Canada
Bridgeland

Shopping in Calgary

July 13, 2020 in Canada ⋅ ☀️ 12 °C

Gestern sind wir schweren Herzens von Canmore nach Calgary gefahren, wo wir unsere letzte Nacht in Kanada verbrachten, um heute Mittag den Flieger nach Florida zu nehmen.
      War aber dann gar nicht so übel, mal wieder in der Stadt zu sein 😉. Wir hatten einen tollen Shopping-Nachmittag (den ersten richtigen, seit wir unterwegs sind!) - und Calgary hat eine ganz interessante Architektur vorzuweisen. Da konnte ich mal wieder meinem lang vergessenen Hobby nachgehen „Häuser zu fotografieren“ 👍🏼.
      Wir haben soeben gefrühstückt und in Kürze geht es los zum Flughafen ...

Terug in Calgary 2 👩‍👧‍👦🗼

August 29 in Canada ⋅ ⛅ 23 °C

Maandag 29 augustus - woensdag 31 augustus

Maandag rond 2 uur mam en Ruben ophalen op de airport!! En naar het hotel gereden, the Sandman. En lekker gegeten bij een restaurantje Local met een biertje voor Ruben en mij. De dag erna een wandeling door de stad gemaakt met als hoogtepunt de Calgary Tower. Heel gaaf en mooi uitzicht! Het was een heldere dag. Daarna de Lionsbridge over en via de andere kant van de rivier weer naar het westen gelopen. De brug gepakt naar de leuke parkjes in het noorden en daar een ijsje gehaald. Teruggelopen naar het hotel, Ruben en ik zijn nog even het zwembad ingegaan. Daarna pizza gegeten en boodschapjes gedaan bij Walmart. Woensdag ochtend gaan we de camper ophalen en ons eerste stukje rijden!Read more

Super! Heel veel plezier met z’n drieën 😀

Dankjee!! 🤗

Gezellig, veel plezier samen🤩

Danku! 🥰

Calgary

August 31, 2019 in Canada ⋅ ☁️ 13 °C

Nach dieser Überdosis Natur muss mal wieder ein Ausgleich her, also mache ich mich auf die Socken Richtung Calgary. 100km vor dem Ziel frischt der Wind stark auf und ich kann den Wagen nur mit Mühe in der Spur halten. Die Landschaft vor mir flacht stetig ab und die gewaltigen Felsmassen der Rockies rundherum entlassen mich zögernd in die Prärie. Nach knapp 1400km on the Road erreiche ich Calgary.
      Nach der letzten Absteige in Golden gönne ich mir mit dem Marriott einen richtig schicken Schuppen. Erstaunlicherweise kostet das Zimmer hier in Calgary Downtown weniger als in Golden.
      Die Stadt selbst mit ihren 1.2Mio Einwohnern ist ein Mix aus Tradition und Moderne, hat aber m.E. nicht den Coolness-Faktor von Vancouver.

Meine weiteren Ziele bis zum Rückflug sind: Banff, Lake Louise, Kelowna, Hope, Vancouver Island und dort Victoria, Nanaimo, Tofino und mal schauen was sonst noch reinpasst bevor ich wieder zurück muss.

Sicherlich ist es noch zu früh um ein Fazit zu ziehen, aber am schönsten war es bisher im Jasper und im Banff Nationalpark.

Schade. Deine Berichte waren unsere Frühstücks Morgenlektüre. Weiterhin viele schöne Momente wünschen wir Dir. Roswitha und Papi. 😘

9/1/19Reply

Das wäre wirklich schade. Können wir abstimmen, ob du den Blog weiterhin mit den sehr interessanten Beiträgen befüllen musst? 😁

9/1/19Reply

Habe gerade über Mittag deine Reiselektüre genossen 😁 hoffe da kommt noch was.... Wünsche dir noch viele schöne Momente und Eindrücke 👌😀 liebe Grüsse Pedro

