traveled in 13 countries Read more Antwerpen, België

Lake Mburo

July 25, 2023 in Uganda ⋅ ☁️ 23 °C

Chickensticks on the road geproefd tijdens onze autorit van 4 uur... het was overweldigend hoeveel mannen het verkopen: ineens verschenen er 10 rond onze bus.. Wannes heeft ze afgewimpeld door te doen alsof hij ze niet zag 😜 (vond hij zeer moeilijk, hihi).

We hebben ook op de evenaar gestaan! Eindelijk geloofde Wannes mij, hèhè. Er was een experiment daar dat we hebben gevolgd: op het noordelijk halfrond draait het water namelijk clockwise en op het zuidelijk halfrond, anti-clockwise. Op de evenaar zelf ging het bloemetje (op het water) veel trager door de trechter. Mderdere foto's volgen zodra we onze gepro geïnstalleerd krijgen.

Op weg naar het Leopard Rest Camp hebben we offroad al verschillende dieren gespot, waaronder zebra's, waterbucks, eland, impala's, bushbuck, pumbas, een mangoest, een baviaan, velvet monkeys en een snaketrail! Dit was de eerste keer dat Wannes wilde dieren zag hier, dus hij kon zijn ogen niet geloven! Enthousiast voor elk beestje (en we waren nog niet eens in een park) 😀

Nadat we de tent hebben geïnstalleerd, hebben we een sundowner gedaan samen met Martin de guide en Benjamin. Dit was zeer leuk! Hier hebben we ook een hele groep dieren gespot, waaronder de eland (grootste antilope). Deze is zeer zeldzaam om te spotten, dus wij waren weer extra blij! In één oogopslag zagen we ook zebra's, impala's en pumba's rondlopen. Uiteindelijk na een stevige hike hebben we genoten van het uitzicht op de heuvel, de zonsondergang & ons drankje.
    Op de terugweg nog zebra's gespot die wat kwamen drinken in een klein poeltje, dat was zeer mooi. En dan dacht Emely dat ze een aapje had gespot in de boom, maar dat bleek een plastic zakje te zijn... we hebben ook een hele slinger van rode mieren gezien 😱
    Afgesloten met een heerlijk driegangenmenu en leuke verhalen van Ken.

Kampala part 2

July 25, 2023 in Uganda ⋅ ☁️ 22 °C

Sim kaarten gefikst samen met Jasper & Karim.
    Nadien gaan lunchen in Milk&maar, zeer lekker met een mooi uitzichtje.
    Nadien naar Agape (project Emely) was leuk om iedereen terug te zien. Ludo gespeeld, Wannes heeft geleerd aan de jongens wat panna betekent. 😀
    Nadien nog een kijkje gaan nemen aan het Kabaka lake om de kroonkraanvogels te spotten. Het waren er zelfs veel meer dan gisteren! Rustig gezeten & genoten.
    Nadien een uur en langer op de boda gezeten naar de friday craft market. De eerste boda wist niet waar het was, maar besloot toch om ons te brengen. De tweede wist het wel, maar Emely had het niet zo duidelijk uitgelegd (oeps). 😉
    Afdingen is ons ding niet, maar op de craft market hebben we stand gehouden (soms toch). Souvenirs à volonté!
    Nadien samen gaan eten in café javas: Emely was aan het watertanden voor de massala chips, maaar die had ze niet besteld... Allen geluk hebben we dat snel opgelost 😀 al dacht de ober toen dat we met 3 aan tafel zaten...
    De avond afgesloten in de wild coffee bar met wat optredens, zeer gezellig. Jasper kwam ook langs, samen het biertje the Nile Special geproefd en goedgekeurd. De boda rit naar huis was zéér speciaal: Wannes is van de boda gevlogen voor een paar seconden, voor het oog van best wat mensen (die allemaal moesten lachen). Zelfs Jasper kon het niet geloven, haha. Geëindigd met het zingen van het liedje dont worry van Bob Marley.
    Afscheid genomen van Jasper, met uiteraard nog een selfie ;)

Ooh ja! Wannes heeft gezien dat een supermarkt hetzelfde is hier als in België. Hij was zeeeer verbaasd 😜
    We hebben een paar technische probleempjes met de gepro, dus betere foto's volgen nog 😉

Kampala

July 23, 2023 in Uganda ⋅ 🌙 21 °C

Goed geland in Entebbe & herenigd met Ken 😀 het eerste dier dat we hebben gespot (na de reiger op de luchthaven) was een baardagaam!
    Tip van de dag: nooit een airb&b boeken in Kampala, Oeganda. Onze b&b bestond niet, dus we zijn last minute op zoek moeten gaan naar een nieuwe kamer. #stress
    Allen geluk hadden we Ken & Jasper die ons hebben geholpen... eind goed al goed, start van de boda tour (= rondrijden op de brommer) om 15u.
    #KampalaIsChaos
    Van een bezoekje aan de Bahaí tempel tot klimmen op de Gadafi Mosque met uitzicht over heel Kampala. Nadien onze eerste rolex gegeten (heeft gesmaakt) en het zotste moest nog komen: op dag 1 spotten we al het nationale symbool van Oeganda --> de kroonkraanvogel! En dan nog in het meervoud ook 😱
    Wannes heeft ondertussen een zwembroek, twee nieuwe hemdjes aangekocht (allen geluk dat Jasper kon afdingen...) en hij zal bij meerdere mensen op de kast ingekaderd staan...

Een écht succes dus!

Veilig thuis aangekomen net voor zonsondergang.

(Andere foto's zijn nog onderweg)

Overstap Kigali

July 23, 2023 in Rwanda ⋅ ☀️ 15 °C

Wannes heeft ontdekt dat het eten in onze prijs was inbegrepen, dat heeft dus extra goed gesmaakt ;)
    Emely kon niet slapen, turbulentie was een beetje eng...

"Zijn dat écht huisjes?" is de vraag van de ochtend. Discussie is nog lopende 😜
    Emely is duidelijk heel moe: "ik ben vakantie" is de quote van de dag...

Nu nog 2 uur vliegen richting Entebbe!

Ps: zoek onze oogjes...

Departure

July 22, 2023 in Belgium ⋅ ☁️ 23 °C

Check-in al gehaald!
    Wannes heeft ontdekt dat hij zijn zwembroek is vergeten in de Vogezen.... en zijn rugzak werd apart gehouden omdat hij zijn zonnecreme (meer dan 100ml) bij had, goed gelachen dus 😜
    Nu rustig genieten van de koers (en van onze drankjes) 😀