Portugal
Angústias

Here you’ll find travel reports about Angústias. Discover travel destinations in Portugal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

• Day17

Horta szállás

September 13 in Portugal ⋅ ⛅ 24 °C

Eredeti terv az volt, hogy egy estét töltünk Hortaban, egy estét fent alszunk a Picon sátorban, de végül nem mertük úgy elsőre bevállalni az overnight mászást úgy, hogy cipeljük az összes cuccunkat plusz még sátort is. Így két estét maradunk Hortan, de csak egy estét foglaltunk itt. Próbáltuk hogy maradhassunk, írtunk nekik, de októberig tele vannak, nem volt több estére lehetőség. Nagyon nagyon kár, ez az egyik legjobb szállás. Aki beengedett minket, Lenita, irgalmatlanul kedves, segítőkész, aranyos, még azt is felajánlotta hogy kimossa a cuccainkat, meg amíg mászunk itt is hagyhatjuk náluk, elteszik addig a nagy táskát, stb.
    Ráadásul maga az épület egy új építésű nagyon szép igényes luxi apartman gyönyörű kilátással, a szoba több mint tökéletes, árban nem volt drágább mint a többi, szóval nagyon sajnáljuk hogy csak egy estét maradhatunk itt :(

• Day17

Horta, nézzünk körbe és együnk

September 13 in Portugal ⋅ ⛅ 24 °C

Szállás elfoglalása után első dolog megnézni hol lakunk. Röviden: zseniális. Tényleg, mint amit a filmekben látsz, vagy amit elképzelsz mint kis tengerparti mediterrán karibi akármi halászfalu. Persze úgy, hogy ez konkrétan metropolis Flores szigete után. Ott az egész szigeten laktak 4000-en, itt csak Hortaban 7000-en. Ami persze azzal jár, hogy itt már van forgalom és zaj is, persze kb mint otthon egy kisvárosban, plusz van élet, éttermek, minden.
    Van egy szuper jó öböl, ahol sokáig sekély homokos partos hullám mentes strandolásra van lehetőség. Van egy 300 férőhelyes kikötője, ami állítólag baromi nagy ey az összes transzatlanti hajó, jacht, lélekvesztő megáll itt pihenni és feltölteni a készleteket.
    Lenita ajánlott egy éttermet, amiről már a gépen is olvastunk idefele: Peter's Sport Club, aminek a nevével ellentétben semmi köze a sporthoz, viszont híres a gintonic-járól és azt mondják róla, aki járt Faialon de nem volt a Peter'sben, az nem látta Faialt. Aki tehát itt kiköt, bemegy, eszik, iszik, kap árfolyam infót, üzenetet küldhet meg minden. Több, mint 100 éves a hely, azóta is ugyanaz a család viszi, sőt, egy egész háztömbben már az ő üzleteik vannak: szuvenir bolt, whale watching találkozó hely, nyilván a pub, a pub fölött bálna csont díszítő múzeum (scrimshaw talán) és egyéb dolgok.
    Mi persze a legtöbb időt az étteremben töltöttük, ami az egyik legjobb hely evör ahol voltunk. Mint egy londoni pub amit átpakoltak ide, nagyon közvetlen hangulat, tökéletes sőt a legjobb gin tonic, remek ételek, és mindez annak ellenére hogy nagyon híres és népszerű, megmaradt kis pici egyszerű kocsmának (inkább pub) ahol aránylag olcsón ehetsz és ihatsz.

• Day19

Robogunk

September 15 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Átcipeltük a városon az összes cuccunkat, beültünk egy kis kávézóba közel a Sylvia házához, kávé, szendvics, süti, reggeli. 9 körül már várt minket Sylvia, természetesen a nagy utazó cuccunkat ott hagyhattuk megint nála. Kitöltöttük a papírokat, mondtuk hogy 5 körül hozzuk vissza, mert 7kor megy a gépünk, mondta akkor nem is 20 euró, hanem 10 a bérlés. Egyre jobb 🤗
    Sisak fel, motor elindit, arrébb toltuk, hogy megvizsgáljuk mi hogy működhet, hisz fogalmunk sincs a robogókról 😂 A tank majdnem tele, szuper. Motor leállít, de nem sikerül letámasztani. Majd végül igen. Hogy is indította el? Valamit tekert nyomott kapcsolt, nagy nehezen ez us megvan. Ezen van váltó? Sebességbe kéne tenni? Mert hiába húzom a gázkart, nem történik semmi. Próbálkozunk, próbálkozunk egyszer csak rájöttem: hah, jobban meg kell húzni a kart és akkor elindult 😂 Pattanj fel Kata, easy rider. A következő sarokig, mert nagyon szokatlan és furcsa és instabil 😂

Jó végül csak elindultunk vele, kemény 35-40es tempóval szaggattuk az azori országutakat.

