Texas 2023

June - July 2023
Roadtrip i Texas Read more

Rejse hjem

July 15, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Vi spiste dejlig morgenmad igen. Det var jo også Dennis fødselsdag🇩🇰🇩🇰🇩🇰
    Vi pakkede alt vores grej til 2 meget fyldte kufferter.
    Vi tjekkede ud og lod kufferterne tilbage på hotellet mens vi gik i et akvarium/zoo. Det var mest for at få tiden til at gå. Vi følte ikke der var mere at se og er også for varmt at vandre rundt.
    Vi fik kun halvanden time til at gå😝 Tilbage til hotellet og hente kufferter og næste samme vej tilbage igen for at tage en slags S-tog til lufthavnen. Det kostede kun 3 dollars pr. Billet. Vi kørte med toget ca. 50 minutter og der efter en shuttlebus til den rigtige terminal. Kæmpe lufthavnen😳
    Vi var der 5 timer før😉 Vi er altid i god tid😅 Vi dinglede lidt rundt, spiste mad og lidt slik😃
    Hjem med os💪🏼🇩🇰🇩🇰🇩🇰
    Ikke meget fødselsdag over det, sådan har virkelig mange af Dennis fødselsdage været i flere år.

Dallas downtovn

July 14, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 31 °C

Jeg startede dagen med nogle baner i hotellets pool🏊🏻‍♀️🏊🏻‍♀️ jeg havde det hele for mig selv kl. 7.45👍🏻 Ja tak.
    Vi spiste en dejlig morgenmad på 2. Sal. Dejligt at vi ikke endnu engang skulle have havregrød. Lidt usund måske. Men jeg blev jo nød til at smage en blåbærvaffel. Og den er ikke lille og naturligvis med flødeskum🫣
    Ud i den varme by med os. Vi fandt heldigvis nogle lidt pænere gader, og så lidt færre hjemløse. Efter at have set et par ting “man” skal se i Dallas, gik vi på natur og science museum. Dejligt med en indendørs aktivitet🙏🏻 Fint sted, hvor vi også spiste frokost og de have en ekstra udstilling omkring hvordan Pixar laver deres film. Spændende. Jeg blev grebet af stemningen og købte en puslespil på 1000 briller som bliver ret svært at få stoppet i kufferteren😝
    Hjem og slappe af fra 16-17. Så gik vi lige ud i varmen igen for at se et lille hyggeligt sted med lidt butikker. Hjem igen med mig, Dennis skulle lige se noget mere. Så jeg tog mig lige et par baner i poolen igen. Dog ikke alene denne gang.
    Kl. 19 gik vi ud og fik en hurtig kyllingburger og så et par andre pæne steder. Der står så også vagter og holder øje. Trist.
    Vi glæder os til at komme hjem🥳🥳🥳
    Jeg tror aldrig jeg gider tage til et sted igen der er så varmt🥵

Dallas på godt og ondt

July 13, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 30 °C

Vi kunne ikke rigtigt sove længe. Det hævnede sig senere….
    Vi gik en morgentur og gav en hjemløs vores køletaske med is og sodavand (vi havde alt for mange tilbage) Han fik også noget brød/ost/havregryn osv.
    For nu skal vi aflevere bilen, så vi måtte tilbage til 2 x kufferter og ikke mere.
    Den hjemløse var lidt tavs og forbavset tror jeg, men han nikkede ja tak og vi stillede tingene på “hans” bænk.
    Vi fik pakker vores kufferter, trillede dem et pænt stykke hen til vores bil som holdt på en gratis parkering lidt væk fra centrum og forlod nu cowboy byen kl. ca. 11.15 Så 45 min. køretur til Dallas downtown. Vi aflevere bilen 3 blokke fra vores hotel, så det var nemt. Vi aflevere vores kufferter(værelset være ikke klar så tidligt)
    Vi gik ud i heden - og vi var i chok over antallet af hjemløse. Det er bare SÅ sørgeligt og skrækkeligt. Altså de går rundt helt vildt beskidte, uden sko i hullet tøj og snakker med sig selv, nogen sidder i en kørestol. Nej det er virkelig deprimerende😞
    Nåh vi gik på museum og så alt om mordet på præsidenten i 1963. Det lå i den bygning hvor der blev skudt fra.
    Vi gik tilbage til hotellet omkring kl. 16. Det er virkeligt varmt- surprise🤪
    Vi slog os ned på vores lækre hotel. Slappe af og drak te/kaffe. Aftensmaden hentede vi bare lige i en lille købmand om hjørnet. Nudler og lign.
    Så TV og forsøgte at hive os op til en sidste feriedag i en by som ikke helt var som vi forventede. Og vi er klar til at komme hjem🥳

