Greece
Rethymno

Here you’ll find travel reports about Rethymno. Discover travel destinations in Greece of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day8

Ihr wollt gut essen ? Ihr wollt während ihr auf das Essen wartet einen schönen Blick auf Rethymno genießen ? Ihr wollt während des essens eure Ruhe ? Dann seit ihr hier genau richtig !

In dieser Taverne bekommt man direkt nach der Bestellung erstmal direkt einen Gruß aus der Küche, der die Wartezeit auf das Essen verkürzt.

Ist das bestellte Essen dann da, wartet eine sehr leckere Speise auf Sie, die mit Liebe aus der Küche zubereitet wurde.

Die Bedienung ist stets freundlich und freut sich sehr über positives Feedback.

Kleiner Tipp : Überlegen sie sich gut, wie viel sie als Hauptspeise bestellen. Bei unserem zweiten Besuch, bekamen wir einen Brotkorb mit einer Creme, einen Rohkostteller, gefüllte Weinblätter und in Öl eingelegte Olivenblätter als Gruß aus der Küche.

• Day27

Rethymnon

November 18, 2016 in Greece

Rethymnon ist eine süße kleine Stadt, super um durch die Straßen zu flanieren und die Sonne und den langen Sandstrand zu genießen.

Außerdem schaue ich mir die Festung der Stadt an, zusammen mit Seven, der währenddessen ein Video darüber dreht. (Link zum Video: https://youtu.be/kUuqzvWfTo4)
    An meinem letzten Abend in Rethymnon treffe ich Jaime und wir entscheiden uns spontan dazu, am nächsten Tag ein Auto zu mieten und die Insel zu erkunden.

Travelmate: Seven (US)

• Day11

...po zajtrku zapustimo Heraklion kar se da hitro, mesto nas pač ni prepričalo...ob 12 smo že v Rhetymnu, kjer najdemo svoj hotel, vendar je check in komaj ob 14 uri, zato po hitrem kosilu krenemo kar na izlet in sicer na južno stran Krete, na Preveli beach. Po cca 45 minutah vožnje pridemo do točke, kjer pustimo avto in spet malo hribolazenja dol proti plaži Preveli. Res lepo, vredno videt, plaža leži ob gozdu palm, vmes pa teče in se izteka v morje praktično reka Preveli. Pod sencami palm in ostalega rastja nam družbo poleg turistov seveda, delajo tudi štiri goske, ki se suvereno sprehajajo med ljudmi na plaži. Po trikratnem kopanju se spravimo nazaj na hribolazenje proti avtu, ob vetru, ki hladi vroče poletje smo deležni res krasnih razgledov na Kreto in morje.

Vrnemo se proti Rhetymnu, kjer se končno vselimo v naš apartma (Golden coast apartments), odlično porihtano, čisto ko suza, z lastnim mini atrijem, morje in plaža je pa samo 10 korakov preko ceste. Danes bomo kuhali "doma", ker je na vrtičku pred apartmajem res prijetno in se slišijo samo valovi. Raziskovanje mesta Rhetymno bomo opravili jutri.

• Day12

Kreta dan 12 - Rethymno

August 31, 2015 in Greece

...zbudimo se v sončno jutro in si na vrtu pred našim apartmajem privoščimo zajtrk. Malo popotnico razveseli obisk neke mačke, ki mu naloži hrenovke in mleko, se z njim igra in ga poimenuje Nano. Nano se veselo naje in odide, nema ga više.

Kasneje se odpravimo v mesto Rhetymno, ki je cca 3.5 km stran od naše lokacije. Sprehodimo se skozi mesto, pristanišče, naužijemo se maloh ozkih ulic z trgovinicami in se usedemo v gostilno Maria v beneškem pristanišču, kjer imajo zraven igralnico za otroke. Dejansko je to po turističnih vodičih najbolje ocenjena gostilna, natakarji vse mimoidoče veselo in vztrajno nagovarjajo v vseh jezikih, ko mu povemo, da smo iz Slovenije nam reče, "lepo, kako ste?", baje tisti najbolj vztrajen in najbolj glasen govori cca 10 jezikov. Cene pa ob ogledu menuja nekje pričakovane za ribjo restavracijo, plošča za dve ljudi je med cca 40 - 60 eur. Ni malo, z lahkoto te verjetno olajšajo za 100 eur, ampak to nekako je "normalna" cena.

Mi bomo imeli kosilo "doma", saj smo v super marketu nabavili vse kar rabimo in po počitku bomo še tukaj preizkusili plažo in valove, ki jih poslušamo.

Spali smo do 18 ure, potem pa sli do sončnega zahoda na plažo in se metali v valove. Večerja bo kar "doma", ne gremo nikamor več, jutri še zadnji premik na Stavros beach.

• Day6

Fortazza at Rethimno

April 13 in Greece

Today was planned to be the day of driving. We started with a 90 minute drive to Rethimno along the main Cretan highway, which nonetheless had spectacular views. It also reaffirmed the craziness that is driving in Greece...where the hard shoulder is a sort of half-lane that you use to make it easier for people to overtake you when the road signs say 'no overtaking'.

Rethimno was surprsingly busy for 10am, but we found a great little parking spot on the sea front right next to the fort. The Venetian fort made for a happy hour exploring in ruins that had limited information but were also fabulously unaltered. You could wander amongst the ramparts and over narrow walkways with little prevention...a brilliant experience away from overbearing health and safety precautions!

The fort itself was extensive, and Tomb Raider-esque in places. Being early meant we had much of it to ourselves and whilst Ben read out the fort information leaflet, I spent my time climbing the ruins and directing photographs!

• Day6

Monastery of Arkadi

April 13 in Greece

Leaving Preveli and the canyon, we headed through a windy mountain-ridge route to Arkadi Monastery. This includes detours when we simply were not willing to drive down roads that has been advised by Google, and painfully slow driving over barely gravelled and hugely pot-holed road sections. This aside, photos do not do justice to the landscape. It was vaguely reminiscent of Hardknot Pass in the Lake District but with more rolling views and less road visibility.

We stopped at Arkadi Monastery, despite initial discussion in whether to, and were very pleased we did. The monastery is largely famed for their resistance to Ottoman rule, culminating in a battle in 1866 in which locals, holes up in the gunpowder magazine and facing a fearsome enemy, chose death over surrender. They blew up the magazine, killing themselves but taking many of the attacking Turks with them.

The monastery was also famed for its work with gold vestments. During the 1866 attack, they hid the work in the walls and cellars and so the monastery retains some beautiful examples of this work today.

The site itself felt a little more 'Mexican-stand-off' than Greek, and references to the Alamo and Red Dead Redemption certainly were fitting. Quite a fascinating stop however.

From here, the winding Greek roads took us back to the highway, and we aimed just past our hotel to the Palace of Malia. Sadly, our opening time information was incorrect and it was shut, so we headed to the hotel for an early dinner and drinks. All told, we probably spent about 6 hours driving today, but the scenery, sites and experiences were fabulous. Dinner and a bottle of Freixnet and a well-deserved early night! Plus, the prospect of a lie-in tomorrow!