Vietnam
Cua Lap

Gevangenis en Paradiso en Ruben

May 9 in Vietnam ⋅ 🌧 27 °C

He lieverds, zoals eerder vermeld was vandaag een gevangenis aan de beurt. Ik zag wat verwarring in de comments hierover. Het is een Amerikaanse gevangenis uit de Vietnamoorlog. Het was een complex dat meteen al schreeuwde: hier is iets gebeurd. We kwamen aangescooterd en zagen eerst een hoog hek van prikkeldraad, met daarin een soort geïmproviseerde hutten van metaal. Het hek bleek later meer dan 4 rollen prikkeldraad breed te zijn. Toen we even rondliepen schrokken we allemaal. In de metalen barakken waren poppen afgebeeld die gemarteld werden op dezelfde manier als dat de leden van de Vietcong gemarteld werden. En het ging maar door. Ik denk dat we wel 30 verschillende martelingen gezien hebben, de een wreder dan de ander, en waarschijnlijk hebben we ze niet eens allemaal gezien. De allerergste kun je lezen op de 6e foto, of niet als je jezelf het leed wilt besparen. Dat kan ook. Deze gevangenis stond in zwaar contrast met de Vietnamese gevangenis in Hanoi, waar de piloten allemaal goed behandeld werden. Nou weten we helaas niet welke kant van het verhaal precies waar is. Amerika ontkent dit alles waarschijnlijk, en de teksten waren vrij subjectief geschreven. Alsnog was het een onmiskenbaar heftige ervaring, en moesten we er even bij gaan zitten. We gingen daarna door naar Paradiso, het mooiste strand van Phú Quoc als we TripAdvisor moeten geloven. Nadeel was wel dat het flink duur was om daar te mogen zitten. Op de eerste foto zie je Jesse heerlijk genieten van de omgeving, en ol de 4e foto staat Youps eten. Na een paar minuten sloeg het weer om, en begon het te stormen zoals dat alleen in de tropen kan. De lucht was zwart en grijs, de parasollen woeien weg, de palmbomen bogen om en de regen ging bijna horizontaal door de wind. De regen was hard, snoeihard, en scherp. De golven waren ook hoger dan dat we de afgelopen tijd hebben gehad. Logisch dus dat Emiel en Jesse in dit noodweer de zee in gingen. Het terugscooteren daarna was wel een belevenis. Na het opdrogen en in bad gaan gingen we terug naar de stad avondeten, waar we een erg leuk plekje ontdekt hebben. Nu slapen. Tot snel.

Ruben: gister ben ik gaan touren op de brommer want de omgeving van pai is best wel mooi. In de avond ben ik uiteraard weer uit gegaan. Het was redelijk leuk alleen regende het wel veel. De volgende dag moesten we uitchecken bij ons verblijf en alweer terug naar chiang mai omdat de brommers ingeleverd moesten worden. De tocht begon goed met een lekker zonnetje, maar op een gegeven moment kwamen er wat wolken voor de zon. En na een paar minuten begon het toen te regenen. Ik kan je vertellen dat twee uur rijden door de regen met allemaal hoogteverschil en scherpe bochten niet super leuk is. Aangekomen in chiang mai brachten we onze brommers weg en gingen we inchecken in ons nieuwe hotel wat redelijk luxe is. Daarna gingen we meteen naar een lokale kleermaker want we willen een pak op maat laten maken. Nadat ons hele lichaam was opgemeten en wat over de prijs was onderhandeld was alles geregeld. Morgen gaan we terug om de pakken te passen en de puntjes op de i te zetten en dan kunnen we overmorgen de pakken ophalen. Tijs en Casper gaan over een paar dagen al terug naar nederland en dus hebben we besloten om voor de lol naar een super luxe restaurant te gaan in pak en daar een 6 gangen diner te eten. Maar dat zullen jullie allemaal in toekomstige penguins zien.
    Voor de rest ben ik ook te laat met het aanvragen van mijn visum waardoor ik toch niet een week naar vietnam ga. Hoewel dit jammer is vind ik dit niet super erg want er zijn hier genoeg vrienden van mij en een weekje vietnam is ook zo kort. Ik blijf nu een week langer in thailand en vlieg dan meteen naar Bali. Tot de volgende update over deze chaotische (maar fantastische) laatste paar weken van mijn reis.

Jona: Ik was gisteren bij de familie aangekomen die ik ga ondersteunen in het huishouden. Ze ontvingen mij met open armen. Het is een jong gezin met moeder Terrie, vader Peter, dichter Mia en zoon Liam. Overdag was ik gisteren naar een mooie tempel en vandaag naar watervallen. Vervolgens s’avonds weer met de kinderen spelen en met de familie eten. Heb het heel erg naar mijn zin, tot snel!

Harry Kempen

Leuke gevarieerde verhalen. Niet altijd zonder een regenbuitje. Maar gegeten wordt er!

5/10/22Reply
    Ruth Elissen

mooi om jullie verschillende verhalen te kunnen lezen

5/10/22Reply

Duong dong

May 11 in Vietnam ⋅ ☁️ 27 °C

Hallo knaapjes en knapinnen, gister was onze laatste dag met de scooters, dus die wilden we goed gebruiken. Eerst reden we naar ene lekker rustig strandje, met de algemene naam Long Beach. Op bijna elk eiland is wel een Long Beach te vinden, dus zo heel gaaf was dat niet. Daarna wilden we lekker een broodje gaan halen in de stad, Duong Dong. Onze broodjesplek van de dag ervoor was om een vage reden gesloten, dus gingen we maar even ergens anders eten. Uiteindelijk stranden we in een toch vrij charmant plekje met goede prijzen, en vrij lekkere loempiaachtige gevalletjes. Alleen de knoepertje hard gekookte eitjes in de loempiagevalletjes waren wat minder. Na (of voor het eten, ik heb geen idee meer) gingen we wat tempels opzoeken. Deze waren niet heel indrukwekkend, maar de mooiste foto's heb ik voor je op een feitje gezet. Toen gingen we naar een parelwinkel. De parels uit Phú Quoc staan internationaal bekend als een van de beste parels ter wereld. Daar moeten wij, als jongens die na 6 maanden reizen geen geld meer hebben, natuurlijk even naar gaan kijken. De parels hadden prachtige kleuren en waren erg indrukwekkend. Soms waren de kettingen en oorbellen nog best leuk. Wel te duur allemaal, dus we hebben helaas niks gekocht. Sorry dames in ons leven. Na even lekker chillen in de airco wilden we weer gaan eten bij onze broodjesplek, maar die was nog steeds dicht!
    Vandaag leverden we de scooters in en hadden we een thuisdag. Lekker lezen bij het zwembad, in de airco liggen en eten. We namen een grab en konden toch gewoon naar onze broodjesplek! Wat een feest. Wel kleurt het water ons haar groen, wat toch een vrij onhandige bonus van het water is. De verkoeling was wel welkom, aangezien het vandaag gods gloeiend heet was. Tot snel

Jona: Ik ben gisteren aangekomen in Dalat in echt een geweldig hostel waar ik nu al heel veel nieuwe mensen heb leren kennen. Gisterenavond op pad en lekker een hotpot gegeten met een grote groep backpackers. Vanochtend heb ik met een iemand door Dalat gewandeld en een koffietje gedronken, wat erg gezellig was. Daarna meteen met een groep van vijf Duitse gasten mee naar een wijnproeverij waar we drie heerlijke wijnen konden proeven voor slechts 3 euro per persoon inclusief rondleiding! Laatste filmpje laat zien dat we ook veel romance meemaken;) Erg benieuwd naar vanavond, wordt vast leuk, groetjess.

Thamar Elissen

ik verheug me op de parels!

5/11/22Reply
    Thamar Elissen

Emiel, gefeliciteerd met je verjaardag! unieke plek om jarig te zijn!

5/12/22Reply
    Karin Axelsson

Alsnog gefeliciteerd Emiel en vandaag is Youp aan de beurt, toch? Proficiat!! 🎂

5/13/22Reply

Starfish beach

May 9 in Vietnam ⋅ 🌧 30 °C

He hoi, gisteren gingen we naar Starfishbeach, een strand dat bekend staat om zijn, misschien kun je het wel raden, zeesterren. We wilden lekker de noordkant van het eiland verkennen ol de scooter. De weg ernaartoe was lang, en vooral erg hobbelig, met veel gaten en plassen in de weg. Soms leek het eerder op een rivierbedding dan een straat. Eenmaal aangekomen begon het natuurlijk te miezeren, maar gelukkig heeft het niet hard geregend. We hebben een beetje gezwommen, Slimste mens gespeeld en gegeten. We zagen helaas niet al te veel zeesterren, maar toen we naar het eten toe liepen lagen er een paar in het water zoals te zien is op foto 4. Op de terugweg kwamen wat koeien op de weg tegen, maar we konden ze nog ontwijken. Daarna gingen we even chillen en eten in de stad, Duond Dong. Hier zou een zeker noedeltentje zijn wat erg lekker zou moeten zijn. Het concept vonden we wat lastig, maar uiteindelijk snapten we het wel. We moesten zelf een soort zoetzoutpittig dressinkje maken, en dat in de noedels mikken. In elk gerecht zat vis, en we hadden precies geen zin in vis, maar dat konden we ook niet van te voren weten. De noedels waren wel vrij lekker, en ook goedkoop. Daarna zagen we een soort kreeftenwinkel, met hele kleine waterbakken met gigantische krabben, kreeften en garnalen. Mooie beesten, wel zielig voor ze. Thuis gingen we samen een filmpje kijken, olijfolie drinken en slapen. Vandaag gaan we naar een gevangenis en de zuidkant van het eiland. Tot snelRead more

Jasmijn Van Doren

Olijfolie?! Is dat een soort gekke detox?

Emiel Beeren

nee, het was eigenlijk wijn, maar jesse dacht dat het olijfolie was

Jeu Plastique

naar de gevangenis?

jesse van dijk

Amerikaans, ten tijde van de oorlog. Grote verzameling aan oorlogsmisdaden

Phu Quoc I

December 15, 2019 in Vietnam ⋅ ☀️ 29 °C

PHU QUOC LONG MOUNTAIN RESORT
    4 Nächte (15.12. - 19.12.)

▪️Diesmal vermieden wir einen 16h Trip und flogen 2h mit Jetstar von Da Nang auf die Insel Phu Quoc
    ▪️Untergebracht waren wir in der Nähe vom Zentrum, aber trotzdem ruhig gelegen in einem eigenen kleinen Bungalow mit Terrasse inklusive Frühstück
    ▪️In der Gasse zu unserer Unterkunft gab es das Z Coffee, ein fancy Restaurant mit dem leckersten Curry - fast jeden Abend aßen wir dort

💡Phu Quoc ist die größte Insel Vietnams, liegt vor der Küste Kombodschas im Golf von Thailand und hat ca. 70.000 Einwohner.

Uit elkaar

May 8 in Vietnam ⋅ 🌧 28 °C

Hallo hallo, gisteren stonden we heerlijk om 4 uur op om een taxi naar het vliegveld te nemen. Ons vliegtuig (Emiel, Youp en Jesse) vertrok oorspronkelijk om half 9, maar midden in de nacht kwam Youp tot de ontdekking dat de vertrek-en aankomsttijd verschilde per bron. Sommigen zeiden namelijk dat het vliegtuig een uur eerder vertrok. Om het zekere voor het onzekere te nemen moesten wij om 12 uur in de nacht nog naar de balie om een wijziging te maken in onze taxiboeking. Op dat moment waren de drie andere heren lekker aan het feesten. Die bewuste ochtend, op alweer een goddeloos tijdstip, stonden we op, wisten we onszelf en de tassen een taxi in te rollen, en reden we naar het vliegveld. We waren doodmoe. Op het vliegveld kwamen we erachter dat het vliegtuig pas om half 9 ging, dus dat we het toch bij het rechte eind hadden. Toen hadden we afscheid genomen van de rest. Jona gaat naar Nha Trang, Emiel en Simon weer naar huis. Het afscheid deze keer was wat minder emotie. We zien elkaar weer over een kleine 20 dagen, en we waren moe. Wij vlogen naar Phú Quoc, een eiland onder de kust van Cambodja. Ondertussen is Emiel alweer bijna thuis, terwijl Simon, je raadt het al, weer problemen heeft met het vliegtuig. Om een of andere reden is zijn terugticket ook komen te vervallen, dus moest hij noodgedwongen een nachtje in Hanoi blijven en morgen vliegen. Tot snel.

Jona: het waren een hectische 24 uur. Het begon met gisteren uit gaan met Simon en Emiel D waar we vrienden uit Nederland ontmoette (Jannus en Dana). Deze is leuke avond resulteerde wel in een half uur slaap voordat we 4:30 op moesten om naar Da Nang te gaan waar we afscheid namen van Youp, Emiel B en Jesse. Tot 12 uur sochtends was ik een wandelende zombie die overal in slaap viel, maar in de middag na afscheid van Simon en Emiel D te nemen kwam ik weer tot leven en heb ik een duik in de zee genomen en wat dingen gedaan op m’n iPad. Nu zit ik alweer 3 uur in een bus van 11 uur die mij naar Nha Trang gaat brengen. Morgenochtend om 5 uur staat daar de Vietnamese familie waar ik de komende dagen ga verblijven op mij te wachten. Hier later meer over, ik ga slapen, joe.

Ruben: vandaag hebben we uitgeslapen en een massage genomen, voor de rest hebben we niet zoveel gedaan. Vanavond gaan we weer stappen en morgen gaan we waarschijnlijk weer tipsy tuben.

Thamar Elissen

wat fijn dat we jullie avonturen kunnen volgen, ook als jullie niet dezelfde avonturen beleven! dank daarvoor!

5/8/22Reply
    Petra van Doren

Leuk filmpje!

5/8/22Reply

? [marielle kempen]

Good Morning, Vietnam!

February 23, 2020 in Vietnam ⋅ ⛅ 30 °C

Drei verschiedene Busse und ein Boot brauchte es um auf die wunderschöne kleine Insel Phu Quoc zu gelangen.
    Das haben wir erfolgreich gemeistert 😏

Doch strandeten wir im falschen Hotel - ein Übertragungsfehler auf der Website von Check24 sorgte dafür, dass wir nicht wie geplant zum Schnäppchenpreis ein wunderschönes Resort am Meer gebucht hatten, sondern in einem schäbigen Zimmer mit Viechern und Haaren nahe im Nirgendwo landeten.

Nicht ganz was wir uns vorgestellt hatten.
    Wir zogen um in ein wunderschönes 5 Sterne Resort am Meer und sind gespannt, was sich check24 als Entschädigung einfallen lässt.

Und das beste an diesem Hotel:
    Es hat eines der größten Frühstückbuffets, die ich je erlebt habe - und dieses beinhaltet sogar Käse 🤩🤩🤩
    Das hat uns sehr glücklich in den Tag starten lassen 🥰

Achja... Und ein kostenloses Upgrade für ein Zimmer mit Meerblick gab es vom Hotel dann auch noch 🤗

Nine

Check24 kommt für die gesamten Mehrkosten (über 300,00 €), die uns deren Übertragungsfehler gekostet hat 🤩🤩🤩😀 Ein großes Lob an diese Plattform, dass das so reibungslos funktioniert hat 😊👍

3/7/20Reply
    Marlene Glasmeyer

😂 der Mozzarella!

3/13/20Reply

Jeder tut das, was er gut kann

February 26, 2020 in Vietnam ⋅ ⛅ 31 °C

Die einen verbringen heute Zeit im Wasser,
    die anderen sonnen sich.

Die einen spielen heute Billard, während die anderen Zeit im Fitnessstudio verbringen.

Wieder andere gehen Angeln.
    Während die einen hierfür ein großes Boot und professionelle Angelausrüstung benötigen, reicht diesen hier schon eine größere Nussschale zum Erfolg.Read more

Qualitätszeit zu zweit

February 25, 2020 in Vietnam ⋅ 🌙 26 °C

Bevor unsere typische Backpacker-Rundreise weitergeht, genießen wir noch einmal zwei Tage am Strand.
    Ursprünglich waren diese zum Tauchen gedacht, doch da das mit dem Wasser noch nicht so klappt, haben wir sie einfach mal als Qualitätszeit genutzt.

Immerhin ist mittlerweile das letzte Drittel unserer Reise angebrochen. Da ist es besonders wichtig, die Wochen noch bewusst zu genießen und vielleicht auch einfach mal zu reflektieren, was wir schon alles in diesem Jahr erlebt haben. Das war schon eine ganze Menge.
    Und das beste daran: nach so viel Aufeinandersitzen, sind wir immernoch ein großartiges Team ToNi 💞

Genießt Die Zeit Liebe Grüße von den Stapps

Viele Grüße von den Fleck genießt weiterhin euren Urlaub

2/27/20Reply

Phu Quoc lockt mit gutem Essen

January 14, 2020 in Vietnam ⋅ ☀️ 29 °C

Die Stadt Duong Dong lockt mit vielen Restaurants, wo die Erlebnisküche im Vordergrund steht. Ob Fisch oder zum Nachtisch frisch gemachtes Eis.

Heute haben wir eine Stunde Massagefolter genossen. Die Vietnamesen sind vielleicht klein, aber haben Kraft in den Fingern!Read more

Hammer!

1/16/20Reply

Neeeeeiiin

1/16/20Reply

Gewitter / Power Cut / Abendessen

November 24, 2019 in Vietnam ⋅ ⛅ 26 °C

Völlig verdreckt von der Schlagloch-Sandpiste komme ich 90 min Fahrt heil um kurz vor 18 Uhr am Hill Resort an. Es wird gerade Dunkel.
    Jetzt noch kurz in Pool, Duschen und ab zum Essen.
    Als ich die Tür aufmache, tröpfelt es leicht und Strom fällt aus. Ist nun Stockduster. Ich denk mir nix,, hol meine Taschenlampe und gehe die 350 m den Hügel vom Hill Resort runter 🤣, überquere die Straße und möchte mich gerade in den Garten vom "Colors" Restaurant setzen,, da schüttet es aus allen Löchern. Ich habe Asiaten noch nie in Hektik gesehen, aber heute schon, zumindest die Bedienung - ist ja irgendwie beruhigend 😉.
    Ein Platz im Trockenen ist jetzt Mangelware. Ich setzt mich erst mal an die Theke und Order ein "Saigon Export". Nach 15 min ist für mich ein trockener Tisch frei und ich kann bestellen. Heute mal Fisch!
    Der Regen wird immer stärker. Er prasselt so laut auf's Blechdach, das man die Bedienung nicht mehr verstehen kann. Als meine Essen kommt, gibt es den nächsten Stromausfall. Ich habe jetzt ein candle light mit mir alleine 🙄.
    Als der Regen aufhört, hol ich mir noch eine selbst gemachte Mango-Eisrolle auf dem Nachtmarkt. Die Zubereitung ist spektakulär - wenn man es nicht gesehen hat, glaubt man es kaum 👌👍👏.

Anna We

Omg diese einrollen wollte ich schon immer Mal essen😱

*eisrollen

vAUwE