Cowgirl for en dag🤠

July 12, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 34 °C

Virkelig god aften med det helt rigtig musik🤠 og vidunderlig Kingsize bed😴 (tror den er 220)
    Vi tog det helt med ro i flere timer. Først ude af døren kl. 10 tiden. Så var det shoppe tid. Vi købte små gaver til “børnene”.
    Kl. 11.15 skulle vi naturligvis se Longhorns gå gennem byen igen. Det er vild så store de er😳
    Vi spiste frokost på hotellets restaurant og så et vildt sted. Det er som at være med i en cowboyfilm🤠🦬🐂🐃
    Så var der middagslur😉 man kan godt blive lidt træt i varmen😂. Til eftermiddag blæste føntørre med 42 grader - det er SÅ vildt😵‍💫
    Vi gik lidt rundt og kikkede butikker igen. Dennis købte endnu en cap😉😎
    Bad og klar til saloons - det er fantastisk🤩 De hyggeligste steder med den helt rigtige musik💪🏼🤠 og detaljer fra over 100 år siden. Tapet, loftet, lamper osv. Og live musik🤠 Og Dennis og jeg skal øve os i dansen😁😅
    Og så er det så mærkeligt og lidt grænseoverskridende at der står en sort mand inden på baren med sin “pudse støvler” bænk og pudser støvler på mest hvide menneskers støvler🙁

Slået tilbage til start - køredag.

July 11, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Vi stod tidligt op så vi kunne komme hurtig på farten og jeg kunne se solopgang - overskydet🤥
    Afsted kl. 8. Frygtelig trafik gennem/udenom/forbi USAs 4. Største by😨 det tog i hvert tilfælde halvanden time. Og så igen voldsom trafik inden Dallas/Fort Stockton. Lastbiler kører som død og helvede🫣
    Vi besøgte naturligvis lige er lille College station med plads til 100.000 mennesker😳
    Vi har booket det fedeste Western Hotel lige midt i Fort Worth Stockyards/ en rigtig Western by🤠 Som vi besøgte første feriedag som turister. Nu leger vi indfødte i 2 dage😜🍺🥸🤠 hotellet et 120 år gammelt😁
    Nu sidder vi hotellets bar hvor der løb en mus hen over gulvet😂 det er jo derfor de har cowboystøvler på😝
    Og så mødte vi lige en indfødt som var rig og arbejde for et Dansk firma. Så han insisterede på at betale vores øl. Men så OK da😉

Ud i sumpen🐢🐍🐜🦟🕷️🦐🪿🐗🐊🦝🐿️

July 10, 2023 in the United States ⋅ ⛅ 31 °C

Sov skønt også fra solopgangen, selv om jeg havde sat uret. Sidste chance i morgen😉 vi er heldige med udsigten fra vores værelse🤩
    Vi kom hurtigt igennem havregrød og juice. Smurte et par sandwich - køletaske med vand, sodavand og ferskner💪🏼
    Vi måtte køre halvanden time for at komme ud i Alligator land.
    Vi var i naturparken fra kl. 10-15. Det kostede 16$ pr. Bil.
    Vi gik nogle pænt lange ture rundt forskellige steder i parken. Det var varmt og fugtigt🥵😳 Altså som i helt vildt varmt og vi var drivvåde af fugtigheden.
    Jeg så en vaskebjørn - jeg troede lige der kom en kat, så kikkede den lige op og så mig lige i øjnene, sød vaskebjørn, og så var den hurtig væk. Ellers så vi mange fugle, en lille skildpadde og heldigvis en alligator. Eller faktisk 2 - for den ældre Park Ranger viste os en lille unge, de havde et kuld på 8-10 stykker som var 1 år gamle. Så den klappede vi lidt på ryggen, det gjorde vi IKKE med den anden vi så😬
    Vi handlede på vejen tilbage og endelig fandt vi et ordentligt supermarked som havde frisk sushi🍱🥢 Det skulle vi have til aftensmad😋
    Hjemme kl. 16.45. Bad, oprydning og afslapning.
    Efter skøn aftensmad på vores værelse, smurte jeg fornuftigt sandwich til vores lange køretur til Fort Worth i morgen.

Rumfart

July 9, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 31 °C

Spejdede efter sol opgang igen. Det var desværre overskydet☹️ Sov videre😁
    Vi gik morgentur igen på + 3 km💪🏼🥵 vi var dog smarte og gik først i bad efter gåturen😉 Vi spiste havregrød, blåbær og ferskner😇 Smurte sandwich og afsted et NASA✈️🚀🛰️🌠📻📺📹📽️📠🔭 Så nu har jeg været der hvor de styrede rumskibet der landede på månen. (Hvis man tror på det😜)
    Det var et stort Eksperimentarium artigt rum - hvor men kunne læse og se alverdens ting. Jeg så også en film om hvordan de lever 6 måneder på rumstationen som har være beboet uafbrudt i 20 år😳
    Vi gik ud og spiste Tex-Mex og fik en Margaritas🍹
    Og de sidste billeder er af min arm/flæsk, som Dennis 2 gange har “fanget” i bilens midter-rum. AV x 2😫 først gang lille blå mærke, anden gang stort blåmærke😝

Sigtseeing og shoppetur

July 8, 2023 in the United States ⋅ ☀️ 28 °C

Jeg nåede næsten solopgangen kl. 6.25 😅 bemærk at billedet er taget fra min seng - jeg sov lige en time mere☺️
    Vi gik en morgentur på 3 km. Og måtte i bad igen. Luftfugtigheden var 80, det er meget🥵 og det var 30 grader(føles som 44)
    Vi kørte endnu engang i et outlet center og det var godt💪🏼 Vi fik nogle god ting🤩
    Vi handlede på vej hjem. Vi slappede lidt. Derefter ned og bade. Vandet var meget varmt og helt mudder artigt så men ikke kunne se bunden.
    Sen eftermiddag gik vi ca. 2 km. Til det historiske downtown. Der var smukke gamle bygninger. Og det er der så set i hele området. Meget chamerende.
    Vi spiste en sandwich på værelset. Og holdt os helt i ro😉
    Jeg havde mega ondt i foden efter over 20.000 skridt i dag☹️

På badeferie igen😉 Galveston

July 7, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 28 °C

Vi havde ikke rigtigt netværk, så vi kunne ikke ligge vores blog op før her til morgen.
    Vi tog os god til det pragtfulde sted. Vi gik en morgentur i den dejlige overskyet temperatur. Nogen for mig😊 Dejlig morgen mad, bad og så videre på tur. Jeg tog os naturligvis ud over land, så vi kunne opleve noget.
    Vi stoppede og så en stort træ😀 og i en lille by og spiste vores sandwich. Og vi kørt videre og holdt pause ved et gratis akvarium med områdes fisk. De var store😬 Vi kørte forbi alle mulige samfund - rige og meget fattige. Og forbi et atomkræftværk og pKÆMPE industri område hvor de lavede alle mulige giftige ting. Ikke kønt. Den sidste time kørte vi langs havet og så de flotteste huse på pæle.
    Vi ente på vores typiske USA hotel. Men heldigvis lige ved stranden. Nu håber jeg på en solopgang🙏🏻 Vejret er blevet godt igen. Sol og varmt. Dog heldigvis noget køligere her ved vandet, med blæsten.
    Helt tilfældigt er vi landet her samtidig med en af Rasmus gamle venner og deres familie. Dem mødtes vi lige med et par timer og udvekslede erfaringer med Texas. De var lige kommet og vi kunne fortalte dem lidt, de skulle nogle af de samme steder hen som vi har været. Hvor mærkeligt er det lige😳 os fra Strøby Egede og dem fra Strøby.
    Vi spiste udenfor ved stranden og vejen. Det lufter så jeg kan klare de ca. 30 grader. (Som føles som 39!)

Sightseeing og regnvejr

July 6, 2023 in the United States ⋅ 🌧 27 °C

Skønt sted at vågne op - med udsigt til bugten. Det var desværre overskyet igen. Måske jeg når at opleve solopgang i morgen🙏🏻
    Der var morgenmad med i prisen og det var skønt😋 Men vist meget godt at det ikke er alle steder vi får det. (Lidt for mange kalorier🙃)
    Det regnede, så vi tog bilen på eventyr. Vi kørte tilbage af bugten over bro og med gratis færge over til havet. På vej tilbage blev det virkelig meget regnvejr🌧️ Albert ringede ang. pool og Dennis chiliplanter, som han har ansvar for. Han fik et par råd👍🏻🌶️
    Ud og handle og hjem på vores dejlige værelse og spise frokost.
    Eftermiddagen turen var en gåtur i vores lille by Fulton. Og derefter en mindre bil udflugt til Rockport. Men alle butikker. Ar lukket kl. 17 hvor vi ankom👎🏻
    På vej tilbage kørt vi ud på en lille “ø” se foto med vandveje og film. Så bor de der med deres båd i baghaven i kæmpe huse.
    Stille og roligt ud og spise og hjem i seng.