United States
Moquitch Hill

Zion National Park

October 14, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

We slapen vanochtend lekker lang uit en beginnen de dag op ons gemakkie. We hebben geen haast, want we hoeven nergens heen.
    Rob heeft sinds een aantal dagen erge last van zijn knie en kan deze nu bijna niet meer gebruiken. Erg jammer, want in het park zijn vele mooie wandelingen te maken.
    Na kort beraad besluiten we dat Jeroen en ik een hike gaan doen en dat Rob op de camping blijft.
    Jeroen en ik pakken onze spullen in en stappen naast de camping op de shuttlebus, die ons na een ruim half uur rijden op ons beginpunt afzet.
    We gaan een rotsformatie, Angels Landing genoemd, beklimmen. De klim is 453 meter omhoog over 4.4 kilometer. De hike wordt ook wel de meest beangstigende wandeling van Amerika genoemd...
    We vullen onze waterflessen bij en beginnen aan de klim. 45 minuten lang klimmen we omhoog. De zon brandt onbarmhartig op onze hoofden neer en het pad leidt steil naar boven, zwenkend in haarspeldbochten. De klim is zeer pittig.
    Boven aangekomen houden we even rust. Vanaf hier begint de klim naar de top van de berg. Om hier te komen moeten we een bergkam over van 800 meter lang. Op de bergkam zijn kettingen bevestigd waar we ons aan vast kunnen houden. Je moet absoluut geen hoogtevrees hebben, want we kijken loodrecht de diepte in. De grond is honderden meters van ons verwijderd. Er zijn al 9 mensen omgekomen op dit pad, en dat is niet zonder reden. Een misstap kan fataal zijn en je stort de diepte in.
    Voetje voor voetje schuifelen we over de bergkam, terwijl we ons krampachtig aan de ketting vastklampen. Ik heb geen hoogtevrees, maar het zweet breekt me wel uit op deze route. De reputatie van deze wandeling doet zijn eer aan.
    We vorderen gestaag en durven ondertussen ook een beetje van het uitzicht te genieten, want dat is werkelijk waar waanzinnig. We kijken uit over een dal en zien de wegen met daarop de bussen in miniatuur. De bergen zijn van rood gesteente.
    Op het eindpunt rusten we even uit, waarna we weer terugkeren en de bergkam afdalen.
    Zonder ongelukken bereiken we het veilige pad weer, en na 4 uur wandelen staan we weer op de begane grond.
    We hebben het flink warm gehad en het zweet staat op ons voorhoofd, dus we lopen even naar een riviertje om pootje te baden. Twee andere wandelaars raden ons aan om een duik te nemen, omdat dit zeer verfrissend is. We besluiten om dit dan ook maar lekker te doen. We plonzen in het ijskoude water, en verfrissend is het zeker.
    Helemaal afgekoeld aanvaarden we de terugtocht weer naar de camping. Rob heeft een rustig dagje gehad.
    De rest van de avond doen wij het ook lekker rustig aan.

Stefan Oostenbrugge

Gaaf man 😍

10/15/19Reply
    Corine Van Der Vlist

Wat een eng verhaal, blij dat jullie het overleefd hebben 😅 Rob, sterkte met je knie!!

10/15/19Reply

Zion National Park

September 12, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

Nach einem guten Frühstück haben wir uns heute mit dem Shuttlebus auf den Weg in den Zion gemacht.

Steil aufragende Felswände, ganz viel Grün und dazwischen der Virgin River. 😍
    Einfach eine unbeschreiblich schöne Landschaft ☺️

Ich kann nur sagen, dass meine Speicherkarte qualmt 😅 und es ist uns richtig schwer gefallen nur 10 Fotos für den Blogbeitrag zu wählen.

Heute Abend waren wir dann wieder in Springdale zum Essen. Springdale ist das Eingangstor zum Zion und nebenbei ein richtig schönes Städtchen mit viel Flair und netten Restaurants 😍

Morgen früh wollen wir - oder eher ich 😂 noch ein paar schöne Fotos von den „Towers of the Virgin“ machen und dann geht es weiter in Richtung Bryce 😊

Martina Weber

Geniale Bilder 😍. Das ist so klasse morgens aufzustehen und erst mal euren Blog zu lesen. Weiter so. Machst du super. 🖒

