New Zealand
Rapahoe

Here you’ll find travel reports about Rapahoe. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

December 20, 2018 in New Zealand ⋅ 🌧 16 °C

Der "Sprung" (330km) an die Westküste hat sich gelohnt 😁! Auf dem Alpine Pazific Highway 7 lassen wir den Regen in den Bergen hinter uns...langsam wird es wärmer 😀 20 Grad und eine weitere Traumküste empfangen uns am angesteuerten Punkt. Schon wieder erneuern wir unsere Meinung 😉hier den bisher schönsten Schlaf- und Verweilplatz gefunden zu haben....Read more

Rapahoe die 2. ☺

December 21, 2018 in New Zealand ⋅ 🌧 14 °C

Ein Platz zu schön um gleich weiter zu reisen. So lassen wir einen weiteren Tag den Blick auf der rauhen Schönheit der Tasmanischen See, sammeln Steine am Strand im Regen, machen einen Spaziergang am Abend die Küste entlang und werden das laute Rauschen der Wellen in der Nacht fest in unserer Erinnerung behalten.Read more

5-11 Rapahoe

November 5, 2018 in New Zealand ⋅ ⛅ 12 °C

De ochtend begint met miezer, van die motregen die bij ons de hele dag duurt.
    Hier niet: uurtje later: zonnetje. Droog ingepakt en op weg naar een cavern. Grote overhang, bijna grot. Grappig. Dan de schoenenwinkel bij de ingang van de Pancake Rocks. Hoera! Maat 37 valt klein! Ik heb weer zolen!
    En dan de Pancake Rocks. Handig dat het rondje linksaf begint. Bij het tweede uitzichtspunt krijg ik toch een beetje het gevoel "heb ik daar al die moeite voor gedaan". En dan: WAUW. Práchtig. Ik ben er 1 uur na hoog water. De rotsen zijn fantastisch, maar ik ben nog het meest onder de indruk van de blowholes en de zee. Je staat toch ongeveer 50 meter hoog, en daar slaat het dan overheen. Fantastisch. Ik twijfel, zal ik terug naar de camping en dan vanmiddag nog een keer? Mooier dan dit wordt het waarschijnlijk niet. Fiets door, na 10 meter terug, doe nu nog een rondje. Had ik nog een blow hole gemist. Weer drie kwartier ademloos. En dan toch door voor 30 km met heuvels. Voelt toch relaxter als je dan om 12 uur gaat fietsen (en de heuvels minder steil en hoog). Ik lunch aan zee "voordat ik de bui in rijd". Als ik echter terug kijk waar ik vandaan kwam ziet het er net zo buiïg uit. Rijd ik toch de hele dag in de zon! En de weg is vanaf onder Barrytown echt heel erg mooi. Wauw. 3 uur camping, niemand thuis. Ik peuter hopelijk het laatste stukje ingegroeide teennagel uit mijn grote teen.
    Leermoment: iets eten in een pub in mijn eentje voelt o.k. biertje in mijn eentje niet. (Het is ook een beetje suffe pub).
    Halfedelstenen zoeken op het strand is vast leuker met Mats er bij (en ik ben toch ook moe). Wel 3 hele mooie stenen gevonden.
    Als ik net even ben plassen en alles open staat: mini regenbui. Hm.
    Maar die en die kleine daarna waren de enige. Mazzel. Pracht dag.

Westcoast

January 5, 2017 in New Zealand ⋅ 🌙 12 °C

Heute ging es bei sehr schönem Wetter rüber an die Westküste. Mittagspause haben wir an einem malerischen See mit schwarzen Schwänen gemacht.
    Am frühen Abend haben wir dann noch die Pancake Rocks angeschaut (Name aufgrund der Form von aufgestapelten Pancakes) und hatten dann einen traumhaften Sonnenuntergang an unserem Campingplatz.Read more

Point Elisabeth Walk Way

January 1, 2017 in New Zealand ⋅ ☁️ 0 °C

Dieser Küstenwanderweg führte uns durch Regenwald mit riesigen Palmen und Farnen sowie vielen unbekannten Pflanzen, die dicht wie eine Wand waren. Die Brandung des Meeres war gewaltig. In den tosenden Wellen konnten wir sogar einen Seelöwen beobachten.
    Nach diesem Marsch war erstmal Pause angesagt.
    Ganz besondere Geburtstagsgrüße gehen natürlich an Simon raus!!!! Alles Gute für dich!