United Kingdom
East Sussex

Here you’ll find travel reports about East Sussex. Discover travel destinations in the United Kingdom of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

26-7 Crowborough

July 26 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 18 °C

Iedereen had gezegd dat het vandaag koeler zou zijn. Klopt, maar niemand had gezegd dat het ook de halve dag zou regenen. Ik dacht dat het na zo'n onweer wel weer over zou zijn, maar mooi niet. Het leek niet zo slecht, dus ik breek op, zit de eerste bui van 10 min. uit onder het afdak van de receptie, nog helemaal blij dat ik droog ingepakt heb. Het blijft af en aan regenen. Ik begin met een prachtpad, wat helaas de laatste 50 meter verticaal omhoog gaat, met modder en boomwortels. Ik kom boven, maar dan ben ik eigenlijk al moe. Zit een stortbui uit in een pub die eigenlijk nog niet open is, maar ze wil wel koffie zetten. Met mijn regenpak aan klimmen bevalt niet goed, het gaat ook niet lekker, dus als ik vlak voor alweer een top en de regen een pub zie: lunch. Zit je toch opeens in een gebouw uit 1212!! Toen was het ook al een pleisterplaats. Waanzinnig! En heeel lekker broodje zalm.
    De fietsroute kan ik nog steeds niet vinden helaas en de weg blijft vaak druk. Slaat de Bnogwat rechtsaf, ik moet links, ik blij, gaan alle auto's ook links! Daar kan je dan toch ook niet op plannen.
    Gelukkig wel op tijd op de camping. Die is vol, maar omdat ik fietser ben mag ik toch staan. Die regel hebben ze voor wandelaars, fietser en kanoërs. Top! Ik betaal meteen voor 2 nachten, anders ga ik morgen weer verder, er lijkt hier niet zo veel te doen. Maar volgens mij wil mijn lijf een rustdag.
    35,5 km

27-7 Crowborough in natuurlijke douche

July 27 in the United Kingdom ⋅ 🌧 14 °C

Om zeker te zijn dat ik echt rust neem, hoost het 's ochtends net zo hard verder als 's nachts. En dan bedoel ik ook hozen! Gelukkig is er een recreatie ruimte. Ik doe toch maar een wasje en hang dat op een stukje waslijn binnen en haakjes. Anders vanmiddag toch maar de droger. Het "sponsje" van mijn benzinebrander is geheel aan het vergaan. Dat heb je nodig om hem aan te kunnen steken. Grrrr. Waarom deze wel en die oude had nergens last van? Bah.
    Wordt het toch zowaar om 12 uur droog! Ik naar het dorp, benzinepomp, hebben ze iets wat niet brandt, nee. Puh. Dan maar gewoon een beetje neuzen: staalwollen pannensponsjes! Meteen wijn en chips met rode curry smaak meegenomen. Bij "thuiskomst" gaat het weer regenen. Ik repareer mijn brander: werkt als een trein😁. Suffe grijns op mijn gezicht weer en ik moet nog aan de wijn beginnen! Fietsroutes op internet opgezocht en op maps.me gemarkeerd. Volgens mij moet het goed gaan zo. Ik haal pekingeend bij de chinees voor 6 pond via een wandelpaadje en ik kan nog even buiten zitten. Dons aan, best lekker! (chips en eend ook🙂). Eigenlijk best een lekker dagje zo. In ieder geval rustig😁.

28-7 Seaford

July 28 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 20 °C

Ik kan gelukkig droog inpakken. De weggetjes naar de fietsroute zijn zowaar leuk, ik fiets weer omhoog en na een wat zorgelijk begin is de fietsroute gaaf. Oude spoorlijn en ik heb over 17 km 140 hoogtemeters mee. Precies op het goede moment een bord tearoom voor koffie en taart. En dan breekt ook nog de zon door!
    Ik besluit te stoppen nu het nog leuk is. Camping is wat dichtbij, maar de volgende best ver en onduidelijk of ik daar wel mag staan.
    Beland ik toch in Seven Sisters. Pfff. Stel je Marken, Volendam én Amelisweerd op de eerste zonnige zondag voor en dan kwadraat, dan kom je ongeveer in de buurt. De camping had ik van te voren moeten boeken, maar er is er ook 1 in Arlington. Arrrrrggg, da's 9 km terug via die beredrukke weg én omhoog. Mijn humeur zakt. Blijkt er gelukkig ook 1 in Seaford, da's de goede kant uit. Stukje langs zee en alvast 5 km wind tegen. De camping is wat achenebbish en zelfs in de luwte van een dijkje is het duidelijk stormlijnentijd. Ik ben er keurig om 4 uur of zo en niet te moe.
    Fijne dag.
    58 km.