Silvi Griesi

Danke Magde 😘

Markus Weber

Wie Magde schon sagte erster Griff morgens zum Handy und schauen was die Griessies machen. Klasse Bilder. Euch scheint es zu gefallen. Das ist super😍

Bryce Canyon

October 13, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 18 °C

We hebben de wekker vandaag vroeg gezet, want we willen optijd aan onze dag beginnen.
    Wanneer we ons ochtendritueel hebben gehad rijden we van de camping af en parkeren de camper op een parkeerplaats. Vanaf daar nemen we een shuttlebus het park in. Bij Sunset Point stappen we uit, want vanaf daar willen we een wandeling maken naar Sunrise Point; een tocht van zo'n 5 kilometer.
    Bij het beginpunt aangekomen zijnde, opent zich voor onze ogen weer een landschap waar woorden eigenlijk tekort komen. We kijken uit over een canyon, met gesteente wat in hoge pilaren is geërodeerd. De rotsen zijn bruinrood en steken scherp af tegen de strakblauwe lucht.
    Stilzwijgend staan ze als wachters naast elkaar, en alleen de wind is te horen die langs de rotsen ruist.
    We dalen af in de canyon. De rotswanden rijzen loodrecht op naast ons en we voelen ons steeds nietiger worden bij de grootsheid van de natuur.
    Op de bodem van de canyon lopen we door een smalle spleet tussen twee hoge bergwanden. We wandelen tussen hele oude bomen en de stenen pilaren. Het is weer een prachtig natuurgebied. De zon schijnt uitbundig en koud is het zeker niet.
    Voor we het weten zijn we op het eindpunt, vanwaar we de bus weer pakken naar de camper.
    Om bij de camping voor vannacht te komen, moeten we weer een gedeelte van dezelfde route als gisteren terug rijden. We passeren weer het punt waar we gisteren zonder resultaat naar de verborgen canyon hebben gezocht. We hebben nog tijd genoeg en we besluiten om het er nog maar een keer op te wagen. We denken te weten waar we nu moeten zoeken. Na een hele tijd zoeken, een aantal keren teruglopen en bijna opgeven later, vinden we toch eindelijk de Spring Hollow Canyon! We lopen op de bodem van de canyon, terwijl de bergwand tientallen meters boven ons uitsteekt. We lopen de canyon honderden meters door totdat we niet verder kunnen, omdat de spleet eindigt bij de rotswand. De canyon is onbekend voor toeristen, maar zo te zien wel populair bij de locals, want overal staan namen in het gesteente gekerfd.
    We lopen weer terug en vervolgen onze reis. Al snel bereiken we Zion National Park. We moeten hier door een tunnel waarbij de rijbaan te smal is voor onze camper. Het tegemoetkomende verkeer wordt tegengehouden, zodat wij, in het midden rijdend, de tunnel door kunnen.
    We hebben een prachtig plekje op de camping in het park. We staan aan de rand, aan een beekje. Achter ons domineren imponerende bergen de horizon.
    Als de camper geïnstalleerd staat besluiten we om de camping even te verkennen. We gooien de deur in het slot en willen weglopen, totdat we tot het gruwelijke besef komen dat de autosleutels nog binnen liggen. We rukken aan de deuren, maar ontkomen niet aan de realiteit: we zijn buitengesloten. We kijken elkaar geshockeerd aan, we hebben echt een probleem. We hebben twee opties: het verhuurbedrijf bellen en vragen of ze een sleutel kunnen komen brengen, of de camper openbreken. We besluiten een poging te wagen voor de tweede optie.
    Wanneer ik de raampjes langs loop kom ik tot de ontdekking dat een ervan niet op slot zit. Het raam kan van buitenaf open geschoven worden. Wel rest er nog een hindernis: alle ramen zijn voorzien van gaas.
    Er zit maar een ding op: het gaas uit het raam slopen. Rob weet dit op vakkundige wijze te doen, waarna ik naar binnen wordt getild. Wat een opluchting!
    Het ging afgelopen week ook zo goed allemaal, het moest wel een keer fout gaan.
    Als we later van de schrik zijn bijgekomen, ondernemen Jeroen en ik halsbrekende toeren uit om het ijskoude beekje over te steken. Dit lukt overigens. Zonder ongelukken.
    Als we langs het beekje terug lopen krijgen we allebei een biertje aangeboden van twee andere campinggasten.
    We sluiten de dag vol van avontuur af met een heerlijk kampvuurtje. We staren naar de vlammen, terwijl het hout knapt en het beekje op de achtergrond ruist.

Corine Van Der Vlist

Wat een mooi verhaal weer! En wat is het daar prachtig!!

10/14/19Reply
    Corine Van Der Vlist

Jullie hebben er vast niet lang over na hoeven denken wie er door het raampje moest😉

10/14/19Reply

Zwischen Nadelstich und Wasserwandern

June 12 in the United States ⋅ 🌧 18 °C

Manchmal gibt es Tage, an welchen die Erwartungen, die man gestellt hat, völlig übertroffen werden. Wir sind angekommen im Zion Nationalpark. Extra zeitig sind wir heute früh los gefahren, denn im Valley auf Fire haben wir den Hinweis anderer Reisender bekommen, dass es in diesem Nationalpark von Touristen nur so wimmelt. Dies bestätigte sich bereits schon bei unserer Ankunft. Nachdem wir einen Parkplatz fanden und den Kampf gegen den Parkautomaten gewonnen hatten, liefen wir in Richtung Shuttlebusse. Den in diesem Nationalpark darf man nicht mit den Auto fahren. Die Schlange war riesig und wir warteten eine ganze Weile, bis wir einen Platz in einem Bus abbekommen hatten. Heute hatten Verena und Ich uns eine Wanderung durch die “Narrows” ausgesucht, welche auf vielen Internetseiten stark empfohlen wurde. Das Besondere an dieser Wanderung ist es, dass der Weg innerhalb eines Flussbettes verläuft. Verena und Ich waren auf nasse Füsse eingestellt und so zogen wir, nach Ankunft unseres Shuttlebusses, mit zwei Rucksäcken, einer Tüte Keksen und zwei Flaschen Wasser bewaffnet los. Schon am Einstieg wurde es eine kleine Pilgerwanderung. Menschen über Menschen, alle froh wieder etwas zu erleben. Wir ließen uns nicht abschrecken. Nach 20 Minuten hörte der gutausgebaute Weg auf und führte direkt in den Fluss. Wir standen mitten in einen Canyon. Links und rechts türmten sich steile Felswände auf. Nach kurzem Überlegen entschied ich mich nicht barfuß durch den Fluss zulaufen, sondern meine Halbschuhe anzubehalten und das Nasswerden in Kauf zunehmen. Verena hatte es mit ihren Sandalen da doch etwas einfacher😂. Nach einer viertel Stunde im wadentiefen Wasser 💦, wurde es tiefer, erst knietief, dann standen wir bis zum Bauchnabel im Wasser. Sicherheitshalber packte ich den Autoschlüsse in die Kekstüte, den das Laufen über die großen Findlinge im Wasser, bei der nicht ganz unbeachtlichen Strömung,war nicht immer ganz einfach. Zugegebenermaßen war es schon ein kleines Abenteuer für uns und wir hatten unseren Spaß. Ab und zu hörten wir es hinter, neben und vor uns mal ein lautes Wasserklatschen, den der Eine oder Andere ging auch schon mal nicht ganz freiwillig komplett baden. Es war ziemlich kühl und so war ich froh, mal ein sonniges Plätzchen zu finden. Mit der Zeit verliefen sich auch die Menschenmassen und man konnte dieses wahnsinniges Naturerlebnis echt genießen. Nach drei Stunden Wasserwandern machten wir eine Pause und machten uns langsam auf den Rückweg.

Nach unseren Ausflug ging es direkt zu Walmart. Dort haben wir uns entschieden, uns gegen Covid impfen zu lassen. Ganz unkompliziert und ohne Termin war das innerhalb von 10 Minuten geschehen. Jetzt sind wir halbwegs sicher und bereit für neue Erlebnisse.

Vom Zion zum Bryce Canyon

September 13, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Schon vor dem Frühstück haben wir uns heute auf den Weg zum Zion Museum gemacht um das Leuchten der Tower of the Virgin zu fotografieren ☺️
    Witzig man ist bei solchen Fotospots nie alleine 🤣

Danach haben wir im Hotel gefrühstückt und sind dann über den Highway 9 in Richtung Bryce gefahren ☺️
    Die Straße schlängelt sich förmlich nach oben und hinter jeder Kurve könnte man anhalten um den genialen Ausblick auf das zurückliegende zu genießen 😍

