Region Hannover

Top 10 Travel Destinations Region Hannover

Barbecuen...

August 15, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 17 °C

We worden wakker omdat het regent...gisteren was het zo'n mooie zonnige dag, jammer...

Vandaag wordt er niet gevaren en iedereen gaat zijn eigen gang, er worden nóg meer boodschappen gehaald, met tafels gesjouwd en eten voorbereid, vanavond barbecue!

Vanaf half vier komen de toervaarders zoetjes aan naar het haven kantoor waar we onder een afdak op het terras gaan barbecuen, de tafels staan al klaar fleurig versierd met een toefje bloemen voor de dames gemaakt door de creatieve Frie, omdat het vandaag in Antwerpen moederdag is!

Zoals gewoonlijk beginnen we met een aperitief en wat kleine hapjes...gevolgd door de onovertroffen bruchetta op toast van Willy echt heerlijk (ik moet toch dat recept eens vragen) en Yves warmt de kolen vast op...
    De sfeer zit er goed in hoewel...Christine is wat stil, als het vuur op temperatuur is kan het vlees worden gehaald, helaas betrekt de lucht en niet veel later barst er een onweersbui los met veel wind, de sla waait van de borden...snel alles in veiligheid gebracht en vesten en jassen gehaald.
    Gelukkig heeft de La Rhenane een dekzeil aan boord en zodra de bui wat is afgezakt wordt dat opgehangen en zitten we prima, uit de wind en uit de regen.

Er zijn heerlijke salades gemaakt, aardappels in folie, enz enz...we laten het ons goed smaken en als dan ook de zon weer gaat schijnen kan ons feestje niet meer stuk...😉
    Als klap op de vuurpijl krijgen we van Frie het dessert...een vers gebakken pannenkoek met een bolletje vanilleijs, warme kersen en slagroom...én heerlijke koffie!!!
    Opnieuw een geweldige avond ware het niet dat we afscheid moeten nemen van Luc en Christine, om die reden neemt Willy het woord en memoreert de geweldige toertocht die we met elkaar gemaakt hebben, per boot benoemd hij de kwaliteiten van de kapitein en de matroos, ieder heeft zijn of haar aandeel geleverd voor het welslagen van onze onvergetelijke reis naar Denemarken!
    Voor de dames heeft Willy nog een verrassing, vanwege moederdag krijgen we allemaal een mooie plant, lief!

Het afscheid van Luc en Christine stellen we nog even uit tot ons vertrek morgenochtend om 08.50 uur en als pleister op de wonde is er een datum vast gelegd voor onze eerste reünie ; zaterdag 16 november 2019!

Das Abenteuer kann beginnen!

September 12, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 22 °C

Wir befinden uns auf der A2 Richtung Hamburg. Das Navi sagt 19 Uhr, sodass wir gut in der Zeit sind. Unser Flieger startet um 22:30 Uhr in das Abenteuer. Die Vorfreude ist riesig!

Show #13 Hannover

November 3, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 13 °C

Ein guter Tag neigt sich dem Ende zu.

Die Helfer in Hannover haben mich wirklich positiv überrascht. Nette Mädels und Jungs, kein sinnloses Diskutieren und gut am mitarbeiten.
    Auf- & Abbau verliefen super fix und einzig allein das Laden der Trucks hat lange gedauert, da immer nur ein Truck in den Innenhof fahren kann.

Da es heute so übertrieben voll war, hab ich es leider nicht zum FOH geschafft. Also kein Bild von der Show 😋
    Dafür eine bombastisch Stimmung.

Lars

Show #5

September 6, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Der Day-Off gestern wurde größtenteils im Zimmer verbracht ein bisschen E-Scooter fahren musste aber sein :-D

Heute spielen wir im Stadion von Hannover 96 und die Stimmung ist überwältigend. Vor ausverkauftem Haus und einem Meer aus Smartphone Lichtern ist es einfach immer ein besonderer Abend.

Der Aufbau lief sehr schnell und geregelt ab. Alle sind gut aufeinander abgestimmt und die Gewerke spielen gut zusammen.

Morgen sehen Marion und ich uns endlich wieder, da sie zur Toncrew dazu stößt ❤

Lars

Show #8 Hannover

December 5, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 2 °C

Nach ein paar schönen Tagen zu Hause, ging es auf in Richtung des nächsten Tourblogs. Erste Show in Hannover.
    Leider sind einige der Kellys krank, Patricia kam sogar nur für einen einzigen Song auf die Bühne. Für uns hieß das eine neue Setlist wurde gespielt, Abläufe mussten geändert werden und das Desinfektionsmittel war unser bester Freund. Hoffentlich geht es ihnen bald besser, am Samstag und Sonntag steht nämlich die DVD Aufzeichnung in Berlin an... 🤒🤧

Ansonsten gibt es heute ein Foto von Willem, unser niederländischer Gitarrenbackliner von Stage right. Er kümmert sich um die Gitarren der Kellys und der Teile der Band, die rechts auf der Bühne stehen. Er stimmt sie konstant vor und während der Show, tauscht Gitarren hin und her im Live Set und bespannt sie mit neuen Seiten.
    Hallo Will 👋🏻👋🏻

Unterwegs

April 27, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 13 °C

Da gurken sie weiter über die Landstraßen...
    Pattensen, Harkenbleck, Wilkenburg...
    Also ich weiß nicht 🤔 waren das ein paar extra Kurven, damuts nicht immer schnurgerade aus geht 🤪😂

Hannover... Und dann ab auf die Autobahn
    Ein wunderschöner Tag heute 😊

Genieten...