9/2/19Reply

tolle Bilder und coole Beiträge. Cheers, Babu und Wolf

9/11/19Reply

Calgary

March 12, 2021 in Canada ⋅ ⛅ 9 °C

Wir tauschten heute Bergblick gegen Großstadtleben. Unser Roadtrip ist fast vorbei und es ging heute zur letzten Station, Calgary. Uns standen nur 1.5 h Fahrt bevor. Nach einer halben Stunde Fahrt wurde die Landschaft immer flacher. Nur noch im Rückspiegel konnte man die Rocky Mountains, mit ihren 3000 Meter Bergen, erkennen. Verena und Ich sind mittlerweile ganz schön geschafft. Die vielen Eindrücke und wunderschönen Erlebnisse der letzten Tage nagen mittlerweile etwas an uns. Zeit zum Ausruhen blieb uns heute aber nicht, denn Calgary wollte erkundet werden. Nachdem sich unser mittlerweile rotbrauner Toyota durch den etwas angespannten Verkehr gekämpft hatte, war eine Parklücke schnell gefunden. Dann hieß es einmal quer durch die Innenstadt bei frühlingshaften 10 Grad, blauen Himmel und Sonnenschein. Wir können es kaum glauben, dass wir vor ein paar Tagen noch am Lake Louise bei minus 17 Grad gesessen haben. Nach einem kurzen asiatischen Mittagessen ging es zum Prince's Island Park, wo wir uns eine Stunde lang auf eine Parkbank in die Sonne gesetzt haben. Dann ging es über die “Peacebridge”, zurück durch Chinatown, nach Downtown und schließlich nach 9km Fussmarsch zurück zu unseren Auto. Die Stadt wirkt, trotz ihrer Hochhäuser, eher wie ein ruhige Kleinstadt, einzig die Autofahrer sind eher unentspannt. Dann mussten wir langsam aber sicher zum Hotel, welches sich in der Nähe zum Flughafen befindet. Leichter gesagt als getan. Der Verkehr war kurz gesagt die Hölle und wir verpassten mehrere Abbiegungen und Ausfahrten. Nach einer halben Stunde Kampf durch den Calgarier Berufsverkehr, kamen wir dann schließlich etwas verschwitzt und genervt auf den Hotelparkplatz an. Die Entscheidung war schnell gefallen, unser Auto wird diese Innenstadt nicht mehr sehen. Jetzt haben wir noch zwei Tage hier, um Calgary zu entdecken, bevor es an die Ostküste nach Halifax, Nova Scotia geht.Read more

Calgary (kayakken Bow river) 🛶

July 17 in Canada ⋅ ⛅ 11 °C

Zondag 17 juli

Samen met Janet een stukje kayakken op de rivier in Calgary. Zij is raftgids geweest, dus ik durfde het wel aan. Ze had haar eigen spul mee. Was een lekker dagje!! 8 km in 1 uur en 10 min. Met pauze aan de oever!Read more

Ook weer een super leuke ervaring. [Jacomien]

7/20/22Reply

Jij gaat ook iedere uitdaging aan haha [Barry]

7/23/22Reply

Gave foto!

7/23/22Reply

Calgary (Stampede dag 4) 🤠

July 13 in Canada ⋅ ☀️ 24 °C

Woensdag 13 juli

Mijn laatste dag stampede! Ik had tickets gekocht voor de rodeo. De onderdelen:

1) Bareback
      Rodeo op een paard zonder zadel, 8 seconden blijven zitten
      2) Barrel racing
      Te paard rondom 3 tonnen gaan, snelste paard wint. De snelste tijd was 17.13 seconden.
      3) Tie down roping
      Ze laten een kalf los en een man met lasso gaat er achteraan te paard. Lasso om de nek, het paard trekt de lijn strak, rijder springt eraf, legt het kalf op zijn rug en bind de poten bij elkaar. Snelste tijd wint = ik dacht dat de snelste tijd 6.1 seconden was.
      4) Wild pony racing
      MAM! Dit is voor jou, elke keer als ik van een paard viel. Dat was niks haha!! Bij wild pony racing zijn er 3 kids (leeftijden tussen 8 en 11) per team. Er hangt een touw aan de nek van een kleine pony. De 3 kids houden beet. Ze laten de pony los en het doel is dat 1 gewicht is aan het einde van het touw, 1 bij het hoofd komt en er semi mee worstelt en de 3e moet er proberen op te springen. Als de 3e voor 2 seconden kan blijven zitten winnen ze. Van de 7 teams was het er 1 gelukt. De rest was nog steeds hilarisch om te zien, omdat de pony vaak 2 of 3 meesleepte aan het touw en ze kwamen dan niet overeind haha.
      5) Saddle bronc
      Rodeo paard maar dan met zadel
      6) Steer wrestling
      2 man rijden naast een groter kalf (6 maanden dacht ik) en 1 springt van zijn paard af, pakt het kalf bij de horns en in het momentum probeert hem om te leggen. Als alle 4 de poten dezelfde kant op wijzen en het kalf op zn rug ligt stopt de tijd. Snelste tijd wint = 4.1 seconden.
      7) Bull riding
      En ja, deze rodeo had stier rijden. 8 seconden blijven zitten..

