Spain
Playa Blanca bay

• Day 2

Que?! Regen?!

June 25 in Spain ⋅ 🌬 23 °C

De dag begon mooi optijd, rond 7uur was de eerste Nino wakker en net veel later de ander. Even rustig opstaan en op naar 't ontbijt buffet. Oma blijft nog even een paar uurtjes liggen, lekker hoor. Bij het buffet wat het helemaal niet druk en veel lekkers voor iedereen. Buikjes rond en een ontbijtje in de tas gemikt voor oma. Nog even meeten met Nina van de Sunweb. Ze regelt een auto voor ons en voorziet ons van tips voor het dagje op stap (donderdag). Genoeg gelul, tijd voor een bommetje in de jacuzzi! De ochtend is nog wat grauw en helaas blijkt dat de rest van de dag te blijven met zelfs wat (miezerige) regen.. We laten ons niet op de kop zitten en rond half 11 vertrekken we naar het naast gelegen Aquapark. Mein got, toch wel koud water ook.. Ach ff de door en dan is het heerlijk! We spelen en chillen fijn en gaan rond het middag uur terug naar onze villa. Loïs voor een dutje en de rest in de (inmiddels goed verwarmde!) jacuzzi. Wat een mazzel met deze upgrade. We lunchen in etappes en Manne verspilt z'n eerste euro's van het zakgeld van papa in de balletjes automaar. Daarna wordt nog even goed gechillt met tablets en boekjes. Na vernieuwde energie opweg naar het strand. Onderweg nog bewolkt en we twijfelen om een vestje mee te nemen. Eenmaal op het strand hadden we 'm niet nodig want: ZON! Heerlijk even met de pootjes de in de zee en gespeeld in het zand. Een ijsje hoort erbij en na een fijn uurtje op naar het huisje. Je raad 't al: jacuzzi!
      Ondertussen werd de voetbal gevolgd maar na de teleurstelling zijn we naar het buffet afgedropen. Vandaag genoeg lekkers, vooral in Italiaanse sfeer. Manne had tijdens de pizza de ogen al half dicht dus al snel richting bed. Loïs kon nog wel ff door naar de disco! En genoeg sjans met een Franse boy.. Nu de ninos op bed liggen hebben de adulto nog even tijd om bij te komen voor weer een dagje zwemmen, zwemmen, zwemmen. Hopelijk in de zon!

• Day 5

Laatste daggie Lanzarote!

June 28 in Spain ⋅ 🌬 20 °C

Er werd zowaar (een beetje) uitgeslapen vandaag tot een uurtje of half 9! Op naar de laatste keer ontbijtbuffet! Morgen worden we namelijk al om 7:00 (!) opgehaald, en dan is t buffet nog niet open… 😉

We zijn na t ontbijt blijven hangen in en rond ‘t zwembad, lekker relaxen. Oma heeft vandaag zoveel mogelijk zon gepakt, dat is goed gelukt. Lekker bakkeuh! Er werd zelfs nog een wasje gedraaid, kunnen we in frisse kleren weer op reis morgen.

Natuuuuurlijk nog een ijssie bij de pool. Terwijl Loïs dr middagdutje deed, ging Manne voor een gooitje op de jeu de boule-baan. Natuurtalent! En dat in deze hitte, respect Manne!

Toen ook Manne ging chillen tijdens z’n middag-rust, mochten die mommy’s op pad voor souveniertjes 😃 In de winkeltjes bij t strand goed geslaagd.

Nou hup dan weer de jacuzzi in en daar zijn we de rest van de middag niet meer uit gekomen. Alleen Manne nog even naar het grote zwembad voor z’n volgende show: over water lopen!! Zie filmpje 😃

Om deze week af te sluiten zijn we vanavond gaan eten bij een restaurantje aan het strand! Heerlijke paella! Dat was gezellig maar ook al een beetje too much voor de kleintjes, ze zijn moe geworden na zo’n weekje en missen de papa’s 😉 Tijd om naar huis te gaan 💖 Tot morgen!

• Day 1

Reisdag richting Lanzarote ☀️

June 24 in Spain ⋅ 🌬 21 °C

Met een volgeladen Kia vertrokken we vanmorgen naar Eindhoven! Alles onder controle en mooi op tijd op het vliegveld. Gister toch ook een ruimbagage bijgeboekt (dachten we, maar bleek op de luchthaven niet gelukt (dus toch Ingrid !!) , en vandaag dus weer betaald..
      Nou Anke heeft de creditcard mee, dus dat is gelukt.

