war bereits in 2 Ländern Weiterlesen
  • Tag 21

Happyyy - awesome - update

29. Januar 2015 in Australien ⋅ 🌙 27 °C

Halloooootjes

Update!!! wat mijn reisplannen betreft. Sommige van jullie wisten van mijn plan om samen met Dean te reizen, maar dit moesten we cancellen gezien hij aan zijn opleiding mocht beginnen.
    Dean bleek achter de coulissen alles in werk te hebben gesteld om toch met mij mee te kunnen reizen. Dit is hem gelukt en wij gaan de laatste drie weken samen reizen ??? :-D Uiteraard wist ik me de hele dag niet op te houden vanwege mijn enthousiasme!! Dit heb ik uiteindelijk maar gestopt in het uitzoeken van een ticket. Onze vluchten zijn geboekt! Dit vooruitzicht maakt ons gemis ook weer een beetje goed.

Verder twee hele leuke dagen met de boys gehad. Het was heel erg warm hier deze week, tegen de 40 graden, waardoor we ofwel binnen speelden of naar het zwembad moesten om verkoeling te zoeken. Afgelopen nacht heeft het knetterhard geonweerd. Awesome!

Liefs

• Tag 20

Weekend - Australia day

28. Januar 2015 in Australien ⋅ ☀️ 35 °C

Vrijdag begon mijn lang weekend met een dagje zee met de boys. De jongens hadden er zin in en wilden snel in de zee zwemmen met hun swimsuit aan. Ik bekeek het schouwspel van een afstandje.. Gezien ik het aanvankelijk niet zo op heb met de zee. Kwallen en sabbelende vissen aan je teen zijn niet helemaal mijn ding. Verder bestaat er een website om te checken of er haaien gesignaleerd zijn bij de kust, wat mij ook geen chill gevoel gaf.. Arnoud overtuigde me ervan toch een duik in het water te nemen. Het was heerlijk! De temperatuur, de golven, de geur en de wind maakte het een ontspannen rustmomentje. Gelukkig geen kwal, vis of haai gezien ?
    Zaterdag ben ik eindelijk eens toegekomen aan het bezoeken van het CBD in Perth. Ik blijf een Dutchie dus ik nam de fiets. Wat mij al snel opviel was dat er nieuwbouw, pal naast oud gebouwd is. Ik bezocht twee musea, die hier vrijwel allemaal gratis zijn en de Art Gallery of Western Australia sprak mij het meeste aan. Stillevens, zoals de naam al zegt, doen mij vrij weinig, maar moderne hedendaagse kunst vind ik erg leuk. In het museum volop aanwezig :)
    Mijn kleren en schoenenverslaving blijk ik hier ook volop te kunnen voeden.. Zondag maakte ik een fietstocht van 15km voor een paar schoenen die ze in het centrum niet meer in mijn maat hadden.. In het winkelcentrum waar ik terecht kwam keek ik mijn ogen uit. Thuis bestelde ik nog twee high heels online, mooi Australisch merk, in NL niet verkrijgbaar dus ik moest wel... :)
    Australia Day is hier een heel begrip. Voor de vuurwerk show van 8pm liep de hele stad uit. Boven de Swanriver werden we getrakteerd op een half uur durende vuurwerkshow. In de midday barbecueden we samen met een ander Nederlands gezin. De straaljagers ter eren van Australia Day vlogen ons om de oren. Een erg geslaagd dagje!

