Indonesia

Pengembara di tempat ini
    • Hari 36

Welcome to Nusa islands

7 Mei 2019, Indonesia ⋅ ⛅ 31 °C

Heutige Mission: von Bali nach Nusa Lembogan.
      Der Weg erwies sich als schwierig. Hanna hat eine leichte Erkältung. Nach dem Stop in der Apotheke und Ruhe am morgen gehts ihr aber schon wieder besser.
      Wir haben uns ein Taxi bestellt um zum Ablegeort zu gelangen (ca. 45 min entfern) Wir hatten einen zuckersüßen Fahrer, der uns die Klimaanlage einstellte, fragte Welche Musik wir hören möchten und schließlich romantische Musik anmachte. Auf halber Strecke deutete ein Rollerfahrer in vorbeifahren auf seinen Reifen....einen Platten ... der Fahrer total aufgelöst und 1000 mal entschuldigt half uns ein anderes Taxi zu bekommen und wollte kein Geld haben für die halbe Strecke, Hanna und ich bestanden jedoch drauf, da er wirklich nett war.
      In Sanur buchten wir dann noch schnell ein Boot und fuhren in 30 min. später um 11 Uhr nach Nusa Lembogan. Die Fahrt war sehr ruppig mit ziemlichen Wellengang, was mich und den Indo vom Nickerchen jedoch nicht abhielt 😂
      Mit dem Roller erkundeten wir im Anschluss die Insel und fuhren schon mal zu Devils Tear, eine Felsformation, wo die Wellen unglaubliche Kräfte entwickeln. Leider war Ebbe als wir dort waren, also morgen zur Flut gibts nochmal ein Update.
      Für morgen habe ich einen Tauchgang gebucht und hoffentlich geht es zum Manta Point...steht wegen dem Wetter leider noch nicht genau fest 🤞

• Hari 24

Nusa Lembongan

27 Jun 2019, Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Dinsdagochtend was het tijd om afscheid te nemen van Lombok. Door de host van de homestay werd ik met de auto naar het vliegveld gereden. Om 13:00 stapte ik op het vliegtuig, om minder dan een uur later weer voet op Balinese bodem te zetten. In het stadje bij het vliegveld ontmoet ik Ruben weer. Hij is de dag tevoren al op Bali aangekomen. We bestellen een taxi naar de haven, want we gaan naar een klein eilandje dat naast Bali ligt: Nusa Lembongan. Bij de haven aangekomen regelen we bij een loket een retourticket voor een fastboat. Over 5 minuten vertrekt de boot volgens het schema, dus we haasten ons over de kade. Bij de boot aangekomen zijn ze nog rustig bezig met inladen. Met de slippers in de hand waden we door het water om een trappetje op te klimmen. De boot vaart enorm snel, en daardoor is het een erg ruige rit. We klappen hard op de golven en de hele boot trilt, maar hij houdt het wel. Een half uur later stappen we het strand van Nusa Lembongan op.
      We installeren ons in de homestay, waarna we in de zwembroek met de handdoek over de schouder naar het strand lopen. We nemen een frisse duik in de zee om de warmte van de dag af te sluiten.
      Ruben heeft een vrouw leren kennen op zijn boottrip, die nu ook op het eiland is. We hebben in een restaurantje afgesproken, op een ander gedeelte van het eiland. We besluiten om de benenwagen te nemen. Met flinke spierpijn in mijn benen van de klim de vulkaan op, stappen we het eiland over. Het is een stevige wandeling, toch iets verder dan we verwacht hadden. We dineren gezellig op het strand, waarna we het hele stuk weer terug moeten lopen. Halverwege de wandeling, in het donker, komt er een scooter met 2 lokale jongens voorbij gereden. Ze bieden ons een lift aan, en we springen bij ze achterop. Met z'n vieren op de scooter gepropt razen we naar onze bestemming; het scheelt ons een heel stuk lopen!

