Turkey
Cıhangır

Dag 13- Troy na Istanbul

August 18, 2022 in Turkey ⋅ ☀️ 32 °C

Goeiste! Was vandag nou 'n mission... Toe ons wakker word moes Damian eers gou werk. Die Chinese het mos geen perke nie. Na dit is ons toe af onder toe met ons tassies en Damian het gou gestap om die kar te gaan haal. Ons moes in 'n "OtoPark" gestop het, oor daar geen parkeer plek is nie. Ons het gister die pad met die tasse aangepak, maar het vandag dit slimmer gedoen. Ons is toe na die Troy museum toe en het daar deur geloop en Audio-guides gehad wat ons geleer het van alles. Nogal oulik, hulle gee vir mens 'n selfoontjie met jou oorfone en dan tik jy die nommer van die uitstalling in en dan speel dit die inligting. Van daar het ons gery om na die perd te gaan kyk en het toe gery na Gallipoli, of wel dit was die plan. Ons volg toe mooi die GPs, oor 'n lang brug, al met 'n klein padjie af, op die grondpad... Net 5 km sê die GPs... Ons toe is daar niks! Daar was 'n ander kar wat ook deur dit alles was, shame! Ons sit toe ander plekke in en sien dat dit bietjie meer as 60 km, in die teenoorgestelde rigting is. Ons besluit toe maar eerder dat dit nie vir ons bestem is nie en vat die pad terug Istanbul toe. Op meeste van die paaie is daar elke 30 km of so petrolstasies en ons maak gewoonlik vol. Ons besluit toe vanoggend dat ons net 300 TL ingooi, aangesien ons more die motortjie met een strepie moet teruggee. Ons hou toe nie te mooi die petrol dop nie en toe gaan die alarmpie af vir 50 km... Ons was nie te veel gestres nie, want daar sal mos binnekort 'n petrolstasie wees. Toe nie! Ons kry toe eers 'n petrolstasie na ons seker vir 20 km op die strepies ry! Ek dink die vele gebede het ons daar gekry! Imagine nou ons gaan staan in die middel van die snelweg, in 'n land waar ons NIEMAND ken nie... Gelukkig toe nie! In Istanbul gekom, gaan ons dadelik na ons verblyf toe. Ons kry nie die mannetjie deur wie ons bespreek het in die hande nie en aangesien dit self incheck is, en hy nie die woonstelnommer gegee het nie, was ons toe eers bietjie verlore. Gelukkig na seker so halfuur het hy teruglaat weet dat ons kamer oopgesluit is en die kamer nommer deur gestuur! Ons het toe gou alles afgelaai en het toe gery na Old Town toe, waar ons 'n toer bespreek het, om te hoor wanneer dit gaan gebeur. Toe is die plek reeds gesluit... Gelukkig sit daar toe 'n ou voor die gebou en sien ons lyk bietjie verlore, hy ken die eienaar en bel hom toe sommer vinnig vir ons. Ons gaan nou Saterdag op ons toertjie! Mens ry 'n halfuur aan 6 km hier, want dit is net so vrek besig en die straatjies so klein! Ons het oppad terug besluit ons gaan ons kar by die blyplek los en dan na Taksim (So besige area met winkeltjies en eetplekke stap). Ek was so spyt na ek die 230 trappies moes op (ja ek het dit getel toe ons terugstap!)... Ons het toe daar rond geloop en aandete gekry. Ek is seker daarvan dat hierdie plek NOOIT OOIT slaap nie, aangesien die restaurante mens net voor 12 die aand nog innooi om te kom eet en amper al die winkeltjies dan nog oop is! Amazing! Ons het toe die tog terug aangepak, 230 trappies af en nou is ons in die bed!
      Al ons groete en liefde!♡

