war bereits in 2 Ländern Weiterlesen
  • Tag 83

Miami

17. Juli 2017 in den USA ⋅ ⛅ 26 °C

Extra vroeg weg want een aardige trip voor boeg.
    Eerst naar de mall. Dat was al een uurtje of 3 sturen. Maar gelukt. Een mega mall. Eentje waar je in kan verdwalen. Ff wat gekocht en dan weer verder voor nog een uur sturen. Miami!! Erg druk hotel gevonden en op de oprit de auto geparkeerd, koffers uitgeladen en daarna voor een parkeerplaats een half uur sturen terwijl je de garage zag liggen aan de overkant van de straat. Maar alles hier is one way. Je krijgt dan ook een kaart mee hoe te rijden naar de parkeergarage.
    Koffers op de kamer gegooid en verkennen. Helmaal niks in de buurt. Dus over het strand terug. Maar even.bij de info meneer langs over hoe en wat. Dus dat wordt een stadsbus. Eerst lopen naar de halte en daar gaan we. Een hallf uur later zegt de buschauffeur. Hier eruit en oversteken en je bent er. De lijnbaan van Miami. Winkels en restaurants in het midden. Lijnbaan op en neer geweest en dan een happie eten. Bij de cubaan. De serveerster zegt. Dat is beter en dat is lekkerder. Maar wat ze niet zegt is dat is het duurste en dat is nog duurder. Maar goed wij blijven bij onze eerste keuze en dat wel erg goed en lekket. Bij het afrekenen vraagt ze ook.nog of we het wisselgeld terug willen. Ja dat willen we. Toen op zoek naar de bus voor de weg terug. Bus halte gevonden alleen de verkeerde. Dus naar de overkant van de straat en daar weer wachten. En onze mazzel we stappen uit voor ons hotel. Schrijven dit stukje en gaan douchen en knorren want morgen gaan we met de bigbus miami verkennen. Grt M.

• Tag 82

Cocoa /Ron Jon Surfshop/Death Valley !!!

16. Juli 2017 in den USA ⋅ ☀️ 30 °C

Hi you all ,how are you doing today ? Dat hoor je hier dagelijks maar klinkt wel gezellig haha. Vandaag een complimentary breakfast van Best Western ,ik had 2 boterhammen geroosterd met jam 1 maanzaad muffin en een aardbeien yoghurtje en scrambled eggs ze hadden ook vieze worst gravy enz maar dat lusten wij hollanders niet ! Michel had ongeveer hetzelfde dus daarna met een koffie op weg naar Cocoa beach want het zou volgens de weer mijnheer van tv Hot Hot Hot worden. Het was heerlijk op het strand gaf toch wat verkoeling na het spelen in de zee . De golven waren best sterk en veel branding dus je was net een surfer zonder surfplank het was heerlijk net een bubbelbad ! We waren nog aardig wit dus na 3 uurtjes bij de pier gaan douchen drankje genomen en in de schaduw opdrogen en mensjes kijken leuk ook al die vrouwen met tattoos ! Toen op weg naar Ron Jon Surfshop de grootste van Amerika ! Was erg groot ja leuk om te zien ! Nu we toch op de eilanden zijn ff kijken of er nog een mall in de buurt is. En wat denk je? Natuurlijk alleen op een ander eiland op de route naar huis. Daar nog even een bezoekje aan gebracht en even wat gegeten want het was alweer 14:30 uur. Een tegenvallen de mall maar ja je kan niet alles hebben. Dan maar op weg naar huis. Wel is het water op dus supermarkt opzoeken. Dat werd dus de supermarkt vlakbij het hotel want dat was de enige die we tegen kwamen. Een Wal-Mart eb geen kleintje ook. Dus parkeren en de dead valley temperaturen weer trotseren. Want ja zo warm is het vandaag. Snel naar binnen. Heeeeeerrrrrlllliiiijjjjkkkk airco. Weer veel te lang rondgelopen water en meer ingeslagen en weer terug naar het hotel. Douche en in de buurt wat eten. We hebben nog geen idee wat maar dat zien we nog wel. Dan terug en ff wat after sun smeren want we hebben een tikkie gehad van de zon. En snurken morgen rijden we namelijk naar Miami en daarvoor willen we naar de moeder van alle malls, sawgrass mills!!! Tenminste dat wordt gezegd. En of het waar is horen jullie morgen wel. Grtjs M.Weiterlesen

