Vietnam
Cua Lap

Duong dong

May 11, 2022 in Vietnam ⋅ ☁️ 27 °C

Hallo knaapjes en knapinnen, gister was onze laatste dag met de scooters, dus die wilden we goed gebruiken. Eerst reden we naar ene lekker rustig strandje, met de algemene naam Long Beach. Op bijna elk eiland is wel een Long Beach te vinden, dus zo heel gaaf was dat niet. Daarna wilden we lekker een broodje gaan halen in de stad, Duong Dong. Onze broodjesplek van de dag ervoor was om een vage reden gesloten, dus gingen we maar even ergens anders eten. Uiteindelijk stranden we in een toch vrij charmant plekje met goede prijzen, en vrij lekkere loempiaachtige gevalletjes. Alleen de knoepertje hard gekookte eitjes in de loempiagevalletjes waren wat minder. Na (of voor het eten, ik heb geen idee meer) gingen we wat tempels opzoeken. Deze waren niet heel indrukwekkend, maar de mooiste foto's heb ik voor je op een feitje gezet. Toen gingen we naar een parelwinkel. De parels uit Phú Quoc staan internationaal bekend als een van de beste parels ter wereld. Daar moeten wij, als jongens die na 6 maanden reizen geen geld meer hebben, natuurlijk even naar gaan kijken. De parels hadden prachtige kleuren en waren erg indrukwekkend. Soms waren de kettingen en oorbellen nog best leuk. Wel te duur allemaal, dus we hebben helaas niks gekocht. Sorry dames in ons leven. Na even lekker chillen in de airco wilden we weer gaan eten bij onze broodjesplek, maar die was nog steeds dicht!
      Vandaag leverden we de scooters in en hadden we een thuisdag. Lekker lezen bij het zwembad, in de airco liggen en eten. We namen een grab en konden toch gewoon naar onze broodjesplek! Wat een feest. Wel kleurt het water ons haar groen, wat toch een vrij onhandige bonus van het water is. De verkoeling was wel welkom, aangezien het vandaag gods gloeiend heet was. Tot snel

Jona: Ik ben gisteren aangekomen in Dalat in echt een geweldig hostel waar ik nu al heel veel nieuwe mensen heb leren kennen. Gisterenavond op pad en lekker een hotpot gegeten met een grote groep backpackers. Vanochtend heb ik met een iemand door Dalat gewandeld en een koffietje gedronken, wat erg gezellig was. Daarna meteen met een groep van vijf Duitse gasten mee naar een wijnproeverij waar we drie heerlijke wijnen konden proeven voor slechts 3 euro per persoon inclusief rondleiding! Laatste filmpje laat zien dat we ook veel romance meemaken;) Erg benieuwd naar vanavond, wordt vast leuk, groetjess.

Gevangenis en Paradiso en Ruben

May 9, 2022 in Vietnam ⋅ 🌧 27 °C

He lieverds, zoals eerder vermeld was vandaag een gevangenis aan de beurt. Ik zag wat verwarring in de comments hierover. Het is een Amerikaanse gevangenis uit de Vietnamoorlog. Het was een complex dat meteen al schreeuwde: hier is iets gebeurd. We kwamen aangescooterd en zagen eerst een hoog hek van prikkeldraad, met daarin een soort geïmproviseerde hutten van metaal. Het hek bleek later meer dan 4 rollen prikkeldraad breed te zijn. Toen we even rondliepen schrokken we allemaal. In de metalen barakken waren poppen afgebeeld die gemarteld werden op dezelfde manier als dat de leden van de Vietcong gemarteld werden. En het ging maar door. Ik denk dat we wel 30 verschillende martelingen gezien hebben, de een wreder dan de ander, en waarschijnlijk hebben we ze niet eens allemaal gezien. De allerergste kun je lezen op de 6e foto, of niet als je jezelf het leed wilt besparen. Dat kan ook. Deze gevangenis stond in zwaar contrast met de Vietnamese gevangenis in Hanoi, waar de piloten allemaal goed behandeld werden. Nou weten we helaas niet welke kant van het verhaal precies waar is. Amerika ontkent dit alles waarschijnlijk, en de teksten waren vrij subjectief geschreven. Alsnog was het een onmiskenbaar heftige ervaring, en moesten we er even bij gaan zitten. We gingen daarna door naar Paradiso, het mooiste strand van Phú Quoc als we TripAdvisor moeten geloven. Nadeel was wel dat het flink duur was om daar te mogen zitten. Op de eerste foto zie je Jesse heerlijk genieten van de omgeving, en ol de 4e foto staat Youps eten. Na een paar minuten sloeg het weer om, en begon het te stormen zoals dat alleen in de tropen kan. De lucht was zwart en grijs, de parasollen woeien weg, de palmbomen bogen om en de regen ging bijna horizontaal door de wind. De regen was hard, snoeihard, en scherp. De golven waren ook hoger dan dat we de afgelopen tijd hebben gehad. Logisch dus dat Emiel en Jesse in dit noodweer de zee in gingen. Het terugscooteren daarna was wel een belevenis. Na het opdrogen en in bad gaan gingen we terug naar de stad avondeten, waar we een erg leuk plekje ontdekt hebben. Nu slapen. Tot snel.