Nog voor de ochtendgloren worden we woensdag wakker gekraaid door een haan. Absoluut geen pretje.
      Na een ontbijt van een heerlijke kokospannekoek huren we 1 scooter, waarna we naar een strand rijden. We gaan opzoek naar een surfschool, want vandaag zijn we van plan om de hele dag te gaan surfen. We vinden een schooltje, waar we om 16:00 terecht kunnen voor een les. Tot die tijd ontspannen we op het strand. We zwemmen in het heldere zeewater en bakken in de zon, om toch nog even een kleurtje op te doen voordat we weer richting de Nederlanden gaan. Om 15:30 melden we ons aan. We krijgen een T-shirt en schoentjes. Daarna krijgen we wat theorie en moeten we op het strand oefenen op de beweging die we straks in het water moeten gaan maken. Na genoeg geoefend te hebben op het droge, is het tijd voor het natte werk. Met de surfplank springen we in een bootje, samen met 2 andere meiden en de 2 surfinstructeurs. We varen een eind de zee op, naar een plek waar grote golven op een koraalrif breken, wat het een ideale spot maakt om te surfen. We peddelen het water op en worden een voor een door de instructeur geroepen om naar hem toe te komen. Ik lig op mijn plank naast hem terwijl hij in de gaten houdt of er een geschikte golf aankomt. Wanneer hij er een ziet moet ik gaan peddelen, terwijl hij mij van achteren een harde duw geeft, zo voor de golf uit, terwijl hij roept dat ik moet gaat staan. Terwijl het water van achteren op mij afraast duw ik mijzelf omhoog, zoals ik op het strand geoefend heb. Ik kom wat onzeker omhoog en sta op wiebelende benen, maar ik sta wel! Op mijn surfboard word ik vooruit geduwd; het is een enorme kick dat het bij mijn eerste golf al is gelukt om te gaan staan. De pret duurt echter niet langer dan een paar seconden, want dan val ik alweer van mijn plank en word ik overspoeld door de golf. Na proestend boven te zijn gekomen moet ik een heel stuk terug peddelen: het zware werk van surfen. Dit herhaalt zich meerdere keren. Met de instructies van mijn instructeur lukt het steeds beter om langer op het board te staan en te surfen! Het peddelen is alleen enorm vermoeiend, ik krijg mijn armen niet meer boven het water uit. De dag loopt ten einde en zittend op onze plank zien we de zon langzaam naar het water toe zakken. Voor vandaag is het genoeg geweest, ik ben uitgeput en heb het koud, maar het was een enorm gave ervaring. Met de boot worden we weer op het strand afgezet.
      Die avond verwennen we onze vermoeide en pijnlijke lichamen op een heerlijke massage en een goede maaltijd.

Donderdag worden we weer voor dag en dauw wakker gekraaid door de haan. We stappen vandaag op de scooter, om het eiland rond te gaan touren, samen met de dame waar we dinsdagavond mee hebben gegeten. We rijden als eerste naar het kleine buureilandje: Nusa Ceningan. Dit nog kleinere eiland is verbonden met een gele brug. We bezoeken wat uitzichtpunten en rijden een rondje over enorm hobbelige wegen. We zien een baai, met een onwerkelijk blauwe kleur water. Het water is heel licht van kleur en spat hoog op tegen de kliffen.
      Na rond te zijn geweest rijden we ons eiland weer op. We rijden naar het noorden, waar een mangrovebos gevonden kan worden. Het is een mooi plaatje om de bomen met hun lange wortels in het water te zien staan.
      We nemen een drinkpauze met uitzicht op het strand, waarna we huiswaarts gaan. We spreken weer af om de zonsondergang te bekijken bij Devil's Tear: een uitzichtpunt aan de kust. De zee klapt hier met grote golven hard tegen de kliffen aan, waardoor het water enorm hoog opspat. Het is een indrukwekkend gezicht om de kracht van de natuur te zien, terwijl de dag ten einde loopt en de zon naar beneden zakt.

• Hari 43

dorpje boot paradijs

30 Julai 2016, Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken om naar nusa lembongan te gaan. Eerste stop een authentiek dorp waar 250 gezinnen wonen op een soort amisch way. We hadden geluk want er was een ceremonie die maar 1 maal in de 420 dagen voorkomt. De meisjes en jongens mogen elkaar wat zeggen in mooie kleding. Nog even een rondje gelopen met gids en toen door naar padangbai waar we de boot pakken naar nusa lembongan . De boot had wat vertraging en in de tussentijd gingen Stijn en Emma optreden. Met een hoedje voor zich voor het geld. Totaal hebben ze 7200 rp opgehaald. Toen met de snel boot naar de overkant. Voor we gingen moest er nog even snel iets aan de motor gebeuren. De reis ging snel en voor het eiland moesten we over stappen op een kleinere boot omdat het nogal ondiep water is daar. Deze boot bracht ons naar een strandje waar we door het water aan land gingen. Met een open busje naar ons hotel. Hotel is goed en de kamers mooi. Maar wij hadden zin in zonset bier strand zwemmen en meer dus snel spullen uitpakken en gaan. Op het strand was het heerlijk. De sunset was mooi. Daarna douchen en er stond een open busje klaar om ons naar mama mia te rijden. Heerlijk gegeten met uitzicht over de zee. Toen busje terug en nu ligt alles weer plat. Morgen snorkelen.Baca lagi

• Hari 45

surfen en scooteren.