En ja. Geen van deze mensen sporen. En helaas bij de rodeo binden ze vaak de testikels van het paard of stier zodat het bokt. Barrel racing staat er om bekend dat het ontzettend slecht is voor de benen van het paard omdat de bochten zo kort zijn. Je zou ook wat kunnen zeggen over de kalveren die gebruikt worden voor de show. Ik wilde gaan zodat ik een echte rodeo kon afvinken! En ik heb wel alle respect voor de ontzettend goede rijders en prachtige paarden. De meeste paarden kunnen niet zo goed zijn en er zo goed uit zien zonder goed verzorgd te worden.

En dat was de Calgary Stampede voor mij! Ontzettend tof dat ik dat mee heb kunnen maken!!

Klinkt allemaal super Jacintha

7/20/22Reply

Was heel tof om te zien!!

7/20/22Reply

Je had vast mee willen doen aan dat pony racing en ik had het ook nog goed gevonden (hahaha) :-) [Jacomien]

Hahahahahahaha toch wel? 😂

Dag 7 - Calgary

July 12 in Canada ⋅ ☀️ 29 °C

Vandaag leren we dat Eva mee kan doen met een routine in Belgium's Got Talent waar Dan Karaty trots op zou zijn qua choreografie, maar eerst...

Vandaag plannen we een "praktisch" dagje in. We moeten namelijk een simkaart regelen voor de komende weken zodat we Google Maps vlot kunnen gebruiken tijdens de lange autoritten. Eerst maffen we heel de klok rond, want de jetlag gecombineerd met weinig slapen en een drukke dag Stampede zorgt ervoor dat we toch wat minder energie hebben dan we gewend zijn.

Gelukkig zijn Canadezen echt enorm vriendelijk. Terwijl we aan het kijken waren op een plattegrond om een telecomwinkel te zoeken, sprak iemand ons aan of hij ons kon helpen. Binnen de twee minuten stonden we in een zaak en vijf minuten later had ik Canadese 4G!

Verder voelt Calgary een beetje aan als mini Toronto, compleet met een eigen toren, waterkant, wolkenkrabbers... Onze honger stillen we met een pulled pork pizza!

Aangezien we het vuurwerk van gisteren wel echt mooi vonden, besloten we om het 's avonds nog eens mee te pikken. Deze keer, omdat we geen tickets hadden voor vandaag, moesten we wel een alternatief zoeken. Scotman's Hill is blijkbaar de place to be hiervoor. Het is een heuvel vlak naast de arena van het vuurwerk. Je krijgt er ook nog eens een prachtig zicht op de skyline van Calgary. We konden er genieten van de lichtshow voor een tweede keer.

Weet je wie er ook nog kon genieten? De gehele mugpopulatie van Calgary. Die zoemende rakkers waren blijkbaar ook fan van het vuurwerk (of van de verzameling warme lichamen op de heuvel). Zonder overdrijven, het waren er echt meer dan we ooit hadden meegemaakt. Muggenspray met 30% deet had geen effect, maar de choreografie van Diamond Urky daarentegen. Gewapend met twee Decathlon handdoeken ging ze de beesten te lijf in een dodelijke dans. Die 1 meter 80 aan moordlustige Belg gaan de muggen zich nog lang herinneren (en de andere personen op de berg ook).

Dus op de berg een echte stampede [Moekie]

Is er geen filmpje van die moordlustige 1m80 Belg 🤣😅

EvaJeroenTravels

Van dat moment net niet, gelukkig zijn er foto's genoeg van andere ;)

7/15/22Reply

Dag 6 - Calgary (Stampede)

July 11 in Canada ⋅ ☀️ 23 °C

Gisteren noemden we Stampede nog "Tomorrowland voor Cowboys". Oh boy, overschot van gelijk.

Ideaal om in de stemming te komen tijdens het lezen van deze post:
      Eva en ik zitten er sinds we het hoorden knallen door de geluidsboxen tijdens een paardendressuur al mee in ons hoofd. I wanna be In the cavalry...

Op weg naar het festival zag je dat heel de stad getransformeerd was in een "yeehaw mekka". Zo goed als iedereen draagt er cowboyhoeden, laarzen en heeft een accent als een countryzanger na de tweede fles whisky, derde slof sigaretten en tweede black-out van de avond. Het beeld dat je nu in je hoofd hebt, doe dat maal twee en dan zit je in de buurt van de gemiddelde Calgarian.

Het is een explosie aan indrukken overal waar je kijkt op Stampede. In geen bepaalde volgorde zien, proeven, ruiken, horen... we:

* 120.000 mensen. Er zijn er een paar nuchter.

* een DJ die een hardstyle versie maakt van allerlei countrynummers.

* een free-style motorshow waar de salto's, vlammenwerpers, overdreven presentatoren ... elkaar in sneltempo opvolgen.

* WC bordjes waar de iconen, uiteraard, een cowbowhoedje dragen.

* een presentator die brult door de microfoon: "STAMPEDE. THE GREATEST OUTDOOR SHOW ON EARTH!!!"

* Corndogs, ook wel bekend als : "ne sossis me e kuishje".

* Elektrische steps die om te huren een "yeehaw" geluid hebben in plaats van een bel.

* Alles wat te frituren valt, wordt gefrituurd: oreo, donuts, boterham met pindakaas, inktvis ... de dokters die diabetes behandelen in Calgary horen de kassa al rinkelen.

* de songtekst:
      "I'm from the country - you're from the city
      I drive a truck - you think that's silly"

* de charmante zanger die bovenstaande lyrics zong, begon spontaan te huilen uit patriottisme.

* versgeperste limonade met suiker, citroen en... slik... ajuin en look? De naam: bad breath lemonade.

* Een kermis die groter is dan de Sinksenfoor.

* mensen die wild worden van wel een erg mooie John Deere tractor. Poah...

* De Colossal onion: een gigantische ajuin die wordt gefrituurd. Geserveerd met kaas en dip. Eva werd er spontaan blij van.

* 9 rondes aan Chuckwagon races. Vier paarden, een huifkar en twee extra ruiters racen tegen elkaar. De Calgarians vonden het enorm spannend en wij stiekem ook. "Ik wed op dieje groene!"

* een avondshow die je kan beschrijven als "country meets Eurovisiesongfestival".

* een vuurwerkshow die een tiental minuten doorgaat. Het filmpje is dus maar een fractie van het spektakel.

* ons bed om 01u00

Howdy.

Weeral een ervaring rijker!🤠 grtz from grees city (mama en papa) [Maddy]

7/13/22Reply

Daughter of the mother, vettig voedsel in grote hoeveelheden! We love it! ( daarna wel efkes geen vliegtuig enz.) [Moekie]

