Spain
Meloneras

Here you’ll find travel reports about Meloneras. Discover travel destinations in Spain of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

El sur, Maspalomas

January 31, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 15 °C

Op zoek naar de zon in het zuiden!
    Met de bus van Santa Catalina 1u rijden, wandelen naar Meloneras en ‘s avonds terug. Wegens de regen blijven we op ons app of hotel.
    Lange versie:

Afspraak om half 10 aan de hoek want we rijden naar het zuiden: Maspalomas. Volgens de weerkaarten is het de enige min of meer zonnige dag deze week en ja ook daar is het deze week al slecht weer geweest.
    Een uurtje rijden en de Faro (vuurtoren) is in zicht. Een boulevard brengt ons naar ‘Playa de Mujeres’ een wandeling van +/- 2 km.
    We zien af en toe een voorzichtig zonnetje maar ook veel wolken. We installeren ons aan een tafeltje in de zon en het begint te miezeren!
    1L sangria en een lekkere maaltijd kan ons troosten, Greta’s handdoek en strandmatje kan in de rugzak blijven want het is er ook maar 22gr.
    Na onze taart keren we via dezelfde boulevard terug en gaan nog even naar de dunas kijken, om door deze duinen te wandelen is het niet warm genoeg en voor Greta sowieso te moeilijk. Als we alleen zouden zijn dan deden we het nu ook niet.
    Terug in Las Palmas zien we dat het hier nog slechter weer geweest was aan de plassen en het begint terug te regenen. Vandaag is het wel geweest en we keren ieder naar zijn verblijf terug, na bezoek aan de Apple store voor info, omdat de wind zo fel is en de regen op zijn Belgisch gaan we niet meer buiten, we blijven met ons boek(je) in ons hoek(je).

Meloneras (Mittbringsel shoppen)

March 1 in Spain ⋅ ⛅ 21 °C

Das Klima kehrt zu den gewohnten Verhältnissen zurück, der Passatwind aus Nordosten bringt Wolken in die Tagestemperaturen am Meer liegen bei etwa 20 und bei uns in den Bergen bei 16 Grad.
    Trotzdem versuchen wir unser Glück am Dünenstrand. Dort ist es sehr windig, die Kinder spielen mit Residenten Volleyball, dann vertreiben uns die Wolken und der Wind in die Einkaufsmeilen von Meloneras.
    Hier werden kleine Erinnerungen und Mitbringsel eingesammelt...
    Abendessen bei Tomás und Puri, dann noch eine Runde Rommé mit den Kindern.
    Bilder haben wir uns nicht gegönnt 😉.

Playa de Meloneras

November 7, 2018 in Spain ⋅ ⛅ 21 °C

W sumie najbliższa plaża od naszego hotelu. Nie zachwyca urodą i kąpać się w Atlantyku raczej tu nie można ze względu na kamienie, ale do opalania nie jest wcale taka najgorsza. Zachód słońca obserwowany z tej plaży musi wyglądać super. Postaram się tu jeszcze wrócić i zrobić parę zdjęć.

Wzdłuż plaży wiedzie promenada, no i oczywiście jest tutaj kilka barów i restauracji.

Playa de Meloneras, Meloneras, Costa de Meloneras