• Tag 81

Racen en titusville

15. Juli 2017 in den USA ⋅ ☀️ 30 °C

Weer een heerlijk ontbijtje. Net zoals gister maar deze keer zaten we onder de old general. Uitchecken en on the road. Onderweg zp maar een afslag gekomen naar daytona. En goed gegokt. Daar was het stadion. Maar waar is de ingang?? Ook die gevonden. Kaartje gekocht voor de speedway tour. Een tour door het enorme complex. En na afloop door het museum en met een ervaring rijker zaten we weer in de auto. Lunch bij Wal-Mart maar eigelijk bij subway in de Wal-Mart. Daarna naar de eindbestemming en daar was het relaxen bij het zwembad. Douchrn en zo gaan we ff kijken wat we kunnen eten en waar. Hiervoor moeten we wel weer de auto in. Is of was het iets bijzonders dsn horen jullie dat nog wel. Grtjs M.Weiterlesen

• Tag 81

St Augustine Ghost town

15. Juli 2017 in den USA ⋅ ⛅ 32 °C

Na een simpel ontbijtje geroosterd soort bagels en jam muffins joghurt en koffie naar de receptie voor kaartjes voor de hop on hop of trolley .De trolley stopte bij ons hotel onder de oak een prachtige boom van 600 jaar oud .We hadden een leuke gids die alles over alle bezienswaardigheden vertelde en leuke grapjes maakte. Als jullie het nog niet wisten is het bloedheet hier maar op de trolley kreeg je lekker wat wind dus we bleven lekker zitten de 23 stops. Toen weer met de trolley alles bezocht wat we wlden zien. Erg leuk en mooi allemaal. In de avond weer terug om een sherrif te zoeken die je meenam lopend om ghost storries te vertellen. We vonden een soort Kenny rogers aardige man verkleed als sherrif en moesten om 8 uur vezamelen. Het was erg spannend interressant en soms grappig omdat hij je liet schrikken door zijn stem te verheffen of je ineens vast aan je arm te pakken . We liepen langs b&b die hunted waren en 2 oude begraafplaatsen erg creepy. We hebben foto s genomen en hebben allebei verschijningen op de foto s niet te geloven he.......... jullie zien ze nog wel .Daarna snel naar het hotel om te slapen wat best een onrustige nacht werd door al die enge vehalen.Weiterlesen

Eindbestemming bereikt

13. Juli 2017 in den USA ⋅ 🌙 27 °C

Ja bijna in één keer de eindbestemming gevonden. Bij aankomst een hartelijk welkom bij receptie. Ze vrieg zich al af waar we bleven. Zeer snelle checkin en dan naar de kamer. Helaas geen van de sleutels werkte dus weer naar de spontane vrouw can de receptie. Deze riep Tony om dat hij naar onze kamer moest en zijzelf rommelde wat met de sleutels en daarmee ging ik weer naar de kamer. En tata de deur ging open. Alleen Tony wist dat nog niet dus die stobd ook ineens bij ons in de kamer. In decavond naar het centrum. Een parkeerplek gezocht en door het centrum gelopen. Op zoek naar een steak want we hadden lunch overgeslagen dus HOngER!!!!!
    De steak nergens gevonden dan maar naar de Italiaan. Daar de kleinste pizza besteld en.maar goed ook. Tripadvisor zegt excellent zagen we later maar dat klopte dan ook wel. Masr toen gebeurde het. Ik kreeg kramp. Pff niet te weinig... snel een plee opgezocht. En daar was de opluchting. Verder zal ik jullie details besparen. Maar we konden onze tocht weer afmaken. Nog ff ijsje gehaald voor El en daarmee naar de zee gelopen. Ook het fort nog even bekeken van de buitenzijde want die was al gesloten.
    Daarna weer naar het hotel gereden ff lekker tv kijken helaas geen signaal. En braaf ben ik weer naar de receptie gelopen. Daar werd ik werr vriendelijk ontvangen door dezelfde mevrouw als vanmiddag, zij bood gelijk een andere kamer aan maar die heb ik geweigerd. Moest er niet aan drnken weer alles te verhuizen. Maar morgen wordt hij gemaakt en alles komt in orde. Gelijk maar even gevraagd naar de ghosttour en ook dat kon zij regelen. Dus dat gaan we morgen doen. Een boekje mee gehad en ik kon weer terug naar de kamer. Nunog douchen luieren en dan oogjes dicht. Ik schrijf jullie morgen weer. Grtjs M

