traveled in 2 countries Read more

Cradle Mountain - Launceston

March 30, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 10 °C

Dag 2 ging dus zo: KOUDDDDDDDD!!! Ik wenste dat ik handschoenen had zo koud. Alles wat ik bij me had deed ik aan. Mijn eerst stop was 'The wall in the wilderness': een muur van hout (zo'n 50 mtr bij 3 mtr) waarop een houtbewerker verschillende tekeningen gemaakt heeft. Cool om te zien. Vervolgens heb ik het meer Lake St. Clair bezocht: het diepste meer van Australie. Hier maakte ik een wandeling, net zoals bij de Franklin River en bij een lookout punt. Bushwalkers kunnen hun plezier niet op hier!!
    Daarna kwam ik door het dorpje Queenstown. In de stromende regen erg verlaten.. Maar dat komt volgens mij niet alleen door de regen. In deze regio is ook wat mijnbouw aanwezig. Later zette ik koers naar Cradle Mountain, een mooi gebied om te wandelen. Helaas blijft het de hele dag regenen en skip ik wat wandelingen onderweg, gezien het weer drie keer niets is. Hopelijk morgen beter!
    Ik denk dat ik me ondertussen een ervaren autobestuurder mag noemen. De bergen en wegen hier incl het linksrijdend vergen wel wat inspanning! Als laatste crash ik wederom in een soort hostel, waar ik met drie andere meiden lig :)
    Al twee dagen heb ik zero bereik en dat bevalt me eigenlijk best wel :)

In de morgen stond ik vroeg op om te gaan wandelen. Gelukkig regende het niet zo als gister, serieus de hele dag regen!! Ik heb een wandeling rond Dove Lake van zo'n 6km langs water en door regenwoud gelopen. Erg mooi. Als de lucht blauw is en de zon schijnt is het meer een van DE hotspots van Tasmania; er worden dagelijks dezelfde foto's gemaakt op dezelfde plek.. De wandeling was fijn. Mijn reis vervolgde naar Launceston. De tweede grootste stad van Tasmania. Na een rit van zo'n twee uur met hier en daar een tussenstop, eindigde ik in Launceston. Om drie uur kwam ik aan dus ik had nog wat ruimte om iets te bekijken. Voor de Art Gallery was ik net te laat, maar ik bezocht wel Cataract George. Wederom zo'n trekpleister en must see. Mijn weg vervolgde door het centrum en het viel me op dat deze stad wat kleiner en 'viezer' is. Ik voelde me er minder op mijn gemak dan in Hobart. Zeker toen twee jongetjes van zo'n 14 jaar mijn vroegen om 2 dollar.. Ik als 'pretty lady' wilde hen die toch wel geven. Ik heb eens heel boos gekeken en gezegd dat ze hub fatsoen moesten bewaren.. So far the adventures in Launceston. Wederom geëindigd in een hostel, op aanraden van de lifters die ik gisteren meenam. Fijn sfeertje hierzo. OW en geheeeeel toevallig slaapt een van de meisjes waarmee ik in het hostel bij Cradle Mountain sliep ook in dit hostel. It's a small world!

Derwent bridge

March 28, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 11 °C

Nouuuu dat was dag 1 met mijn voertuig: het begon met het feit dat een Hyundai i20 blijkbaar niet gemaakt is voor mensen met kleine benen. Dit is al de tweede keer dat ik hier tegen aan loop: eerst was het voor de jongens een vreemd gegeven dat mijn stoel zo ver naar voren moest en ze niet meer met hun beentjes tegen de stoel konden aanbonken. Nu weer iets.. De auto voelde helemaal niet fijn. Ik kon mijn benen niet goed bewegen en de koppeling was een ramp bleek na een rondje rijden. Op het begin vroeg ik vriendelijk of er niet nog een andere auto was, want de was 'horrible'. Ja ik kon een automaat meenemen voor 15 dollar meer per dag. Snel liet ik me niet afschepen en ik gooide het op de boeg van veiligheid. Zo kon ik de weg niet betreden. Na lang gezeur kreeg ik voor 35 dollar extra een automaat :)