When the sun comes out

October 15 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 15 °C

Nach einem nassen Start in den Tag hat sie sich tatsächlich blicken lassen die Sonne ☀️ ❤️ sodass wir im Freien den englischen Nationalsport Cricket 🏏 erproben konnten!
    Zum Abschluss eines erfolgreichenTages in Seaford ( Schularbeiten fertig und erste Hausübungen ...) spazierten wir bei Sonnenuntergang am Meer entlang und gönnten uns eine Abendessen im Pub, bei dem wir auch eine nette Damenrunde beim Bingo bewundern durften 😊Read more

1st night

May 11 in the United Kingdom ⋅ 🌙 7 °C

Na een lange dag hebben we gekozen voor een camping, blijkbaar dachten meerdere teams daar zo over, want we konden niet overal meer terecht. Vandaag geleerd om links te rijden en al mooie weggetjes en dorpjes gezien. Ook het kasteel van Bodiam was de moeite waard. We hebben net even wat warms gegeten en duiken zo ons bed in. Zin in onze eerste nacht in de daktent!Read more

Gute Nacht

May 11 in the United Kingdom ⋅ 🌙 6 °C

Wir sind über AirBnB an Rose in Hastings geraten und hätten es nicht besser treffen können. Sie ist unglaublich lieb und wir haben ein so gemütliches Zimmer. Nach einem unglaublich leckeren Burger bei "Half men, half burger" am Strand gehen wir nun schlafen. Bis morgen!

October arrival

October 12 in the United Kingdom ⋅ 🌧 11 °C

Heathrow leer wie nie zuvor. Wolken verhangener Himmel und Nieselregen wohin das Auge reicht.... irgendwie ganz anders die Ankunft im vertrauten Seaford heute. Auch wenn ich wahrscheinlich bald anders darüber sprechen werde, sollte das Wetter die ganze Zeit so bleiben - irgendwie hatte es etwas Besonderes heute und Halloween steht auch ganz offensichtlich bald vor der Tür . Beim Pubbesuch am Abend auf jeden Fall nicht zu übersehen und dann kommt ja sich schon bald Weihnachten 😜 Anmeldungen werden bereits entgegen genommen!
    Und inzwischen malt Marie in Wien mir „meine“ Seven Sisters einfach im Sonnenschein ☀️

Hillcrest Centre @Newhaven

October 14 in the United Kingdom ⋅ ⛅ 16 °C

Da wir in Sorge ob der Wettervorhersage für einen Filmnachmittag entschieden haben, gibt es heute nicht viel zu erzählen. Aber ich habe ein paar nette Fotos vom « Community Centre «  hier gemacht , um einen Eindruck vermitteln zu können!
    Achja und während die Schüler Unterricht hatten und Film schauten , habe ich schon fast die ganzen Schularbeiten der 4. Klasse verbessert nun sind nur mehr Haufenweise HausÜbungen für die nächsten Tage übrig 😊Read more

Unser 1. Nachtlager

May 11 in the United Kingdom ⋅ 🌙 8 °C

Tag 1 geschafft. Wir sind jetzt auf einem Campingplatz und haben unser Nachtlager aufgeschlagen. Nach Brotzeit und Bier gehen wir schlafen, der nächste Tag wartet wieder mit vielen tollen Aufgaben. Achja! Die Aufgabe des Tages haben wir natürlich mit Bravour gemeistert. Die Rittertaufe! Gute Nacht und bis Morgen 👍🏼Read more

East Sussex, ESX