Austria
Vent

Here you’ll find travel reports about Vent. Discover travel destinations in Austria of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Roferhofen

July 18 in Austria ⋅ ⛅ 14 °C

Onze laatste dag houden we het rustig. Een uitstap tot in Roferhofen, betekent echt wel wandelen tot op het einde. Na dit dorpje van 3 huizen en een kapel groot, het einde van de vallei, volgt er enkel nog een berghut alvorens de Italiaanse grens te kruisen op het scherp van de bergkammen. We gaan niet zo ver en na een uitgebreide middagpauze op ons terras rijden we richting Solden om wat winkeltjes te doen en te beseffen dat Vent toch één van de gezelligere ski/bergdorpjes is. We ronden onze reis af in de plaatselijke pizzeria en gaan op tijd slapen om morgen fris en monter, maar met toch een beetje weemoed onze terugreis aan te vangen.Read more

Laatste dag

July 18 in Austria ⋅ ⛅ 15 °C

Desondanks dat het hier een hele mooie streek is, met verschillende wandelingen die zeker de moeite waard zijn, besluiten we om het rustig te houden. Beetje jammer, maar onze batterijen zijn op van de vorige avonturen.
    's Avonds hebben we ons laatste avondmaal en waag ik me voor de laatste keer aan een Oostenrijkse zoetigheid: Topfelstrudel.
    De volledige lijst:
    - Kaiserschmarren ✔️
    - Apfelstrudel ✔️
    - Sachertorte ✔️
    - Topfelstrudel ✔️
    Katrien

Terug naar de bewoonde wereld

July 16 in Austria ⋅ ⛅ 17 °C

Na 2 nachten en 2 dagen te verkleumen bij 2 graden, hernemen we de terugtocht. We klauteren weer over rotsen en banen ons door de sneeuw. Rond de middag bereiken we de vallei en vertrekken richting Innsbruck, waar het 27 graden en volle zon is. Van 's ochtends wakker worden en snel 3 truien overeen aandoen, gaan we al snel over naar schaduwplekjes opzoeken om niet te hard te beginnen zweten.
    Na ons bezoek, rijden we verder naar onze laatste bestemming.
    Deze laatste bestemming is Vent, waar mama en tante Zee meer dan 25 jaar geleden zijn komen skiën. Zo krijg ik een korte rondleiding in het dorpje en al snel weet ik welke skipistes ze vroeger op gingen, waar ze hebben leren skiën op de kinderpiste en maak ik kennis met het befaamde Hotel Post.
    In ons wel verwarmde appartement, genieten we alle drie van een douche met warm water.

Bergwandeling

July 17 in Austria ⋅ ⛅ 19 °C

Na het ontbijt nemen we niet de Wildspitz stoeltjeslift, maar we lopen zelf de berg op tot de Stableinalm. We genieten van de watervalletjes en de alpenbloemen die de koeienweiden opfleuren. Nieuw bij het einde van de stoeltjeslift, is een mooi panoramisch restaurant en een zetellift die de vroegere vervaarlije sleeplift vervangt. Na een glas skiwasser en een slaatje keren we terug naar het dal via een steile afdaling. Eindelijk wat tijd voor een sachertorte en een aperitiefje. We sluiten een rustig dagje af met een kaasfondue in Hotel Post.Read more

Wandeling naar de skilift

July 17 in Austria ⋅ ☁️ 17 °C

Na ons ontbijt maken we ons klaar voor nogmaals een bergwandeling. Mama wilde graag nog eens naar boven, naar de skipiste waar ze vroeger afgleed. Mitzi kan jammer genoeg niet in een stoeltjeslift, waardoor we met z'n allen te voet gingen.
    Het weerbericht gaf 50% kans op regen, dus namen we voor de zekerheid onze regenjas mee. Al snel bleek dat het continu volle zon was. Daar waren we niet op voorbereid. Resultaat: 3 verbrande huiden.