Mijn eerste stop: Mount Wellington. Prachtig uitzicht over de stad en suburbs. Er zijn veel bergen hierzo. Tasmania wordt ook wel Zwitserland van het Zuiden genoemd. Lijkt er wel een beetje op.. Al is hier alles knallen groen, tarweachtig met runderen of regenwoud. Ik stopte onderweg nog bij een mooie waterval en reed daarna door naar mijn eerste eindbestemming: Derwent Bridge, een mini plaatsje nabij het diepste meer van Australië. Onderweg passeerde ik dorpjes waar ik voordat ik het in de gaten was al doorheen was. Ik vind het maar knap dat mensen daar kunnen leven, in niemandsland. Wat doe je dan de godganse dag? De eerst volgende café of supermarkt is km verderop.. Doei sociaal leven, anyways, het laatste stukje moest ik door de schemering rijden. Het was mij al bekend dat dit juist de tijd is dat veel Kangaroos worden aangereden. Dat is geen pretje voor de Kangaroos, maar ook niet voor de auto. Met zo'n 50 km per uur reed ik turend over de weg waar je normaal 100 mag. Elke dode Kangaroo die ik langs de weg zag liggen minderde ik minstens 5 km p/u vaart. Ik ben zo'n 7 dombo's tegen gekomen die de weg over probeerde te steken of voor me langs hupte. Alles liep gelukkig goed af!!! Owja onderweg nam ik ook nog een liftend koppel uit Duitsland mee voor een klein stukje. Ze hadden al vier maanden liftend rondgereisd. Erg cool.

Het hotel had nog een kamertje vrij en ik eindigde buiten in een ijskoud barak met de wc ver ver weg. Die overigens ook erg koud is. Het restaurant was overigens wel erg tof. Een super grote omgebouwde houten schuur. Allemaal oude prut natuurlijk, maar het oogde gezellig. Op naar dag 2!

Melbourne to Hobart

March 27, 2015 in Australia ⋅ 🌧 12 °C

Hey maties!

Mijn Melbourne avontuur is alweer geëindigd. De 4 dagen (incl fiets!) waren erg leuk. De sfeer in Melbourne is awesome, heel anders dan in Perth. In vergelijking met Melbourne is Perth een uit de kluiten gewassen dorp.. Maar wel weer meer relaxed en zonniger! Omg wat mis ik de zon :(
    Gelukkig maakte Aggie met haar brokken op de fiets weer wat goed :)

Het vliegtuig vertrok om 6u dus ik moest al om kwart over 3 op! Nachtbraken! Gelukkig kon ik in het vliegtuig nog even slapen, niet lang want Tasmanië is maar een uurtje vliegen van Melbourne. De naam Tasmania is trouwens Nederlands! Het is vernoemd naar de Nederlandse man die jaren geleden als eerst Europeaan een voet aan de grond zette. Wat er met de aboriginals is gebeurd die er al eeuwen woonden is natuurlijk triest.
    Zoals overal werden ze afgeslacht, verdreven of ingezet om in erbarmelijke omstandigheden te werken. Waar ze stierven van ziektes en andere zooi. Opvallend is dat de Australiërs erg trots zijn op hun land en het van de daken schreeuwen als iets 'australian' made is. Dat zetten ze trouwens op alles, ook al is 1 van de ingrediënten maar uit Australië..

Anyway, Het hostel dat ik koos in Hobart is erg gezellig. Een groot huis, heel anders dan in Melbourne met zijn 8 verdiepingen. Op mijn kamer lig ik met een aantal Amerikaanse meiden. Hilarisch: stellen ongegeneerd de 'slimste' vragen en gaan uit met broekjes zo kort dat je het design van het ondergoed kan beoordelen.. Oe en der loopt een KAT rond!!! En een leuke omg. Ze lijkt op Mia! Ik was natuurlijk in extase.

