France
Lirou

Carmargue - Béziers

October 14, 2020 in France ⋅ ☁️ 11 °C

Vi forlader langsomt Carmargues ved at tage den lille kabelfærge Bac de Sauvage over Petit Rhône og køre mod Aigues-Mortes. Der kan være 8 biler på færgen, og autocampere er ikke tilladt, men Passepartout er så lille, så vi får lov at komme med! Der er foruden os kun en anden bil, 4 cyklister og 3 ryttere med deres heste! Landskabet ændrer sig langsomt til flere og flere vinmarker, men vi er stadig tæt på Middelhavet med indsøer og kanaler og om sommeren sikkert en masse turister! Jeg tror heller ikke, at jeg vil anbefale at besøge Camargue om sommeren. Kæmpe parkeringspladser der ligger tomme nu, vidner om mange mennesker om sommeren! Og så snakker alle også om myggeplagen! Men her om efteråret (og vinter/forår) er det en lille oase i et ellers koldt og vådt Europa.
    Sidst på eftermiddagen kommer vi til Beziers, hvor vi går en tur langs med den gamle kanal (bygget i 1600 tallet): le Canal du Midi, der forbinder Toulouse i vest med Middelhavet. Her i Beziers, er der en berømt strækning med 9 sluser (eller rettere 1 sluse med 8 bassiner og 9 porte), og kanalen er stadig i brug! Lige ved siden af ligger en lille vingård (Domaine Mi-Cote) der lader autocampere parkere gratis. Man kan endda smage deres vin, og så selvfølgelig købe noget. Så det gør vi i aften!

Béziers, Frankreich

March 22, 2016 in France ⋅ 🌙 13 °C

Nach einem Zwischenstop in Narbonne geht es weiter nach Bézier.
    Wir stellen hier leider fest, dass die Franzosen zwischen 15 und 19 Uhr nichts essen und alle Restaurants geschlossen haben. Nach langer Suche haben wir in Narbonne wenigstens Crêpes bekommen und noch eine Kirche besichtigt bevor wir weiter nach Bezier gefahren sind.
    Hier haben wir dann auch was richtiges zu Essen gefunden mit einem einzigartigen Inhaber und einem fantastischen Koch.

Weiterfahrt

March 24, 2016 in France ⋅ ☀️ 11 °C

Am nächsten Morgen sind Sandra und Daniel schon früh auf und auf dem Markt gewesen.
    Nachdem Frühstück verabschiedeten wir uns von Bezier und fuhren weiter

Lirou