Austria
Sölden

Rotmoostal

September 11, 2020 in Austria ⋅ ☁️ 19 °C

Endlich hatten wir mal wieder eine Hochtour geplant. Um die Anreise ins Ötztal für den Freitag etwas abzukürzen, fuhren wir am Donnerstag Abend bis ins Allgäu und übernachteten auf einem Parkplatz in Oy.
    Am nächsten Morgen ging es dann nach Obergurgl. Dank Christian's Tipp fanden wir auch einen kostenlosen Parkplatz auf dem wir die nächsten 3 Tage stehen konnten.
    Da die Bahn auf die Hohe Mut schon in die Winterpause gegangen war, marschierten wir zunächst über die Skipiste hoch und kamen nach geraumer Zeit an der Schönwieshütte vorbei.
    Von hier liefen wir das schöne Rotmoostal entlang, immer die Gletscher vor unseren Augen.

Über sölden

August 27, 2020 in Austria ⋅ ☁️ 15 °C

Da mer hüt trotz schönem wetter biz langer pfused hend und s denn gmüetlicz gno hend, heds leider nümme ganz glanged für en grossi wanderig. Daher simmer denn uf sölde gfahre. Det hemmer s gondelbändli gno und sind no es biz ufegloffe. Det hemmer eus den uf en schöni wiise pflanzt , hend d sunne und d ussicht gnosse.Read more

Abstecher Sölden/Österreich

August 1, 2020 in Austria ⋅ ☀️ 22 °C

Da sich meine liebe Frau Sabine im Kalender verguggt hat, bin ich noch von Freitag, 31.7. bis Sonntag, 2.8. im Ötztal. Heute war Downhill-Trail 😍😇 (ging heftig abwärts 🚨) angesagt und morgen geht es mit den Rennrädern noch aufs Timmelsjoch 😊🚲🤞Read more

Finished the first day

September 7, 2019 in Italy ⋅ 🌧 5 °C

After a long trip crossing Austria to Italy the Timmelsjoch at 2500m height we are in South Tyrol right now.
    We will stay in Mals in our tents and continue the trip at 7am tomorrow morning.
    Next stop Stelvio pass, Switzerland, St Moritz and Valenza with a Party.Read more

Wanderung von Sölden zur Hochstubaihütte

August 20, 2020 in Austria ⋅ ⛅ 14 °C

Gestern sind wir in Sölden angekommen, ausschlaggebend dazu waren die vielen Berge ringsherum :). Für heute haben wir uns für eine etwas längere Wanderung entschieden und eine Tour von Sölden zur Hochstubaihütte auf 3172m und wieder zurück geplant.
    Nach etwas über 8h und 22km haben wir es geschafft, die 1850m Auf- und Abstieg merken wir nun in den Beinen...
    Morgen wird es wohl keine grosse Wanderung geben :D
    Das Ziel morgen Abend bis am Sonntag wird Innsbruck sein.

Jasmin Christen

Aso die Wanderig hätte mir au guet gschafft, kei Problem!.....eifach mitere Übernachtig dezwüsche xD hihi......e 8h Wanderig wär definitiv nüt für eus^^ - gseht aber scgön us!

Edith Kühnis

Scho wider so viili verrutscht Steiplatte😶

Edith Kühnis

Na ja😱

Door sneeuw en mist ...

July 14, 2019 in Austria ⋅ 🌧 9 °C

We checken ons wellness hotel uit en rijden tot het einde van het dal naar de Stubai-Gletscher lift. Het is duidelijk dat dit een zondagsuitje is voor de Oostenrijkers. We vinden amper nog een parkeerplaatsje terwijl de families blijven toestromen. We kopen ons tickets voor de drie eitjesliften. De verkoopster reageert wel een beetje verwondert dat we pas dinsdag willen terugkomen. Weten we wel dat het daarboven maar twee graden en veel mist is? Maar goed uitgerust zullen we ons wel redden. Op de gondelliften krijgen we zelfs een voorkeursbehandeling met Mitzi, kwestie dat we eerst mogen instappen om alle hoekjes te benutten. Elke rit met de gondelbaan wordt het kouder en de mist dikker. Als we op 3000 meter uitstappen is alles wit, mist en sneeuw zijn niet te onderscheiden.
    We starten onze tocht naar de Hildersheimerhutte over een onduidelijk spoor door de sneeuw. Gelukkig gaat een koppel met twee kindjes ons voor. Dan is het over een bergkam met losse en scherpe stenen, waarna het nodige geklautter en gekletter volgt op een steile, smalle bergkam met ijzeren tredes bij gebrek aan beter. Maar de hemel trekt open en we piknikken nog even op de top van de wereld voordat we ons in de Hildersheimhutte aanmelden. Wegens Mitzi krijgen we een kamer apart. Even denken we nog een kleine wandeling te doen maar de sneeuw is te diep. We installeren ons op het terras en genieten van het uitzicht, de zon, de marmotjes en de steenbokken voordat we aan ons avondprogramma beginnen. Enkele sfeerfoto’s. Beter volgt nog.

Wauw!

7/14/19Reply

Roferhofen

July 18, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 14 °C

Onze laatste dag houden we het rustig. Een uitstap tot in Roferhofen, betekent echt wel wandelen tot op het einde. Na dit dorpje van 3 huizen en een kapel groot, het einde van de vallei, volgt er enkel nog een berghut alvorens de Italiaanse grens te kruisen op het scherp van de bergkammen. We gaan niet zo ver en na een uitgebreide middagpauze op ons terras rijden we richting Solden om wat winkeltjes te doen en te beseffen dat Vent toch één van de gezelligere ski/bergdorpjes is. We ronden onze reis af in de plaatselijke pizzeria en gaan op tijd slapen om morgen fris en monter, maar met toch een beetje weemoed onze terugreis aan te vangen.Read more

Greet Goris

Toch flink wat kilometers in de benen met serieuze kuitenbijters, knap gedaan.

Laatste dag

July 18, 2019 in Austria ⋅ ⛅ 15 °C

Desondanks dat het hier een hele mooie streek is, met verschillende wandelingen die zeker de moeite waard zijn, besluiten we om het rustig te houden. Beetje jammer, maar onze batterijen zijn op van de vorige avonturen.
    's Avonds hebben we ons laatste avondmaal en waag ik me voor de laatste keer aan een Oostenrijkse zoetigheid: Topfelstrudel.
    De volledige lijst:
    - Kaiserschmarren ✔️
    - Apfelstrudel ✔️
    - Sachertorte ✔️
    - Topfelstrudel ✔️
    Katrien

Greet Goris

Zijn er (foto)bewijzen van al die lekkernijen? Dat moet normaal gezien extra, explosieve energie geven.

Greet Goris

Die hebben enkel oog voor dat zwart whippetje, Femme Fatale.

Sölden, Soelden