Helaas is het weer niet echt top, maar dat mocht de pret natuurlijk niet drukken. Met mijn Disneytrui aan was ik klaar voor 'subversive adult Disneyland', aldus David Walsh eigenaar van het museum MONA. Geef die gast een standbeeld! Een geweldige collectie nieuwe en oude kunst. Mijn kunstvoorkeur gaat uit naar contemporary arts en ik kon mijn hart ophalen. Zo zag ik een 'Fat car' oftewel een opgeblazen rode Porsche die onze massaconsumptie symboliseert en zo'n 70 verschillende vagina's aan de muur.. You don't have to be ashamed off your own one!

Verder is Hobart een erg leuk stadje.. Vooral de suburb waarin ik verblijf, Battery Point. Oud, gezellig met Pastelhuisjes en balkonnetjes. Ow ik kwam ook een monument van de eerste Nederlandse settlers tegen. Dit is toch een goed excuus om naar Tasmania moeten gaan..

Zaterdagmorgen begon ik met de Salamanca Market, een van de toeristische trekpleisters van Tasmania. Hier kun je van allerlei Tasmaanse producten kopen. Helaas erg gericht op toeristen. Dat vind ik dan altijd weer wat minder, maar zeker de moeite waard! Oh en der is zon!
    Kan
    Het avontuur in Tasmania vervolg ik met de auto die ik gehuurd heb. In vier dagen ga ik proberen het eiland rond te rijden, ofja toch een poging tot. Chinezen doen het in 1 dag: rijden van de ene spot naar de andere, snel uitstappen en een foto nemen zonder ook maar iets van de omgeving op te nemen en weer snel verder rijden zonder pauze. Voor chinezen geldt: the destination counts, not the journey. En vooral geweldig om achteraf te pochen met de foto's die ze gemaakt hebben...
    Nu vind ik autorijden wel heel erg leuk, alleen is het natuurlijk handiger om om je heen te kijken als je niet hoeft te rijden... We'll see!! Keep you updated :)

Xxxxx

You fancy Melbourne

March 24, 2015 in Australia ⋅ ☁️ 13 °C

Heee vriendjes!
    Melbourne is leuuuuuuk!! Een hippe, nieuwe, gekke, multiculturele stad. De stad waar veel kan: paars haar? We don't care..
    Ik voel me er erg thuis: het is overzichtelijk, netjes en er lopen veel verschillende mensen rond. De stad is natuurlijk nog niet zo oud dus het stratenplan is easy en er zijn veel mooie, kleurrijke gebouwen. Wel mis ik mijn fiets!! Lopen is zo saai en alles duurt zo lang als je loopt, gezien ik natuurlijk een beperkte tijd heb wil ik zoveel mogelijk zien. De eerste dag was ik geen fuck waard gezien ik de hele nacht niet geslapen had, maar vandaag heb ik tussen de buien door wat bekeken. Er zijn best veel musea, I love museums :)
    Aan het einde van de dag ontmoette ik Aggie, mijn buurmeisje van de Bornerveldstraat. Het concept reizen is prachtig het maakt dat ineens verbintenissen tot mensen geheel anders zijn. Zo had ik Aggie al een hele tijd niet gezien, maar nu we beide ver van huis zijn maakt ons dat vrij weinig uit. Net zoals het ontmoeten van nieuwe mensen hier, dat gaat op reis veel gemakkelijker. Interessant gegeven.
    Samen bezochten we Skydeck Eureka, op de 88e verdieping, waar we genoten van een uitzicht over de stad.

OW en ik heb natuurlijk aan de verkeerde hogeschool gestudeerd. Bij het zien van de RMIT, de hogeschool in Melbourne, krijg ik gewoon spontaan zin om te studeren: fancy gebouwen met veel kleur en rare vormen. Move over stoffige, grauwe schoolgebouwen!