Nu weer twee dagen met de boys :D

Liefs

• Tag 14

Days with the boys - pedagogiek

22. Januar 2015 in Australien ⋅ ⛅ 22 °C

Hello guys!
    Afgelopen dagen heb ik wederom mooie dagen met de boys gehad. Zo hebben we geknutseld, gespeeld, speeltuinen beklommen en een beestachtige dag gehad in de dierentuin.
    Nu ben ik hier niet alleen om mijn dagen rooskleurig in te vullen en lol te hebben, maar ook om mijn kennis mbt pedagogiek in de praktijk toe te passen als ondersteuner in de opvoeding. Mede door weleens de vraag van vader: tips of tricks? beoefen ik mijn kennis.
    Zoals de meeste mensen misschien denken lijkt het op het eerste gezicht hartstikke schattig om een tweeling te krijgen. Dit is ook wel zo, de jongens zijn elkaar beste vriendjes en ze kunnen veel van elkaar leren en steun bij elkaar vinden, maar het heeft ook zo zijn nadelen. Zo is 1 op 1 communicatie tussen kind en opvoeder best wel lastig, gezien een derde ook graag aandacht wil. Om een serieus gesprekje te voeren zul je een van de jongens apart moeten nemen.
    Daarbij geldt: wat de een krijgt moet de ander ook hebben. Dit geldt voor werkelijk alles. Je zult dus best veel geduld en tijd moeten opbrengen wil je de boys evenveel bieden. Nu is het ook nog de vraag of je alles evenveel moet aanbieden, leren de jongens zo wel het echte leven kennen, het leven waarin veel dingen onevenredig verdeeld zijn? In ieder geval pedagogische vraagstukken waar ieder zo zijn eigen mening over heeft en waar ik ouders volg om geen tegenstrijdig heden te veroorzaken.
    Verder lijkt het heel schattig om een tweeling dezelfde kleren aan te trekken.. Uit theorie blijkt dat dit juist geen verstandige keuze is, omdat het voor een tweeling al erg moeilijk is om een eigen identiteit op te bouwen. Wanneer een tweeling hetzelfde gekleed is, is het voor omstanders nog moeilijker om de jongens uit elkaar te houden, steeds de verkeerde naam toegedeeld krijgen is natuurlijk niet erg positief voor je zelfbeeld.. Jerka en Tibbe krijgen daarom beide diverse stoere jongens kleding aan, die ze vaker zelf mogen uitzoeken. Voor mij is het verschil tussen de jongens absoluut geen probleem. De jongens zijn zowel verschillend in hun lichaamsbouw als in hun karakter. Dit maakt hen uniek en voor mij is het super interessant om de interactie tussen de kinderen, maar ook tussen hen en hun ouders van dichtbij mee te maken.
    Wanneer ik alleen met hen ben oefen ik natuurlijk ook hetgeen uit waar ik voor geleerd heb. Dit heeft eigenlijk wel zo zijn voordelen. Zowel voor de kids, ouders en mezelf. Hierdoor kan ik optimaal genieten van mijn tijd hier en leer ik tevens waar mijn eigen knelpunten zitten wat betreft opvoedingsondersteuning. Zoals het feit dat ik soms iets te consequent ben.
    Dit stukje wil ik graag afsluiten met het compliment wat ik deze week van vader kreeg: je doet het ontzettend goed/leuk met de kids, ook hoe je in het huis rondloopt, je past prima bij ons. Ik denk niet dat het zo snel voorkomt dat iemand zich zo snel aanpast' Fontys Hogeschool Pedagogiek: thanks!