June 17, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 25 °C

Opnieuw start de dag zonnig, precies om 08.45 uur komen De Bruce en De Luwte aanvaren en enkele minuten later varen we over de kanaalbrug met een prachtig uitzicht over het dal van de Weser.

We gaan er eens goed voor zitten, je kan het Mittellandkanaal saai noemen, maar de prachtige begroeiing op de oevers, de prachtig blauwe lucht met witte wolken en af en toe een doorkijkje op het dal bieden genoeg om te genieten.
    Als we Sehnde passeren zien we een grote grijs witte berg, dat is kali van de nog in werking zijnde kalimijn.

We passeren Hannover met veel industrie, een politieboot vaart een tijdje gezellig met ons mee en om 14.30 uur varen we bakboord uit het zijkanaal Hannover-Linden op waar zich de jachthaven M.B.C.Seelze bevindt.
    We worden hartelijk ontvangen en er wordt voor iedereen een ligplaats gevonden, in het clubhuis komen we bij elkaar om de dag te evalueren, een drankje pak je uit de koelkast en een euro in het sigaren doosje....én om een oplossing te vinden voor Frie die een ontsteking in haar kaak heeft.
    De mevrouw die ons zo vriendelijk heeft ontvangen stelt voor om de tandarts in Seelze te bellen en een meneer wil haar wel brengen in zijn BMW Z4 met open dak!!!
    En zo gebeurt het dat we Frie stralend zien vertrekken en, met de benodigde medicijnen, komt ze gelukkig ook weer terug!
    Wat een geweldig vriendelijke en behulpzame mensen hier, Willy, en ook wij, hebben dit al eerder ervaren.
    Als we op het achterdek genieten van de prachtige avond komt de havenmeester afrekenen, hij hoopt dat we nog eens terug komen!

Kilometers 'vreten'...

August 14, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 21 °C

Als de wekker om 06.30 uur afloopt is het buiten11.7 graden...een strak blauwe lucht en er staat een stevige wind.

Om 08.50 uur worden de motoren gestart en om acht uur beginnen we aan 235 kilometer varen over het Mittellandkanaal.
    Het is erg druk op het kanaal met tegemoet komende vrachtboten en ook halen we vrachtboten in waardoor de groep soms even uit elkaar valt, dan vaart de voor varende boot tijdelijk wat zachter zodat de groep zich weer kan hergroeperen.
    Één vrachtboot maakt er een spelletje van en gaat harder varen op het moment dat wij hem willen passeren, uiteindelijk lukt het bijna iedereen, soms met wat geluk en zeker met een éxtra portie gas om de treiterende boot voorbij te varen...

Het Mittellandkanaal is voor het Duitse goederenvervoer een zeer belangrijk kanaal, het vormt samen met het Dortmund-Eemskanaal een binnenlandse waterweg, vanaf het Rührgebied naar de Weser en de Elbe en daarmee naar de havens van
    Bremen en Hamburg die toegang tot zee hebben.
    Grote aquaducten voeren het kanaal over de dalen van de Weser en de Elbe, vanwege het uitzicht is het een belevenis om over deze kanaal bruggen te varen.
    Het kanaal is in vier trajecten gebouwd, in 1906 is men gestart en in 1938 was de verbinding met de Elbe een feit.

12.40 uur arriveren we bij mooie Hindenburgsluis (die gerenoveerd wordt) en kunnen we vrijwel direct invaren, de sluis heeft een verval van 14.7 meter en géén drijvende bolders, een lastige sluis.
    Om 13.45 verlaten we de sluis en na een paar honderd meter varen we stuurboord uit naar jachthaven Seelze waar we op de heenweg ook zijn geweest, het voelt een beetje als thuiskomen, we hebben er de eerste 64 kilometer op zitten!
    De havenmeester is niet aanwezig, maar gelukkig is er voor alle 7 boten plaats.

We komen bij elkaar op het terras om de belevenissen van de dag te bespreken én een boodschappenlijst te maken voor de barbecue die voor morgen gepland is, overmorgen vaart De BOB voor de laatste keer met ons mee, Luc en Christine gaan in
    Hannover op bezoek bij vrienden en wij willen natuurlijk op gepaste wijze afscheid van hen nemen.

De boodschappen ploeg stapt op de fiets om naar een industrieterrein te fietsen waar de Aldi is, er wordt gewikt en gewogen, gezocht en gevonden en tot slot betaald om weer op de fiets terug naar de boten gaan waar de inkopen worden goedgekeurd en we met z'n allen nog een poosje op het terras zitten tot de havenmeester komt en wij allemaal voor twee nachten mogen betalen...

Region Hannover, H