Hostel life is top. Er is een grote keuken, waar iedereen strijd om een plaatsje in de koelkast en verder is de keuken uitgerust met alle apparatuur die je maar wensen kan. OW en thee en coffee for free ? Het is gezellig om voortdurend mensen om je heen te hebben, je eet nooit alleen.
    In de buurt ontdekte ik een Aldi, waar ik goedkoop voedsel kan inslaan dus ontbijt en lunch maak ik zelf, Jip guys incl yoghurt gekke zaadjes, fruitjes en ander healthy stuff. De gym is hier trouwens lang niet zo chill als in Perth, maar goed ik zal het er nog twee dagen mee doen :)
    Ik lig op een kamer met 5 andere meisjes. Het hostelleven is leuk want je hebt direct aanspraak. Zo ligt er een meisje onder mij wat van Iraakse afkomst is en onder het bewind van Saddam is gevlucht naar Australië. Ze komt ook uit Perth en was razend enthousiast dat ik haar liefde voor Perth deelde. In Melbourne wil ze gaan wonen omdat haar familie haar geen kansen biedt in Perth. Ze moet aan de strenge eisen van de Islam voldoen en is zelfs een keer uitgehuwelijkt. Haar relatie liep ook op de klippen... Zo zie ik maar weer hoe goed ik het heb met mijn lieve familia ??

Owja dan even over het weer. Ik denk dat ik afkickverschijnselen van de zon begin te ontwikkelen: na twee dagen grauw, bewolkt weer verlang ik naar de zon in Perth. Oeh en ook naar de warmte. Wel een warm welkom zo die regen, laat me direct aan Nederland denken! Hoe is het dan bij jullie?!

Life lessons

March 22, 2015 in Australia ⋅ 🌙 17 °C

Hey guys. Vandaag mijn laatste dag in Perth, die ik op mijn favoriete plekje heb doorgebracht, namelijk Cottesloe Beach.. Oe mijn dag werd overigens gemaakt door een paar dolfijnen die vrolijk aan het spelen waren in de SwanRiver!
    De rest van de week nam ik afscheid van Kingspark, de stad en bezocht ik Rottnest Island en ging ik uiteten in een Indiaas restaurant dat me erg aan Sri Lanka deed denken. Als kers op de taart werd ik gisteravond nog getrakteerd op vuurwerk.. Woepie wat heb ik een fijne tijd gehad bij het gezin! Ik ga mijn boeven zeker missen, zij mij ook maken ze mij duidelijk. Ze kunnen niet wachten om bij mij thuis op bezoek te komen en mijn huis, Dean en Mia te zien! Zo schattig :)
    Weer een beautiful experience rijker, waarin je jezelf weer tegemoetkomt, zowel posi als nega.

Zo kan ik mij prima zelf amuseren,
    kan ik gemakkelijk een paar dagen zonder internet en in plaats van met mijn neus op mijn telefoon geplakt te zijn, genieten van de wereld om mij heen,
    Word ik ontzettend gelukkig van dieren (alleen het zien van de Quokka's al ?)
    Ben ik de natuur nog meer gaan appreciëren
    Vind ik het soms nog steeds moeilijk om feedback te krijgen en deze te plaatsen
    Kan ik mij goed aanpassen aan andere mensen en hun wensen voorop zetten
    Goed en pedagogisch prima met kinderen omgaan, maar dat wist ik eigk wel al
    Weet ik hoe bijzonder het is om een tweeling te zijn en op te voeden
    Ben ik Dean nog leuker gaan vinden
    Weet ik dat ik geen heimwee krijg naar huis als ik lange tijd weg ben
    Heb ik nog steeds een beetje moeite met verandering en in het onbekende te treden
    Ervaar ik dat ik mijn vriendjes, vriendinnetjes en familie graag om mij heen heb en daarom lekker dichtbij hen in de buurt blijf wonen!

Verder heb ik wederom kennis gemaakt met verschillende culturen en treed ik deze mensen met een open blik tegemoet. We kunnen eigenlijk best wel wat leren van elkaar.. Zowel wij als Nederlanders van anderen als zij van ons. Zo ontmoette ik in de sportschool een Argentijn, waar ik een hapje en drankje mee deed. Deze zuid-Amerikaan maakte mij op zijn eigen wijze duidelijk dat ik niet zoveel moest stressen en vooral minder moest nadenken en doen wat mij gelukkig maakte. Deze gast kwam zonder geld naar Australië en wil graag de wereld rondreizen. Ondertussen verdient hij 75 dollar per uur op een construction site.. Hierdoor kan hij zijn reizen weer voort zetten.
    Nederlanders mochten wel wat meer relaxed leven en doen wat hen gelukkig maakt. Een voorbeeld. Zondagmorgen werd mij duidelijk gemaakt dat ik geen fruit meer mocht eten want dat moest allemaal mee op reis. Stiekem nam ik toch een mandarijntje gezien ik het een beetje overdreven vond. Later werd dit ontdekt en ontstond er paniek omdat er een mandarijntje ontbrak. Dit in de wetenschap dat er later die dag nog boodschappen gedaan zouden worden.. Sorry maar RELAX guys... Als men zich hier al druk om moet maken dan kijk naar de Argentijnen die elke zondag met heel de familie incl vrienden een gezamenlijk bbq houden, vooral vanwege het samenzijn. Voedsel is maar voedsel :)

Hee ho zo ga ik geheel relaxed, na een uitermate chill middagje zon op reis naar Melbourne, waar ik vast weer andere interessante figuren zal tegenkomen en mooie ontdekkingen zal doen!

Groetjesssssss

Sea

March 10, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 27 °C

Heeeya!

Another week passed by.. Time flies when having fun!!

Zaterdag nam ik mij uitgebreid de tijd om te shoppen. Shoppen en mensjes kijken in Perth is zo leuk! Zondag ging ik naar mijn favoriete plekje: Cottesloe beach.

I loveeeee the sea!
    The sea calms you down, gives you peace and makes you smile. The wind, the water and the smell of it gives me a joyfull feeling.
    The sea has its own will and is only controled by
    mother nature, the source of our excistence. The sea cools us down in summer and warms us up during winter. The sea is accesible for everybody, it doesn't rule people out. The beach and the sea make a place where all kinds of people get along with each other because they all want to enjoy the good things the sea can offer us: peace, warmth, strenght, relaxing and a terrific view.
    Why not look at the world as one magificant place that's created for all mankind? It brings all the stuff forward to stay alive.. Without nature's power we couldn't be alive. Why not appreciate that more often, instead of arguining about all kinds of stuff?
    Let's go back to basics! Enjoy the sun on your skin, the wind trough your hair, the sound of birds and the scent of flowers. See the world as one big place created for all of us and whom makes us capable of living each day to the fullest..

With love ?

Margaret River

March 1, 2015 in Australia ⋅ 🌙 15 °C

Hee guys!

Afgelopen weekend ben ik met het gezin gaan kamperen in Margaret River, een wijnstreek 3 uur rijden ten zuiden van Perth.
    Van de heen weg heb ik niet veel mee gekregen gezien ik op een snelweg binnen 15 minuten in slaap gevallen ben.
    Margaret River staat bekend om zijn vele wijnhuizen, met uitgestrekte vlaktes druivenstruiken. Voor de wijnliefhebber de ideale gelegenheid om heel veel wijnen te proeven (en vrijwel gratis dronken te worden).
    Het weer was iets koeler, op zich wel fijn als je een huge tent mag opbouwen. De camping was vlak aan zee in de natuur. Wenneke vertelde me in de auto nog even van te voren dat ik altijd de tent goed moest sluiten, in verband met slangen en spinnen. Mijn gezicht vertrok en het duurde een paar uur en een uitgebreide inspectie van de camping alvorens ik blij was met het feit dat we dit weekend back to basics gingen.
    In de avond aten we in een gezellige Taverne tussen de Aussies. Ietwat lawaaierige, maar zeer aangename mensen.
    De volgende dag begonnen we met wat sight seeing. We bezochten het meest zuidwestelijke puntje van Australië. Waar de Indische oceaan en de grote oceaan samen komen. Toevallig liepen de vrienden van Wenneke er ook rond en ik sloot me de rest van de dag bij hen aan om wat indrukwekkende grotten te bekijken. We sloten de dag af met een restaurant met uitzicht op zee. De hangmat zag er zeer aantrekkelijk uit en samen met mijn lieve boefjes pikte ik de laatste straaltjes zon op.
    Helemaal in mijn element was ik de volgende dag op de animal farm. Gewapend met een bucket voer rende ik als een malle tussen de dieren. De kangaroe die ik mocht aaien was favoriet. Al was het zeer moeilijk om niet te zwichten voor de Border Collie puppy's...
    Een ander ding dat me hier zeer goed bevalt is de zee, my oh my: de zeegeur, het water, het zand en de kleuren. Heerlijk! Om deze vakantie af te sluiten bezochten we een verlaten, maar prachtig strandje ??