An einem Stopp haben wir dann ganz spontan eine kleine Wanderung zu einem Aussichtspunkt von ca. 1,5 Stunden für Hin- und Rückweg eingelegt. 😍

Es hat sich schnell heraus gestellt dass sich der Trail mehr als gelohnt hat. 🥰
    Der Weg wunderschön und die Aussicht von oben auf den Zion atemberaubend 🥰

Total im Glück sind wir dann direkt nach Bryce zu unserer nächsten Unterkunft gefahren 😊
    Über den Bryce Canyon berichten wir dann morgen 🤗

Heute Abend hatten wir dann noch coole Country Livemusik mit völlig überteuertem Essen 🤣

Martina Weber

Cool. Wie in Beatty 😂🍻🍻🍻

Geil

Sitzen aufm Flughafen und lesen Euren Blog. Wir kommen jetzt auch 😍

9/14/19Reply

Verso Las Vegas passando per Zion N.P.

September 12, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Anche oggi ci attende un pomeriggio di macchina.. dobbiamo raggiungere Las Vegas ed il Bellagio, dobbiamo far avverare il sogno di Manu!
    La strada è lunga ed il Nevada è lontano, ma la sveglia all’alba ci permette di fare una piccola sosta lungo la strada in un altro parco naturale americano, lo Zion!
    Il parco è sicuramente di un livello inferiore ai precedenti, ma siamo abituati decisamente bene!
    Anche nello Zion le rocce rosse e il verde degli abeti la fanno da padrone.
    Noi visto il poco tempo decidiamo di attraversare il parco in auto facendo solo una piccola passeggiata di un’ora.. il percorso è davvero poca cosa, ma vedendo immagini di percorsi più lunghi capisco che se avessimo avuto più tempo sicuramente anche qui avremmo trovato il bello che stiamo cercando in ogni luogo!
    Dopo la sosta breve ci dirigiamo a Las Vegas, per la seconda e ultima volta in questo tour!

Psychedelisches Valley of Fire

October 14, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

Auf der Fahrt nach Springdale in Utah, Springdale in der Schönheit, Abgeschiedenheit und Trostlosigheit der uralten Wüste des Valley of Fire State Park den Rainbow Vista Trail gelaufen und White Domes, einen schwer findbaren Trail in den Regenbogenfarben der Felsen. Portemonai an der Eingangsstation verloren und es war wie durch ein Wunder platt gefahren worden aber noch da!!!! Weiter nach Springdale am Zion NP.Read more

Zion NP

September 17, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 25 °C

In Zion hebben we vandaag de Narrows gelopen. Dat begint met een pad langs de rivier. En vervolgens kan je door de rivier heen lopen, terwijl je in een tientallen meters hoge kloof bent. Erg mooi en leuk om te doen. Deze trail was gelukkig open, als het tien kilometer verderop regent, is het wegens vloedgevaar afgesloten...Read more

Zion Nationalpark & Campground South

September 12, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 12 °C

In der Früh ging es nach einer kurzen Katzenwäsche am Bach zum nahe gelegenen Zion Nationalpark.

Unser erster Weg führte zum kurz hinter dem Parkeingang gelegenen Campground South.
    Dort mussten wir uns in einer Schlange anstellen um zu erfahren ob noch ein Platz für die kommende Nacht frei ist. Vor uns warteten zwei Autos und eine Gruppe Fußgänger (die hatten ihr Auto wohl erstmal woanders abgestellt).
    Nachdem alle vor uns noch einen Platz bekommen haben, hatten wir große Hoffnung auch noch einen zu ergattern. Das hat schlussendlich auch noch geklappt 😊.
    Alle hinter uns wurden jedoch weggeschickt und kamen auf eine Warteliste. Wir hatten also richtig Glück den letzten freien Platz bekommen zu haben.

Wir stellten den Camper schnell ab und machten uns dann auf den Weg in den Park.
    In diesem Park dürfen keine Autos fahren. Man muss einen parkinternen Shuttlebus nehmen. Der ist kostenlos und fährt unterschiedliche Haltestellen im Park an.

Zion our Favorite but full

May 19 in the United States ⋅ ⛅ 28 °C

The Zion national Park is one of our favorites but unfortunately this year really full of people. It was not that great since you can not explore something without any other people and the prices just tripped the last 3 month. Tried to rent ebikes but 300 dollar a day was too much for us. All Campgrounds were full so we slept on a parking area..Read more

Moquitch Hill