Terugrit

July 19 in Austria ⋅ ☁️ 14 °C

Na het ontbijt vangen we de terugrit naar België aan. Weinig spectaculairs te melden behalve vertragingen wegens tractors, camions, files, wegwerkzaamheden en veel andere auto's. Om half twaalf 's avonds zijn we terug thuis met weer wat mooie herinneringen en beelden erbij. Als afsluiting wat kleurrijke Alpenflora.Read more

Flora, Fauna, Steingerümpel

August 12 in Austria ⋅ ⛅ 16 °C

Über das Pitztaler Jöchl ging es heut runter nach Vent. Viele Wolken, eine gute Tour, wir waren richtig flott, danke Pausentag gestern!!!

Tiere seh ich tatsächlich eher weniger, zum Abfotografieren kommts schon gar nicht, aber an manchen Blumen kann man nicht vorbei gehen und bei manchen Stein-auf- und abstiegen höre ich manchmal Mamas Stimme im Ohr - Mensch, Anne, muss das sein, komm lieber da runter ;) :-*Read more

Ramolhaus & Ramoljoch

August 11, 2018 in Austria ⋅ 🌧 15 °C

Heute geht es zurück auf altbekannte Pfade. Wir nehmen den Bus nach Obergurgl und starten von dort den wunderschönen Bergpfad zum Ramolhaus. Nach gut 1 h Laufzeit treffen wir wieder die Hundebesitzer von gestern und heute haben sie sogar 4 Hunde und ihre 3 Kinder dabei. Das ist wirklich schön anzusehen und unterhaltsam. Nach gut 3 h Gehzeit erreichen wir das Ramolhaus und genießen erst einmal einen Mittagsschmaus. Dann gehen wir noch einmal los und gehen erst einmal zu der Stelle, wo Rainer mir einen Antrag gemacht hatte. Dann steigen wir weiter auf zum Ramoljoch, um noch ein paar Höhenmeter zu machen. Dort haben wir einen super Blick nach Vent rüber und können sogar den Tiefenbachgletscher sehen.Read more

October 6, 2017 in Austria ⋅ ⛅ 0 °C

Das Dorf Vent ist ein österreichisches Gebirgsdorf, das am Ende des Venter Tales an der Venter Ache auf einer Höhe von 1890 Metern liegt. Der Ort bildete bis zur Mitte des 19. Jahrhunderts eine eigenständige Landgemeinde, gehört aber als Ortschaft seit 1854 zur Gemeinde Sölden im Ötztal. Vent trägt den Titel Bergsteigerdorf des ÖAV.Read more

August 12, 2015 in Austria ⋅ ⛅ 17 °C

Zwei Tage später immer noch in Vent? Jepp. Schon seit der zweiten Etappe hatten immer wieder Mitwanderer Probleme mit Magen-Darm-Infekten. Einige mussten sogar die Tour abbrechen. Gestern hat es nun mich erwischt, aber vom allerfeinsten 😷
    Die gute Nachricht für euch: dazu gibt es keine Fotos 😉
    Es war gestern morgen klar, dass die geplante Etappe nicht durchführbar war. Wir haben versucht, unser Zimmer für eine weitere Nacht zu verlängern, leider war das ganze Haus belegt. Die Touristinfo konnte uns jedoch schnell weiterhelfen und wir haben zwei Häuser weiter ein Zimmer bekommen - viel weiter hätte ich auch nicht laufen können. Das Zimmer konnten wir auch schon vormittags beziehen und so verbrachten wir den Tag im Bett.
    Die Übernachtung auf der Similaunhütte haben wir verschoben, für heute war allerdings nur noch Platz im Notlager. Da morgen noch zwei Plätze im Matrazenlager frei waren, machen wir heute noch einen freien Tag in Vent.
    Ich bin zwar wieder halbwegs fit aber der zusätzliche Ruhetag ist doch nicht verkehrt. Eine Stunde durch den Ort laufen haben wir schon geschafft.
    Ein Foto gibt es doch noch: der Ausblick von unserem Balkon, auf dem wir den Tag jetzt verbringen. Es könnte schlimmer sein 😊