Dag 15- Istanbul en Princess Island

August 20, 2022 in Turkey ⋅ ☀️ 29 °C

Ons was vroeg uit die vere, aangesien ons 8 uur by die Toergids plek moes wees. Half 8 sit ons toe nou gereed in hulle venstertjie en wag... En wag... En wag... Teen kwart voor 9 kom daar 'n vroutjie en sluit die plek oop. Hulle het nie kommunikasie met mekaar gehad nie, sy het nie geweet ons moes gaan toer nie en het toe nou 'n paar oproepe gemaak en 'n rukkie later hop ons op ons bus. Albei van ons nog lekker moeg, slaap ons terwyl al die ander mense opgelaai word en Damian hoor iemand Afrikaans praat. Hy dink dis seker sy drome en slaap verder... By die boot aangekom, gaan sit ons toe nou en wag weer om te vertrek, die Turke is nogal tydsaam. Ons beoog 'n oom en tannie en besluit ons dink hulle is Afrikaans en van Suid-Afrika af. Toe ons uiteindelik begin beweeg, vertel die vroutjie oor die mikrofoon vir ons klomp interessanthede soos ons verby die geboue ry en daar kom mense met 'n pappegaai verby om mee foto's te neem. Ons het twee eilande besoek. Toe ons by die eerste een kom, is ons toergids sommer weg. Hier dog ons ons kry 'n begeleide toer van die eiland, maar toe nou nie. Ons gesels toe nou met die oom en tannie wat ons besluit het van Suid-Afrika af kom, wat toe nou van Kaapstad is. Ons loop toe en gesels 'n rukkie met hulle, ons toergids kom verby en sê hoe laat ons weer op die boot moet wees en daar gaan hy weer. Ons gaan toe eers ons eie pad, koop die lekkerste broodjie wat ons deel en loop bietjie rond. Damian het toe 'n bietjie gaan swem daar tussen die rotse en ek wag toe maar daar op die droeë rotse, nie lus vir al die admin wat saam swem gaan nie. Daarna gaan sit ons by 'n restaurantjie wat ons belowe hulle het die lekkerste kos en wat wat. Eintlik het ons hulle net gekies vir 'n badkamer, sodat Damian uit sy swemklere kon klim. Ons besluit toe ons gaan 'n kalamarie deel, want ons kry nou nou middagete op die boot. Bestel die R120 kalamarie en is toe nou heeltemal verbaas toe daar letterlik 6 ringe opdaag, niks chips of enige iets anders nie. Dit was definitief ook nie baie lekker nie, so ons eet toe maar lang tand en gaan terug boot toe. Toe ons in die eetsaal sitplek soek, nooi die Suid-Afrikaners ons om by hulle te sit. Ons gesels toe nou so lekker deur middagete, dat ons op die volgende eiland gaan sit en ietsie saam drink en toe die hele pad terug ook saam sit en gesels. Voel amper of hulle nou al jare lange vriende is! Groot inspirasie vir ons, want mens kan die liefde tussen hulle sien, volgende jaar al 30 jaar getroud en ook 'n paartjie wat in skool begin uitgaan het! Na die trippie klaar was, kry ons vir ons Binbin's naby die hawe en jaag huistoe. Ek sukkel maar bietjie met die dingetjie en al die mense en verkeer en Damian het die tyd van sy lewe! By die huis is ons toe nou so uitgeput en warm na die dag, dat ons 19:00 aan die slaap raak. Ons word toe so 22:00 weer wakker, want blykbaar is dit 'n ding om 22:00 op 'n Saterdagaand die trappe van die gebou se teëls af te kap en oor te teël. Gelukkig slaap die plek mos nooit nie en ons trek aan en loop na 'n restaurant vir aandete. Dit was 'n Rooftop restaurant, met die mooiste uitsig, waar ons toe nou so lekker kuier dat ons eers 01:30 weer huistoe is en toe weer dadelik in die kooi is!
      Al ons groete en liefde♡

Day 63, On to Istanbul

April 11, 2023 in Turkey ⋅ 🌧 50 °F

Sixteen hours and two flights brought us to Istanbul. Mark says he got lots of sleep and is energized. I’m dragging. Rain since our arrival doesn’t help. This is our third time in Istanbul - a gorgeous city across Europe and Asia that is easy to love. Each time we’ve visited we have been drawn to the Bosphorus. So for this trip I spent hours finding an Airbnb with the best view. I think I succeeded (look at the videos to see) but it comes with the price of carrying our luggage up LOTS of stairs. But we are absolutely mesmerized by what we see.Read more