Tussenstop

13. Juli 2017 in den USA ⋅ ☀️ 29 °C

Een ritje binnendoor dat is het geworden op naar Silver Springs. Maar voordat we daar waren nog even gestopt bij een supermarkt om koffie en ontbijt te scoren. Hrt ontbijt is gelukt maar geen koffie. Ongeveer 5 minuten rijden dan heb je dasr een koffie shop. Maar na een kwartier nog niks. Toen maar gestopt bij een benzinestation annex fastfood zaak. Daar wel de beste koffie gehaald tot nu toe. Op de parkeerplaats het ontbijt en de koffie genuttigd en weer verder. State park silver springs. Gevonden alleen de verkerrde ingang zei de ranger maar wel vlak bij. 3 keer rechts en je bent er. Zo gezegd zo gedaan. El wilde hier in een kano maar ik eigenlijk niet pff veel te warm en dan nog paddelen. Maar toch maar even gekeken bij de kanoes. Maar onweer in dr lucht en als het gaat bliksemen binnen een straal van 5 mile mag je stoppen. En volgens de app was het aardig dichtbij. Maar hij verhuurde nog wel. Later ging hij oook nog even aan collega's vragen of het wel zo was. Wij zijn maar voor optie 2 gegaan met de glassbottum.boot. erg mooi leuke gids veel gezien van schildpadden alligators vissen en bronnen. En toen begon het te regenen. En te donderen. Gelukkig waren wij bijna rond maar de boot die veel later was vertrokken kwam vlak achter ons aan. Dus hadden een korte tour gehad. Eenmasl uitgestapt een verrassing een slang die ook maar op de foto gezet.
    Daarna een ijsje voor El en weer naar de autto. Voor het volgende deel van onze reis. Dit was voornamelijk veel rechtdoor. En toen zagen we ineens een zooitje beelden langs de kant van de weg. Gestopt en even een rondje gedaan. En nu echt het laatste deel aleen nog ff benzine gehaald. Autobezitters leest u even mee. 9 gallon voor 20 dollar!!!! Haha wat leuk hier tanken. En nu zijn we dan in St. Augustine. Ff bijkomen en dan het stadje verkennen masr niet te lang want morgen zijn we hier ook nog. Maar wel even lekker wat eten. Grtjs M

Verhuisdag

13. Juli 2017 in den USA ⋅ ⛅ 24 °C

Koffers inpakken uitchecken en op naar de volgende bestemming. Geen udee of daar wifi is maar. Jullie gaan met ons mee. Dus tot daar... grt M

• Tag 78

Universal Orlando & Thrill rides ???

12. Juli 2017 in den USA ⋅ 🌙 32 °C

Deze morgen om 4 uur wakker dit vond ik toch wel vroeg dus toch maar terug en toen om 6.30 uur wakker en uitgeslapen! Michel had een lekker slap amerikaans bakkie gezet. Toen gewassen enz en op naar de kiosk voor kaartjes voor Universal. En gelijk door wat voorspoedig verliep en na 18 min waren we er al idiaal ! Na een lekker ontbijtje croissant met bacon en scrambled eggs meloen en een aardbei op naar de eerste atractie Transformers waar ik in la niet in was gegaan maar volgens michel echt een heftige rit dus ik was benieuwd .......Jaaaaaa echt gaaf was het !!!! Niet te beschrijven maar ik zat te lachen en te gillen wat een gave rit 3 d en ze laten je van boven naar beneden en van links naar rechts enz schieten. Whahaha nee echt bizar aan te raden.Toen ik lief aan Michel vroeg of hij asjeblieft met mij in de Mummy wilde stemde hij toe als hij maar niet over de kop ging. Die was ook mooi en heftig en wederom gillen arme Mich een achtbaan in het donker maar hij vond het stiekum wel leuk. Michel vertelt nu weer verder.

Na de Munny was het tijd voor ontspanning dus op naar de horrorshow. Deze korte show vertelt hoe we in de maling worden genomen in film.met make-up en andere zaken. Best geinig om te zien hoe dat werkt. Moet je dit echt grzirn hebben nou nee maar voor onze lezers doen we een hoop dus ook dit. Hierna zijn we lekker gaan wandelen door het park en kwamen we uit bij Harry Potter. Zeer mooi gemaakt maar dan ook alle details zijn mooi. Ook hier was een achtbaan en wat denk je?? Ja deze hebben we ook maar gepakt. Bijna mochten we instappen..... storing... maar dit was snel opgelost en ze konden weer starten. 3D bril.op en gaan. Eigenlijk best een kort ritje voor een uur wachten maar wel weer erg mooi. Daarna maar weer een show gepakt "fear factor". Ken je die van tv dan weet je genoeg. Na de show regen!!! Dus snel naar de 4D Shrek. Nu ff wat eten want om 19:00 begint de parade. Mooie plek gezocht maar het regende nog steeds en ook de bliksem was aanwezig. Helaas werd de parade afgelast tenminste hij was na een uur nog steeds niet begonnen en zijn we weg gegaan. We zijn wel een beetje moe na ca 12 uurtjes pretpark. De terugreis was lastiger want het was erg druk op de weg. Maar de dag was best een topdag!! Nu nog ff douchen en een beetje hangen en dan maar weer de oogjes dicht en de snaveltjes toe. Grt M.

• Tag 77

Ouwe bekende (deel2), en meer.

11. Juli 2017 in den USA ⋅ 🌙 25 °C

Op tijd wakker, dat was om een uurtje of 04:00 uur. Veel te vroeg dus nog maar ff terug naar bed. 06:30 uur echt wakker. En een dag vol activiteiten voor de boeg. Maar eerst ff ontbijten. Voor het gemak naar de Denny's. Daar hebben we een ontbijtje gehad en lunch in één. Dat achter de kiezen snel de auto in en op naar Celebration. Een dorp in Disney stijl. Daar rondje gelopen en gauw weer verder. De florida mall was de bestemming. Maar deze staat echt 1 keer aangegeven en zoek het daarna maar uit. Ook de tomtom had geen oplossing. Maar toch gevonden. Tjeetje wat een ding zeg. Daar heben we een uurtje of 4 rondgelopen en zeker nog niet alles gezien. Maar we waren er wel klaar mee. Het laatste wat op het geplande programma stond was Disney Springs. Dit hadden we snel gevonden en ook daar zijn we wel ff druk geweest. Met van alles maar voornamelijk veel lopen. O ja we moesten nu maar eens wat gaan eten. Een broodjes zaak was het deze keer. Heerlijk broodje op en weer verder. Toetje zouden we onderweg wel doen maar dat is uiteindelijk toch.maar weer de Denny's geworden. Dit omdat we ook nog even achter kaartjes aan moesten voor Universal.
    In de mall waren de kaarten 132 dollar en bij de kiosk bij de Denny's 123, dan nog even vragen bij de receptie maar daar waren ze 144. Dus morgen ochtend gaan we naar de kiosk voor de kaarten. En nu ik dit schrijf, op het balkon, nog ff douchen en dan hop het bedje in want morgen om ,08:15 uur moeten we bij de kiosk zijn voor de kaarten. Verder heb ik ff niks want total loss en volgens mij heb ik alles opgeschreven. Grt M

• Tag 76

Ouwe bekende!!!

10. Juli 2017 in den USA ⋅ ⛅ 23 °C

Zo na een lekker vluchtje aangekomen in Florida. Een warme deken, pff vies klam en heet. En dan nu oo naar de douane. Dat was weer op zijn Amerikaans. Rustig aan.....Een ruim uur verder was het geregeld,. De stempels in het paspoort en op naar de koffers. Deze lagen al rustig op ons te wachten. En snel naar costums. Dat duurde echt maar 2 sec. En we stonden nu echt buiten. Alamo autoverhuur werkte ook goed mee. Kies er maar 1 uit. Na een auto gevonden te hebben waar de koffers in de achterbak paste hop, hop naar de uitgang. En daar ging het mis... teminste met onze voorganger. Iedereen achteruit. Om daarna snel.door de controle te gaan en de de weg op te draaien. Op zoek naar een parkeerplaats, peukie opsteken, tomtom instellen en gaan. Onderweg regen, niet zo maar regen maar regen waarbij je niks zag. Maar ook dat lukte en na een uurtje sturen zagen we ons hotel. Inchecken en geen stroom op de kamer, op maar de receptie maar in de hele buurt was er stroom uitval doir het weer. Terug naar de kamer omkleden en in de benen stukje wandelen. En al gauw zagen we een ouwe bekende "denny's". Even gelschen met de serveerster. Burgertje naar binnen. Gewinkeld en nasr de super geweest en door old town gelopen. Nu ruim 24 uur wakker douchen en naar bedje. Morgen meer.. grt MWeiterlesen

Sei dabei:

FindPenguins für iOSFindPenguins für Android