De rest van de week was chill. De jongens zijn twee super leuke knulletjes. Vrijdag bracht en haalde ik ze op van school. Die ook gelijk even gezien. Niet echt een school overigens, gezien het een Nederlandse les is, maar toch. Gezien ik naast de pot heb gepiest voor Pinkpop ga ik morgen maar knetterhard genieten van het Future Music Festival. Had ik anders ook gedaan maar toch..

Doeiiiiiii, liefs ??

York - Wave Rock etc

February 19, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 30 °C

Helloooo ?

Wie is er weer fit na de carnavalsdagen?? Ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben gehad.. :)

Ik heb het in ieder geval NIET gemist!
    Vrijdag ben ik op een dagtocht gegaan naar York, de Wave Rock en nog wat andere highlights. Packed tussen de chinezen natuurlijk, begon mijn reis in een zeer comfortabele 'coach' met lederen bekleding en wifi aanboord.. Dit leek mij een overbodige luxe gezien ik perfect bereik heb op het Australische netwerk. Echter na een paar km rijden viel dit bereik al weg. Vanaf Perth is het anderhalf uur rijden naar York, een ouderwets/Western achtig stadje waar men vroeger begonnen is met graan verbouwen omdat er in Perth geen plek meer was. Onze eerst volgende stop was een hondenbegraafplaats. Onderweg kwamen we vrijwel niemand tegen.. Eens om de zoveel tijd dook er een dorpje met vijf huizen op, soms een iets grotere plek waar het rendabel was om een school te bouwen. Niet dat deze scholen hard lopen.. Groep 7 bleek vorig jaar bezocht te worden door wel geteld 1 meisje.. Voor mij is het vrij moeilijk te begrijpen wat je in hemelsnaam in zo'n dorpje moet, behalve de kost verdienen met het verbouwen van graan dan.. Of dat nou zo leuk is..
    In de middag luchten we in een dorpje dichtbij de Wave Rock. Er was een klein dierenpark naast waar ik stiekem een Koala aaide. Dat had deze natuurlijk niet in de gaten gezien koala's zo'n 70 procent van hun tijd slapen.
    De wave rock was quite impressive.. De wand is uitgesleten door regen. We bezochten ook nog een grot die in het teken van een aboriginal legende stond. In de namiddag kregen we afternoon tea van een bejaard oud stelletje. Enig! Daarna weer op weg naar huis.. Ik denk dat we deze dag zo'n 800 km gereden hebben, met vooral uitgestrekte stukken land en weinig mensen..
    Dit geeft wel een goede indruk van Australië weer. Zeer veel land zonder bedrijvigheid. Wel iets anders dan Nederland.. Waar we als sardines in een blik blijken te leven in vergelijking met hier..

Dit weekend (vrij - ma) ga ik met het gezin kamperen in Margaret River. Een plaatsje 3u rijden ten zuiden van Perth, waar veel brewery's zijn. We zetten het op een zuipen dus!

Cheers xxxx iris

Beachy life

February 12, 2015 in Australia ⋅ 🌙 24 °C

Heeee vriendjes!

Been a while again.. Ik houd mij voornamelijk bezig met chillen en voor de kids zorgen. Vrijdag staat er een trip op de planning dus dan heb ik wat spectaculairder nieuws te melden I guess..