Superdruk op het vliegveld! Nog even naar t toilet, frisje+kaasbroodje en de rijen in voor boarden en daarna buiten ook nog even staan wachten. We hadden wel wind mee dus haalde de verloren minuten wel weer in! 😉

De reis ging prima. Manne plakte binnen twee minuten z’n raamstickers op t raampje en installeerde zich daarna met z’n tabletje. Loïs moest/mocht op schoot.. maar bij twee buukies is dat toch wel een beetje gemartel in zo’n Transavia vliegtuig! Gelukkig heeft ze nog wel even geslapen 🙂

Wachten op de koffers… nog even de bus in naar t appartement.. en daar schrokken we eerst een beetje. We kwamen om 18:00 aan en de zwembaden waren leeg! Mag je dus maar tot 18:00 zwemmen! Nou we hadden nog wel zin in een duikje + dobbertje op de opblaaseddie!

Maar guess what! Deze squad kreeg gewoon een upgrade van bungalowtje naar villa, mét privé jacuzzi! Potverdorie 🤩 alles weer goed! Hup naar de vila en plonzen! Hier past ook een opblaasschildpad in! Perfecto! Heerlijk hoor 😄

We plonsden wat, Loïs liet van opwinding alles lopen … (en had geen luier aan, maar gelukkig niet ín de jacuzzi) en toen toch maar met luier en kleren aan vertrokken voor een hapje in t all inclusive buffet. Dat was alles wat je er van verwachte, of vreesde eigenlijk 😂 Massa massa massa; maar t eten was oké hoor.

De disco daarna was meer dan oké! Er werd flink gedanst maar daarna was de pijp wel echt leeg!
      Morgen dan eindelijk t zwembad in! 🐢☀️

• Day 3

Hier komen we voor! ☀️🐳

June 26 in Spain ⋅ 🌬 21 °C

Vanmorgen begon weer rond de klok van 7:00 met die kleine niños! Even spelen bij Anke en Manne op bed en daarna, vandaag ook met oma naar t ontbijt buffet! Lekker overzichtelijk plekje achterin de zaal, was prettig(er)!

Om 10:00 mogen we in het zwembad, dus dat doen we ook. Maar heel fijn is dat nog niet rond die tijd want de dag begint (weer) zonder zon… Beetje spelen, hangen en memmen (zwemmen)!
      Maar ook vrij snel weer richting ons warme jacuzzi 😅 mét t eerste ijsje van vandaag, dat dan weer wel!

Volgens Joke zou rond 12:00 uur de zon doorkomen… en wat denk je? Dat gebeurde!! Het is dan ook direct lekker warm en met dat windje erbij heerlijk!

De kleintjes moesten nog wel even rusten. Dus Anke en Els nog even gezusterlijk naar het lunchbuffet. Daar zaten we zelfs met zonnebril op (!) binnen. (Je kan niet buiten eten).

Nou bij thuiskomst kon het feest beginnen: op naar een zonovergoten waterpark! We namen het er van; dus alle opblaasbanden, -schildpadden, emmertjes, schepjes gingen mee! T is gelukkig nog geen vijf minuten lopen 😉

We hadden een heerlijke middag! Hier komen we voor 🤩 Manne stal nog even de show met een fotoshoot in het zwembad/op de glijbaan; helaas moest je die foto’s voor een tientje per stuk kopen. Das te gek. We namen wel een tweede ijsje van de dag, kwestie van prioriteiten.

De kleintjes en oma bubbelde de dag nog even uit in de jacuzzi. Daar werd (Manne’s woorden) “zelfs nog fruit geserveerd”!

Fijne dag dus hier ☀️🐳 Morgen gaan we het eiland verkennen met een autootje!

• Day 1

Von Dohrgaul nach Lanzarote

January 18 in Spain ⋅ ☁️ 20 °C

Schnee Chaos zu Hause...ob das gut geht.? Wir sind um 7.30 los. Eigentlich sollte der Flieger um 12.20 Uhr gehen um 12 ist ihnen aufgefallen das er noch zugeschneit ist. Also erst 14.20 los. Mächtig Gegenwind Flugzeit fast 5 Stunden um über ne Stunde fahrt bis ins Hotel 20 Uhr Im SpeiseraumRead more

• Day 2

South Lanzarote

November 15, 2021 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

We've established our base in Playa Blanca, a town on the south coast of Lanzarote for a few days. The town has a nice seaside walk with a lot of restaurants and bodegas that we enjoy every evening.
      During the day we've done a few local activities, from lying on the beach to tasting wines and seeing some crazy landscape.
      Lanzarote is a volcanic island. We can still see the rivers of dried lava which gives us perspective on how violent it must have been! It is an unusual landscape, sort of desert like until we arrive by the sea. Then the intense blue from the sea with this black or sometimes red rocks makes stunning views!

Playa Blanca bay