Ruben: gister ben ik gaan touren op de brommer want de omgeving van pai is best wel mooi. In de avond ben ik uiteraard weer uit gegaan. Het was redelijk leuk alleen regende het wel veel. De volgende dag moesten we uitchecken bij ons verblijf en alweer terug naar chiang mai omdat de brommers ingeleverd moesten worden. De tocht begon goed met een lekker zonnetje, maar op een gegeven moment kwamen er wat wolken voor de zon. En na een paar minuten begon het toen te regenen. Ik kan je vertellen dat twee uur rijden door de regen met allemaal hoogteverschil en scherpe bochten niet super leuk is. Aangekomen in chiang mai brachten we onze brommers weg en gingen we inchecken in ons nieuwe hotel wat redelijk luxe is. Daarna gingen we meteen naar een lokale kleermaker want we willen een pak op maat laten maken. Nadat ons hele lichaam was opgemeten en wat over de prijs was onderhandeld was alles geregeld. Morgen gaan we terug om de pakken te passen en de puntjes op de i te zetten en dan kunnen we overmorgen de pakken ophalen. Tijs en Casper gaan over een paar dagen al terug naar nederland en dus hebben we besloten om voor de lol naar een super luxe restaurant te gaan in pak en daar een 6 gangen diner te eten. Maar dat zullen jullie allemaal in toekomstige penguins zien.
      Voor de rest ben ik ook te laat met het aanvragen van mijn visum waardoor ik toch niet een week naar vietnam ga. Hoewel dit jammer is vind ik dit niet super erg want er zijn hier genoeg vrienden van mij en een weekje vietnam is ook zo kort. Ik blijf nu een week langer in thailand en vlieg dan meteen naar Bali. Tot de volgende update over deze chaotische (maar fantastische) laatste paar weken van mijn reis.

Jona: Ik was gisteren bij de familie aangekomen die ik ga ondersteunen in het huishouden. Ze ontvingen mij met open armen. Het is een jong gezin met moeder Terrie, vader Peter, dichter Mia en zoon Liam. Overdag was ik gisteren naar een mooie tempel en vandaag naar watervallen. Vervolgens s’avonds weer met de kinderen spelen en met de familie eten. Heb het heel erg naar mijn zin, tot snel!

Starfish beach

May 9, 2022 in Vietnam ⋅ 🌧 30 °C

He hoi, gisteren gingen we naar Starfishbeach, een strand dat bekend staat om zijn, misschien kun je het wel raden, zeesterren. We wilden lekker de noordkant van het eiland verkennen ol de scooter. De weg ernaartoe was lang, en vooral erg hobbelig, met veel gaten en plassen in de weg. Soms leek het eerder op een rivierbedding dan een straat. Eenmaal aangekomen begon het natuurlijk te miezeren, maar gelukkig heeft het niet hard geregend. We hebben een beetje gezwommen, Slimste mens gespeeld en gegeten. We zagen helaas niet al te veel zeesterren, maar toen we naar het eten toe liepen lagen er een paar in het water zoals te zien is op foto 4. Op de terugweg kwamen wat koeien op de weg tegen, maar we konden ze nog ontwijken. Daarna gingen we even chillen en eten in de stad, Duond Dong. Hier zou een zeker noedeltentje zijn wat erg lekker zou moeten zijn. Het concept vonden we wat lastig, maar uiteindelijk snapten we het wel. We moesten zelf een soort zoetzoutpittig dressinkje maken, en dat in de noedels mikken. In elk gerecht zat vis, en we hadden precies geen zin in vis, maar dat konden we ook niet van te voren weten. De noedels waren wel vrij lekker, en ook goedkoop. Daarna zagen we een soort kreeftenwinkel, met hele kleine waterbakken met gigantische krabben, kreeften en garnalen. Mooie beesten, wel zielig voor ze. Thuis gingen we samen een filmpje kijken, olijfolie drinken en slapen. Vandaag gaan we naar een gevangenis en de zuidkant van het eiland. Tot snelRead more

Phu Quoc

January 22 in Vietnam ⋅ ⛅ 30 °C

Üsi ersti (richtigi) Destination z‘Vietnam isch d‘Insle Phu Quoc gsi. Füre Massetourismus het me se leider jedoch scho fasch komplett uspresst 🍋: Massiv überbout, doch leider blibe d‘Lüt us und drum si d’Heufti vo de Resorts, Restis und Beach Clubs läär 😕. Si hei sogar en Art künstlechi Sidlig mim Name „The Grand World“ bout, wo usgseht, wie dr Europapark oder Disneyland. Leider isch das e Geisterstadt…
      Schöni Stränd hets aber definitiv und di wildi Natur fingt me immerno 🌴🌊! Mir hei z‘Erkunde vo däre bizarre Insle mim Roller gnosse und‘s lustig gha 😄! Highlights si ou d’Noodle Soup für CHF 1.50 bir Mama Tram Tram und di täglechi Massage - eini vo de beste sit Wuchene 😍 - gsi 🥰!

Im "richtigen" Beachhaus angekommen 👌

September 23, 2022 in Vietnam ⋅ 🌧 29 °C

Guten Morgen ☀️,
      sicherlich werdet Ihr schmunzeln, wenn ich heute Euch berichte, dass wir gestern einmal zur Abwechslung umgezogen sind 🙈🙈🙈.
      Das von uns gebuchte Beachhaus Nr .1, war riesengroß, hatte aber wohl noch bei einigen Dinge, vor Saisonstart, "Verbesserungspotential". So z. B. war das Geländer vor dem Haus, zum Meer, durch die letzten Monate schlicht baufällig. Allerdings war gerade das für mich nicht so prickelnd. Die Luft ist hier ständig feucht, dadurch sind Stufen und Gehwegplatten (nirgends ein Handlauf 🥴🥴🥴) rutschig. Für mich ist es dadurch schwierig, sicher zu laufen.Vor allem, wenn ich mich vom Haus zum Pool auch ohne Wilfrieds helfende Hand autark und ganz alleine bewegen möchte 😪).
      Daher gaben wir gestern morgen, nach der ersten Nacht, freundlich auf erste Rückfragen Antwort UND durften tatsächlich ins Beachhaus Nr. 2 umziehen. Hier haben wir nicht nur das Meer, sondern auch den Pool vor der Tür und ich kann alleine und sicher überall hin....freu, freu. Das war dann auch das Kofferpacken wert, den ich gestern das 1. Mal seit 3 Wochen ausgepackt hatte 🙈🙈🙈.
      Anbei daher nun Fotos für Euch von unserem neuen Zuhause für die nächsten 7 Tage 😋👋.

Uit elkaar

May 8, 2022 in Vietnam ⋅ 🌧 28 °C

Hallo hallo, gisteren stonden we heerlijk om 4 uur op om een taxi naar het vliegveld te nemen. Ons vliegtuig (Emiel, Youp en Jesse) vertrok oorspronkelijk om half 9, maar midden in de nacht kwam Youp tot de ontdekking dat de vertrek-en aankomsttijd verschilde per bron. Sommigen zeiden namelijk dat het vliegtuig een uur eerder vertrok. Om het zekere voor het onzekere te nemen moesten wij om 12 uur in de nacht nog naar de balie om een wijziging te maken in onze taxiboeking. Op dat moment waren de drie andere heren lekker aan het feesten. Die bewuste ochtend, op alweer een goddeloos tijdstip, stonden we op, wisten we onszelf en de tassen een taxi in te rollen, en reden we naar het vliegveld. We waren doodmoe. Op het vliegveld kwamen we erachter dat het vliegtuig pas om half 9 ging, dus dat we het toch bij het rechte eind hadden. Toen hadden we afscheid genomen van de rest. Jona gaat naar Nha Trang, Emiel en Simon weer naar huis. Het afscheid deze keer was wat minder emotie. We zien elkaar weer over een kleine 20 dagen, en we waren moe. Wij vlogen naar Phú Quoc, een eiland onder de kust van Cambodja. Ondertussen is Emiel alweer bijna thuis, terwijl Simon, je raadt het al, weer problemen heeft met het vliegtuig. Om een of andere reden is zijn terugticket ook komen te vervallen, dus moest hij noodgedwongen een nachtje in Hanoi blijven en morgen vliegen. Tot snel.

Jona: het waren een hectische 24 uur. Het begon met gisteren uit gaan met Simon en Emiel D waar we vrienden uit Nederland ontmoette (Jannus en Dana). Deze is leuke avond resulteerde wel in een half uur slaap voordat we 4:30 op moesten om naar Da Nang te gaan waar we afscheid namen van Youp, Emiel B en Jesse. Tot 12 uur sochtends was ik een wandelende zombie die overal in slaap viel, maar in de middag na afscheid van Simon en Emiel D te nemen kwam ik weer tot leven en heb ik een duik in de zee genomen en wat dingen gedaan op m’n iPad. Nu zit ik alweer 3 uur in een bus van 11 uur die mij naar Nha Trang gaat brengen. Morgenochtend om 5 uur staat daar de Vietnamese familie waar ik de komende dagen ga verblijven op mij te wachten. Hier later meer over, ik ga slapen, joe.