Kanyargós, emelkedős út, dolgozik a kis motor. Jönnek a felhők, elázunk kicsit. Megállunk, messze van még a cél? Ah, már csak 5km. Jaj, alig van benzin :O Helyieket kérdeztük hol a legközelebbi benzinkút, fogja a fejét, hát az bizony a reptér után, amerről jöttünk, innen vissza vagy, 10 km. Benzin viszont alig van, nem tudjuk megjárni így, vissza fordulunk. Megint átmegyünk a felhős, esős részén, második elázás, sebaj, majd a nagy szél megszárít 😂 Végre elérjük a repteret, tankolunk, kérdezi a srác, mennyit tegyen bele, mondom egyszer élünk, tele az egész. Bele is ment majdnem két és fél liter, jót röhögtünk rajta 😂
    Vissza fordulás, esős szakasz immár harmadjára, túljutunk végre mindenen, és egyszer csak megláttuk a célt, egy holdbéli tájat...

• Day18

Komp Pico szigetére és indulás a hegyre

September 14 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Kora hajnali kelés (6 óra, itt tök sötét van még), össze pakolás, a nagy cuccot akkor itt hagyjuk, csak azt visszük magunkkal, ami a mászáshoz kell. 7.30-kor megy a komp, kéne még szendvicset venni valahol, elvileg már egy két pékség nyitva van 7-kor, ami felér csodával, mert itt a, szigeteken 9 előtt szinte semmi sem mozdul.
    6.45-kor már úton, 30 perc gyalog a komp, útközben nézzük mi van nyitva. Egyet találtunk, de ott meg még nincs péksüti, na jó, nem várunk.
    Komp terminál, kb mint valami luxus váróterem, pedig csak a magunkfajta kis átlagos utazók és a helyiek használják a szigetek között. Nagy szerencse, itt van büfé, volt szendvics, kompjegy is pipa (egy út asszem 4 euró körül volt fejenként). Sötétben indultunk otthonról, mire felszállnunk a kompra kezdett világos lenni. Útközben ráadásul megmutatta magát a hegy is, csodás volt, egy részén esett az eső (remek), máshol ködös volt, megint máshol a reggeli nap megvilágította, látványos út volt.
    Közben lestük, vajon ki jön még a hegyre (elég egyértelműen látszott) hogy valakihez vagy be tudjunk kéredzkedni vagy osztozzunk a taxin. Végül leszálláskor egy lengyel lány a párjával jött oda, hogy Pico e a cél és nem osztjuk e meg a taxit? Naná! Elkaptuk az első taxit, 25 euró. Sok. Gyors telefonálgatás, kiderült a többi is ennyi. Monopol helyzet, ez van, oké, felezzük, menjünk, és bízzunk benne, hogy lesz jegy a hegyre, mert egyszerre csak 320 ember lehet fent, ha ez megvan, akkor elő fordulhat, hogy órákat kell várni.
    A kikötőtől legalább 20-25 perc volt az út, és szerencsénk volt, egyből volt jegy. 20 euró fejenként a hegy, plusz 3 euró, ha a Picuinho-ra is fel akarunk menni, naná! Gyors biztonsági előadás, adnak GPS jeladót, hogy lássák hol járunk, hol vagyunk, majd indulás a ködben (mert azóta persze elbújt a nap, vagyis inkább leszállt ránk a felhő.

• Day13

Faial

June 12, 2018 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

What a lovely place Faial is. At first we visit Horta, a small town that is a famous sailor’s stopover situated in the middle of the North Atlantic. The tradition wants that every boat passes through leaves a painting in the harbour somewhere. Now the harbour is literally covered by thousands paintings, testament to the sailors who have navigated the Azores, as the most beautiful museums.

Then we visit two volcanoes. We walk around the Caldeira of the Faial volcano. The ever changing views are always spectacular and make the walk an absolute must. The 7 km long walls are covered by various plants, including beech tress, junipers, moss, cedars, ferns and hydrangeas. And then we climb the Capelinhos, the most recent part of the island. It is only 60 years old and walking there seems as to be on the moon. Absolutely stunning.

• Day5

Horta

August 8, 2016 in Portugal ⋅ ⛅ 25 °C

...unsere dritte Insel ist Faial mit Aufenthalt in der Hafenstadt Horta.
    ...definitiv die schönste Insel der Azoren.
    ...hier ging es auf Whale Watching Tour auf´s Meer, wo wir erfolgreich eine Herde Pottwale sehen konnten

• Day1

Horta

March 3 in Portugal ⋅ ⛅ 16 °C

Encontramo-nos com a Sónia e o Paulo para almoçar na Horta. O café foi no Peter, seguido de um lento e saboroso passeio pelo porto de veleiros até ao Porto de mar para adquirir as passagens para São Jorge. A travessia começou bem e até São Roque, nada a apontar. Depois dessa paragem tudo mudou. O mar ficou mais agitado e Sónia e Wolfi acabaram com o estômago às voltas... dormir, neste caso, foi o melhor remédio!Read more