Portugal
São Gonçalo

Here you’ll find travel reports about São Gonçalo. Discover travel destinations in Portugal of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Glad Påsk!

March 27 in Portugal

Idag har vi varit i en trädgård, igen, Palheiro Gardens, så här kommer lite blombilder. Den var ännu finare än Botaniska trädgården, men det har ju också gått några veckor och nu händer det saker med grönskan varje dag. I maj är nog trädgården fantastisk.
    Glad Påsk till er alla! 🐣

Bewolkt met af en toe zon 24°.
    Met de bus naar “Curral dos Romeiros” gereden, hier begon een levada wandeling, zoals vermeld in onze wandelgids.

Er is 27,5 km van bewandelbare paden voor toeristen. Levada dos Tornos bevloeid 106 km aan kanalen en is de belangrijkste van Madeira, wij hebben vandaag 6 km gedaan.

Een levada loopt door bossen en langs bergen soms in de zon en dan weer begroeid met bloemen, bomen en varens. De agapanthus waarvan ik thuis één knop heb achtergelaten en die nu waarschijnlijk ik bloei staat, staat hier met honderden bijeen langs de weg.
    Ook de weg is afgeboord met Afrikaanse lelie’s, de bossen ruiken naar eucalyptus en de laurierbomen die inlands zijn steken 20 a 30 m boven ons uit.

Na een wandeling van +/- 1,5u kwamen we aan een tea house, hier namen we een complete English Tea met brood (maisbrood?) scones en cake, één pot thee per persoon waar we thuis met de hele familie van drinken, met één portie waren we eigenlijk al toegekomen. alles voor 2400 esc.

De bus vanuit Sâo Joâo de Latrâo kwam maar anderhalf uur later en we zijn dan maar tevoet naar beneden gewandeld, toen we uiteindelijk in de oude stad aankwamen waren we 1,5u later en 600m lager.
    We namen een welverdiende pauze en stapten tevoet naar het hotel terug. We schatten dat we wel 20 km in totaal gestapt hebben.

São Gonçalo, Sao Goncalo