Norway
Vik

Here you’ll find travel reports about Vik. Discover travel destinations in Norway of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Kinsarvik - Vangsnes, Camping Tveit

June 13, 2016 in Norway ⋅ ⛅ 18 °C

Die Reise führte uns heute über schneebedeckte Hügel und eisige Seen zurück ans Meer an den längsten Fjord, den Sognefjorden. Unterwegs passierten wir die Hardangerbrücke. Wir staunten nicht schlecht über die Kreisel in den anschliessenden Tunnels!

Die Kinder sind mittlerweile recht geübt im länger Stillsitzen oder Spielen im Autositz (Juna natürlich nicht - sie ist nur zu ertragen im Auto, wenn sie schläft 😒) Der Campingplatz ist sehr hübsch mit Steg zum Fischen und Aussicht auf einen Wasserfall.Read more

De volgende staafkerk

August 3, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 18 °C

Het is helaas behoorlijk regenachtig vandaag. We doen het dan ook rustig aan en blijven ’s morgens in het huisje. Na de lunch rijden we met de auto richting Vangsnes, wat aan de Sognefjorden ligt. Vanuit het dal van Myrkdalen ga je via vele haarspeldbochten een bergpas op. Boven stappen we even uit en lopen door het lege berglandschap. We rijden verder en de route is erg mooi, ook hier veel water in de vorm van riviertjes, meertjes en watervallen. Verder een bijna kaal landschap.

Bij Vik kijken we even naar een mooie, oude staafkerk. En we gaan even naar het water. Daarna rijden we naar Vangsnes. Dat stelt niet veel voor, maar bij een groot standbeeld heb je wel een mooi uitzicht over het Sognefjorden. Het is ondertussen droog geworden. We rijden dezelfde weg terug, maar zien zo het landschap weer heel anders.

Vik