• Tag 10

Weekend

18. Januar 2015 in Australien ⋅ ⛅ 20 °C

My first weekend in Perth was very relaxing, hot and Dutchie. Zaterdag heb ik een uitstapje gemaakt naar Fremantle, een heel leuk havenplaatsje aan zee. Om er te komen maakte ik gebruik van de trein. Deze reed niet helemaal tot aan mijn bestemming waardoor ik moest overstappen naar de bus. Godzijdank bleven mij rampzalige NS-perikelen bespaard, wel zo chill bij 38 graden. In Fremantle ben ik naar the markets geweest waar ik mijn 'i love markets' hart kon ophalen. Deze overdekte markt deed mij een beetje denken aan de Camden Market in Londen, de overdekte markt in Göteborg of Barcelona. Verder liep ik langs de zogenaamde 'Capuccino Strip' waar veel leuke restaurantjes aan liggen. De gasten op het terras worden rond deze tijd verkoeld met nevel dat uit de overkapping komt, in Nederland zijn warmtelampen op dit moment nog niet genoeg, haha!
    Mijn Nederlandse roots kon ik ophalen in de Shipwreck Galerie, waar een gedeelte van de Batavia bewaard ligt. Er werd veel tentoongesteld over schepen ten tijden van de VOC. Als afsluiting at ik op aanraden van Wenneke en Arnoud op the foodmarket aan het strand. Allerlei popup tentjes verkochten er eten, tot aan poffertjes toe! Heeeerlijk Indiaas gegeten daarzo ?
    Zondag begon weer met een marktje waar we ontbeten. Wederom goed spul. Ik kan mijn Healty-Foodie hart hier ophalen, want er wordt hier vrij bewust en healthy gegeten. Me Happy! Zo at ik in de avond samen met het gezin in een strandtent genaamd Salt een delicious 'Superfood Salade'. Als toetje wederom een mooie zonsondergang, dit keer aan zee. Go aussie!!

Als jullie een berichtje op FindPenguin achterlaten, schrijf aub je naam erbij anders weet ik niet wie mij zo'n leuk berichtje stuurt :(

Liefs xx

• Tag 8

Day with the kids - Day off

16. Januar 2015 in Australien ⋅ 🌙 21 °C

Donderdag was mijn dag met de kids. Spelen in de speeltuin en vooral rollen in het zand blijkt wel hun ding. De twee zandmannetjes hadden zo hun best gedaan dat ik ze naar afloop moest douchen om het zand van ze af te krijgen.. Vader was iets minder amused :) Boekjes lezen, kleuren en puzzelen zijn ook favoriet. Bij mij overigens ook! Lotte nogmaals bedankt voor het kleurboek ?
    Vrijdag had ik een dagje vrij en ben ik gaan zwemmen, geen overbodige luxe met zo'n 30+ graden elke dag :) Ondertussen las ik het boek 'The Alchemist' van Paulo Coelho. Ik stel voor dat iedereen deze nu even op zijn boekenlijst zet, want een zeer mooi, ogen openend boek ?
    In de avond zijn we met zijn allen Tapas gaan eten en als toetje werd ik getrakteerd op een super mooie zonsondergang. Heaven ✌️

• Tag 6

Perth Zoo

14. Januar 2015 in Australien ⋅ 🌙 23 °C

Today I visited the Perth Zoo! Dieren zijn helemaal
    mijn ding dus ik verheugd me erop om samen met de boys naar de dierentuin te gaan en Australische dieren te spotten. Weliswaar niet in het wild, maar zo heb ik ze alvast van een veilig afstandje gezien. Met de nadruk op veilig. De jongens wilden als eerste bij de slangen gaan kijken. Hiephoi! Met klamme handjes en een aardig nerveus geschuivel liep ik het verblijf van de slangen binnen. Thuis had ik dit misschien niet gedaan, maar hier kruipen er zoveel in het wild rond; het wordt tijd om van mijn angst af te komen.. Nou na enkele kleine slangen geobserveerd te hebben bleek dat ik nog niet toe ben aan de grootste slang ter wereld.. Hier ben ik heeeel hard langsgelopen (cq gerend). Verder zaten er hele leuke beestjes en was ik mijn ervaring met de slangen al snel vergeten. Perth Zoo is een prachtige dierentuin, waar ook bijgevoegd alom bekende giraffenfoto is gemaakt.. Het was een heerlijke morgen met veel plezier en enthousiasme bij de boys en mij.. Ik heb een seizoenskaart gekregen dus er volgen vast meer avonturen in de Zoo...........Weiterlesen

• Tag 5

Perth

13. Januar 2015 in Australien ⋅ 🌙 21 °C

Verder niet zoveel tekst en uitleg nodig denk ik zo.... :p Ik heb de stad zelf nog niet bezocht. Vandaag was wel mijn vrije dag, maar ben ik toch thuisgebleven om mijn australische SIMkaart te installeren en heb ik wat boodschappen gedaan. Het was ook erg warm om wat te ondernemen.. 36 graden ongeveer dus een duik in het zwembadje leek me een beter idee :) Cheers!