Dit weekend was een beachy weekend. Zaterdag heb ik 45 km gefietst richting strand en terug. Fietsen vind ik heerlijk en ik ben van mening dat je dan veel meer ziet van de omgeving dan met de bus. Ik bezocht twee stranden: city beach en Scarborough. Het verschil met de eerste keer strand, met de boys, was dat het water hier veeeel onstuimiger was, oftewel hoge golven en genoeg vertier op zee.. Scarborough is hip and happenings en daar hangen veel jongeren rond, er zijn ook veel faciliteiten, maar ik geef de voorkeur aan citybeach. Rustig en genoeg te lachen met mijn matties de zeemeeuwen. Ik weet niet wat het is met die beesten, maar ik vind ze hilarisch. Hoe dom ze om een klein beetje eten vechten en hoe ze tegen de wind in proberen te struggelen wanneer het hard waait. Enig..

Verder heb ik nog opgepast bij een ander Nederlands gezin, expats. Oftewel mensen die leven in een bijzonder wereldje waarin men werkt bij een bedrijf dat je ieder moment naar een ander werelddeel kan sturen omdat daar meer werk is.. Dit kan overigens wel over jaren gaan, maar toch. Hoe bouw je in zo'n bestaan een leven op? Steeds een wisselende verblijfsplek, ander huis, andere gewoonte en andere mensen. Lijkt mij een vrij eenzaam leven. Alhoewel reizen natuurlijk fantastisch is..

Over de zee gesproken: deze week knutselactiviteiten met schelpen.. Er leuk!
    Verder: some backing with the boys ? cake en koekjes.. Vielen in de smaak.

Later!

Love

Health - Sports - Australia

February 4, 2015 in Australia ⋅ 🌙 22 °C

Hey guys,

Been a while; so a new update!!

Ik heb het nog steeds enorm naar mijn zin in Australie. Het leventje hier al au pair is ondertussen gewend. De dagen met de boys zijn enerverend, gezellig en bovenal lachennnnnn. I really enjoy having them and myself a nice pleasent day. Tussendoor kook ik ook nog wat en probeer her en der wat op te ruimen. Help ik krijg afkickverschijnselen! Geen Orbis en geen Jan Steen om op te ruimen.. Soms zijn er van die dagen dat opruimen gewoon even chill is. Door iets te ordenen raakt mijn hoofd leeg. Niet dat het zo vol is, maar zoals Arnoud zegt gewoon erin houden ?

In de tussentijd vind ik het heerlijk om naar de gym te gaan: mijn grenzen verleggen, mezelf uitdagen en mensen bekijken :p Ik heb diverse sportscholen uitgeprobeerd (1 free day pass at every gym, woopie januari volledig gratis gesport!) en tot de conclusie gekomen dat hier vrij veel aandacht wordt besteed aan living the healthy life... Op elke hoek vindt je wel een sportschool of een personal trainer.. In de winkel zijn er ook een heleboel healthy foods te krijgen.. Meer dan in een Nederlandse supermarkt. De mensen ogen hier ook gezond.. Misschien komt dat ook wel omdat men hier heel veel buiten is, het hele jaar door is het hier lekker weer (op het onweer en de regenbuien van afgelopen tijd na dan).

De tijd dat ik hier ben geeft mij ook de ruimte om na te denken of ik nog verder wil studeren en waar mijn interesses liggen. Ik blijk het heel erg belangrijk te vinden om iets te doen wat ik echt leuk vind, iets wat ik met veel plezier doe. Iets wat voor mij belangrijker is dan het loonstrookje.. Vandaag ging ik met de kids naar een soort toddler gym paradijs. Ik vond het fantastisch, ik moest mezelf inhouden om geen gebruik te maken van de trampolines en andere attributen. Zoals ik al eerder zei interesseert sport mij zeer. Het zou voor mij een droom zijn om iets met sport en mijn pedagische achtergrond te combineren... Iemand suggesties??!

Tot snel ?