Malaysia

Rejsende på dette sted
    • Dag 27

A new hat and new home... Pulau Pangkor

29. november 2016, Malaysia ⋅ ☁️ 26 °C

Pulau Pangkor (translation: beautiful island) where the Malays holiday, is a low key sleepy isle, with a lush jungle interior.

It offers a real insight into their family life; eating, drinking and larking about in the sea. Kinda how we do it, but for some reason it feels less urgent, more relaxed. Maybe it's because they get more than one day of sunshine a year, who knows.

There are three cultures that make up Malaysia. Malays, Chinese and Indian. A melting pot that seems to work in a predominately Muslim country.
      Everyone is expected to abide by an ancient hindu customary law, that places great emphasis on collective rather than individual responsibility on maintaining harmony. It is called Adat.

Seeing the female Malays playing in the sea with their children, fully clothed for modesty, is a lovely sight. It has no impact at all on their enjoyment and they beam with love and happiness. This image is not usually portrayed to us in the west, and I wonder why this is?!

Oh and Tam loves my new hat!!!!

• Dag 17

Hello pulau pangkor

8. august 2019, Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Na een matig ontbijt met onze auto richting het eilandje pulua pangkor. De rit ging prima, wel wordt er enorm veel aan de weggewerkt. Zo’n 60% van onze 3,5 uur durende rit waren er werkzaamheden.
      Het ticket was zo gekocht en binnen 10 minuten zaten we met bagage en al op de boot. Zo’n 30 minuten met de boot en daar was de aanlegsteiger alweer, we werden opgewacht door zo’n 30 felroze taxibusjes. Na een korte rit aangekomen in ons verblijf, joe fishermans inn. Een gezellig kleinschalig hotel met mooi zwembad! Maar gelijk naar de zee en daarna lekker plonsen in het zwembad en een heerlijk diner op het strand. Wat wil een mens nog meer!

• Dag 34

Heerlijk eiland

10. august 2019, Malaysia ⋅ ⛅ 27 °C

Na heerlijk te hebben uitgeslapen en ontbeten. Gingen we onderweg met de scooter naar Pangkor city. Ik ben geschoren en Emma en Alice een voet massage. Daarna nog wat in de rondte gelopen daar. Erg mooi de haven en visjes die aan het drogen zijn. Daarna door naar een Chinese tempel. Wauw wat mooi. Daar ook nog wat gegeten en gedronken was echt heel mooi. Toen door naar een hindu tempel ook mooi en de jongens moesten met een hele familie op de foto. Daarna lekker touren en bij daddy's Cafe zijn we gestopt voor wat drinken en strand en zee. De golven waren best hoog wel gaaf. Na wat uurtjes ontspanning zijn we thuis gaan douchen en daarna door naar de neushoorn vogel deze worden iedere dag gevoerd hier en komen graag even buurten. Wat een mooie vogels zijn het en er heeft er zelfs 1 uit mijn hand gegeten. Toen door naar Nihal deli waar we heerlijk hebben gegeten van de BBQ lekker vis enz. Toen langzaam terug gelopen en nog wat geshopt en nu rust. En zo alles pakken want morgen gaan we weer door. Dan gaan we naar de Cameron highlands tot dan.Læs mere

• Dag 32

Rust

8. august 2019, Malaysia ⋅ ⛅ 31 °C

Vanmorgen met een paar Chinese ontbeten was mwah daarna lekker touren onderweg even wat drinken bij een benzinestation. Onderweg waren er alleen maar wegwerkzaamheden dus het schoot niet echt op. Maar uiteindelijk waren we in lumut waar we op de boot van 13:45 stapte naar pulau pangkor. Rustig op het water dus na 40 minuten waren we er. Snel een taxi scoren. Oud gammel busje en roze. Alle taxi's zijn hier roze. Na 15 minuten waren we bij ons hotel. Ruime kamers en mooi zwembad. Eerst maar wat eten en daarna plonzen in het zwembad. Daarna douche en naar coral beach voor de zonsondergang bij daddy's café erg mooi en het eten en drinken was ook erg fijn. Daarna terug en nu alles plat en wij met een tiger in onze hand ff chillen. Morgen meer.Læs mere

• Dag 18

Relax, scooter & snorkel

9. august 2019, Malaysia ⋅ ⛅ 28 °C

Vanochtend heerlijk ontbeten in ons kleinschalige complex, daarna een scooter gehuurd voor een rondje over het eiland. Heerlijk gereden en zo heb je bijna geen last van de warmte. We hebben een moskee en een voormalige nederlands fort bezocht en heerlijk getoerd. ‘S middag een bootje gehuurd om te snorkelen. Het leek al erg rustig, maar wat bleek we waren de enige op het eiland en er waren heeeeel veel hongerige vissen. Door de stroming was het water wel wat troebel, maar de hoeveelheid vissen maakte alles goed. Later legden er nog een paar bootjes aan, maar totaal niet druk. Heerlijk gerelaxed en toen we klaar waren belden we onze stuurman en keam hij ons weer ophalen.
      ‘S avonds met de scooter naar een insiderstip restaurant gereden. En het was het helemaal waard! Nu lekker op onze kamer. Heerlijk relax dagje gehad!

• Dag 150

Pulau Pangkor

29. juni 2018, Malaysia ⋅ ⛅ 26 °C

Wir verbrachten zwei Tage auf der Insel Pangkor. Bei Touristen ist diese noch nicht sehr verbreitet und wir waren fast die einzigen Europäer. Den ersten Tag verbrachten wir am Coral Beach, welchen wir fast für uns alleine hatten. Am nächsten Tag machten wir einen Ausflug zu einem chinesischen Tempel.Læs mere

• Dag 33

Gefähliche Gezeiten

13. februar 2017, Malaysia ⋅ ⛅ 25 °C

Es ging für uns mal wieder an den Strand nach Pankor Island. Bei unserer Ankunft im Hostel, welches uns vom Barkeeper in den Cameron Highlands empfohlen wurde, trafen wir auch gleich auf ein bekanntes Gesicht: den Hamburger Pascal, den wir schon ein paar Mal in den Highlands getroffen hatten. Da in seinem Zimmer noch ein wenig Platz war und der Besitzer des Hostels nichts dagegen hatte, teilten wir uns den Raum um ein wenig Geld zu sparen.
      Am nächsten Tag erkundeten wir gemeinsam die Umgebung. Eins unserer Ziele hierbei war eine kleine Insel zu der man durch das Wasser laufen konnte. Schon auf dem hinweg kamen uns viele Menschen entgegen und als wir die Insel erreichten war sie fast komplett leer. Also blieben wir nicht lange um uns schnell wieder auf den Rückweg zu machen, da die Flut kam und wir unsere elektronischen Geräte dabei hatten. Da die Flut jedoch schneller und heftiger zuschlug als wir dachten wurden wir schnell vom Weg abgedrängt und konnten nicht mehr stehen. Schwimmend versuchten wir unsere Geräte über Wasser zu halten was uns aber leider nicht sehr gut gelang. So war es, als ein Jetskifahrer, der uns gesehen hatte einsammelte, bereits zu spät für unsere Geräte. Außerdem war Stephan auch in einen Seeigel getreten, was wir am Strand feststellten.
      So waren die nächsten Tage für uns eher ausruhen und erholen, wobei Pankor aber auch nicht viel mehr bieten. Nach 3 Urlaubstagen machten wir uns auf den Weg nach Kuala Lumpur.

• Dag 19

Scooter sightseeing & relax

10. august 2019, Malaysia ⋅ ⛅ 26 °C

Na een heerlijk nacht en ontbijt eerst naar de kapper gereden waar Jack geschoren werd. Emma en ik namen een voetmassage! Zo lekker.
      Daarna lekker met de scooter een stukje gereden en een Chinese tempel bezocht en niet zomaar één. Ik denk een van de mooiste die we ooit bezocht hebben. Prachtig gelegen, super mooie tempel en parkje erom heen. Na een korte stop bij een indiaanse tempel lekker stukje getoerd en richting strand gereden. Wat een hoge golven!
      ‘S avonds neushoornvogels gezien, waarbij wilde vogels eten krijgen! Super mooi. Gegeten op het strand, wat kan een mens nog meer wensen? Pulau pangkor was heerlijk!

• Dag 33

Scooter en snorkelen

9. august 2019, Malaysia ⋅ ⛅ 28 °C

Heerlijk geslapen ok ontbijt en toen een scooter gehuurd. Daarna lekker touren eerst even tanken 1 litter 44 cent best aan de prijs. Toen naar een super mooie moskee ik Stijn en Alice moesten een pak aan. Binnen was het erg mooi. Ook de ligging was fantastisch. Toen door naar Dutch Fort grappig maar meer niet. Even wat drinken en daarna lekker een rondje gereden over het eiland. Erg mooi zo rij je in een vissersdorp en daarna rij je in de jungle met haarspeldbochten en alles is mooi. Toen weer bij daddy's Cafe gestopt om wat te eten en daarna omkleden om te snorkelen. We hebben de boot voor onszelf en varen eerst langs wat eilandjes met rotsen die ergens op lijken. Daarna worden we op een mini eiland gedropt en mogen we daar gaan snorkelen. De boot gaat weer weg en we moeten bellen als we klaar zijn. We waren dus echt helemaal alleen daar hoe gaaf is dat. We hadden ook nog brood meegenomen om de vissen te lokken nou dat hebben we geweten. Als je brood bij je had kwamen er echt honderden vissen op je af ik vond het best eng en gooide me brood maar weg. Maar vissen genoeg om te zien dus. Maar die hongerige vissen hebben Emma en Stijn wel gebeten met bloed als gevolg. Maar het was toch gaaf om mee te maken. Daarna bootje terug zwemmen in het zwembad en douchen en op advies van de eigenaar hier zijn we naar een Chinees restaurant gegaan. Onderweg eerst nog shoppen bij een markt en toen eten. Nou het was heeeeeel erg lekker. Na de volle buikjes nog een rondje gereden marktje bezocht en nu alles plat. Morgen gaan we?? Geen idee.Læs mere

• Dag 370

Good Times

21. august 2016, Malaysia ⋅ ⛅ 30 °C

Op Pangkor vinden we precies wat we op de Perhentian eilanden maar niet konden vinden. Oneindig veel rust.

Het eilandje Pangkor ligt ongeveer halverwege tussen Kuala Lumpur en Georgetown. Het strand is mooi en er zijn genoeg hangmatjes om in weg te kruipen. Hier en daar zijn er wel wat lokale eettentjes, maar niets dat onze nachtrust zal verstoren. De toeristen die er zijn komen voornamelijk uit Maleisië zelf. Pangkor is precies wat we zoeken.

Op Pangkor doen we niks. Niks behalve lezen, luieren, zwemmen en hornbills spotten in de bomen op het strand. Het zijn heerlijke dagen. 's Ochtends wakker worden, yoga doen (oke, dat heb ik maar 2 keer gedaan, haha!), een goedkoop ontbijtje van nasi lemak scoren, luieren in een hangmatje op het strand, lunchen bij daddy's cafe, nog meer luieren op het strand, kijken naar de lokale kids die zich via een autoband aan een touw het water in laten vallen, zelf nog maar eens de zee inrennen als de hitte ons te veel wordt, een vers 'zonsondergang' fruitsapje bij daddy's gevolgd door een rijsttafel bij het lokale Thaise restaurant, en afsluiten met How I Met Your Mother op onze kamer, tot vroeg in de avond onze ogen alweer dichtvallen.

Wat is het heerlijk om even écht niets te doen en alle boeken te lezen die je altijd al eens hebt willen lezen. Zo veel te slapen dat je iedere ochtend fris en uitgeslapen wakker wordt zonder een wekker te zetten. Geen alcohol maar fruitsapjes te drinken (alhoewel, we hebben al bijna de hele maand geen alcohol gedronken!). Van de ene op de andere dag ineens drie keer per dag hetzelfde kaartspelletje te spelen. Maar vooral: in zulk goed gezelschap te verkeren dat het altijd gezellig is en niets moet en alles mag.

Pangkor was voor ons een broodnodige vakantie. We zijn weer helemaal opgeladen en hebben nieuwe plannen gemaakt. Helaas betekent dat ook afscheid van Joyce.. Zij heeft Indonesië op de planning staan met een ander vriendinnetje, wij hebben besloten een andere kant op te gaan (ons vliegticket naar Sumatra ten spijt). Het was zo fijn en leuk om een vriendin, iemand van thuis, zo dicht bij te hebben. Samen relaxen, praten over de toekomst.. Dankjewel lieve Joyce, vond het geweldig dit met je te delen!

Dan onze plannen. Als er één ding is wat we het afgelopen jaar hebben geleerd, is dat je moet durven af te wijken van je plannen. Soms voelt het originele idee gewoon niet (meer) goed. In ons geval bekroop ons tijdens onze tijd in Maleisië steeds meer het gevoel dat we weg wilden van het massatoerisme die het hoogseizoen in dit deel van de wereld nu eenmaal met zich meebrengt, omdat Maleisië en Indonesië de enige landen in de regio zijn die géén regenseizoen hebben in juli en augustus. We kregen steeds minder zin om Sumatra, Java en alle andere eilanden die we tijdens ons eerste bezoek nog niet hadden aangedaan te bezoeken. En daarbij: onze 'geplande' terugkomst datum -precies 12 maanden na ons vertrek- nadert in rap tempo.. Wat willen we eigenlijk?

Du kender måske også dette sted med følgende navne:

Manjung (Dinding)

Bliv medlem: