Mexico
Playa Caracol

Here you’ll find travel reports about Playa Caracol. Discover travel destinations in Mexico of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day2

Cancun hotel area

May 9 in Mexico ⋅ ⛅ 29 °C

Obwohl uns jeder geraten hat Cancun so schnell wie möglich zu verlassen, haben wir uns einen Tag für die Stadt Zeit genommen bevor wir weiter reisen. Und ja es ist nicht der schönste Ort, für uns war es aber trotzdem super aufregend. Bis Mittags haben wir ein paar Erledigungen gemacht. Beide hatten wir unsere Sonnenbrillen vergessen, was vor allem für mich gar nicht geht 👀 und eine handykarte (bei telcell für 11€) wurde auch noch schnell besorgt. 📲 24/7
    Danach ging es zu einem kleinen foodmarket, der hauptsächlich von Einheimischen besucht wird. Es gab Quesedila für weniger als einen Euro, der so scharf war, dass Mimi sich nicht mal getraut hätte ihn anzuschauen 😋
    Ich bin jetzt schon hin und weg vom Essen der Mexikaner und ihren köstlichen Salsas. Das Essen ist hier nochmal um einiges besser als das was die „Mexikaner“ uns in Deutschland servieren.
    Nachmittags sind wir dann mit einem öffentlichen Bus zur Hotel Area gefahren. Hier trifft man das Cancun, dass man sich unter Springbreak vorstellt, wobei es zu dieser Zeit um einiges wilder sein muss. Der Strand ist aber trotzdem schön und wir haben es uns bei ein paar Cocktails und guter Musik gemütlich gemacht. Am Abend haben wir dann auch tatsächlich noch eine Bar gefunden, die uns Basketball zeigte 🎉

Ach das Getränk, dass ihr in den Bildern seht, heißt Michelada und ist hier sehr bekannt. Daniel dachte er bestellt sich ein großes Bier, bekam er auch, aber gewürzt mit Tabasco, Limetten, Salz, Maggie und Worcestersoße 😂 schmeckt super - nicht 🙈 aber man will sich ja anpassen 😁

• Day60

Beach day in Cancun

September 9, 2018 in Mexico ⋅ ⛅ 31 °C

Heute sah das Wetter schon besser aus, deshalb machten wir uns nach dem Frühstück auf den Weg an den Beach. An der Beach bar gab es erstmal einen Pina Colada und dann machten wir es uns in der Sonne gemütlich. So ging der Tag vorüber und am Abend ging es das erste Mal in meinem Leben in ein Tattoo Studio. Natürlich nicht für mich selbst!! Aber wurde gefragt ob ich mit möchte also dachte ich schau mir das Mal an.
    Danach gab's noch Abendessen und wir spielten eine Runde Übergroßes Jenga auf dem rooftop.

• Day223

Schönstes Hostel

May 20 in Mexico ⋅ ⛅ 31 °C

Unser Hostel ist richtig schön hergerichtet mit bunten Wandmalereien und einem tollen Pool. Wir sind in der Hotelzone, eine Landzunge mit vielen Hotelketten direkt am Strand. Wir sind zwar nicht am Strand, aber an der Lagune, wobei man hier lieber nicht schwimmen gehen sollte, denn es gibt hier Krokodile.Read more

• Day224

Cancun Hotel Zone

May 21 in Mexico ⋅ ⛅ 31 °C

Durch die Straßen zum Strand zu gelangen, ist gar nicht so einfach, da wir uns erst wieder daran gewöhnen müssen, dass man jeden Meter angesprochen wird. „Amigo, want to book a tour. Best price only for you!“ und in 100% der Fälle kommt noch ein leises „or some weed?“ hinterher. Am Strand angekommen, sprinten wir sofort ins klare karibische Meer. Nur schade, dass überall am Strand Seetang angespült wurde. Wir spazieren etwas am Strand entlang und sehen eine Hochzeitsgesellschaft am Strand.Read more

• Day224

Hyatt & Co

May 21 in Mexico ⋅ ⛅ 30 °C

Als wir weiter am Strand entlang wandern, bewundern wir die riesigen Vögel am Himmel und irgendwann fällt uns auf, dass wir umgeben sind von luxuriösen Hotels. Kimo möchte eigentlich nur Zigaretten holen gehen und kommt mit einem Teller mit Tacos wieder, da man ihn im Nobelhotel für einen Gast gehalten hat. Währenddessen kam der resorteigene Fotograf und hat Conny ein Fotoshooting am Strand angeboten. Mh, ob das wohl auch all inclusive gewesen wäre?? Wir finden noch eine Zimmerkarte vom Hyatt im Sand und staunen nicht schlecht über die Anlage als wir die Karte dort abgeben.Read more

• Day52

6.5 Cancún Beach Clubs

October 14, 2018 in Mexico ⋅ ⛅ 30 °C

Cancún is one giant enormous party!

Of course we went to a beach club. Which was great. The play house-longe music for the hole day until night, when the party starts. However, everything is super expensive.
    So best way is to go with people who are spending a lot, then I don’t have to.

• Day315

Kickin' Back in Cancun

June 9, 2018 in Mexico ⋅ ⛅ 31 °C

The three amigos, Julie, Jason and Ricky, were set to travel to Cancun to spend a week on the Riviera Maya. We arrived at the airport early and, at this point, our flight did not have an assigned gate. Go budget airline! We kept a vigilant eye on the information screens waiting for a gate number to be assigned but it didn't seem forthcoming. Then, all of a sudden it changed to T. We all looked puzzled at each other, trying to work out what this meant. Was it to be announced or was there some other (hidden) code to all of it? Then, 20 minutes prior to the flight, we saw a sign in the distance with a T on it and we figured this was the correct direction to board our plane. Two hours later, we landed in Cancun and were taken to our Airbnb by a pick-up service, which was actually cheaper than a taxi. Über had been operating in the area, but due to some violent incidences with taxi drivers, this was no longer an option.

The first afternoon, we took a bus for 12 pesos (less than AU$1) to go to La Isla Shopping Centre in the Hotel Zone. We were staying in between the Hotel Zone and Downtown so it took only about ten minutes to get there. Amazingly, or maybe not, the price of food (and everything) was about three to four times more in the Hotel Zone compared to Downtown, where tourists rarely go. On the way home from the Hotel Zone, the bus seemed to be converted into a nightclub as the music blared from the speakers and the coloured lights flashed throughout the bus. It seemed that the bus driver was on commission as he stopped for anyone who might look like they needed a ride home. This meant that the ten minute journey took about half an hour to forty minutes. It felt like a lifetime as some of the passengers yelled at the bus driver, rather aggressively, to hurry up while others started to busk on the bus.

The next day, we headed to el Rey, a Mayan ruin in the Hotel Zone, but little known by most tourists who visit Cancun. El Rey is a site that includes 47 structures from various phases of the occupation from 200 CE until the Spanish invasion, when it was abandoned. After a brief tour of the ruins, we crossed the road to one of the beaches along the Hotel Zone, Playa Defín to check out the crystal blue water and fine, white sand. Playa Defín was one of the very few beaches that we have visited that could actually rival an Australian beach.

For the remainder of our stay, the heavens opened up and flooded most of the area, which meant we were largely house-bound, except for a quick outing to get food or a short tour of the downtown area. On one occasion, we headed to the Downtown area to indulge in some cocktails and Mexican food. The prices were a quarter of the tourist area so why not have four times the amount and become gluttons. Bart, not Bart Simpson, was the owner of the restaurant and dressed us up in traditional Mexican costume, as we sat back and sipped (sculled) on our cocktails before stumbling home.

The rain, however, wasn't confined to Cancun. Many areas of the country were affected by flooding caused by two hurricanes off both coasts of the country. But fortunately, the sky held out for our day trip to Chichen Itzá and the flooding had receded at our next destination.

Next stop: Mexico City.

• Day0

Aloft Cancun

October 28, 2017 in Mexico ⋅ 🌙 72 °F

Arrived Cancun after spending the day in the air or airport. It is located at the convention center and close to a supermarket and shopping, while not on the ocean it has a rooftop garden with pool and is a short walk to the beach. http://www.aloftcancun.com/