Ruben: vandaag hebben we uitgeslapen en een massage genomen, voor de rest hebben we niet zoveel gedaan. Vanavond gaan we weer stappen en morgen gaan we waarschijnlijk weer tipsy tuben.

Phu Quoc I

December 15, 2019 in Vietnam ⋅ ☀️ 29 °C

PHU QUOC LONG MOUNTAIN RESORT
      4 Nächte (15.12. - 19.12.)

▪️Diesmal vermieden wir einen 16h Trip und flogen 2h mit Jetstar von Da Nang auf die Insel Phu Quoc
      ▪️Untergebracht waren wir in der Nähe vom Zentrum, aber trotzdem ruhig gelegen in einem eigenen kleinen Bungalow mit Terrasse inklusive Frühstück
      ▪️In der Gasse zu unserer Unterkunft gab es das Z Coffee, ein fancy Restaurant mit dem leckersten Curry - fast jeden Abend aßen wir dort

💡Phu Quoc ist die größte Insel Vietnams, liegt vor der Küste Kombodschas im Golf von Thailand und hat ca. 70.000 Einwohner.

Phú Quốc Island

October 30, 2022 in Vietnam ⋅ ⛅ 30 °C

Mit dem Flieger ging es schnurstracks von Cần Thơ aus dem Mekong Delta auf die größte Insel Vietnams.

Ein Taxi hat uns zur Unterkunft gefahren obwohl die Gassen schon recht eng und klein sind. Das Meer und den Pool sieht man direkt von unserem
      Balkon aus.

Die Insel haben wir dann mit dem Roller erkundet. Wir sind in einer Organic Pfeffer Plantage gelandet, Verköstigung und Führung waren so toll, dass die ersten Mitbringsel in unserem Backpack gelandet sind.

Den Abend haben wir mit Bier, Sonnenuntergang, Steak und Schrimps ausklingen lassen.

Am nächsten Tag ging es zu einem Wasserfall, (die kleine Abkühlung war super!!! ☺️)
      Und in den Showroom der Fischsoßen-Fabrik, die beliebteste Soße Vietnams wird nahe zu allen Gerichten serviert. In den großen Fässern lagert die für die Vietnamesen heilige Fischsoße. Christian hat sich in den Raum
      “getraut”, Franzi ist lieber an der frischen Luft geblieben. 😅

In einem Straßenlokal haben wir uns eine kleine Auszeit genehmigt 😋😋. Hier haben wir Reis mit verschiedenen Eintöpfen für gerade einmal 90K (3,70€) bezahlt inkl. Getränke, Lecker!!! Obwohl wir nicht genau wußten was es eigentlich war 🤩

ein spannender friseurbesuch

December 6, 2023 in Vietnam ⋅ ⛅ 30 °C

während mama die wanderung macht, gehe ich zum friseur. das war interessant ;) nur junge männer kommen hinter mir in dem laden geströmt, es bildet sich eine traube um mich und ich werde von zwei gleichzeitig gewöhnt, frisiert und beaugt (das von mehr als zwei ;)) der schnitt ist aber nicht schlecht. ansonsten führen wir unser alltägliches programm fort 🌞Read more

Tag 32 - Phu Quoc

August 3, 2023 in Vietnam ⋅ ☁️ 28 °C

Heute war bis 12 Uhr Check Out im AirBnB in HCMC. Da mein Flug nach Phu Quoc um 14:45 Uhr ging, war nach dem Aufstehen nicht mehr viel Zeit, um etwas zu unternehmen, weshalb es direkt zum Flughafen ging, der zugegebenermaßen einen sehr verwirrenden Aufbau hat. Es gibt ein separates Terminal für alle Inlandsflüge, das ich erstmal suchen musste.
      Seis drum… es hat alles super funktioniert und es war ein kurzer Flug von 40min. Direkt nach der Landung war ich innerhalb von 20min im Taxi, was ein Riesen Vorteil bei kleinen Flughäfen ist.
      Nachdem ich im Hotel angekommen bin, ging es für mich noch Abendessen in der Pizzeria und zum Abschluss an die Ocsen Beach Bar, wo ich den Abend mit einem Gin Tonic und Buch ausklingen ließ.
      Morgen geht es früh los zur einer Inseltour, die die Thom Island-Gondel beinhaltet.
      Ich hab richtig Bock!

Cua Lap