(P.s. Dean watch the lovebirds)

• Tag 4

Driving on the 'wrong' side of the road.

12. Januar 2015 in Australien ⋅ 🌙 23 °C

OMG we survived!! Vandaag was mijn eerste werkdag en Arnoud stelde voor om naar de speeltuin te gaan met de auto zodat ik ook deze onder de knie zou krijgen. Met klamme handjes stapte ik in (Ron, ik snap hoe je leerlingen zich voelen) en waande ik mij als beginneling op de weg. In Aussie rijden ze namelijk links, daarbij is de auto ook nogs een automaat. Wennen dus. Na een paar straatjes oefenen en wat aanwijzingen hier en daar lukte het mij om op de plaats van bestemming te komen. Mijn tweede ritje, richting huis verliep al relaxed, hoeray!
    In de middag heb ik me aan een fietstochtje gewaagd richting winkel, beginnend aan de rechterkant van de weg werd het me al snel duidelijk dat ik verkeerd zat toen me een auto tegemoet kwam. Verder is het hier verplicht om met een fietshelm op te fietsen, charming!!
    Verder alles goed hierzo! Heerlijk weertje natuurlijk (32 graden) en een mooie omgeving. Me happy!

• Tag 3

Kingspark

11. Januar 2015 in Australien ⋅ 🌙 21 °C

Mijn eerste dag was aangebroken na een vrij vreemd nachtje. Slapen was vrij lastig, mede door mijn jetlag. De kinderen wekte mij in de morgen om te vragen of ik met hen mee wilde ontbijten en zo ja of ik een hard of een zacht gekookt eitje wilde. Sounds like a perfect morning! Beneden was de tafel lekker buiten gedekt. Zo heerlijk om zoveel dingen buiten te doen! De lucht is echter wel droog, wat maakt dat ik hier nog meer drink dan ik thuis al deed.
    Na het ontbijt zijn we naar Kingspark geweest, een heel groot park incl botanische tuinen. De jongens op de loopfiets, wij te voet. Er werd mij aangeraden mij van te voren goed in te smeren om niet als rode kreeft te eindigen gezien de UV straling hier sterker is dan in Nederland. Na een rondje door het park zijn we terug gegaan naar huis gezien de jongens (en ik) erg moe waren. De jetlag hakt er best wel in.. Ik hoop dat ik snel gewend raak aan het Australische ritme. Local time is 9 uur en het liefste zou ik al naar bed gaan, volgens Arnoud doe ik dat beter niet dus houd ik maar paal tot een uur of 11. Joehoeeee iemand een leuk verhaaltje?

• Tag 2

Perth

10. Januar 2015 in Australien ⋅ 🌙 23 °C

Pfiewwww na een lange, maar opzich comfortabele reis ben ik in Perth aangekomen. Met samengeknepen billen liep ik langs de douane.. Ik hoopte dat jullie me niet op border security terug hoefde te zien. Bij de Arrivals wachtte mijn gezin mij op. De jongens Jerka en Tibbe zaten met mams op mij te wachten. Wat een zalig welkom! Ik voelde me direct op mijn gemak. Maar wow het huis!!!! En mijn kamer (incl inloopkast en eigen badkamer) gaf mij het gevoel dat ik het hier wel even kan volhouden... Al dan niet vanwege de eerste fijne avond met de jongens (ik las hen voor uit Jip&Janneke) en Wenneke en Arnoud. Op naar morgen! Hopelijk met een iets minder vermoeid gevoel dan ATM.
    Groetjes!!

Sei dabei: