעימה ממש על המים, עבדה שם מלצרית ישראלית ובהמלצתה הזמנו מנות דגים וננהנו ממש!! (אפילו רון אמר שהיה ממש טעים למרות שזה היה רק דגים לא בשר).

• Day 9

זה לא בעונה

May 3 in Greece ⋅ ☀️ 17 °C

קמנו בבוקר ליום עם מזג אויר מבטיח יותר אז אחרי קפה במרפסת יצאנו לקרוע את האי.
    תחילה מצאנו מסעדת חוף יחסית קרוב למקום שאנחנו ישנים בו, מסעדה ענקית מלא מקומות ישיבה עם ממש מעט אנשים כי האי באמת יחסית ריק מתיירים וחשבנו שבטח מפוצץ פה בשיא העונה ואיזה מזל שבאנו עכשיו ולא בקיץ. אכלנו שם בוקר לא מוצלח במיוחד אבל מהרגע הזה היום רק הלך והשתפר.
    החוף היה גם באווירה תיירותית כזו אבל הכל בבנייה ושיפוצים לקראת הקיץ ואין כמעט אנשים. מצאנו פינה שקטה ואחרי כמה תשחצים כרמל נרדמה על הסלעים.
    המשכנו לנקודה הבאה - פורט קציקי.
    נסיעה עקלקלה של שעה (שהרגישה כמו שעתיים) בדרכים ישנות ולא מפותחות אבל בדרך מיליון וילות יוקרה מטורפות מול הנוף.
    הדרך הובילה אותנו אל חוף יפיפה עם מים טורקיז שאי אפשר להעביר בתמונות.
    חשבנו לעצמנו שבטח בעונה הכל מפוצץ עד אפס מקום לשבת על החול ועכשיו רגוע ושקט, מצאנו בקלות פינה לבד בחוף, שכשכנו מעט במים (לא היה אפשר ממש להיכנס בגלל הגלים החזקים). השמש הייתה לטובתנו ורק סינוורה אבל לא שרפה ולא היה חם מדי, עם רוח נעימה, בקיצור מושלם.
    אחרי כמה שעות כיפיות בחוף עלינו חזרה כדי לא להיתקע בדרכים בשקיעה. מצאנו בדרך מסעדה עם מרפסת נוף יפה וישבנו שם לארוחת ערב עד שחבורת יוונים צעירים הגיעו ועשו מלא רעש.
    חזרנו לדירה ומילאנו אמבטיה חמה עם מלאא קצף ואכלנו גלידה כמובן :)

• Day 12

דה ביג פינאלה

May 6 in Greece ⋅ ☀️ 24 °C

היה שוב יום חורפי יותר, נסענו לנידרי העיירה בצד השני של האי. בתחילת היום גשום ואז התבהר, בילינו בעיקר במסעדות והסתובבויות.. בערב ראינו מירוץ דירוג פורמולה במלון עם העובדים ,אחד המנהלים במלון בשם טים, בחור מהולנד שאל על המצב בארץ ודיברנו איתו על זה ועל החטופים. אחר כך ב00:00 יצאנו לכנסיה לראות את הטקס של חג הפסחא שנקרא גם טקס האש הקדושה, ובו הכומר מדליק נר וכולם באים אליו להדליק את הנר שלהם מהאש של הכומר ואז האור מתפשט וזה מביא ברכה.. משהו כזה.. הזיקוקים נשמעו קצת כמו יריות וזה שיבש לנו קצת את החוויה, אבל היה ערב נחמד סך הכל.. תסמין ישראלי כנראה

למחרת השמש יצאה
    השמיים היו כחולים
    ורון וכרמל צריכים לעזוב את לפקדה :(
    נסיעה של כ5 שעות, עצירה בתעלה ובסוף הגענו בדיוק בזמן להחזיר את הרכב לסוכנות לפני שהם סוגרים שם בגלל החג.
    היינו ממש רעבים, לא אכלנו כמעט כלום והשעה כבר 17:00, מצאנו פיצרייה נחמדה ואז תוך כדי שאנחנו מסתכלים על התפריט פתאום עלה לנו רעיון ללכת לאכול אוכל הודי, אז באותו הרגע קמנו והלכנו למסעדה הודית שהייתה ממש אותנטית, גם מבחינת הטעמים וגם מבחינת העיצוב(אהבנו ממש!!)😜
    חזרנו לחדר לנוח, ולמרות שהיינו כבר גמורים אמרנו לעצמנו שלא נוותר על הלילה האחרון ונצא בערב לבר ספורט לראות את המירוץ פורמולה.
    רון דקר במפות מראש מקום ואפילו בדק באינטרנט שהם אכן משדרים היום את המירוץ.
    יצאנו מאוחר מהחדר ורצנו בדילוגים לעבר הבר ספורט. כשהגענו גילינו שהם לא משדרים היום את המירוץ ובכלל הם תכף סוגרים בגלל החג.
    התאכזבנו אבל לא ויתרנו, מצאנו בר קוקטיילים מגניב וצפינו במירוץ שם דרך הטלפון, וטוב שעשינו כך כי היה מירוץ ממש טוב ואפילו נוריס ניצח לראשונה! (רון ממש אוהב אותו)
    חזרנו לחדר שפוכים מעייפות, ולמחרת התקשינו לקום בבוקר.. אכלנו ארוחת בוקר ואחרי קניות קטנות אחרונות בשוק הפשפשים של אתונה, כולל תקליט שרון מחפש כבר תקופה, עלינו על המטרו והגענו לשדה ממש בזמן. רק חבל שהחברת תעופה ממש לא עמדה בזמנים ואחרי עיכובים רבים לבסוף המראנו וחזרנו לארץ