1 Ogos 2016, Indonesia ⋅ 🌙 26 °C

Vanmorgen om 10 uur gingen Stijn en ik op surf les. Eerst op het droge daarna voor het echt. Surfen is echt moeilijk. Stijn had het snel door en stond bij iedere golf maar ik heb nog heel wat lesjes nodig ben ik bang. Stijn had een eigen leraar bij zich die hem ook iedere keer terug bracht. Ik moest dat steeds zelf doen. Aan het eind was ik kapot maar 3 keer gestaan op een goede golf. Als je eenmaal staat en met de golf meegaat is het echt gaaf. Daarna douchen en op de scooter het eiland rond. Eerst lunchen bij eco Bali lekkere yoghurt met fruit. Daarna richting mangrovebossen maar helaas was het laag water en stond het droog. Toen door naar het buur eiland ceningan. Met de scooter over een gammele hangbrug. Daar een rondje gereden wat gezwommen gedronken en naar de blue lagoon geweest. Het water is er echt mooi blauw. Toen weer terug en eten bij de nummer 1 van Tripadvisor echt heerlijk. Spareribs vielen zo van het bot. Toen richting huis om aan het strand nog een ijsje milkshake te eten. Daarna douchen en naar bed. Morgen weer terug naar Bali.Baca lagi

• Hari 6

Nusa Lembongan

2 Oktober 2017, Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩🇮🇩

Nach insgesamt 18h Reisezeit bin ich dann doch endlich an meinem nächsten Ziel angekommen. Per Flug ging es von Xi’an über Singapur nach Denpasar auf Bali, dann zum Hafen und von dort per Boot auf die östlich vorgelagerte Insel Nusa Lembongan. Es geht hier genauso relaxed zu, wie ich mir das gewünscht habe. Heute hier nur den ersten Eindruck.Baca lagi

• Hari 18

Nusa Lembongan day 2

19 Ogos 2017, Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

7h debout pour les gars...ils ont rendez vous à 7h30 sur la plage pour le départ du bateau à 8h...pour aller à la rencontre des raies manta en Snorkeling...ils seront moins chanceux...malgré différents arrêts et plusieurs plongeons dans l'océan. .ils n'y verront que des poissons et méduses. .. 3h le long des cotes...spots superbes...!!
      Taxi local pour rejoindre notre nouveau guest house.
      Acceuillis par le propriétaire très sympa...Made... on lui loue 3 scooters...1 pour mimi 1 pour coco et 1 pour lolo er Eliane ...direction la mangrove..dejeuner devant Nusa Cenida...la plus petite des 3 îles.
      Visite de différents endroits de l'ile en scooter pendant plusieurs heures...les cheveux au vent...la liberté... kiffe total
      Imprévu. ..on s'arrête dans la mangrove pour un tour en bateau de 30 mns ...spectaculaire.. très calme.. et insolite. ..
      Nous rentrons avant la nuit ..qui tombe très tôt vers 18h15..car mimi n'a pas de feux sur son scooter..
      Les filles foncent au massage balinais pour 1h.
      Repas dans un p'tit warung conseillé par Made...très bon !
      Encore une très belle et riche journée.

Nusa Lembongan est vraiment une île géniale qu on recommande vivement à faire !😍

• Hari 44

snorkelen rondje eiland

31 Julai 2016, Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Vanmorgen lekker ontbijtje en om 9 uur begon onze snorkel tour van 3 uur. Onderwater is het erg mooi en we hebben van alles gezien. We zijn op 3 plekken wezen snorkelen. Daarna stukje varen langs de ruige kust. De golven beuken er aardig op los. Weer op vaste grond even een hapje gegeten bij het restaurant konden de jongens ook nog lekker zwemmen. Na het eten hebben we een scooter gehuurd en zijn we op pad gegaan. De wegen zijn best slecht hier dus hard rijden is er niet bij. Eerste stop dreambeach. Mooi strand mooie tent en ook weer een zwembad. Daar nog even gekeken naar devils tears normaal spuit het water enorm omhoog bij de rotsen maar nu was de zee redelijk rustig. Toen door naar sunset beach. Ook weer een lekkere strandtent met zwembad en koud bier. Toen naar huis omkleden en uiteten. Mooie tent maar het liep niet echt lekker. Eten was mwah. Nu alles plat. Morgen gaat Stijn surfen hij krijgt les.Baca lagi

• Hari 78

Nusa Lembongan🌴🏖️

15 April, Indonesia ⋅ ☀️ 31 °C

Waren für 3 Tage auf der 30minuten entfernten Nachbarinsel von Bali.
      Wunderschöne Strände, gutes Essen und weniger Touristen 😁 Paps hat es auch sehr gut gefallen dort 🥰

Anda mungkin mengenali tempat ini dengan nama berikut:

Teluk Sanghiyang

Sertai kami: