New Zealand
Rongotai

Here you’ll find travel reports about Rongotai. Discover travel destinations in New Zealand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Te Papa, Haka, Kaka und Hihi

January 31, 2017 in New Zealand

Te Papa und Haka = Wir besuchten das Museum in Wellington mit vielen spannenden Ausstellungen über die Entstehung Neuseelands, die Natur, die Maori und die ersten englischen Siedler.
    Der neuseeländische Kriegstanz war auch Teil einer Ausstellung und man konnte die Ausführungen in Ton und Bild erleben.

Kaka und Hihi = Im Zealandia, einem eingezäunten Naturpark, wird versucht; die ursprüngliche Flora und Fauna Neuseelands wieder herzustellen. Dazu wurden alle fremden Pflanzen und Tiere entfernt, ein hoher Zaun angebracht und fast ausgestorbene Arten wieder angesiedelt. Dazu gehören auch der Kaka (eine Papageienart) und der Hihi (eine Art Fink). Das Projekt dauert ca. 500 Jahre - so lange dauert es, bis gar keine fremden Einflüsse im Gebiet mehr vorhanden sind und die Natur wieder hergestellt ist.

Das letzte Foto zeigt das riesige Angebot an glutenfreien Produkten in einen Supermarkt in Wellington...mmmmhhh!!!

Wellington

March 15, 2016 in New Zealand

We verlaten de camp site voor onze laatste bestemming op het noordereiland: Wellington. Het is alsnog een paar uur rijden, dus we stoppen onderweg nog in diverse kleine plaatsjes; Bulls - midden in het Nederlandse deel; ze hebben zelfs een molen - om te tanken en Paekakariki, een klein kustplaatsje waar niets gebeurd. Daar drinken we een kopje koffie en halen we nog wat boodschapjes. Wanneer we aankomen in Wellington parkeren we de camper en hobbelen we naar het Te Papa museum. We krijgen hier wat meer mee over het ontstaan van de eilanden, de Maori en de geschiedenis. Ook kunnen we aan den lijven ondervinden hoe het voelt om in een huisje te staan tijdens een aardbeving in een simulator - een oprecht schokkende ervaring! Na het museum lopen we langs het havenfront waar allerlei hippe eet- en drinktentjes zijn, en zelfs een soort 'kinder-Parade'. We slenteren door de winkelstraten naar een verstopt juweeltje van een pizzeria. De van oorsprong Napolitaanse pizzabakker verstaat zijn vak :) Door de spits van Wellington banen wij ons een weg naar onze beoogde slaapplek. Bij de marina kunnen we aansluiten bij de overige campers (de site is gratis) :)Read more

Rongotai