Austria
Sölden

Here you’ll find travel reports about Sölden. Discover travel destinations in Austria of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Timmelsjoch und zum Glück kein Schnee

September 7 in Austria ⋅ 🌧 7 °C

Nach mehreren Stops und einmal Verfahren kamen wir endlich bei der ersten Road Mission an: dem Timmelsjoch. Road Mission heißt: Bild von uns mit Auto am höchsten Punkt des Passes.
    Check!

Finished the first day

September 7 in Italy ⋅ 🌧 5 °C

After a long trip crossing Austria to Italy the Timmelsjoch at 2500m height we are in South Tyrol right now.
    We will stay in Mals in our tents and continue the trip at 7am tomorrow morning.
    Next stop Stelvio pass, Switzerland, St Moritz and Valenza with a Party.

Letzter Handyempfang?

September 4 in Austria ⋅ ☀️ 14 °C

Schnell planen, bevor der Handyempfang weg ist:
    Es soll morgen ab 13:30Uhr gewittrige Schauer geben. Da wir 2h zur Similaunhütte aufsteigen und 5h nach Vernagt absteigen, heisst das für uns, dass wir 06:30uhr los müssen.
    Da die Prognose auch schlechter werden kann, planen wir morgen gegen 05:00 uhr zu starten um dann bereits bei dem einsetzenden Regen im Wellnessbereich zu liegen.
    Drückt uns die Daumen...

Door sneeuw en mist ...

July 14 in Austria ⋅ 🌧 9 °C

We checken ons wellness hotel uit en rijden tot het einde van het dal naar de Stubai-Gletscher lift. Het is duidelijk dat dit een zondagsuitje is voor de Oostenrijkers. We vinden amper nog een parkeerplaatsje terwijl de families blijven toestromen. We kopen ons tickets voor de drie eitjesliften. De verkoopster reageert wel een beetje verwondert dat we pas dinsdag willen terugkomen. Weten we wel dat het daarboven maar twee graden en veel mist is? Maar goed uitgerust zullen we ons wel redden. Op de gondelliften krijgen we zelfs een voorkeursbehandeling met Mitzi, kwestie dat we eerst mogen instappen om alle hoekjes te benutten. Elke rit met de gondelbaan wordt het kouder en de mist dikker. Als we op 3000 meter uitstappen is alles wit, mist en sneeuw zijn niet te onderscheiden.
    We starten onze tocht naar de Hildersheimerhutte over een onduidelijk spoor door de sneeuw. Gelukkig gaat een koppel met twee kindjes ons voor. Dan is het over een bergkam met losse en scherpe stenen, waarna het nodige geklautter en gekletter volgt op een steile, smalle bergkam met ijzeren tredes bij gebrek aan beter. Maar de hemel trekt open en we piknikken nog even op de top van de wereld voordat we ons in de Hildersheimhutte aanmelden. Wegens Mitzi krijgen we een kamer apart. Even denken we nog een kleine wandeling te doen maar de sneeuw is te diep. We installeren ons op het terras en genieten van het uitzicht, de zon, de marmotjes en de steenbokken voordat we aan ons avondprogramma beginnen. Enkele sfeerfoto’s. Beter volgt nog.

Roferhofen

July 18 in Austria ⋅ ⛅ 14 °C

Onze laatste dag houden we het rustig. Een uitstap tot in Roferhofen, betekent echt wel wandelen tot op het einde. Na dit dorpje van 3 huizen en een kapel groot, het einde van de vallei, volgt er enkel nog een berghut alvorens de Italiaanse grens te kruisen op het scherp van de bergkammen. We gaan niet zo ver en na een uitgebreide middagpauze op ons terras rijden we richting Solden om wat winkeltjes te doen en te beseffen dat Vent toch één van de gezelligere ski/bergdorpjes is. We ronden onze reis af in de plaatselijke pizzeria en gaan op tijd slapen om morgen fris en monter, maar met toch een beetje weemoed onze terugreis aan te vangen.Read more

Laatste dag

July 18 in Austria ⋅ ⛅ 15 °C

Desondanks dat het hier een hele mooie streek is, met verschillende wandelingen die zeker de moeite waard zijn, besluiten we om het rustig te houden. Beetje jammer, maar onze batterijen zijn op van de vorige avonturen.
    's Avonds hebben we ons laatste avondmaal en waag ik me voor de laatste keer aan een Oostenrijkse zoetigheid: Topfelstrudel.
    De volledige lijst:
    - Kaiserschmarren ✔️
    - Apfelstrudel ✔️
    - Sachertorte ✔️
    - Topfelstrudel ✔️
    Katrien

Terug naar de bewoonde wereld

July 16 in Austria ⋅ ⛅ 17 °C

Na 2 nachten en 2 dagen te verkleumen bij 2 graden, hernemen we de terugtocht. We klauteren weer over rotsen en banen ons door de sneeuw. Rond de middag bereiken we de vallei en vertrekken richting Innsbruck, waar het 27 graden en volle zon is. Van 's ochtends wakker worden en snel 3 truien overeen aandoen, gaan we al snel over naar schaduwplekjes opzoeken om niet te hard te beginnen zweten.
    Na ons bezoek, rijden we verder naar onze laatste bestemming.
    Deze laatste bestemming is Vent, waar mama en tante Zee meer dan 25 jaar geleden zijn komen skiën. Zo krijg ik een korte rondleiding in het dorpje en al snel weet ik welke skipistes ze vroeger op gingen, waar ze hebben leren skiën op de kinderpiste en maak ik kennis met het befaamde Hotel Post.
    In ons wel verwarmde appartement, genieten we alle drie van een douche met warm water.
    Katrien

Sölden, Soelden