Day 68, Easter Supra in Tbilisi

April 16, 2023 in Turkey ⋅ ⛅ 70 °F

A beautiful Georgian tradition is the Supra, a gathering of family and friends filled with food, wine, and many toasts (led by the Tamada) to celebrate a special day. On this ‘2nd Easter’ of our journey, we were invited to an Easter Supra with our special friends, Lali, Dato, Gio, and Ana, and their families. Lali is the English teacher I met on our first trip to Georgia. She connected me with my Georgian students, including Ana, Dato, and Gio who are Lali’s niece and nephews. I met with Ana for a shorter time but with Dato and Gio for several years and with whom I developed a special bond. The evening was lively and delicious, filled with love, lots of laughter, and singing. 🎶 Today is a day I had been looking forward to with great anticipation. Halfway through the evening, Mark turned to me and said now he totally understood why.Read more

• Day 1,654

Kreuzfahrt

July 16, 2023 in Turkey ⋅ ☀️ 27 °C

7. Tag in Istanbul
      Die MSC Splendida ist durch die Dardanellen und das Marmarameer gefahren. Sie hat auf diesem Weg zahlreiche Brücken unterquert. Nun sind wir in Istanbul, ca. um 10:00 Uhr, angekommen. Die Stadt liegt an der Meerenge Bosporus, die sowohl in Europa als auch in Asien liegt. Sie hat 15 Millionen Einwohner, was 19 % der türkischen Bevölkerung entspricht. Andy, Liz und Christian werden heute während fünf Stunden einige wichtige Sehenswürdigkeiten hier in Istanbul besuchen. Ich trainiere unterdessen eine Stunde im Fitnessstudio vor prächtiger Aussicht auf Istanbul. Am Abend staunen wir, wie die vielen Restaurants neben unserer Yacht voll Leute sind, auch auf den Strassen gehen viele Menschen und die Läden sind alle noch offen. Laute Musik ist zu hören, nebenan feiern sie ein Fest. Wir können vom obersten Stock auf alles hinuntersehen, einfach unglaublich, wie hoch das Schiff ist. Um 23:00 Uhr fährt das Schiff nach Korfu weiter.Read more

• Day 63–68

Afiyet olsun Istanbul

September 17, 2023 in Turkey ⋅ 🌬 26 °C

Istanbuls guter und besonderer Ruf eilt an jeder Ecke voraus, schon in unseren ersten Planungen glänzten die meisten Augen, wenn dir diese Stadt als Endziel unserer Zugfahrt nannten.

Istanbul hält in jeder Hinsicht alle Versprechen, sie wurden sogar für uns übertroffen als ausgemalt. Zwei Kontinente in einer Stadt, das Meer, welches die Stadt umschlingt, das goldene Horn am Bosporus, das hervorragende türkische Essen, die prächtige Architektur mit Hagia Sofia und blauer Moschee, die enthusiastische Fußballbegeisterung und der Wandel zwischen Vergangenheit und Moderne überall in der Stadt.

Wir kommen im Stadtteil Beyoğlu in einem guten Hostel unter, nur haben wir zwei kräftige Pakistanis und Inder im Zimmer, die um die Wette schnarchen das die Bäume nur so purzeln. Der wunderschöne und beeindruckende Taksim Platz ist in unmittelbarer Umgebung und unser Startpunkt für unsere Tagestouren in die 15-Millionen Stadt. Das Leben hier ist kosmopolitisch und wuselig, wie in vielen internationalen Städten.

Anders sind die unzählige Moscheen, die das Stadtbild zieren. Kleine wie Riesengroße überstrahlen alles und ragen dabei unübersehbar in den Himmel. Weitere Besonderheit sind die viele Nationalflaggen, die in der Meeresluft wehen oder schlicht als Dekoration eines Geschäfts dienen. Die Türkei ist sehr stolz auf sich und ihre Nation und Kemal Atatürk ist die Überfigur sehr vieler Türken und im Land omnipräsent.