7/14/22Reply

Calgary, e furchtbari Tour und es BBQ

September 18 in Canada ⋅ ☀️ 17 °C

Euse ersti Tag in Calgary, en Suntig hämmer miteme mega guet zmorge im Sidewalk Citizen gstartet, wo sehr populär zsi schiint. Es hät zwar ewig dured isch aber wie gseit mega guet gsi. Nachem iichauf im Real Canadian Superstore (Ich lieb de Name) simmer den nacheme chline Snack uf eusi ersti Tour in Calgary. De Name vo de Tour? Craft Beer and Street Art, e super combo. Euse Guide dasmal isch unglaublich komisch gsi, er het sich weder vorgestellt no irgendwelchi Erklärige überd Tour abgeh. Mer hend den je en zimmli feine Flight Bier bstellt (Es het na 2 Fraue uf de Tour gha mit eus). Und es isch würkli katastrophal gsi, de Guide het keis Gspröch gstartet. D Simona und ich hend ihm den sini Arbet abgnah und ahfange Gschichte über Bier verzelle (mer hend ja chli Erfahrig als Guides😉) und so isch s ganze den langsam bitzli in Schwung cho. Nach de Bier simer dur d Stadt gloffe und hend echt cooli Street Art gseh. Euse Guide het aber au über die nöd wükli öppis gwüsst. Nach 3 Stunde hetter eus den ine wiiteri Bierbar bracht und het gmeint Touri gängi nacher nomal wiiter, obwohl sie luut plan denn fertig gsi wär. Eus und de Zwei andere Gäst häts dän aber glanget, mir hend gseit mir müessed go znacht Ässe und hend eus denn verabschidet. Puh, das isch echt schlimm gsi, s Konzept vode Tour isch echt cool, aber de Dude brucht Training. Z Nacht hets im South Block BBQ & Brewing geh, mega nices BBQ (Blueberry burnt ends sind mega gsi) und es paar würkli feini Bier us de huuseigene Brauerei. So das wärs für dasmal, bis bald ihr fliissige Läser.Read more

Group Tour G-Adventures Kanada

August 23, 2019 in Canada ⋅ ☁️ 12 °C

Wir sind am Dienstag 20.8.19 in Calcary auf unsere Tour mit G-Adventures gestartet. Wir haben am Abend unsere Gruppe kennengelernt und sind anschliessend alle zusammen essen gegangen. Folgende Nationalitäten sind in unserer Gruppe: USA, Kanada, England, Irland, Schweiz ( aus Köniz😂). Die Gruppe ist vom Alter sehr durchmischt, von etwas jünger als wir bis 82(!)🙈. Wir hatten sehr Glück- alles sehr nette und witzige Personen. Spannend über andere Länder und Kulturen mehr zu erfahren und gemeinsam Neues zu erleben.
      Unser Guide macht dies seit über 8 Jahren. Ein sehr spontaner& lustiger Typ.

Am ersten Tag sind wir von Calcary in den Banff Nationalpark gestartet. Der erste Tag haben wir in Banff verbracht. Wir haben eine Wanderung zum Tunnelmountain gemacht. Von dort hatten wir einen super Ausblick über ganz Banff und die Umgebung ( siehe Foto mit leuchtendem Shirt Anina). Am Nachmittag sind wir noch etwas durch die Stadt geschlendert und genossen das schöne Wetter.

Am zweiten Tag ( Marcos Geburtstag- HAPPY BIRTHDAY🎉) sind wir weiter nach Lake Louise gefahren. Einen wunderschönen See, jedoch sehr viele Touristen (ähnlich wie beim Blausee in Schweiz.) Wir haben eine 12km Wanderung gemacht, hinauf in Richtung Gletscher- oben gibts ein 100 Jahre altes Teehaus, Picknicktische und Platz zum verweilen. Diese Wanderung hat uns sehr gefallen.
      Am späteren Nachmittag sind wir noch zum Lake Moraine. Dort war das Wasser sooo türkisblau- so schön.( siehe Foto auf Stein)
      Auf dem Weg zu unserem nächsten Übernachtungsort (Golden) sind wir noch bei einem der höchsten Wasserfälle ( takakkaw falls ) von Kanada gewesen.
      Müde aber glücklich nach diesem schönen Tag freuen wir uns jetzt auf ein leckeres Abendessen und unser Bett. Bis jetzt gefällt uns Kanada sehr gut und wir kommen sicher hierher zurück, um mehr Zeit in diesem schönen Land zu verbringen. Es hat Ähnlichkeiten zur Schweiz jedoch ist alles viiiel weiter.

Morgen gehts auf ein Weingut- wo uns eine Führung und Wein-Degustation erwartet.

Gseht schön us . Wär ä reis wärt, aber vor 82 gi.😏. Lg

8/23/19Reply

Das isch defintiv so:) de mahsch no jedi wanderig mitmache👍🏼

8/23/19Reply

Bridgeland