Und "again", wie vielleicht kein zweites Mal auf der Welt zu finden, ist das diverse Leben in seinen vielfältigen Stadtviertel, die unterschiedlicher nicht sein könnten und damit für jeden etwas bereithält, egal welchen Reisegeschmack oder Geldbeutel. Wir leben im modernen Beyoğlu mit internationalen Hotels, Kongress- und Businesszentren und Parks. Durchschlenderten sehr oft Galata, das gefühlt alle Stadteile vereint und durchmischt ist und extrem im Wandel. Überfüllt mit (zu) vielen Menschen, tausend Geschäften, Bars und Restaurants und trotzdem noch die lokale Bäckerei, Fleischer und Frisöre seit Jahrzehnten besitzt. In Fatih befinden sich die schönsten Sehenswürdigkeiten der Stadt mit der blauen Moschee und der Hagia Sofia. Angrenzende finden sich mit Fener und Balat zwei ganz unterschiedliche Viertel mit jüdischem Einfluss in Balat und streng moslischem in Fener, die gerade am Anfang der Gentrifizierung sind. Coole kleine Plattenläden, Second-Hand Boutiquen, Cafes, Märkte und dazwischen kleinere Märkte seit jeher für die lokale Bevölkerung, Handwerkerläden, Frisöre. Und plötzlich stehen wir an der Tayip Erdogan Moschee, die dieser gestiftet hat für seine treuen Wähler in diesem Stadtviertel. Hier ist alles nach dem Geschmack Erdogans, sehr moslimisch, traditonell und autokratisch wirkend (oder wie würdest du die Atmosphäre in den Viertel beschreiben, Dörte: Ich habe es (als Frau) durchaus bedrückend erlebt ohne Kopftuch zwischen all den Frauen, von denen man nur die Augen sehen konnte...strenge Blicke der Männer...war ich doch mit kurzer Hose und offenen Haaren unterwegs).

Eine kurze Fährfahrt über den Bosporus, die wir auch einfach zig mal hin- und her machen um die Stadt von Wasser aus zu genießen, und schon sind wir in Kadikoy. Dieses Stadtviertel unterscheidet sich schon wegen seiner Lage auf dem asiatischen Teil der Stadt. Arbeiterviertel, kein Glitzer und Glanz wie in Galata, sondern Straßenhändler, Streetfood und Bodenständigkeit, einfach weniger protzig und modern. Hier ist Fenerbahce Istanbul beheimatet und es ist traditioneller und bescheidener und dabei nicht weniger belebt und überlaufen wie Istanbul überall und zu jeder Tageszeit.

Wir treffen bei uns im Hostel eine junge Italienerin und auf unsere Frage nach einem besonderen Ort in Istanbul empfiehlt sie uns, die Prinzessineninseln. Eine kleine Inselgruppe, die ca. eine Stunde Fährfahrt entfernt liegt und zum Teil autofrei ist und eine wundervolle Abwechslung zum schrillen Stadtleben bietet. Wir machen uns einen Morgen auf dem Weg, erst zu Fuß und merken dann wir schaffen es nicht rechtzeitig, winken schnell ein Taxi ran, sprinten zum Terminal, um dann am Einlass zur Fähre festzukleben, weil unsere Karte leer ist. Aufladen gelingt auch erst zögerlich und doch schaffen wir es dann zum Glück. Der Betonanleger scheint endlos und unsere Lungen immer kleiner, bis wir gerade noch auf die Fähre springen und ablegen. Die Sonne geht gerade auf und taucht über der Stadt auf und in der Ferne sehen wir Delphine aus dem Wasser springen und haben einen unvergesslichen Morgen. Auf der Insel gehen wir Wandern, baden und genießen die Ruhe auf der Insel.

Dreh einmal einen Glücksrad und jeder wird gewinnen! Das ist Istanbul für uns, für jeden es ist auf seine ganz eigene Art ein Gewinn, weil vielfältig, bunt und einzigartig.

Cıhangır, Cihangir